رواية علمتيني ازاي احب الفصل الرابع 4 بقلم امل شعبان
بقلم امل شعبان)( #الفصل #الرابع)
اخذت القهوه وخبطت على الباب المكتب
فتحت الباب ودخل رايت استاذ احمد يجلس على الكرسي وجلسه امامه الفتاه كانوا يتحدثون سويان
نظر لي استاذ احمد نظره حاده وانا اسير نحوه وحمل في يدي صينيه كنت اشعر بالتوتر وانا بعطي فنجان القهوه الاستاذ احمد كانت يدي بترجف وهو ينظر الي رفعت الفنجان التاني للفتاه وانا بعطيها اياه الدلق على قدميها بصيت لي وهي بتصرخ بتقول رجلي رجلي من التوتر ما لقيتش نفسي غير وانا برفع كوبايه الميه وكبيتها على رجليها
بصيتله وزعقتلي بصوت عالي ايه اللي انتي عملتيه ده يا حيوانه
انا اسفه ما كنتش قصدي والله
اسفه ايه وخرا ايه انتي عارفه الفستان اللي بوظته ده تمنه كام قطعها بالكلام استاذ احمد خلاص يا رانيا
انتي ازاي تشغلوا معاكم ناس في الشركه حمير كده
بصيتلها وكان هاين عليها امسك الصينيه اللي في ايدي انزلها على دماغها بس قلت لا انا اللي غلطانه
استاذ احمد بصلي زعقلي بصوت عالي وقال لي اخرجي وشوفي شغلك يلا
اتخضيت من صوته ما لقيتش نفس غير وانا بجري على بره وانا بجري اتخبطت في استاذه شيماء
شيماء في ايه يا فرح وليه استاذ احمد بيزعق
ما كنتش قصدي ادلقت القهوه على الانسه اللي جوه
شيماء دلقتي القهوه على رانيا
ما كنتش قصدي والله
شيماء اهدي طيب روح اقعد على مكتبك
رحت قعدت على المكتب وانا بلوم في نفسي تستاهلي يا فرح اديك جبت لنفسك التهزيق عشان تدخلي في اللي ما لكيش فيه ببص لقيت حنان جايه وهي فرحانه كانت هتطير من الفرحه
......
حنان فرح فرح فرح عندي ليك مفاجاه...
مفاجاه تاني غير اللي انا فيها دي قولي يا حنان هي كده كده خربانه .....
حنان في ايه مالك يا فرح
لسه رايحه تكلم لقيت رانيا خارجه من مكتب استاذ احمد كانت بتبصلي بقرف .......
حنان هي مالها دي بتبصلنا ليه كده وايه اللي حصل لفستانها متبقع من ورا ومن قدام ليه كده ......
فرح بصه لحنان وهي متوتره وبتضحك ضحكه خوف ما ههو اللي حصل اني ده دلققققت
حنان في ايه يا فرح مالك بتتهتهي ليه كده ..
ما هو انا اللي دلقت عليها القهوه غصب عني....
بقلم امل شعبان علمتني ازاي احله
حنان بصت لفرح وهي مصدومه نهارك اسود يا فرح دلقت القهوه على رانيا حنان بصه لفرح هاتك يا ضحك 😂😂😂😂
فرح بتضحك على ايه يا حنان انا شكلي مش هكمل في الشغلانه دي ما بقىليش يومين في الشغل والنصيب عماله تنزل على دماغي ......
حنان انتي اصلا نحس يا فرح وبعدين تستاهل رانيا ما حدش بيطقها في الشركه بتبقى بنت عم استاذ احمد حط عينيها علي المهم هي قصه طويله وبعدين احكيها لك خلينا في الموضوع
.......
موضوع ايه يا حنان....
حنان خميني يا فرح قولي ايه هي المفاجاه........
ليه يا اختي شايفاني بقرا على كف ايدي خشي في الموضوع بسرعه يا حنان انا مش فايقلك......
حنان عيد ميلاد كريييييييم النهارده بالليل وعازم كل اللي في الشركه عشان كده هنروح بدري النهارده ....
طيب وانا مالي اعملله ايه ....
بقلم امل شعبان علمتيني ازاي احب
حنان هو ايه اللي انتي مالك انتي غبيه يا فرح
فتحي مخك معايا شويه بقولك حفله عيد ميلاد كبيره واكيد هيحضروها ناس اكابر يعني ممكن حد من اولاد الاكابري يشوفك يعجب بيكي ويتجوزك ويرفعك من الفقر انتي واهلك وانا التاني اكون قريبه من كريم
فرح ايه يا حنان جو الكرتون سندريلا اللي انتي عايشه فيه ده وبعدين سيبيني اخلص شغلي
حنان تصدقي يا بنت انتي غاويه فقر اشتغلي يا اختي كويس....
بصيتلها فرح وضحكت اه هشتغل .....
