رواية جعلني ملتزمه الفصل الرابع 4 بقلم اسراء جمال


 رواية جعلني ملتزمه الفصل الرابع 4 بقلم اسراء جمال 


انا مش مصدقة يامنى انا هطير من الفرحة

منى الحمدلله يا شذى المهم تخلى بالك بعد كدة المرادى جات سليمة وفقد وعيو قبل مايدمرك المرة الجاية مفيش مفر

شذى بلا مبالاة ماشى يا منى يلا باى بقا

منى شذى انتى راحة فين 

شذى راحة الدسكو اسهر وافرفش شوية اليومين اللى فاتو دول كنت مخنوقة وكائيبة اوى

منى بصدمة ديسكو تانى يا شذى تانى ديسكو لا انتى بجد مش هتتعدلى غير ما يجرالك حاجة

شذى ببرود ماتيجى تروحى معايا تغيرى جو

منى لا ياختى انا اخرى اروح النادى اروح مطعم انما امشى ع النيل انما ديسكوهات وسهر لنص اليل مليش فية.

شذى طيب برحتك امشى انا بقى سلام 

منى بنفاذ صبر طول عمرك عنيدة ومبتتعلميش من غلطك براحتك يا شذى خليكى كدة لحد ماضمرى نفسك 

القت ما القت وتركتها ورحلت 

********************



يااااااة ياابية الخروجة كانت حلوة بششكل ربنا يخليك ليا يارب

عبد الرحمن ويخليكى ليا يا حبيبت اخوكى يلا انزلى وخدى الاكل دة ف ايدك اطلعى حطية عالسفرة لحد ماااركن العربية واطلع وراكى

حياة ماشى ياابية

حياة وهى طالعة ع السلم قابلة نهلة جارتهم نهولة ازيك عاملة اية 

نهلة ببتسامة الحمدلله يا حياة انتى عاملة اية 

حياة بمرح اهو ياستى زى القردة قدامك اهو

نهلة اتاخرت عليكى 

التفتو للصوت ف لقوة ماذن اخو نهلة نازل ع السلم نزلت حياة رسها لتحت بسرعة وقالت باارتباك ط طب عن اذنك يانهلة وتركتة وذهبت لشقتها

نهلة ببسمة اتفضلى ياحببتى 

ماذن يلا يانهلة 

نهلة بغمزة يلا يا ميزو

وهما طالعين من باب العمارة لقو عبد الرحمن داخل 

عبد الرحمن بمرح ابو المزاميز اذيك ياراجل مبنشوفكش من زمان يعنى

مازن ببسمة ازيك يا دكتور عامل اية 

عبد الرحمن بخير الحمدلله انت اخبارك اية

ماذن ببسمة الحمدلله كلو تمام كنت عاوز اقولك انى جايلك انهاردة اشرب معاك الشاى

عبد الرحمن بترحيب تنور ياحبيبى فاى وقت 

ماذن خلاص باذن الله بعد العشا هجيلك 

بعدها انصرفو.

*****************************



فى الملهلى اليلى 

دلفت شذى بخطوات واثقة وجلست ع البار وطلبت مشروب لها 

اتى النادل لها بما طلبتة وظلت تحتسى الشراب لحد ما وقف قصادها اياد واردف ساخرا

اياد اية دا الحلوة مخدتش غير يومين بس بكاء ع الاطلال ورجعت تانى لا دة شكل الموضوع عجبك بقى وعاوزة تجربى تانى

شذى بشمئزاز غور من وشى عشان انا مش طايقة اشوف خلقتك

اياد ضاحك بسخرية اية ياحلوة مالك مستنى حد تانى ولا اية تقضى معاه الليلة

قامت شذى من مكانها وعفريت الدنيا بتطنطت ف وشها قامت ضرباة بالقلم ع وشة وقالتلة لو قربت منى تانى مرة او شوفتنى ف مكان وجيت عندى انا هقتلك انت فاهم

وتركتة وذهبت

اياد وهو يضع يداه ع خدة قال بغل يا بنت ال.. ان مربيتك ع القلم دة وخليت حياتك سودة مبقاش انا 

**************************



اهلا اهلا يا ماذا نورتنا يا راجل 

اردف بها عبد الرحمن وهو يفسح الطريق لماذن كى يدخل اللى غرفة الاستقبال

ماذن بمحبة دة نورك ياعبدو والله

عبد الرحمن تسلم ياغلى قولى بقا تشرب اية

ماذن لا ولا حاجة انا جايلك ف موضوع كدة ع الواقف وهمشى ع طول 

عبد الرحمن اية يا راجل انت بخيل ولا اية 

اصبر بس انا هروح اجبلنا كوبايتين عناب يروقو علينا من الحر دة وبعدين قول اللى انت عاوزة

بعد مدة قصير اتى عبد الرحمن بالمشروب وقدمة ل ماذن 

ها ياسيدى قولى بقا اية الموضوع اللى كنت عاوزنى فية

ماذن بتحمحم احم بصراحة كدة ياعبد الرحمن انا طالب القرب منك ف الانسة حياة

عبد الرحمن ببسمة وان يشرفنى انى اديك اختى ياماذن ومش لاقيلها احسن منك

ماذن بسعادة وانا اوعدك يا عبد الرحمن انى هكون عند حسن ظنك بيا وهاعملها بما يرضى الله خد رايها وبلغنى عشان اجيب ولدى وولدتى ونقراء الفاتحة 

عبد الرحمن تمام ان شاء الله انا هاخد رايها وهبلغك باقرب وقت

ماذن باذن الله اقوم انا بقا تصبح ع خير 

عبد الرحمن مودعا وانت من اهلة .

****************************



فالجامعة عند حياة

حياة ببسمة شذى وحشانى ياوحشة اسبوع ماشوفكيش ولا اسمع صوتك انا بجد زعلانة منك

شذى وهى تحتضنها انتى عارفة ان زعلك غالى عندى اوى متزعليش منى والله كنت تعبانة شوية ومقدرتش اكلمك

حياة بحب الف سلامة عليكى ياحببتى خلاص مش زعلانة بس اوعى تعملى كدة تانى

شذى بمرح اوعدك ياقلبى مش هعمل كدة تانى

شذى طاب يلا ياختى نلحق المحاضرة احسن لو الدكتورة دخلت قبلنا هتعمل مننا فراخ بانية 

شذى بضحك يلا ياختى .

************************

يتبع....



الفصل الخامس من هنا 



تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×