رواية جعلني ملتزمه الفصل العشرون 20 بقلم اسراء جمال
اش اش اية الجمال دة كلو
شذى ببسمة حلو عليا
حياة بغمزة هياكل منك حتة
شذى وهى تجذب الحجاب من على السرير طيب استنى اما اجربة ب الطرحة كدة
حياة ببسمة اية نويتى خلاص تلبسيها
شذى باايمائة اممم اها نويت بس اول مرة هلبسها فيها يوم فرحك
حياة ببتسامة ربنا يثبتك ياحببتى ويجعل حجابك ساتر ليكى من النار يوم القيامة
شذى ببسمة الله يا حياة دعوتك حلوة اوى
حياة طيب اية رايك بقا متلبسيهاش دلوقتى وتفجائينى بشكلك وانتى لبساها لاول مرة
ثم اكملت بخبث وكمان تخليها مفجائة لعبدو
شذى بخجل تفتكرى هيفرح لما يشوفنى بية
حياة ببتسامة اممممم لا مفتكرش
شذى بحزن عندك حق انا اصلا ب النسبالة زى اختة
حياة بضحك اعتقد انو هيطير من الفرحة
شذى بسرور بجد بجد يا حياة
حياة بجد ياستى ويلا بقا عشان الحق ارتب هدومى ف الشنط ياستى ماذن جاى هو ونهلة باخدومهم يودهم شقتنا
شذى بغيرة ونهلة دى جاية لية وعبدو موجود
حياة بضحك يسلام ع عبدو دى وهى طالعة من بؤك لو اخويا سمعها هيغمن علية الواد ياقلب اختة عمرو ماسمع انثى بدلعة غيرى لا ومش اي دلع دة طالع من ملكة الانوثة والرقة كلها انا واثقة انو لوسمعها منك هيروح ف عالم تانى
شذى بضحك حياة بطلى بقا عشان بكسف بجد ويلا ياختى نلملك الهلهيل بتعتك
حياة بضحك طول عمرك واطى يامان
******************
ازيك ياماذن اتفضل ادخل
ازيك ياانسة نهلة اتفضلى ادخلى للبنات جوة
نهلة بخجل طيب عن ازنك ياماذن وذهبت حيث حياة وشذى
طرقت الباب وبعد ثوانى اتهاها صوت حياة ادخل ياعبدو
فتحت نهلة الباب ودخلت
حياة بفرحة اية دا نهلة تعالى
نهلة وهى تحضن حياة ازيك يااحلى مرات اخ ف الكون
حياة بسمة تمام الحمدلله
نهلة وهى تنظر لشذى الذى تنظر اليها ببرود وتعقد يدها ع خصرها ازيك ياشذى مااخدتش بالى انك موجودة والله
شذى بغيظ اهلا ثم اكملت هو انتى اية الى جابك
نهلة بستغراب اية
شذى برتباك اقصد يعنى جيتى امتى
نهلة من شوية صغيرين
شذى غريبة مسمعناش صوت جرس الباب
نهلة لا مهو ماذن كان متصل ب عبد الرحمن وقالة انو تحت البيت ف الدكتور فتحلنا قبل مانضرب الجرس
شذى بغيظ وغيرة اها قولتيلى بقا الدكتور الى فتحلكم الباب طيب ماشى عن اذنكم شوية وراجعة
حياة بتسائل رايحة فين ياشذى
شذى ببتسامة صفرا هعمل للضيوف حاجة يشربوها كملو انتو على بال ماجى
وتركتهم ورحلت
******************
دكتور عبد الرحمن ممكن لحظة بعد ازنك
عبد الرحمن وهو ينظر الى خارج غرفة الصالون
فوجدها شذى فستاذن من ماذن وخرج لها
عبد الرحمن عن اذنك ياماذن لحظة وراجع
ماذن باادب اكيد اتفضل
******************
عبد الرحمن بتسائل بعد ماخرج من غرفة الصالون
نعم ياشذى فى حاجة
شذى وبدون مقدمات مسكتة من كفت يدة وسحبتة وارها الى داخل حجرتة واغلقت الباب
انت اذاى تفتح الباب للبت الباردة دى ودخلها عندنا ها ازاى مش انت مش بتكلم بنات بتكلمها لية بقا ها
عبد الرحمن بستغراب من هجوم شذى المفاجئ علية
بنت مين الى بتتكلمى عنها
شذى بغيرة زفتة نهلة
عبد الرحمن بصرامة شذى عيب وحرام انك تغلطى ف حد وهو مش موجود انتى مش مسلمة و عارفة ان الى بيعمل كدة بياخد من سيئات الى بتشتمية وهو بياخد من حسناتك يلا استغفرى حالا
شذى بخجل استغفر الله العظيم انا اسفة مش هعمل كدة تانى
عبد الرحمن بابتسامة شاطورة بس تعالى هنا وفيها اية لما افتح الباب لنهلة
شذى ب انفعال فيها كتير يا استاذ انت ناسى ان حياة كانت عاوزاك تتجوزها
عبد الرحمن تصنع عدم الفهم طب وفيها اية لما حياة تكون عوزانى اتجوزها وانتى منفعلة كدة لية اصلا
ثم اكمل ليغيظها بس تصدقى انتى خلتينى ابداء افكر بموضوع الارتباط بيها دة
شذى بغيظ انت بتقول اية دة مستحيل يحصل ع جثتى
عبد الرحمن ببسمة جذابة وصوت هادى اممم ومستحيل لية يعنى تكونيش بتغيرى عليا ولا حاجة
شذى بتوتر ها اغير اغير اية وانا اغير لية ومن مين يعنى من نهلة دانا احلى منها
عبد الرحمن بجدية طيب طلاما مش بتغيرى مالك بقا ما اتجوز الى اتجوزها ياستى فى اية
شذى بندفاع ايوا بغير ولو فكرت تتجوز غيرى هموتك وهموتها بس ها
عبد الرحمن وهو يحاول كتم ضحكتة امممم براحتك بقا خليكى معشمة نفسك كدة كتير وتركها ورحل
شذى وهى تضرب بقدميها الارض بضيق طفولى ولو يا عبد الرحمن مش هسيبك ليها ابدا بس ها وينا ياهى بئا
يتبع