رواية عمياء وسط الذئاب الفصل الاربعون 40 بقلم محمد طه


 رواية عمياء وسط الذئاب الفصل الاربعون 40 بقلم محمد طه


البارت 40


_داليا...ارتاحلك شويتين عشان محضرالك 

عروسة إنما إيه خاااااام قطه عميا 


_سمير...عروسة ولا مهمه


_داليا بغضب...سمير قدامك يومين..تخرج من اللي أنته فيه ده


_سمير...سمير شطب وقفل الدكان أنا خلاص اعتزلت 


_داليا...أسمع يا سمير..أنا ليا عندك كتير..وقصاد الكتير ده..

بنت هتجبهالي تحت رجليا..بعد كده بقي..

تعتزل تعتكف إعمل ما بدالك


_سمير...قولتلك يا داليا أنا شطبت


_داليا بعصبيه وصوت عالي...أنا اللي اقول مش أنته 


_سمير...عالفكره أنا اخوكي الصغير..مش واحد شغال عندك..

يعني المفروض إنك إنتي اللي تنصحيني..

إني أبعد عن الشغل المقرف ده







_داليا ببرود وتهديد...طيب بما إنك أخويا الصغير..

قولي هيا إمنا ما،تت إزاي 


_سمير بغضب وصوت عالي...دالياااااااااااا 


_داليا بوجه شيطاني وصوت عالي مخيف...

إسمي الغاليا يا روح أمك 


_(في المستشفى)_ (غرفه المدير)_( مكالمة تلفون )_


_المدير...أيوه يا باشا 


_الباشا...ابعتلي تقرير مفصل عن الشخص..

اللي اتسبب في اللي حصل عندك 


_المدير...يا باشا أنا شغال ع الموضوع ومش ساكت 


_الباشا...يا سامح أنته لو شغال وشايف شغلك..

مكنش المهزله دي حصلت 


_المدير...أوعدك يا باشا إنها مش هتتكرر تاني 


_الباشا...ساعة والتقرير يكون عندي 


_المدير...يا باشا دي بنت عميا..الصدفه والحظ..

لعبو معاها دور كبير ف إنها تعرف شغلنا 


_الباشا...بنت عميا..بذمتك أنته مش مكسوف من نفسك..

إنته كبرت ومبقتش قد الشغلانه ولا إيه يا سامح


_المدير...يا باشا دي أول غلطه ليا ومش هتتكرر تاني..

وأرجوك سيبني أحاسبها بنفسي 


_الباشا...ماشي يا سامح أتصرف


_(ويقفل التلفون ف وشه)_


_(الباشا يقفل السكه وينادي ع الحارس الخاص ليه)_


_الباشا...حامد


_حامد...الباشا يؤمر 


_الباشا...تروح المستشفي..تشوفلي حكاية البنت العميا دي إيه..

وتخلص من غير مشاكل 


_حامد...الباشا يؤمر


_(في المستشفى المدير بعد ما قفل مع الباشا)_ 


_المدير يكلم نفسه...موضوع البنت العميا دي لازم يتقفل..

وف أسرع وقت..أنا متأكد ان الباشا مش هيسكت..

بس أنا هد،فن البت دي قبل الباشا ما يوصلها قبلي..

يبقي اخلي داليا وسمير في إتجاه..

وهخلي عماد ف الإتجاه التاني 


بقلم...محمد طه عبد المجيد 


_(ويتصل بعماد)_


_المدير...أيوه يا عماد


_عماد...تحت أمر الإداره 


_المدير...هبعتلك تقرير دلوقتي تخلص ع السريع..

وأعمل حسابك إن الهدف هنا ف المستشفي..

يعني عايز العملية تبقي ع السريع وعلى نضافه






_(في بيت داليا)_ (داليا وسمير)_( تكمله حديثهم )_


_داليا بوجه شيطاني وصوت عالي مخيف...

إيه اتضايقت لما قولتلك إمنا ما،تت إزاي..

طيب بلاش..أنا بقيت عاجزه وقاعده على كرسي متحرك..

بسبب مين..بلاش..جوزي اتقبض عليه وأخد إعد،ام..

بسبب غباء مين..

ما ترد يا أغبي إنسان على وجه الأرض 


_سمير بهدوء...لما إنتي مقتنعه إن أنا غبي..

وأنا شايف إن أنا فعلا غبي..

خرجيني بقي من الطريق ده..

عشان ما أضركيش أكتر من كده


_داليا...معلش أنا عيزاك تضرني مره كمان..

طبعاً عارف المستشفي 


_سمير يقاطعها...إن شاء الله بعد يومين تلاته كده هبقي جاهز


_داليا بعصبيه...مفيش لا يومين ولا حتي ساعه..

هتروح المستشفي..فيه أربع بنات هناك هيساعدوك..

هما عارفينك..وأنته هتعرفهم بالخاتم ده..

لأنهم لابسين نفس الخاتم..قرب خد الخاتم


_(سمير يقرب منها عشان ياخد الخاتم)_


_داليا بغضب...إنزل على ركبك


_وبعد ما ينزل تمسكه من رقبته وتخنقه وتقوله...


_داليا...اللي ما تعرفهوش إنك مش أخويا..أنته إبني..

وأبني لو عصاني أفعصه تحت رجليا.......


_ويتبع..........

_بقلم...محمد طه 


       الفصل الواحد والاربعون من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×