رواية عمياء وسط الذئاب الفصل السادس والاربعون 46 بقلم محمد طه


 رواية عمياء وسط الذئاب الفصل السادس والاربعون 46 بقلم محمد طه


البارت 46


_داليا ببرود...يا باشا العربية اللي أخويا راكبها دلوقتي..

 مع البنت العميا فيها قن،بلة..عايزني افجر،هملك الاتنين

هفجر،هملك حالاً


_المدير بغضب...غلط..أكبر غلط مو،تهم..

بعد اللي أخوكي عمله..لازم الاتنين..

يتسلمو عايشين للباشا الكبير..

عشان على الأقل يسامحنا ف اللي أخوكي عمله 


_داليا تهدئه...أطمن يا باشا..العربيه فيها جهاز تتبع..

وسمير ذات نفسه معاه جهاز تتبع..

يعني عايزهم عايشين..هجبهملك عايشين 


_المدير بعصبيه...أخوكي اتجنن يا داليا..

وقولتيلي سيبني أنا اللي أسوقه..

يا ريتك ما سوقتيه 


_داليا...يا باشا أنا لحد دلوقتي مسيطره على الموقف..

وبإشاره منك أخلي جث،ثهم ما يتعرفلهاش ملامح


_المدير بتحذير...لو ما،تو يا داليا..

يبقي حكمتي علينا كلنا بالإع،دام..

أنا هبعتلك عماد تنثقو مع بعض..وتجيبولي الاتنين دول..

عايشين وف أسرع وقت 


_(المدير يقفل مع داليا..الباشا يرن على تلفونه الخاص)_ 


_المدير...أيوه يا باشا 


_الباشا...معاك 24ساعه يا سامح..والبت العميا..

والواد اللي هربها يكونوا عندي 


_المدير...يا باشا هما تحت إيدينا..

وأقل من 24ساعه هيكونوا عند سعادتك 


_(الباشا يقفل ف وشه السكه)_ 


_(من داخل العربية)_ (سمير ونور)_


_سمير...عارفه يا نور..أنا ما فيش مهمه كلفتني..

بيها داليا ونجحت فيها..ودايما اللي بيبقي معايه..

ف المهمه تحصله مشكلة 


_(بقلم...محمد طه عبد المجيد)_ 


_نور...أيوه يعني أنا دلوقتي أطمن ولا أقلق 


_سمير بابتسامه ونظره ف المرآه...لأ إطمني..

لأن فشل المهمه كان بيقبي مقصود


_نور باستغراب...مقصود إزاي يعني 


_سمير...يعني أنا اللي بكون قاصد إن المهمه تفشل


_نور...وبتكون قاصد كمان إن اللي معاك ف المهمه..

تحصله مشكلة 


_سمير بابتسامه...آه 


_نور...ربنا يطمنك ..(وتقول ف سرها)..دا كده يا مجنون..

يا مريض نفسي 


_سمير...ما تخافيش يا نور..إنتي أكيد دلوقتي..

بتقولي عليا إن أنا مجنون


_نور...والله يا أستاذ سمير..أنا ما أكتفيتش بمجنون بس..

أنا أضفت كمان يا إما مريض نفسي


_سمير...شوفي يا نور أنا بجد مش عارف..

أنا بقولك الكلام دا ليه..بس أنا بجد أرتحتلك..

ومش هسمح لداليا إنها تإذيكي 


_نور...وأنته بقي عايزني أصدقك 


_سمير...مش مهم تصدقيني دلوقتي..

المهم إني مش عايزك تخافي


_(في بيت داليا)_ (داليا وعماد)_ 


_(داليا تبص على عماد من فوق لتحت بنظره شهوه)_


_داليا...إنته بقي عماد


_عماد...تحت أمر حضرتك 







_داليا...شوف يا عماد..إحنا حددنا مكانهم..

والأوامر إن الاتنين ييجوا عايشين..

هتقدر ولا هيهربو منك تاني 


_عماد...بتعليمات حضرتك أكيد مش هيهربو..

وهاجيبهم عايشين..تحت رجلين حضرتك 


_داليا...يبقي نبتدي من رجلين حضرتي..

تعالا قل،عني الجزمه 


_(عماد بدون تفكير ينزل يقلعها الجزمه)_ 


_داليا...الهدف دلوقتي متحرك وبيبعد..

بس أنا متأكده إنو مش هيبعد كتير..

أول ما سمير هيقف بالعربيه..

هتبدأ تتحرك..ولازم يبقي معاك رجاله..

لان سمير مش هتقدر عليه لوحدك 


_عماد...الرجاله جاهزين 


_(داليا تطلع مطوه من الكرسي المتحرك..

اللي هيا قاعده عليه)_


_داليا...ف نفس الوقت تبلغ أختك اللي ف المستشفي..

بالمهمة البديله..بحيث لو فشَلت يبقي فيه..

معانا وسيلة ضغط 


_عماد...مهمه إيه 


_(داليا بدأت تق،لع هدومها الجزء اللي فوق..

بس بطريقة غريبه..بتقطع اللبس بالمطوه)_


_داليا...فيه بنت ف المستشفي إسمها نهله..

دي أقرب واحده للبنت العميا..

تخلي أختك تستدرجها وتخرجها من المستشفي..

وتجبهالي هنا..ولو احتاجت مساعدة..

فيه أربع بنات شغالين هناك هيساعدوها


_عماد وهوه مستغرب اللي هيا بتعمله...كل تعليمات..

حضرتك هتتنفذ بالحرف الواحد 


_داليا وهيا عار،يه الجزء اللي فوق..

حضرتك دي ما تقولهاش تاني..أنا إسمي الغاليا..

يلا تعالا شيلني ودخلني ع السر،ير جوا..........


ويتبع.............


بقلم...محمد طه 


        الفصل السابع والاربعون من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×