رواية امبراطورية ال العمراني الفصل التاسع 9 بقلم شغف الاعصار


 رواية امبراطورية ال العمراني الفصل التاسع 9 بقلم شغف الاعصار 


جبل دخل هو وزيدان 

جبل : السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

الطلاب:وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته

زيدان:نحن جئنا لكي نعطيكم محاضره مهمه اليوم

غرام لعدي:هو اي انهارده ال العمراني احتلت الكليه والا اي 

عدي:ركزي ليطردنا 

غرام:مش لما يشرح 

بدأ جبل في الشرح 

ليل مع بنت جنبها :هاله معكيش حبايه للصداع 

هاله:لا والله يا ليل 

ليل:طيب يا هاله 

جبل لليل:أنتِ قومي كنت بقول اي 

ليل :معلش يا دكتور مكنتش مع حضرتك 

جبل:بره 

ليل:أنا 

جبل:قولت بره 

ليل خرجت بسرعه 

وأكمل جبل الشرح 

عدي رن أحد فريقه عليه فتح الخط وكان يضع سماعه بلوتوث

مهند:يا فندم الرجل اتصل عليه حد وكان بيكلم بألغاز 

عدي :طب أنا جاي واغلق الخط ونظر لجبل فعرف معني



نظرته 

جبل انت :اطلع بره 

عدي:ليه 

جبل:علشان تبقي تركز 

عدي وخرج 

وخلصت المحاضره وخرج جبل وزيدان 

قاعدين في مكان غير مكشوف 

بدأ في استماع المكالمه 

زيدان:فهمت 

جبل:وانا 

جبل:بيقول أنا هتأخر انهارده مش هعرف اجي غير 12بليل وعجيب حاضر معايا حاجه حلوه اللى هي البضاعه 

عدي:طب انت اي اللى جابك 

جبل:لان الراجل اللى هتقبض عليه مدخل ناس هنا في مصر ومعاهم حاجه هضر البلد وانا رجعت الشغل ولازم انفذ العمليه دي معاه 

زيدان صقر:مش عجبك أنا يعني 

عدي:زيدان عامل اي يا راجل وحشتني والله 

زيدان واحتضنه:انت عامل اي 

نسبهم ونروح عند صقر 

قاعد مع همس بعد ما خلص الاجتماع وهو في عربيته

صقر ببرود:أنتِ مين 

همس بتوتر:أنا مندوبه الشركه 

صقر وهو يمسكها من شعرها:بت انطقي أنتِ مين



همس بقوه :سيب ايدك ومسك ايده ونزلتها من على شعرها وقالت بقوه أنا همس الشافعي اللى حضرتك غدرت ببابا وخليته يفقد جميع شركاته وسلمته للشركه المنافس من سنه وانا هنا علشان انتقم منك 

صقر بخبث:اممم يعني أنتِ همس طب كويس انك أنتِ جيتيلي برجلك 

همس:قصدك اي 

صقر بخبث وهو بيشغل العربيه:هتعرفي قصدي دلوقت ومشي وهي بتصوت وتقول نزلني 

وعند جبل حطوا خطه وذهبوا لينفذوها وتم تنفيذها وأنهم يمسكوا ذلك الرجل وكان مدير الكليه وتم إجباره يعترف وقبض عليه عدي و ذهب جبل وزيدان للمطار ومسكوا الراجل اللى عيزينه 

ليث وأسد عادوا للبيت 

وعند ساره كانت مرميه على الطريق الصحراوي بعد شرب كثير من المخدرات والكحولات وتم اغتصابها وماتت 

عند صقر نزل أمام مكتب مأذون واجبر همس انها تنزل واتصل على عدي وجبل ليأتوا لكي يشهدوا على عقد الزواج 

همس:مستحيل اجوز منك 

صقر:لأ يا حلوه هتجوزك وانهارده كمان 

وصل جبل وعدي وحكي لهم صقر عن أنه يريد الزواج منها وهم وفقوا لان كان هناك أمر قاله صقر لهم سوف نعرفه بعدين 

المأزون:الزواج كده غلط لان العروس مجبره 

صقر:خلص يا شيخنا وطلع سلاحه 

المأزون:حاضر يا بني

همس مكنتش راديه تمضي فصقر خلاها تبصم وتم زواجهم وذهبوا إلى السرايا وكان الجميع هناك بدون ساره 

عمه جبل:ساره لسه مرجعتش يا جبل 

جبل:قبل ما يكلم سمع رن هاتف عمته وهي ردت وكان شخص يقول لقينا صاحبه الفون مرميه على الطريق الصحراوي 

أنصدم الجميع وذهبوا ليروا فكانت ساره تم دفنها وعمه جبل اعتذرت له وقالت خلاص هي هامشي وتذهب لزوجها ورحلت ورجع الباقي على السرايا

في غرفه صقر و همس .....

