رواية جعلني ملتزمه الفصل التاسع عشر 19 بقلم اسراء جمال


 رواية جعلني ملتزمه الفصل التاسع عشر 19 بقلم اسراء جمال


حياة ياحياااااااة قومى يابت قووومى بقا

حياة بملل فى اية ياشذى سبينى نايمة شوية لسة بدرى

شذى يابت قومى هنتاخر عندنا امتحان الساعة عشرة وسيادتك لسة نايمة 

حياة وهى تنهض قولتلكم مية مرة متسبونيش انام بعد مااصلى الفجر مابقدرش اقوم يابشر 

شذى بضحك طيب قومى ياختى اغسلى وشك عبال مااعملنا سندوتشين ع الماشى كدة 

حياة ماشى واعمليلى شاى معاكى

شذى بضحك وبصوت عالى وهى تخرج من غرفتها هتتشرط كمان وفجائة خبطت فحائط وكانت ستقع وتفقد توازنها وما كان هذة الحائط الى كائن بشرى وهو  عبد الرحمن

شذى برتباك وهى تضع يدها ع صدرة وهو ممسك بها من خصرها كى لا تقع احم انا انا اسفة 

عبد الرحمن بحرج احم ولا يهمك حصل خير وتركها ورحل 

شذى ذهبت الى المطبخ بسرعة وهى ترسم ع شفاها ابتسامة واسعة وتتذكر ماحدث منذ قليل

حياة بغمزة الله الله دا احنا بنتحضن عينى عينك كدة اهو ومش مراعيين ان فى كائن معاكم ف البيت

شذى برتباك على فكرة بئا يا حياة انتى انتى قليلة الادب وتركتها وذهبت خارج المطبخ

ثم عادت اليها مرة اخرى اعملى انتى بقا الفطار عقابا ليكى واخرجت لها لسانها وذهبت

حياة بضحك بقا كدة ماشى ان ماخليتكم تعترفو بحبكم لبعض مبقاش انا 

******************



حياة بفرررحةة واخييييرا خلصنا امتحنااااات هييي

شذى بغمزة طبعا فرحانة مش فرحك بعد اسبوع لازم تفرحى اننا خلصنا امتحانات

منى ايوة بئا عروسة وكدة

حياة بخجل على فكرة بقا انتو رخمين انا فرحانة عشان خلصنا امتحانات ومش هزاكر تانى 

ثم اكملت بغمزة وبعدين ياشذى داانتى الى لازم تفرحى انى هتجوز وهيخالالك الجو مع سى عبدو

منى بضحك الله يسهلكم انتو التنين اتجوزتو مفيش غيرى اللى سنجل ف ام الليلة دى

شذى بحزن متقلقيش قربت ابقى سنجل زيك

حياة ومنى بعدم فهم يعنى اية

شذى ببكاء مفيش يلا يا حياة خلينا نخرج تلاقية عبد الرحمن مستنينا برة الكلية 

وذهبت من امامهم سريعن

منى لحياة شكلها ميطمنش 

حياة بتفكير عندك حق وانا لازم افهم منها اية الحكاية بظبط

******************



مراد انت اتجننت يااياد الى الى هتهببة دة

اياد بشررر مش انا الى حتت عيلة تلعب بيا وتسبنى من غير مااخد الى انا عاوزة لا وكمان تضربنى قدام الناس كلها انت فاكرنى هسيبها من غير ماانتقم منها لا مش انا الى يسيب حقة ابدا

مراد بس كدة حرام عليك هى خلاص اتجوزت لية تاذيها كدة

اياد عشان تعرف ان العب مع اياد اخرتة وحشة وحشة اووى كمان 

المهم الفيديو دة يتبعت للمحروس جوزها ف اسرع وقت انت فاهمنى 

مراد لا يا عم انا ماليش دعوة ب الموضوع دة عاوز تبعتة ابعتة انت 

اياد بشر تمام ياصحبى هبعتة انا .

