رواية ايتي العاشقة الفصل الرابع 4 بقلم ميرا ابو الخير

رواية ايتي العاشقة الفصل الرابع 4 بقلم ميرا ابو الخير

رواية ايتي العاشقة الفصل الرابع 4 بقلم ميرا ابو الخير


#ال4.#ايتي_العاشقة. #بقلم_ميرا_ابوالخير. 

طارق بشر:  عاوزك تشيلي الرحم من طليقتي و تبدليه لمراتي يارا. 

الدكتورة بصدمة: نعمم اي الجنان دا. 

طارق بغل:  مش عاوز اخويا يخلف وخصوصا انه هي كانت حامل ونزلته. 

الدكتورة بجمود:  اولا دا مينفعش ومستحيل ثانيا اطلع برا وايلا هبلغ عنك. 

طارق ببرود:  هدفعلك كل يلي انتي عاوزاه وايلا صدقيني هشطب اسمك من النقابة نهائي. 

الدكتورة بتوتر:  اقدر اشيله بس التبديل دا مستحيل اعمله لانه غلط. 

طارق بخبث:  يبقا اتفقنا هبعتهالك النهارده بليل مع رجالتي. 

الدكتورة بخوف:  م ماشي. 

خرج من العيادة وهو مبتسم بنصر:  ماشي يا نزار انا هوريك عشان تتجوز مراتي. 

في البيت.... 

كف بينزل ع وشها بيوقعها الارض:  ايدك وجوزي يا بتاعت الر"جالة يا ******. 

يارا بغضب وقفت ومسكتها من شعرها:  انا بتاعت الر"جالة يا معفـ. ـنة يا بيئه. 

اية زقتها وقلعت الجزمة:  انا هوريكي البيئه هتعمل فيكي ايه تعالي ليييي. 

وقعتها ع الارض ونزلت ضر"ب فيها ونزار واقف بيضحك شال اية بالعافيه:  بس اهدي بقا. 

ايه بغل:  اوعا ياض سابني عليها انا هعلم ع امها. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

نزار بضحك:  ياض وتعلمي اي يا بنتي دا اهدي بقا. 

يارا بالم:  والله لوريكي. 

نزار ببرود:  انا لو سبتها عليكي مش هترحمك قومي غوري من وشها. 

يارا جريت بخوف و اية بحنق:  هتفضل شايلني كدا كتير. 

نزار بابتسامة:  انا مرتاح كدا. 

ايه سرحت ف ملامحه:  هو انت حقيقي. 

نزار بحنان: لا جرافك. 

نزلها ونزار باس خدها اتكسفت وجريت علي شقتها... 

ايه وشها قلب الوان:  يخربيته يالهوي استغل الوضع بس اول مرة اخد بالي انه حلو اوي كدا. 

نزار ضحك ونزل ع شغله. 

طارق رجع وقابل اخوه ع السلم. 

نزار بص له ببرود وكمل طريقه طارق بص له بقرف وطلع شقته. 

يارا بدلع: كنت فين. 

طارق بحنق: بس بقا مش فايق لك. 

يارا بخبث:  اومال فايق للسنيورة. 

طارق بغضب:  اخرسي يا يارا. 

يارا بمكر:  مش هخرس ولازم تعرف انه نزار كان بيعشق مراتك قصدي طليقتك. 

طارق بصدمة:  يعني ايه. 

بقلم ميرا ابوالخير 






يارا بخبث:  يعني يا حبيب قلبي كل دا كانت خطة منهم الاتنين. 

طارق بصدمة:  قصدك ايه. 

يارا بمكر:  قصدي انه طليقتك كانت حامل من اخوك وعملوا كل التمثيلية دي ونزلت الولد عشان ابوك يكتب لاخوك كل املاكه. 

طارق مسكها من شعرها:  انتي فاكرها زيكك ايه عمرها ما تخوني. 

يارا بالم:  لا خانتك زيهم زينا ع فكرة و اية دي مدورها. 

طارق ضر"بها بالكف:  كلمة منك تاني هتكوني طالق فاهمة. 

يارا بغل:  طلما بتحبها اوي كدا يبقا ليه كنت معايا هااا. 

