رواية عشقت طفلتي الفصل الرابع 4 بقلم ملك محمد

رواية عشقت طفلتي الفصل الرابع 4 بقلم ملك محمد

 رواية عشقت طفلتي الفصل الرابع 4 بقلم ملك محمد


عشقت طفلتي 

part 4

(يوم جديد علي ابطالنا)


احمد:انتي ياحجة قومي ورانا شغل 


ليلي بنوم:ياعم امشي بقا عايزة انام 


احمد:يخربيتك مستر اسد هيولع فيا انا وانتي 


ليلي:ماحدش يقدر سبني انام بقا 


احمد بيمثل انه بكلم مستر اسد:الووو ازيك يامستر اسد عامل ايه ليلي


(ليلي نطت بسرعة مين )


احمد:هههههههههههههه احسن ناس مش تاجي غير كدا 


ليلي:ربنا يوقع قلبك ياشيخ زي موقعة قلبي 


احمد:يلا يابت :عشر دقايق وتكوني هنا 


ليلي:جي  علي نفسك لي يا خويا اي رايك اروح بلبس البيت احسن


احمد:يلا يا لمضه قومي البسي 


ليلي:انا كان مالي ومال مشروع ولا تدريب البنت مالها غير بيت جوزها امي انا عايزة اتجوز ولا ياجي يصحيني عشان شغل ولا نيله 


احمد:كملي تعليمك الاول يافشلة 


ليلي:ياعم مش عايزة اكمل انا عايزة اتجوز بقا 


احمد:وعلي ايه تجيبي لي الراجل جلطة 


ليلي:انا بجيب جلطة دا انا علي الاقل سكر وعسل و ادخل القلب علي طول مش كدا يا مامتي 


عبير بضحك :طبعا ومالوا استغفر الله العظيم


احمد بضحك:حتي امك بتستغفر علي كدبك 


ليلي:قولولي بس انا مش بنتكم صح


احمد:ايوا مش بنتنا احنا لقيناكي قدام باب جامع 


ليلي:طيب شاو بقا اروح البس و ادور علي اهلي اقولهم  عايزة اتجوز 


احمد:بجد انا زعلان جدا علي الي ربنا كتبه من نصيبك امي يبقا احجزي مكان في المستشفي لي زوج اختي

عشان هيروح كتير هناك 


ليلي:ني ني ني ني ظريف ياض 


احمد:عارف يا اختي عارف مش بحب بس افتخر بنفسي 


ليلي:انت ياض دي كلمتي انا يا حرامي


(بعد خناق طويل بين ليلي وأحمد خلصت ليلي لبس ومشيت هي واحمد علي الشركة) 


ليلي:زيك يابت 


همس:اهلين يا اختي 


ليلي:مالك شيلة طاجن ستك ليه 


همس:مش عايزة اشوف ابن نرجس دا تاني 


ليلي:ابن نرجس مين 


همس:حمزة ياحجة دا عمل فيا عمايل حسيت اني قتلت ليه قتيل وانا مش عارفة


ليلي:ليه كدا 


همس: هقولك يا اختي (وهمس حكت كل حاجة ليلي)


ليلي:هههههههههه ياعيني عليك ياحازم اما تتعب


همس:انتي جيا تنكدي عليا بداله ولا ايه


ليلي:لاء يا اختي انا حيا اضحك بس 


همس:امشي من هنا بدل مضربك بحزمة 


ليلي:وعلي ايه يا اختي امشي بكرمتي وانقتي احسن


همس:ربنا عليكي يا ليلي يابنت ام ليلي 


ليلي: مرسي ياروحي علي المدح مش عارفة اقولك ايه


همس:طيب والله ما هسيبك 


ليلي:يا ماما


همس:خدي هنا يابت


ليلي:ياماما 


(ليلي ضربت اسد وراحت وقعة)


ليلي:اه يخربيت دي حيطة 


اسد بزعيق:انتوا بتعملوا ايه 


ليلي:ماهو ماهي ماهو ماهي


اسد بغضب:القطة كلة لسانك انطقي 


همس:ماهي ماهو 


اسد :بزعق تعالوا علي المكتب بسرعة 


ليلي:بصوت واطي مبارك علينا الرفد وكمان اعادة سنة في الكلية 


همس:اشوف فيكي يوم ياليلي كان مالي انا 


اسد بزعق:يلا 


ليلي وهمس:حاضر 


(اسد دخل المكتب)


اسد بغضب:هي الشركة مكان للعب 


ليلي:اسفين يا مستر 


اسد:اعمل ايه بأسف بتاعك  ياعني تكسبي الشركة ياعني اما تجري 


ليلي بغضب:لاء مش هكسب الشركة حاجة 


اسد:اخر تحذير ليكم انتوا الاتنين ان اتقررت تاني يبقا احسن ليكي وليها 


ليلي:قولنا اسفين 


(همس مسكت ايد ليلي)


همس:خلاص يامستر اسفين مش هيحصل تاني


همس بصوت واطي:يخربيتك هنموت بسببك 


ليلي :هو الي بداء 


همس:بداء ايه يخربيتك دا مدير الشركة 


همس:بعد اذنك يا مستر 


(مشيت همس وليلي من مكتب اسد)


ليلي:سلام بقا 


همس:سلام 


(ليلي راحت عند مكتب ياسين وهمس راحت علي مكتب حمزة)


