رواية عشق الفهد الفصل الخامس 5 بقلم شيماء ناصر
#عشق_الفهد
5
حور: كل ده علشان بت متسواش تتخانق معايا
فهد مردش عليها وراح ينام
حور بتوعد علي تدمير عشق واهانتها
يومين بس وهخلص منها
عشق من كتر العياط نامت
تاني يوم ....
صحيت عشق بدري وراحت تاخد دش
عشق: يالهوي ازاي انسا انها حرقت هدومي البس اي دلوقتي... خدت البرنس ولبسته وربطته كويس عليها وخرجت من الحمام وشهقت لما شافت فهد في الاوضه
عشق بكسوف وخجل:انت بتعمل ايه هنا
فهد بضحك علي خجلها وشعرها المبلول الي نازل علي وشها وشفايفها الكريز: مالك مكسوفه مني لي مش انا جوزك.....
سكت فهد لما شاف وشها احمر وخلاص كده هتعيط....
احممم انا جيت عشان اقولك اني قدمتلك في المدرسه
عشق بدهشه: مدرسه بجد ب بس الاوراق جبتهم ازاي
فهد راحلها وبق بيقرب وهي بتبعد خطوه بخطوه لحد ما ضهرها لزق في الحيطه...
انا اقدر اعمل اي حاجه متشغليش دماغك بالكلام ده قدامك شهرين وتروحي المدرسه
عشق بحياء وهي باصه في الارض
طب انا عاوزه هدوم
فهد: ايوا لبس المدرسه هجبهولك
عشق حركت راسها ب النفي
ماشي بس مش ده قصدي انا ق قصدي يعني عاوزه هدوم علشان معنديش اي لبس البسه دلوقتي
فهد بابتسامة خبث وعيونه عليها بتتفحصها من فوق لتحت : يعني انتي مش لبسه حاجه دلوقتي
عشق بخوف من قربه الزياده بقت ضامه نفسها بإديها: هاتلي هدوم لو سمحت
فهد: هبعتلك لبس وانا جبتلك تلفون وسجلت رقمي فيه لو في حاجه اتصلي عليا.... وسبلها التلفون علي السرير ومشي
نزل فهد علي السلم وقبل ما يخرج من القصر
حنااان
حنان: نعم يابيه
فهد: هبعت لبس اديه لعشق
حنان هزت راسها: حاضر يابيه
مشي فهد وراح الشركه وحنان طلعت بسرعه علي جناح فهد وبتخبط علي الباب
حنان بهمس وصوت واطي: ست هانم ياست هانم افتحي
حور بتتقلب علي السرير فتحت عنيها ملقتش فهد جنبها اتعدلت علي السرير وبتمسح عنيها بنعاس
حور: عاوزه اي يازفته انتي كمان
حنان بنفس الصوت الواطي: اافتحي ياست هانم ضروري
راحت حور تفتح الباب...
اممم خير انطقي
حنان: البيه خرج من شويه وقالي انه هيبعت لبس للهانم عشق
حور بابتسامة عريضه: استني هجبلك حاجه تودهولها
فتحت حور اوضه اللبس ودخلت جابت لبس....
خدي ادلها ده وقوللها فهد بيه هو الي قالي اودهولك
حنان:عيوني ياهانم حاضر
بعد نص ساعه وصل اوردر الهدوم واستلمته حنان وبدلته بلبس تاني
عشق ارتبكت لما سمعت صوت حد بيخبط
مين؟
جنه: افتحي ياهانم...
فتحت عشق الباب وفضلت واقفه وراه عشان محدش يشوفها
جنه: ااتفضلي فهد بيه بعتلك ده تلبسيه
عشق: اخيرا هاتي شكرا.... وقفلت الباب
جنه بصت لي حنان بخوف منها
حنان:مالك خايفه لي
جنه: مش مطمنالك مش عارفه لي
حنان: طيب ياختي يلا روحي على المطبخ عشان نجهز الاكل
عشق فتحت الشنطه وطلعت اللبس وبعدها راحت قدام االمرايا اللبس عباره عن شورت جنز وتشرت بقط
عشق بصدمة: اي ده جسمي كله مكشوف كده لي ده قصير قوي هو يبعتلي حاجه زي كده لي
راحت عشق تتصل علي فهد
فهد: امم وصلك اللبس
عشق: ايوا ب بس
فهد: مفيش بس روحي البسيه ماشي يلا سلام
عشق: حاضر سلام...