طارق بص لها بغضب ونزل. 

بعد شويه... 

نزار بتفكير وبيكلم نفسه :  طب اتصل عليها ولا هتزعق ولا اعمل ايه طيب لا اتصل واخرجها شوية. 

اتصل ع اية. 

اية:  الو يا نزار خير ف حاجه انت لسه نازل. 

نزار بتوتر وتلجلج : ايهه ياختي هو بلعة واتفتحت ف وشي انا يعنى حابب اروح اتعشى بليل ومينفعش ادخل المكان دا غير ب كابلز ف يعني. 

اية مقاطعه:  هستناك تيجي تاخدني بليل نتعشى سوا. 

نزار بيضحك باحراج: احم ماشي. 

قفل وهو بيضحك:  انا شكلي بقا وحش ولا اي. 

ايه قفلت وضحكت هي الاخرى. 

في شقة سهير. 

بقلم ميرا ابوالخير 

يارا بملل:  ف ايه يا حماتي مالك كدا. 

سهير بقرف:  هيكون مالي امشي اطلعي برا. 

يارا بملل:  يووه انا نازلة لاجل عيون طروقتي وو.. اعااااا. 

لاقت كيس زبا"لة مدلوق عليها من اية. 

اية بشهقة:  يالهوي معلش مش خدت بالي منك اصلك والباسكت واحد. 

سهير ضحكت ع اخرها. 

يارا بقرف من نفسها:  يععع انا هوريكي يا اية اعاااا. 

طلعت ع شقتها بغضب. 

سهير وكا"تمة مناخيرها:  عاجبني يلي عملتيها بس بوظتي لي الشقه بالريحه. 

اية وهي حاطه ايديها ع مناخيرها:  عندك حق بس هي تستاهل يععع يلا والخدمة هتعدل الدنيا تعالي نقعد ف البلكونه. 

بقلم ميرا ابوالخير.. 

بليل. 

ايه كانت قاعدة مع حماتها. 

سهير بحنان:  حاسة بيكي يا بنتي بس صدقيني نزار مش زي اخوه. 

بقلم ميرا ابوالخير 






ايه بهدؤء:  عارفه يا ماما نزار شخص كويس ومحترم بس نصيبنا كدا. 

سهير بحنان:  ربنا يهدي سركم يا بنتي. 

ايه بهدؤء:  يارب انا طالعة ارتاح شويه. 

سهير:  ماشي يا حبيبتي. 

خرجت من شقة حماتها لاقت يلي بيحط ع وشها حاجه فقدت وعيها....  

بعد شويه. 

الدكتورة للممرضة:  هي نايمة دلوقتي. 

الممرضة:  ايوا هنعمل ليها العملية. 

الدكتورة بتبص ع اية باسف:  ايوا يلا هاتي العدة عشان نخلص بسرعة. 

الممرضة: تمم. 

اية كانت غايبة عن الوعي ومش حاسه ب حاجه. 

الدكتورة مسكت المشرط و قطعت التيشرت من ع بطن اية وو.... 

عند يارا. 

يارا بتتفكر ف حاجه:  انا لازم اخلي البيت كله يكر"ه اية اعمل ايه يا ترا. 

بصت ع التسريحه لاقت صوره عائلية وفيها طارق ونزار و محمد وسهير ابتسمت بمكر. 

يارا بخبث وشر:  سامحيني بقا يا حماتي انتي كدا كدا رجلك والقبر و يلي يلبس التهمة هو اية الكل هيتقلب ضدها. 

ضحكت بخبث. 

عند نزار. 

نزار كان قاعد مخنوق لاقي رسالة فزعته. 

( اخوك خطف مراتك و هيشيل رحمها الحقها قبل ما يحصل ليها حاجه دا العنوان *****). 

خد عربيته وساق باقصى سرعه ع العنوان:  مش هسيبك يا طارق لو حصلها حاجه. 

زود سرعته وماخدش باله من العربية يلي ظهرت قدمه وو.... 

#يتبع... 

#ايتي_العاشقة... 

#بقلم_ميرا_ابوالخير... 


                الفصل الخامس من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×