رواية علمتيني ازاي احب (كاملة جميع الفصول) بقلم امل شعبان

رواية علمتيني ازاي احب (كاملة جميع الفصول) بقلم امل شعبان

 رواية علمتيني ازاي احب (كاملة جميع الفصول) بقلم امل شعبان


(اسمي فرح) الجزء الاول)

(بقلم امل شعبان)

بدات قصتي لما بابا توفى اضطريت انزل اشتغل

 عشان اصرف على ماما واختي مكه

بقلم امل شعبان.......

يا ماما انا نازله ..

استني يا فرح افطري الاول وبعدين انزلي ...

مش هينفع يا ماما حنان واقفهلي تحت مش عاوزه اتاخر على الانترفيو .....

روحي يا بنتي يجعلك في كل خطوه سلامه.....

ربنا ما يحرمني منك يا ماما ولا من دعواتك يلا باي...

يا حنان بصه حنان لفرح وضحكه اش اش ايه الحلاوه دي يا عم......

فرح عاجبك الفورمان اللي انا لابساه ده.....

حنان جامد اوي يا فرح ......






ملحوظه فرح عندها 20 سنه فتاه جميله بيضاء اللون شعرها اسود وعيونها عسليه وسعين

اما بالنسبه لحنان عمرها 23 سنه  فتاه جميله بيضاء اللون شعرها اصفر وعيونها زرقاء اللون هم اصدقاء منذ الطفوله بس كل واحده ليها شخصيه  عكس بعض...... 

حاضر .......

(بقلم امل شعبان علمتيني ازاي احب)

نرجع لموضوعنا......

يلا خلينا نمشي يا فرح......

انا خايفه يا حنان لا ما يقبلونيش في الانترفيو......

حنان ازاي ما يقبلكيش انا بذا نفسي مكلمه لك كريم

موصيه عليك......

فرح يعني هيقبلوني ما تعرفيش اللي انا محتاجه الشغل ده قد ايه......

حنان يا بنتي انتي هتروحي هتبداي الشغل

 وبعدين ما انا قلتلك اعملي زي ما انا بعمل شويه سهواك على شويه مياسه وتصاحبي على ده وده

بدل ما تبقي مساعده سكرتيره تبقى مساعده المدير في الشركه زيي بدل ما انتي عامله زي لوح الخشب ضحكه ضحكه مايصه كده........

فرح اهدي يا حنان احنا في الشارع مش في الكباريه.......

حنان اضحك يا اختي في اي حته هو حد ليه حاجه عندنا بس اهو الاتوبيس وصل .......

ا ركبنا الاتوبيس واحنا في نص الطريق تليفون حنان رن الو يا ماما مال صوتك تعبانه ازاي انا جايلك...

فرح مال خالتو سعاد يا حنان.......

حنان ماما تعبانه اوي يا فرح انا هضطر ارجع اول ما توصلي الشركه اسالي عن كريم قولو انا تبع حنان.....

فرح لا يا حنان انا هروح معاكي نطمن على خالتو سعاد بكره نروح الشغل عادي......

حنان لا يا روحي مش لازم اول يوم ليكي في الشغل ما تيجيش لازم تروحي على شغلك

 ابقى اطمنك على ماما في التليفون يلا باي يا حبيبتي هاتي بوسه .......

نزلت حنان  بعديها بربع نزلت من الاتوبيس متجهه ناحيه الشركه 

ايه جمال المناطق دي ده عالم تاني مش الحاره بتاعتنا الجربانه وما واخداش بالي دوست على ديل القطه القطه مسكت في رجلي اترعبت وانا عماله اتنطط واصرخ  واخداش بالي عربيه جات من ورايا طيرتني ما لقيتش نفس غير وانا عماله اتشقلب زي الكوره قمت قعدت على ركبتي  يا نهار اسود هدوم اتبهدلت لقيت شاب خرج من العربيه جاي يجري عليا كان يخرب بيت ام قمرايه 

المهم لقيته جاي بيقولي انتي بخير يا انسه 

قمت وقفت و قربت منه رحت بصاله وانا وشي عليه علامه الغضب كان شعري منكوش وكنت هدوم اتبهدلت تراب رحت مزعقه بصوت عالي دي منظر واحده كويسه بدل ما انتي مش بتعرف تسوق بتركبها ليه 

بصلي وبصوت رجولي اوي انتي ازاي بتتكلمي معايا بالطريقه دي تاني حاجه انتي اللي رميتي نفسك قدام العربيه 

خفت من طريقه صوته بصيتلي وانا صوتي واطي كل ده بسبب القطه هي ليه مسكت في رجلي ....