******************


انا عاوزة افهم بظبط اية الى بيحصل بينك وبين شذى يا عبد الرحمن

عبد الرحمن لية بتقولى كدة يا حياة هى قالتلك حاجة

حياة لا ماقلتليش بس حالها مش عاجبنى ديما حزينة وكل اما ادخل عليها القيها بتعيط انت عملتها اية بظبط ياعبدو

عبد الرحمن باانفعال معملتلهاش حاجة ياحياة معملتلهاش حاجة 

حياة عبدو انت اخويا وانت عارف انا بحبك قد اية وعارف انى بتمنالك الخير والسعادة وعارف انى لما طلبت منك تتجوز شذى كان دة عشان مصلحتكم انتو التنين صدقنى ياعبدو شذى مابقتش زى الاول شذى اتغيرت جدا جدا وعرفت الى ليها والى عليها وطلاما بتحاول تقرب من ربنا ومتغلطش زى الاول دة يشفعلها عند و يخليك تقرب منها وتديها فرصة تانية مش انت ياعبدالرحمن الى تاخد وحد بسبب زنب عملة ف الماضى وتاب و احنا كلنا زنوب يااخويا وربك بيغفر احنا مش هنغفر اديها وادى نفسك فرصة تقربو من بعض وتبداءو مع بعض حياة جديدة كازوج وزوجة وصدقنى مش هتندم ابدا انا عارفة انى لو قولتلك الكلام دة زمان كنت هتقول ان شذى متصلحش تكون زوجة ليك وام لولادك بس صدقنى ياعبدو شذى دلوقتى بقت تصلح تكون زوجة عنى انا ذات نفسى وفى حاجة كمان لازم تعرفها ان شذى بتحبك ياعبدو وبتغير عليك جدا 

عبد الرحمن بصدمة اية بتحبنى 

حياة بستغراب انت لحد دلوقتي مش قادر تفهم انها بتحبك تبقى متزعلش منى عبيط

وكمان الى يلاقى حد بيحبة ويفرط فية يبقى غبى

عبد الرحمن بغيظ بت يا حياة فى اية عمالة تغلطى من الصبح ونسيتى انى اخوكى الكبير 

حياة بضحك مش بنصحك يا كبير

ها قولى بقا قررت اية

عبد الرحمن ببسمة اممم كل خير 

حياة بغمزة يعنى انت كمان بااااااااا 

عبد الرحمن وهو يضع يدهو ع فمها ليمنعها من ان تكمل بس بس يافضحية لتسمعك 

خليها ف سرك لحد ماييجى اليوم المناسب

حياة بسعادة وهى تحضنة ربنا يسعدك يااخويا ويفرح قلبك واشوف ولادك قريب يارب .

******************



يلا ياشذى بطلى رخامة بقى وتعالى معايا اجيب الفستان 

شذى بعند قولت لا يعنى لا انتى رايحة انتى وخطيبك اروح معكم بصفتى اية انا

حياة بصفتك مرات اخويا

شذى بسخرية لا والله ودا من امتى دة

حياة بغمزة من قريب ان شاء الله

شذى بعدم فهم بقولك اية ياحياة روحى الله يرضى عنك جيبى فستانك وسبينى ف الى انا فية

حياة بغيظ براحتك انا هروح اقول لعبدو ييجى معايا واخليكى قاعدة هنا لوحدك

شذى ببرود يبقى احسن بردو عشان ميكونش موجود معايا هنا

حياة وهى قاصدة تغيظها ماشى ياستى هروح اكلم ماذن بقا اخلية يجهز هو ونهلة عشان منتاخرش 

شذى هبت واقفة نعممممم ياختى وهى البت الباردة نهلة دى هتروح معاكم وكمان هتاخدى جووزى معكم لية بئا ان شاء الله 

حياة بضحك ماشاء الله جوزى بقت بتطلع منك اهو من غير عقد نفسية ولا حاجة

شذى بغيظ لو عبدالرحمن هيروح معكم انا كمان هروح 

حياة خلاص اجهزى عشان هيروح معانا .

يتبع............



الفصل العشرون من هنا 



تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×