رواية امبراطورية ال العمراني ( كامله جميع الفصول ) بقلم شغف الاعصار


 رواية امبراطورية ال العمراني ( كامله جميع الفصول ) بقلم شغف الاعصار 


Flash back 

هي كانت تجري خايفه من الأطفال اللي بيجروا وراها اتصدمت فيه خلاها وراء ظهره

هو:محدش ليه دعوه بيها 

أحد الاطفال :هي اخدت اللعبه مننا وطلعت تجري 

هي :والله يا أبيه جبل مردوش يلعبوني معاهم وانا عجباني اللعبه 

جبل بصلها :كده عيب يا ليل وحرام علشان دي سرقه 

ليل بدموع :أنا اسفه اهئ اهئ

جبل:خلاص متبكيش عاد 

جبل:خدوا اللعبه اهي واتمشوا من هنا يلا مشيوا الاطفال

ذهب جبل وليل إلى القصر سعتها جدهم عرف بس جبل قال انو اللى سرقها جده عاقبه عقاب شديد 

فتاه (غرام):بت بت يا ليل ردي يابت روحتي فين يا مخبوله

لييييييل



ليل بفزع:اي حد ينادي كده 

غرام بخبث:كنتي سرحانه في اخوي صح

ليل:وانا اسرح فيه ليه أنا بفكر هقوله ازاي اني عايزه اروح اسكندريه علشان اجيب ورق من الكليه مهم

غرام:طيب فكري زين هتقوليله اي أنا هروح قبل ما امي تستعوجني

ليل:طيب 

ليل بحزن:ليه يا جبل بعدت أكده دا انت كنت اللى بدافع عني

 دائما بقيت مش طيقني بس انا الغبيه اللى لساتني بحبك

جبل قاعد في المكتب مع اخوه وابن عمه 

اخوه(صقر) :يا خوي المحصول السنه دي قليل قوي

جبل:عارف 

ابن عمه(عدي):طب هنعمل اي 

جبل :المحصول قد اي اكده

صقر: أربع فدادين ونصف 

جبل:طلعه كله الغلابه 

عدي:بس



جبل:مبسش اصل أنا عارف اللى عمل كده عمل كده ليه ومنها فرصه نطلع صدقات 

صقر:عندك حق يا خوي

إم صقر (اعتماد):يا بت يا لييييييييل

ليل:حاضر يا عمتي جايه

اعتماد:تعالى يلا علشان نخلص الاكل علشان جبل جاي ليه ضيوف

ليل:حاضر بس هقول لليل حاجه وهرجع

اعتماد:طيب

ليل أمام مكتب جبل بعد ما عدي وصقر خرجوا بتخبط 

جبل:خشي يا ليل 

ليل :انت رايق 

جبل :ليل أنا مش فاضي عايزه اي اخلصي 

ليل :عايزه احم يعني عايزه اروح اسكندريه اجيب ورق من الكليه مهم 

جبل قام من على الكرسي وقرب من ليل 

ليل بغضب بسيط:وانا بخلى سعادتك تروح الكليه تحضيرها اصلا 

ليل بحزن:لا 

ليل:خلاص بره مش هتروحي واللى تعوزيه أنا هخلى مسعد يروح يجيبه يلا اطلعي 

ليل خرجت وهي حزينه 

جبل:لي بس يا عمي تروح وتشيلي امانه زي دي 



عند غرام كانت في المطبخ دخلت ليل وهي عضلاته وبتنفخ

غرام:استر يارب التنين المجنح عايش معانا

ليل:بقولك اي يا غرام العديد من وشي فاهمه

غرام:طيب ياختي

خلصوا الاكل

وفي مدرسه ثانويه بنات (مدرسه الثانويه بنين قصاد مدرسه الثانويه بنات يعني الصبيان بيشوفوا البنات بينهم سور قصير جدا )

كانت تمشي هي وبنت عمها نزلت الحوش بتاع المدرسه لقت شويه بنات واقفين في جنب محدش يشوفهم فيه راحوا يشوفوا في اي 

هي(عشق):بتعملوا اي

الشاب:هو أنتِ

بنت من البنات:انت تعرفها 

الشاب للاسف :بنت عمي ودي اختي 

عشق:للاسف فعلا طب والله لاقول لأبيه جبل 

الشاب(ليث ):قوليله

أخته(ملاك):ليث يلا من هنا بسرعه قبل ما المدير يجي 

عشق:اوعي يكون اخوي معاك 



ليث:اكيد معايا بس هو قاعد يراقب الجو يلا سلام يا بومه ونط من على السور 

عشق:اخوكي هيموتني بس والله لاقول لأبيه جبل يلا

 الابطال

جبل :جبل العمراني كبير الصعيد من بعد جده ما لتوفير عنده 25سنه وبجانب ذلك فهو ظابط ولكن قدم استقلته لسبب ما قاسي حاد الطباع يكره النساء لسبب ما فهو اسم على مسمى فهو جبل لا شئ يهزه  

صقر:اخو جبل متزوج من بنت خالته بعد قصه عشق سنه 33سنه (مبقاش هو كبير الصعيد ليه لان هو مكنش عايزه وكله اتفق على جبل)بس لسه مخلفش طيب حنون ولكن جاد في عمله 

ليث :اخوهم الثالث في ثانيه ثانوي اخر العنقود بالنسبه لصقر يعتبره ابنه دائما ينقذه من جبل ومدلع هو شخصيه تحب الهزار وصايع برده وليمون في حاجه اسمها مشاكل بس لما يتعصب بتشوف جبل الثاني حاد الطباع قليلا

ملاك:توام ليث عكسه تماماً دي هادئه جدا طيبه حنونه وهاديه

غرام:أختهم عندها 22 سنه في كليه الطب الصف الثاني طيبه حنونه مشاغبه 



ليل:ليل العمراني بنت عمهم في عمر غرام ونفس الكليه حنونه طيبه هادئه 

عدي:اخو ليل من عمر جبل ظابط مخابرات يلقب ب (الثعلب) حاد الطباع حاد يغضب بسرعه لكن فرفوش قليلا 

عشق:أختهم في ثانيه ثانوي مشاغبه تحب العناد لكن طيبه وحنونه 

اسد :توام عشق ده بقي نفس مواصفات ليث لان الاثنين وجهين لعمله واحده عمرهم ما يفترقوا

البارت القادم تعريف الأشخاص الكبيره في العمر



الفصل الثاني من هنا



تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×