رواية احببته رغما عني الفصل الثاني 2 بقلم شيماء محمد

رواية احببته رغما عني الفصل الثاني 2 بقلم شيماء محمد

 رواية احببته رغما عني الفصل الثاني 2 بقلم شيماء محمد


البارت التانى 🌹 

أحمد _ لا ياهاجر مفيش نزول الكلية النهاردة 

هاجر (بإبتسامة )_ليه بس يابابا ياحبيبى 


أحمد _لان ....لان


هاجر (بإبتسامة صافية )_لأن ايه بس يابابا ايه حضرتك مش عايزنى أنزل الكلية ولا ايه هنرجع تانى زى ما كنت بتعمل معايا وأنا فى المدرسة كنت بتخلينى اقعد فى البيت علشان مش عايزنى أبعد عنك

 

 أحمد(والدها)_لان كتب كتابك النهاردة يا هاجر 

هاجر(بصدمة)_ايه .....كتب كتابى أنا يعنى ايه يابابا خلاص حضرتك إتفقت مع العريس على كل حاجة 


أحمد_ أيوا ياهاجر 

هاجر(بحزن)_طب إزاى وليه وإمتى ومين دا اللى مستعجل على الجواز كدا 


أحمد _ هى جات كدا ياهاجر ولازم تتجوزيه يابنتى علشان اكون مطمن عليكى 


هاجر(بحزن زيادة)_تطمن عليا ازاى ومع واحد زى دا مستعجل ولا عمرى شوفته ولا حتى اعرفه 


أحمد _بكرا تعرفيه يابنتى وأنا هكون مطمن عليكى وانتى معاه 


هاجر _تطمن عليا ؟!ولا عايز تخلص منى ،دا حتى معرفش إذا كان هيحب إنى اكون منتقبة ولا لا 


أحمد(بحزن)_متقوليش كدا يابنتى دا انتى اللى طلعت بيكى من الدنيا دى كلها مفيش عندى أغلى منك وعلى النقاب هو عارف إنك منتقبة تقريبا


هاجر(بدموع)_أمال ليه عايز كتب الكتاب النهاردة 

أحمد_ ربنا أراد كدا   


....وليس هيكمل كلامه جرس الباب رن  ،فتح أحمد الباب.......


_حضرتك الأستاذ أحمد الشامى 

أحمد_ ايوا يابنى أنا أحمد الشامى 


_تمام يافندم الأوردر دا جاى لحضرتك 

أحمد_ تمام يابنى هاته 


_تسمح تمضيلى هنا بعد إذنك 

أحمد_هات يابنى  .......خدى ياهاجر دا       


هاجر _دا ايه يابابا 






....بص أحمد (والدها ) لطرد بتردد وقال ...

أحمد(بحزن)_ دا ......دا فستان كتب كتابك يابنتى 


هاجر(بدموع)_يعنى خلاص يابابا إنت مصمم على الجوازة دى 


أحمد(بحزن)_صدقينى يابنتى أنا كدا هكون مطمن عليكى وهكون مستريح كدا 


هاجر_طب ليه وعشان ايه فهمنى 

أحمد_مش وقته يابنتى وإدخلى جهزى نفسك علشان

 

بقلم شيماء محمد (زهرة الجناين)✍🏻


هاجر (ببكاء)_أنا كنت فاكرة إنك بتحبنى وإنك مش هتخلينى أبعد عنك دقيقة لكن الواضح إن حضرتك عايز تخلص منى بدرى


.... ثم ذهبت وتركت والدها حزين على كل ما قالته له ......أخدت هاجر الفستان بكسره ودخلت على أوضتها ورنت على سما صحبتها .....


هاجر(ببكاء)_ايوا ياسما 

سما(بخوف)_ف ايه يابنتى وليه ماجتيش النهاردة وبتعيطى ليه 


هاجر_كتب كتابى النهاردة ياسما

سما(بصدمة)_انتى بتهزرى صح ردى عليا انتى بتهزرى


هاجر(بدموع)_لا ياسما خلاص هتجوز النهاردة بابا حكم عليا بكدا والنهاردة كتب الكتاب حتى مفيش فرح 


سما_ازاى يابنتى ...ازاى أنا هجيلك دلوقتى 

هاجر(ببكاء)_هستناكى ياسما تعاليلى علشان محتجاكى اوى جانبى 


سما_طب أهدى ياروحى وأنا جاية اهو 


.....وصلت سما البيت عند هاجر ودخلت ليه .....


