رواية عمياء وسط الذئاب الفصل الاول 1 الجزء الثاني بقلم محمد طه
البارت 1
#عمياء_وسط_الذئاب_2
__(مطار ألمانيا)__
_نور وسمير بينزلو من الطياره ويخرجو من المطار
يلاقوا عربيتين فى إنتظارهم
_ميري_
حضرتك الاستاذه نور ممدوح
_نور_
أيوه أنا
_ميري_
أنا إسمي ميري باعتني الدكتور مايكل
لإستقبال حضرتك إتفضلي معايا
والمرافق اللي معاكي هيتفضل ف العربيه التانيه
_سمير بقلق_
وليه حضرتك ما نركبش إحنا الاتنين ف عربيه واحده
_ميري_
لأن حضرتك العربيه اللي هتركب فيها نور
مجهزه طبياً..وهنجهز فيها نور للعمليه
لأن الدكتور وقته ضيق جداً
ولازم نور توصل للمستشفي تكون جاهزه للعمليه
_نور_
خلاص يا سمير مفيش مشكله
إركب العربيه التانيه وتعالا ورانا
إتفضلي يا إستاذه ميري أنا تحت أمرك
__ويبدأ العربيتين يتحركوا__
_ويبدأو يجهزوا نور للعمليه
وسمير راكب ف العربيه التانيه
وعنيه على العربيه اللي فيها نور
وقلقان ومش مطمن
__(من داخل العربيه اللي راكب فيها سمير)__
_سهيله_
ما تقلقش يا إستاذ سمير
أنا شيفاك قلقان ذياده عن اللزوم
أنا سهيله وعالفكره أنا مصريه
_(سمير من كتر تركيزه على العربيه اللي فيها نور
ما سمعش ولا كلمه من سهيله
وعنيه على العربيه وعلى الطريق)_
_سهيله_
ما تحكيلي شويه عن مصر يا إستاذ سمير
أصلها وحشتني اوي هوا إنتوا منين من مصر
_(وتلاحظ إن سمير مش مركز معاها خالص
ف تشاور بإديها قدام وش سمير
عشان تلفت إنتباهه ليها)_
_سهيله_
إيه يا إستاذ سمير إنته مالك قلقان ليه كده
هوا إحنا خاطفينها تحب آجي أقعد جنبك
أهديلك أعصابك شويه
_سمير_
لأ حضرتك ما فيش داعي وبعدين أنا مش قلقان
_سهيله وهيا بتديله سيجاره_
طيب خد ولع عشان تقدر تركز أكتر
_(بعد ما سمير خلص شرب السيجاره
ياجي إتصال من ميري لسهيله)_
_ميري_
إيه يا سهيله إيه الوقت دا كله
_سهيله_
تمت السيطره تقدري تنفصلي وتاخدي طريقك
_ميري_
تخلصي وتحصلينا وبلاش برود ولا الواد عجبك
_سهيله_
آه عجبني وهاخد معاه صوره سيلفي
__(ميري تقفل السكه ف وشها وتوجه كلامها للسواق)__
_ميري_
إرجع ع المطار
________________________________
_(في المستشفى)_ (من داخل غرفه المديره)_
_الدكتوره سناء فاتحه اللابتوب وبتحاول
تتواصل مع الدكتور مع دخول أم محمد
ومعاها ممرضه عندها مشكله
_الدكتوره_
خير يا أم محمد فيه إيه
_أم محمد_
فيه عندنا مشكله ومفيش غيرك يا دكتوره اللي هيحلها
_الدكتوره بعصبيه_
أم محمد أنا مش فايقه لأي مشاكل دلوقتي
وسيبوني لوحدي السعادي
_بقلم...محمد طه عبد المجيد
_(أم محمد تصرف الممرضه اللي معاها وتقفل الباب)_
_أم محمد_
خير يا دكتوره مالك فيه إيه
أنا أول مرة أشوفك متعصبه كده
_الدكتوره بهدوء_
الدكتور اللي هيعمل العمليه لنور
مش عارفه أوصل ليه
_أم محمد بقلق_
يعني إيه مش عارفه توصلي ليه
_الدكتوره_
حسابه اتقفل ومش عارفه أوصل ليه
وحاولت أكلم نور وسمير هما كمان
مش عارفه أوصل ليهم
_أم محمد بصدمه_
يعني إيه
_الدكتوره بقلق_
أنا قلقانه ومش مطمنه..لو حصل لنور حاجه
أنا عمري ما هسامح نفسي
_أم محمد بخوف_
إن شاءالله مش هيحصلها حاجه وبعدين سمير معاها
ومش هيسمح لأي حد أنه يأذيها
_الدكتوره بقلق_
يارب يارب
_____________________________
__(سجن النساء)__
_هبه بتكلم نفسها_
أووووف بقي إيه السجن اللي ما فيهوش ولا راجل ده
كلهم نسوان..ما يغلطوش مره كده ويسجنو معانا راجل
أنا خلاص جسمي مش قادر يصبر أكتر من كده
ومدير السجن هوا وأبو الهول أخوات
جربت معاه كل طرق الدلع وهوا ولا سامع ولا شايف
دا أنا ما خلتش حاجه إلا وعملتها
مش ناقص غير إني أق،لع قدامه مل،ط
وربنا أنا مجنونه واعملها
_الشاويش نوره_
إيه إتجننتي وبتكلمي نفسك
_هبه_
بقولك إيه يا بت يا نوره
_الشاويش نوره بعصبيه_
إيه بت دي..إنتي هتصاحبيني يا بت..
أنا الشاويش نوره يا جز،مه..
يا اللي معندكيش نظر يا سا،فله
_هبه_
خلاص..بقولك إيه يا شاويش نوره يا عسل إنته
_الشاويش نوره بقرف_
خير عايزه إيه يا سا،فله
_هبه_
هوه ينفع أقدم طلب نقل لسجن الرجاله
_الشاويش نوره_
يا بت إنتي إيه..معجونه ف ميه وسا،خه
(وتعلي صوتها) إتلمي يا سا،فله
_هبه بجرأه_
وهوا أنا لو إتلميت هبقي سا،فله إزاي
_الشاويش نوره_
أنا بصراحه أول مره ف حياتي أقابل التركيبه دي
_هبه بجرأه_
أنا هفهمك..إنتي بتشربي سجاير..ومدمنه سجاير..
ومتقدريش تعيشي من غير السجاير..صح
_الشاويش نوره_
صح
_هبه بجرأه_
أنا كمان مقدرش أعيش من غير الرجاله وقله الأدب
________________________________
__(ألمانيا)__
_سمير بعد ما شرب السيجاره اللي عطتهالو سهيله
فقد الوعي تماماً لأن السيجاره كان فيها مخدر
وسهيله أخدته ف طريق مقطوع وشبه صحرا
ومفيش حد بيعدي من الطريق دا نهائياً
ورمت ج،ثته وسابته ومشيت
وبعد ما مشيت فيه كلب شاف ج،ثته
وبدأ يقرب عليه
لحد ما وصل لج،ثه سمير وبدأ...............
_ويتبع..............
_بقلم...محمد طه