ليلي:السلام عليكم


ياسين:وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته ازيك يا لي لي 


ليلي:الحمدالله


ياسين:هو انتي بتزعلي اما انده عليكي با لي لي


ليلي:لاء ابدا






ياسين:طيب الحمدالله كانت فاكر انك زعلانه عشان بقول لي لي


ليلي:لاء مش زعلانه خالص 


ياسين:طيب يلا عشان نروح الارض بتاعت الميتم 


ليلي: تمام مافيش مشكلة بس ممكن ناخد بنت معنا 


ياسين بضحك:انا مش هكلك


ليلي:عارفة بس حرام اكون انا وانتي في العربية لي وحدنا 


ياسين:تمام 


ياسين:استاذة ملك 


ملك:نعم يافندم 


ياسين:عايزك 


ملك:حاضر يافندم هكون عند حضرتك 


(بعد فترة من الوقت)


ملك:حضرتك كنت عايزني 


ياسين:اه 


ملك:اتفضل 


ياسين:هتاجي معايا انا و الاستاذة ليلي  


ملك:فين 


ياسين:شغل هيكون فين يا عني


ملك:مش قصدي يافندم 


ياسين:يلا 


ملك في نفسها:الله هكون معاه في مكان واحد 


(مشي ياسين هو وليلي وملك وصله عند الميتم )


المهندس يوسف:ازيك يا استاذ ياسين 


ياسين :الحمدالله انت عامل ايه 


يوسف :الحمدالله 


ياسين: الشغل عامل ايه


يوسف:الحمدالله لعد ما انت بعتلي الرسمة كان في فعلا خطأ في الزاوية والحمد الله ان احنا صلحنا الخطأ دا


ياسين:طير الحمدالله اتفضل كمل انت شغلك 


يوسف:تمام بعد اذنك 


ياسين:اتفضل 


(فضل ياسين يتكلم مع ليلي علي الشغل وسيبين وحدة بتولع وراهم )


ياسين:فيكي حاجة ياملك 


ملك:لاء مافيش 


ياسين:امال وشك مكشر ليه 


ملك:وشي ما كويس اهو 


ياسين:لاء مكشر 


ملك:سيبه مكشر 


ليلي:يلا ياستاذ ياسين عشان نرجع الشركة 


ياسين:يلا 


ملك بصوت واطي:دا انت عمرك ما كلمت معايا بالاحترام دا 

(****************************************)

اسد:احمد انده لي ليلي


احمد:ليلي مشيت هي واستاذ ياسين 


اسد بعصبية:هي مش عارفة ان في ميتنج انهاردة


احمد:يافندم هما لسه خارجين من ساعتين 


اسد:اول ما تاجي خليها تجيلي 


احمد:تمام يافندم 


احمد في سرو:ربنا يستر انهاردة دمار علي دماغك ياليلي 


(شوية وصلت ليلي وياسين وملك)


احمد:ليلي 


ليلي:نعم 


احمد:مستر اسد عايزك 


ليلي:عايزني 


احمد:اه وبسرعه


ليلي:حاضر بعد اذنك يا استاذ ياسين 


ياسين:اتفضلي 


(ليلي مشيت وياسين خد  ملك و راح المستودع )


ملك:تي دا في ايه 


ياسين:مالك بقا 


ملك:مافيش 


(ياسين حوط ملك في الحيطة )


ملك:لو سمحت ابعد


ياسين:مش هبعد انتي كنتي زعلانه ليه


ملك:حضرتك م زعل برحتي 


ياسين:تزعلي وانا معاكي 


ملك:لو سمحت ما ينفعش كدا 


ياسين:لاء ينفع ياقمر 


(ياسين قبلها وملك عماله تضربة عشان يبعد وهو مش راضي يبعد)


ياسين:طعمهم جامد 


ملك بعياط:انت قليل الادب ابعد عني 


ياسين:استني 


(ملك جريت من المستودع وطلعت علي فوق في الحمام بتعيط )


ملك:ليه كدا ليه حرام عليك 


(**********************"***************)







ليلي:حضرتك كنت عايزني


اسد بزعيق:اه انتي كنتي فين 


ليلي:نعم 


اسد بعصبيه:كنتي فين 


ليلي:في الارض بتاعت الميتم 


اسد:ماجتيش قولتي ليه 


ليلي:حضرتك دا شغل واجي اقولك ليه 


اسد:في زفت ميتنج 


ليلي:حضرتك انا ماكنتش اعرف 


اسد:وانتي مش وخدة بالك من شغلك ليه 


ليلي:حضرتك وخدة بالي كويس بس محدش عطاني جدول موعيد حضرتك 


اسد بزعيق:انتي مخدهوش ليه


ليلي في سرها:اللهم يطولك ياروح 


ليلي:اسفة يامستر مش هتكرر تاني 


اسد:اتفضلي يلا 


ليلي:بعد اذنك 


(خرجت ليلي من عند اسد)


احمد:في ايه 


ليلي:والله لو ما كان دا مكان شغل لا كنت اتصرفت تصرف تاني هو يزعق ليه 


احمد:معلش استحملي عشان الدراسه 


ليلي:والله انا مستحمله بسبب الدراسه مش اكتر 


احمد:طيب يلا علي شغلك 


ليلي:ماشي سلام 


(خلص الدوام وليلي روحت  غيرت ودخلت الاوضه صلت فرضها )

ليلي:واحد مستفز والله كنت عايزة اموته 


(رن تلفون ليلي رقم غريب)


ليلي:الووو 


اسد:الووو


ليلي:مين 


اسد:جهزي نفسك عندك بكرة شغل في شرم 


ليلي:استاذ اسد 


اسد:سلام


ليلي:مستفز يخربيتك 

(**********************************)

الكاتبه:ملك محمد


              الفصل الخامس من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×