سما_انا جيت اهو ياهاجر ....واخدتها ف حضنها 


هاجر(وهى بتبكى)_شوفتى ياسما خلاص بابا مُصر إن هو يجوزنى دا انا حتى معرفش هو مين


سما_خلاص أهدى دلوقتى ياحبيبتى وأنا متأكدة إن باباكى عمره ماهيرميكى وأنا والله هتكلم معاه 


هاجر_بجد ياسما يعنى هتتكلمى معاه علشان يرفض

سما_حاضر ياروحى والله هتكلم معاه بس أهدى انتى بس


أحمد_انتى هنا ياسما يابنتى 

سما_ازاى حضرتك ياعمو ...حضرتك كويس دلوقتى


أحمد_أنا الحمد لله بخير يابنتى بس معلش تعالى انا عايزك دقيقة  

سما_حاضر ياعمو أنا جاية ورا حضرتك اهو علشان أنا كنت عايزة حضرتك فى كلمتين بعد إذن حضرت 


أحمد(والد هاجر)_وماله يابنتى 


.....وبعد نص ساعة برا اوضة هاجر ......


هاجر _ها ....قولتى ايه 

سما_.......


هاجر_سما .....سما أنا بكلمك ياحبيبتى ها قولى بابا قالك ايه ومال وشك متغير كدا 


سما_مفيش ياحبيبتى زى ما قولتلك باباكى عمره ما هيرميكى 

هاجر_يعنى ايه ياسما


سما_يعنى يلا قومى أمسحى دموعك   ويلا علشان أجهزك علشان كتب الكتاب بليل 


هاجر(بدموع)_حتى انتى ياسما هو دا اللى هكلمه هكلمه أقنعك ف ثوانى 


سما_بكرا تفهمى كل حاجة ياهاجر وكدا والدك هيكون مطمن عليكى وأنا قولتلك والدك عمره ما هيرميكى


هاجر(بعصبية)_كل شوية مطمن عليكى هيكون مطمن عليكى ما انا كويسة اهو مفيش فيا حاجة 


سما _بكرا تفهمى ياحبيبتى ويلا قومى علشان تلبسى وتجهزى 


هاجر(بدموع)_حاضر ....حاضر ياسما 







......ف مكان تانى بعيد .....بقلم 🖊️ شيماء محمد (زهرة الجناين)


¹_ها عملتوا ايه جبتوها ولا لسا 


²_البنت ما راحتش الكلية النهاردة ياكبير دا حتى صاحبتها سما جات ومشت بعدها على طول  


¹_يعنى ايه حتة بنت مش عارفين تجيبوها

³_ما قالك البنت ما جاتش ولا هى صربعة وخلاص


¹_انتى ايه اللى جابك هنا انا مش قولتلك تخفى مجئ هنا دلوقتى


³_ماتخافش ياخويا لما تكون الصنيورة  هنا مش هعتب هنا خالص😏  


¹_لا وانتى فكرك انى هجيبها ف مكان زى دا اصلا المكان اللى زى دا مش بيجى فيه إلا الأشكال اللى زيك 


³_خدها ف المكان اللى انت عايزه مليش دعوة😒 

¹_ماشى ويلا اختفى من وشى دلوقتى بدل ما أند*مك إنك جيتى هنا وعرفتى الطريق 


........فى البيت عند هاجر بليل ........


المأذون_بارك الله لهما وبارك عليهما وجمع بينهما في الخير 


....سمعت هاجر الجملة دى من أوضتها وقلبها إتكسر المفروض دى الجملة اللى اى بنت تسمعها تفرح وتعمل فرح الا هاجر سمعت الكلمة دى وقلبها إتكسر .....


أحمد_يلا ياسما هاتى هاجر 

سما(بحزن)_حاضر ياعمو هجيبها وهاجى اهو ....يلا ياهاجر ياحبيبتى 


...خرجت هاجر من الأوضة ودموعها على خدها ....بس كانت محظوظة لان النقاب كان مدارى كل حاجة 


أحمد_يلا ياهاجر علشان  تمشى معاه 


...رفعت هاجر عينها وإتصدمت ....


هاجر_هو دا العريس يابابا .........طب ازاى ..


#يتبع   بقلم 🖊️ شيماء محمد (زهرة الجناين)


#أحببته_رغما_عنى ❤️❤️🌹


             الفصل الثالث من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×