ناخد لفه عند احمد
جالس في مكتبه ماسك في ايده السلسله بتاعه فرح وهو ينظر اليها
باب المكتب خبط شال السلسله بسرعه في الدرج
اتفضل
دخلت شيماء ادي العقود اللي طلبتها يا استاذ احمد ما فيش غير امضه حضرتك ......
احمد اوكي عرفت الموظفين انهم هيمشوا النهارده بدري......
شيماء ايوه يا استاذ احمد
والاجتماع اللي بينك وبين استاذ امجد اتلغى لان حصل عنده ظرف طرق ومش هيقدر يجي
عاوز حاجه تانيه يا استاذ احمد قبل ما امشي
احمد لا فيك تمشي
خارجه شيماء صديفها كريم
شيماء كل سنه وانت طيب يا استاذ كريم.......
كريم وانتي طيبه يا شيماء اكيد هتيجي الحفله بالليل
شيماء اكيد طبعا يا استاذ كريم استاذن انا ....
كريم تفضلي
دخل عند احمد ايه يا ابو الصحاب النهارده شفت رانيا كانت موجوده في الشركه
احمد ايوه كانت جايه تعزمني نسهر بره سوا
كريم انت قلتلها ايه
احمد قلتلها لا عشان مشغول
كريم والله حرام عليك البنت بتحبك وغير كل ده بنت حلوه وشيك وبنت عمك مش هتلقي احسن من كده عروسه .....
احمد قلتلك يا كريم مش بفكر في الموضوع دلوقتي
كريم امال هتفكر امتى انت قفلت ال 30 يا احمد هتلحق تكون اسره امتى
احمد انت اللي بتقول الكلام ده يا كريم .....
كريم اه انا اللي بقول عاوزه افرح بيك قبل ما اموت
بصله احمد وفضل يضحك هههههههه كريم بدلوا نفس الضحك ههههههههه
احمد كفايه ضحك كده ويلا نمشي
خرج كريم وخرج وراء احمد
احمد وهو خارج نظر الى فرح هي تجلس على المكتب وينظر الى ملامح وجهه البريئه
فرح وهي تجلس على المكتب بتلم اغراضها عشان تروح بتبص رات احمد ينظر اليها شعرك بالتوتر
هو بتبصلي ليه كده ده
ماشي يا حنان بتسيبيني وتمشي
بقلم امل شعبان علمتيني ازاي احب
نسيب فرح ناخد لفه عند حنان
حنان في غرفتها مطلع هدومها كلها ورمياها على الارض يا رب اختار اني فستان سهره طويله ولا قصير عايزه اطلع بشكل مميز الفت انتباه كريم
فستان الطويل ده للفرح والقصير ده ليا وارن على البنت لوزه تيجي تعملي المكياج
يا ماما انا نازله رايحه عند فرح
سعاد ماشي يا حنان
حنان نزلت جري على بيتي فرح خبطت فتحتلها مكه
حنان اختك فرح فين يا مكه
مكه فرح قاعده في اوضتها
مين اللي بيخبط يا مكه
حنان ده انا يا خالتي نعمه
دخلت حنان جري على اوضه يااااااافرح
فرح في ايه يا حنان بتصرخي ليه كده وايه الشنط اللي معاكي دي......
حنان يلا البسي بسرعه عشان لوزه جايه ...
فرح لوزه مين....
حنان لوزه الكوافيره وبعدين ايه اللي انتي رابطاه على راسك ده وايه بجامه ستك اللي انتي لابساها دي .....
دماغي مصدعه ربط طرحه بعدين البيجامه اللي انا لابساها دي مش بتاع ستي دي بجامتي وبحبها .....
بقلم امل شعبان علمتيني ازاي احب
حنان يا ستي خلاص حقك عليا قومي يلا البسي الفستان .....
يا حنان مش عاوزه اروح وبعدين ما جبتش هديه.....
بقلم امل شعبان علمتني ازاي احب
حنان انا عارفه ان انتي هتقولي كده عشان كده جبتلك هديه معايا وبعدين ابقي اديني فلوسها بعدين جبتلك فستان من بتاعي احنا الاتنين بنلبس مقاس بعض الباب بيخبط اكيد لوزه هروح افتح عقبال ما تغيري هدومك .......
اهي لوزه يا فرح نظره حنان الى فرح بدهشه كانت ترتدي الفستانا الخمري طويل ضيق يرسم معالم جسدها
حنان ايش اش ايه الحلاوه دي يا عم الفستان هياكل منك حته
بس ناقص المكياج خدي يا بنت يا لوزه عاوزاكي تعملي لها مكياج جريء جدا
وبالنسبه لشعرها عاوزاك تلميه تعملي كعكه منخفضه وتنزلي خصلتين من قدام
اما بالنسبه لي انا يا لوزه تعملي لي مكياج خفيف وتفردي لي شعري بلولوه من تحت
ابداي في فرح عقبال ما انا البس الفستان