قفلت معاه ونزلت لتحت بقت مستغربه البس الي عليها
مراد: كده انا اخر واحد يعرف انك اتجوزت
فهد: ده انا بقيت في مشاكل بسبب كده
مراد: واكيد حور خربت الدنيا بس ده شرع ربنا
فهد: كل شويه تتخانق معايا زهقت
مراد: اومال انت فاكر اي الحاجه الي تكسر الست لما تشوف جوزها مع واحده تانيه غيرها....
واكمل بغمزه: المهم بتحبها ولا لسه
فهد بعد فهم: احب مين؟
مراد: لا انت تفوق معايا كده انا بتكلم علي مراتك الجديده
فهد: محدش لغاية دلوقتي قدر ياخد قلب فهد المرصفاوي لا هي ولا حور
مراد: طيب انا همشي علشان عندي اجتماع
فهد: متنساش انك معزوم انهارده في بيت اخوك خلص وتعال عشان نروح سواء
مراد: ماشي اخلص بس الاجتماع مع المستثمر وهجيلك
بليل♡♡♡♡♡(بقلم: شيماء ناصر)
وصل مروان علي القصر
حور: حضرتي الاكل
جنه: اه ياست هانم كله جاهز
حور: طب يلا انتي وهي حطو الاكل علي السفره
وصل فهد ومراد علي القصر
مراد: ازيك ياعمي
مروان: كل ده ومتسالش عن عمك يلا
مراد: ازاي مسألش ده انت البركة كلها انا جتلك اهو
مروان: ايوا كده قولولي بق عملته اي في الصفقه
فهد: مضينا العقد مع الشركه وهنبتدي الشغل في المشروع بكره
مراد: وانا هروح الموقع واخد معايا كام مهندس من الشركه عشان نعين المكان
مروان: تمام كده
جت حور وبنفس عادتها وجمالها وسحرها الي بيخطف الانظار.....
منور يامراد وبصت لي فهد
حمدالله على السلامة ياحبيبي
مراد: بنورك
حور: مش يلا بق العشاء جهز كلو وبعدين ابقو اتكلمو في الشغل
مروان: يلا يابني
قعدو الكل علي السفره
مروان: انده لي مراتك يابني تيجي تتعشاء
حور: ما انا هنا اهو
مروان: انا بتكلم علي مراته التانيه منة
=نعم يابيه
مروان: اندهي لي عشق تيجي
منه: حاضر
مراد بيهمس لي فهد: انا بدات اخاف عليك منها
في الوقت ده نزلت عشق وهي لبسه شورت جنز اسود وتشرت بقط وشعرها مفرود وجمالها الطبيعي الخلاب سحرت كل الموجودين
فهد سرح في جمالها اما مراد وكانه اول مره يشوف بنت
حور ملاحظه الي بيحصل ومتغاظه ومسكت راس الشوكه بايدها وبتضغط عليها
جت عشق ووقفت قدامهم
عشق: السلام عليكم
فهد فاق من شروده علي صوت مراد وهو بيرد عليها وعليكم السلام
مراد وقف يسلم عليها... انا مراد ابن عم فهد وانتي
فهد الغضب سيطر عليه لما شافها بتسلم عليه
عشششق
عشق بخضه شالت اديها وبقت واقفه خايفه
فهد: اي الي انتي لبساه ده
عشق بتوتر: انت انت الي ق....
حور بسرعه: انتي ازاي تلبسي كده ده انا معرفاكي ان في ضيف هيجي مش قولت تغيري هدومك دي عشان الضيف الي جاي واكملت بخبث وحقد
ولا عشان تغريه
عشق بخوف بصت لي فهد الي عيونه احمرت من العصبيه وعروقه برزت....
اسمعني انا بس
فهد بعصبيه وصوت عالي : امشي اطلعي فوق ومشوفشي وشك
عشق جريت علي فوق وهي بتعيط صعبت علي مراد
مراد: انتوا بتكلمو البنت كده لي ما تلبس الي هي عاوزاه دي لسه صغيره
مروان:دي تبق مرات فهد
مراد بصدمه: مراتك لحظه انتوا بتهزرو ولا اي
فهد: انا كلت عن اذنكو
حور بحب: حبيبي بس انت مكلتش حاجه
عشق ببكاء: هو يقولي البسي كده وبعدين يزعقلي وانا معرفش ان في ضيف جاي هي لي كدبت تحت وقالت كده
حور بابتسامه شر: اتقلي عليا انا مش هخليكي تتهني يوم
فهد دخل لي عشق وبعصبيه
اي الي هببتيه ده هو ده لبس تنزلي بيه
عشق بارتباك وتوتر بدات تبعد وترجع وراء
فهد بنرفزه: ما ترديييي
عشق من كتر خوفها اغمي عليها ووو..
يتبع.....