اللي حصل خير تعالي اوصلك انتي رايحه فين ....

بصيتله وقلت نعم نعم يا يا عينيا وتوصلني بمناسبت ايه......

بصله وضحك ده انتي شكلك مجنونه اوعي كده يا شاطره....

راكب عربيته ومشي....

ببص في الساعه لقيت الساعه 8:30 يا لهوي اتاخرت 

يا ريتني كنت  خليته وصلني لازم اعمل نفس السفيره عزيزه

وخدتها جري

وصلت عند الشركه كانت كبيره اوي  ظبطت هدومي ولميت شعري ودخلت سالت على استاذ كريم  قالوالي في المكتب فوق طلعت وخبطت......

كريم اتفضل....

دخلت لقيته بيبصلي من فوق لتحت ما ارتحتلهوش بصراحه قلتله وانا مبتسمه انا تبع حنان....

كريم انتي فرح تعالي اقعدي يا فرحه....

قعدت على الكرسي وانا متوتره رن على حد بالتليفون لقيت الباب خبطت....

كريم اتفضل...






دخلت انسه جميله جدا كانت بشوشة الوجه فرح دي   استاذه شيماء سكرتيره علاقات عامه  وانتي هتبقي مساعده الاستاذه شيماء  .......

هزيت براسي ......

كريم خديها يلا يا استاذه شيماء وعرفيها الشغل....

شيماء اسمك حلو اوي يا فرح .....

بالعكس انتي اللي جميله جدا شكلك طيوبه اوي...

شيماء لا مش طيوبه اوي اوي يعني في الشغل ما عنديش ياما ارحميني ....

بصيتلها وانا متوتره....

شيماء مالك خفتي ليه كده بهزر معاكي ادي المكتب بتاعك يا فروح .....

هزت براسي

ومر ساعه وانا في الشغل

تليفون رن بتاع الشركه الو

شيماء تعليل المكتب يا فرح

اتوترت هو انا عملت حاجه ولا ايه

 دخلت في حاجه ولا ايه يا استاذه شيماء 

شيماء هتاخدي المستندات دي هتوديها الاستاذ احمد في الفيلا عنده ابعتلك اللوكيشن على الوتساب.....

معلش يا استاذه شيماء عايزه اسال على حاجه هو مين استاذ احمد.....

شيماء استاذ احمد صاحب الشركه....

يعني مش استاذ كريم هو صاحب الشركه....

شيماء لا استاذ كريم المدير التنفيذى. يلا خد المستندات وروحي وديها....

حاضر .......

(بقلم امل شعبان علمتيني ازاي احب)


خدت المستندات ونزلت من الشركه وقفت تاكسي 

وقلتله عاوزه اروح العنوان ده مره ربع ساعه وانا في التاكسي  .......

السواق وصلتي يا انسه ...

نزلت من التاكسي بصيت امامي لقيت فيلا كبيره جدا  الله ايه الحلاوه دي فعلا صدق اللي قال ناس عايشه وناس دايخه مش وقت ادي امثال 

دخل لقيت بوابه الفيلا مفتوحه كان حوالين الفيلا جنينه كبيره وفيها حمام سباحه  كانت الجنينه جميله اوي مليانه بالورد  يا لهوي لو اختي  مكه  اللي شافت الجنينه دي تحلف انها تدفن فيها 

لفتت انتباهي ورود جميله جدا وطيت وقطفت ورده 

نسيت خالص ان انا رايحه اسلم المستندات ليه استاذ احمد .......

سمعت صوت شخص ورايا بيقول انتي بتعملي ايه هنا عدلت وشي لقيت الشخص اللي هو خبطني بالعربيه رحت بصله وانا مبرقه وبصوت عالي انت تاني .......

قرب مني وهو ينظر لي بعنيه الحاده انتي بتراقبيني ولا ايه........

حاضر .......

(بقلم امل شعبان علمتيني ازاي احب)


اراقبك ايه يا جربوع انت انت مفكر نفسك مين اصلا وايه اللي مدخلك الفيلا بتاعه استاذ احمد.......

شدني من دراعي علي وقاللي بصوت عالي بس مش عاوز اسمع صوتك.....

لسه رايحه اشتم قاطعني صوت شخص ....

يااستاذ احمد الحاجات اللي طلبتها احطها فين 

بصيتله وانا مصدومه وبتهته بالكلام حضرتك استاذ احمد

 

              الفصل الثاني من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×