رواية عشق الفهد الفصل التاسع 9 بقلم شيماء ناصر
#عشق_الفهد
9
حور: يعني اي يسبني ويمشي وهو عارف اننا هنخرج سوا
بعصبيه راحت تتصل عليه... مش بيرد ليييي
مروان: سبيه مع مراته شويه اديها حقها
حور بابتسامه مزيفه: حقها طبعا يابابا حاضر
مروان لحظ انها ممكن تكون اتقبلت عشق ميعرفش بنوايا حور المزيفه
مروان: الو يامدحت احجز تذكرتين لي دبي
مدحت: حاضر يافندم....
حور: خليه يخدها ويخرج وشوف انا هعمل اي دلوقتي
علي الطريق ♡♡♡
فهد: عامله ايه دلوقتي لسه حاسه بتعب
عشق: لا انا كويسه الحمدلله
فهد: عشق عاوز اكلمك في حاجه
عشق: اتفضل
فهد: اسف علي الطريقه الي اتجوزتي بيها انتي لسه قدامك حياه طويله وهيجيلك الاحسن انا عارف
عشق: يعني انت هتسبني صح
فهد: اه بس مش دلوقتي مستني فتره صغيره كده
عشق بسعاده: يعني انا هرجع اعيش في البيت واشوف اهلي وهروح المدرسه
فهد: ايوا بس غريبه انك اتجوزتي ومحدش من اهلك جه يزورك ولا يطمن عليكي انا مشوفتش حد منهم لغاية دلوقتي
عشق بحرج سكتت:......
فهد: طيب مش عاوزه تحكيلي مكنتيش بتاكلي لي
عشق بطريقه طفوليه: كنت متضايقه ومنك علي فكره عشان انت عصبي وبتزعق كل شويه
فهد: خلاص ياماما انا اسف
عشق بضيق: اي كلمه ماما الي كل شويه تقولها يعني انا مامتك اه صحيح هي فين مامتك مشوفتهاش خالص
فهد: انا ولدتي الله يرحمها من ٦سنين وانا عايش انا وبابا بس ومليش غير اخت واحده دي متجوزه وعايشه بره
عشق: الله يرحمها وعلي فكره شكلك راجل صغير اومال هما كانوا بيقولو هو راجل عجوز لي؟
فهد بضحك وغمزاته الي ضافت لمسة جمال علي جماله جذبت عشق ليه واعجبت بيه....
مين الي قال اني عجوز هما مين؟؟؟
عشق: بابا وماما قالولي كده... واه كمان قالو اني هجبله الولد
فهد بغمزه: احم ما هي المشكله انك صغيره علي الكلام ده وعقلك مش هيستوعب حاجه دلوقتي
عشق: انا مش صغيره انا كبيره
فهد: ما انا عارف بالاماره بتتفرجي علي كرتون لحد الساعه ٢بليل
عشق: استنا هنا اقف
فهد باستغراب: لي؟
عشق: عاوزه اجيب غزل البنات هات فلوس بسرعه
فهد وقف العربيه: امسكي ياستي
نزلت عشق من العربيه وراحت للمحل وجابت غزل البنات
فهد: اي كل ده هي كانت واحده وبس انتي اشتريتي المحل ولا اي
عشق: انا جبت واحده ليك والباقي ليا خد الباقي اهو
فهد بفرحه بيحاول يداريها: صبرني يارب
عشق: استنا بق متسقشي دلوقتي وامسك ويلا كل
فهد: يابت محدش بيستجرا يعمل الي بتعمليه ده فهد المرصفاوي علي اخره الزمن ياكل غزل البنات
عشق: هزعل لو مكلتوش
فهد: ماشي خلاص هاكل
خلصو وبعدها وصلها تجيب روايات
فهد: خلاص كده جبتي الي انتي محتجاه
عشق بفرحه: انا مبسوطه
فهد: طب يلا انا عزمك... نفسك تاكلي اي
عشق بدون تفكير: سمك
فهد: تمام
وصلو علي مطعم ضخم دخل فهد وعشق وقعدو علي الطربيزه
عشق بفضول: هو المكان هيقفل ولا اي
فهد: لي بتقولي كده
عشق: المكان فاضي ومفيش فيه حد
فهد: ده علشان انا حاجز المكان
عشق: يعني اي حاجز المكان فاضل تشتريه كمان
فهد بضحك: لا مش محتاج هو اصلا ملكي
عشق بذهول: انت غني قوي كده
فهد: اه ياستي
عشق: طيب اطلب بق سمك جعت
فهد طلب الاكل وكانو بياكلو وصلت حور علي المكان
حور بكسره: حلو قوي كده بتحتفل بعيد جوزنا معاها قدرت تنساني معقول
فهد بدهشه: حور انا اسف نسيت فعلا استني هفهمك
حور: ايدك لو سمحت متلمسنيش متكلمنيش تاني وخليها تنفعك
فهد: حور استني... وخرج وراها
عشق: معاها حق انها تتضايق.... هو قمور برضو اي الي انا بقوله ده
حور ركبت العربيه...
فهد: حوررر..... رجع تاني المطعم
عشق: هي زعلت صح كله بسببي مش كده
فهد:لا مش بسببك كلي براحتك تمام وانا هبعتلك السواق يجي ياخدك تمام
عشق: متسبنيش لوحدي هنا
فهد: متخفيش التلفون معاكي لو حصل حاجه رني عليا
مشي فهد يلحق حور الي كانت سايقه بسرعه
حور بغيظ: ناقص كمان ياكلها في بوقها طب وانا اي هو مش انا مراته لا ده نسيني ونسي وجودي ونسي حبنا وكل حاجه لما هي جت ومش شايف غيرها بس انا بحبه هو كان ليا انا وبس ولحد دلوقتي هاخده منك والمره دي هتخرجي من البيت ج*ثه
خلصت عشق والجرسون شال الاكل سمعت صوت من وراها
=االقمر زعلان لي
عشق افتكرت انه فهد لفت وو
عشق بخوف: ده انت؟
يتبع.....