همس:طلقني 



صقر ببرود:روحي والبس حاجه من عندي على بال ما اجبلك هدوم 

همس:يا بني ادم انت معندكش دم بقولك طلقني 

صقر:مفيش طلاق وسابها ودخل ليأخذ شاور وبعد قليل خرج وهو يرتدي بنطلون فقط وينشف شعره

همس بخجل :انت يا متخلف روح البس التيشرت بتاعك ولفت وجهها واكملت بما اننا هنتنيل ونعيش مع بعض يبقي نحترم بعض واعرف اني مش هسيبك حق بابا وهموتك وقريب 

صقر:اولا أنا هنام كده ثانيا تعالى نامي يلا ثالثا أنا مش هلمسك علشان أنتِ مفيش ريحه الانوثه 

همس:كويس برده وانا هنام في الحته اللى تعجبني أنا هنام على الكنبه 

صقر:كويس اهو استمتع بالسير لوحدي وناموا الاثنين 

عند ليل دخلت تأخذ شاور وخرجت وهي مرتدية بجامه نوم خفيفه وضيفه وطلعت وهي فارده شعرها وقالت بشهقه:اي اللى جابك هنا 

جبل:مراتي وجاي انام معها وتعالى بلا نامي علشان أنا تعبان واي كلام سيبيه للصبح 

ليل :أنا مستحيل انام معاك 

جبل قم وخلع التيشيرت وأصبح عاري الصدر وذهب وحملها وأخذها بحضنه ونام 

ليل:ابعد عني انت مكلبش فيا كده ليه

جبل بخبث:والله لو ما نمتي يا ليل لاعمل حاجه نفسي اعملها من زمان ونظر إلى شفايفها وهي فهمت قامت نائمه وهو



 ابتسم ثم شدد من حضنه ليها ونام 

عند عدي نزل وقعد في الحديقه وكان عاري الصدر وينظر أمامه بشرود وهو ينفث بخار سجارته ونظر لاوضه غرام شفها وهي واقفه في الشباك بشعرها وتتحدث في الهاتف وتضحك 

عدي:يا تري بتكلم مين بليل كده ومبسوطه أنا هطلع اشوف طلع على غرفتها ودخل سمعها بتقول 

غرام:يا حبيبي انا مش فاضيه 

عدي ذهب لها واميكها من شعرها:مين اللى بتكلميه 

غرام:اه سيب شعري وبعدين انت مالك ابعد عني 

عدي:وحيات امي لهربيكي بس اعرف الاول مين ابن ****اللى بتكلميه ومسك تليفونها وزقها على السرير وخرج

غرام:يا نهاااري الغبي ده طول عمره هيفضل غبي ونامت وهي تبكي 

عند ليث قام لبس وراح وهو بيتسحب عند اسد 

ليث:انت يلا قوم 

اسد:امم عايز اي 

ليث:قوم ياض كده فوقلي،اصد قام وهو بدعك بعيونه 

اسد :نعم 



ليث:تعالى نسهر في كباريه ****الشله كلها هناك 

اسد:اشطا يابا هقوم في ثانيه وراحت لبس واتسحبوا الاثنين للخارج وركبوا سياره اسد ومشيوا 

عند عشق 

شافتهم وقالت:يا تري رايحين فين دول أنا لازم اعرف ومشيت وراهم بعد ما سرقت مفتاح سياره صقر وركبتها ومشيت وراهم 

دخل ليث وأسد المكان 

أحد الشباب:اهلا احنا لازم نظلع انهارده واشتغل مهرجان وليث وأسد بيغنوا معاه بصوت عالى وبيرقصوا وفي اللى بيشرب مخدرات وسجاير بس اسد وليث مشربوش 

عند عشق دخلت المكان وهي مستغربه وفجأه حد مسكها من ايديها

شاب:اي بس يا قمر أنتِ اي اللى جابك هنا 

عشق:سيب أيدي 

شاب:اسيب اي يابت دا أنا مصدقت وبدأ يشدها من ايديها وهي بتصوت بس محدش سمعها وطلع بها لغرفه في الملهي

عند ليث شعر بقلبه بقوله انو عشق في خطر ساب اسد ومشي لمكان قلبه ما يوجهه 

و........



الفصل العاشر من هنا




تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×