رواية امبراطورية ال العمراني الفصل الرابع 4 بقلم شغف الاعصار
جبل ذهب إلي وجهته وهي قدام بحر وكان يجلس على ضخره كبيره وينظر إلى البحر نظرات جمود وغموض وفجاه حس بايد على كتفه التفت وقال..
جبل: اهلا بالباشا عدوي
هو :اهلا بقالنا كام سنه يا جبل مشوفناش بعض
جبل:من بعد موت جدي يعني خمس سنين ومن اخر مهمه طلعناها سوا فكرها يا زيدان على صقر
زيدان صقر:فاكرها يا جبل العمراني
جبل:اي اللى جابك
زيدان:نفس اللى جابك
وعند ساره بنت عمت جبل كانت تنام بجانب فتي وهي شبه عاريه وتقول بغنج:اي يا بيبي مالك مهموم ليه
الشاب:جبل
ساره:ماله
الشاب:مش سايبني في حالي عملتي اي معاه
ساره:هو اسم على مسمى جبل احاول معاه بكل الطرق وهو ولا شايفني
الشاب:خليكي بس ماشيه على الخطه
ساره:طبعا يا بيبي
ونسبهم مع بعضي ياتهم القرف
عند بقي المجانين اسد وليث وعشق خرجوا وليث مش طايق نفسه
عشق:طب استني ناخد ملاك معانا
ليث:طيب وبعدها استنوا ملاك وهي طلعت وروحوا
في السرايا كان يجلس محمود
محمود شاف ليث قام واخده في حضنه بس ليث مبدلهوش الحضن
محمود بلهفه:كبرت يا ليث عامل اي يا بني
ليث بجمود :كويس أنا طالع انام وطلع
محمود:الواد ده بيقعد مع جبل كثير
ملاك بلهفه:بابا انت عامل اي
محمود وهي يحتضنها:أنا كويس يابنتي عامله اي يا ملاكي
ملاك:أناهطلع أنا بقي اغير هدومي
محمود:تمام
سلم اسد وعشق على محمود وطلعوا عشق بتفتح غرفتها لقت ليث واقف وعينه بطلع نار قالت:مش دي غرفتي شكلى اتلغبط وليه هامشي مسك ايديها ودخلها وقفل الباب
ليث:اممم
عشق:نعم شكلك متعصب بس خير يارب مين يقدر بغضب الكينج ليث
ليث:امم وهو بيلف حوليها
عشق:أبيه جبل نظر ليث لم يجده ووجد عشق بتحري ودخلت اول غرفه قبلتها ووجدت أنها غرفه ليث قفلت بالمفتاح
ليث:عشق افتحي
عشق:لا يا خويا العمر واحد
ليث:اطلعي يا عشق
عشق:مش طالعه
ليث:ماشي براحتك هنشوف هتفضلى قد اي وذهب لغرفه اسد
اسد:اي ياعم متروح اوضتك
عند غرام استيقظت ولبست لبس الخروج وذهبت إلى ليل
غرام:ليل مسمعتش رد دخلت لقت ليل قاعده على السرير بتبكي وشارده
غرام:ليل مالك يا قلب
ليل وبكت بصوت
غرام:مالك يا بنتى بس
ليل:اه كله بيخدعني
غرام:اهدي كده وتحكي اي اللى حصل
ليل:هههه طلعت مجوزه وانا معرفش
غرام:مجوزه ازاي فوقي كده وتحكي دا لو جبل عرف
ليل:ههه ما جبل هو جوزي
غرام:ازاي
ليل:وحكت لها ما حدث
غرام:مش أنتِ بتحبيه
ليل:اه بحبه بس هو اتجوزني غصب يا غرام
غرام:طب اهدي وقومي البسي هدومك علشان نروح الكليه
ليل:مش عايزه اروح في حته سبيني في حالي
غرام:والله لهتروحي قومي بقي وانا هخليكي تاخدي حقك منه ومسكت ليل من ايديها ووقتها عند الحمام وخدت لها هدوم وادتهالها وقالت البسي بسرعه
عند عدي دخل وهو يرتدي لبس شبابي بنطلون كارجو اسود وعليه سويت تيشرت اسود وكوتش ابيض ومصفف شعره بطريقه رائعه ويضع من عطره الرائع وكان التيم بتاعه لابس كده خلاف (كان اسمها ساره بس نسميها ريم اللى هي بتحب عدي) كانت تضع مكياج كثير والبيع لبس ضيق
ريم:شكلك حلو قوي يا عدي
عدي لم بغيرها اي اهتمام وقال:يلا يا شباب ،مشيوا خلفه الشباب
مهند ليارا:الواحد هيرجع ذكريات الكليه
يارا:كانت اجمل ايام
سامر:اه والله
نادر:المعسكرات والرحلات ايام جميله
ثم ذهبوا إلى كليه الطب
عند جبل
زيدان صقر:فاكر سلمي
جبل بغضب: متجبش سريتها أنا مش ناسي انك خونتني أنا صديق عمرك علشانها والله لولا انو هما مش هيخلوني ارجع الشرطه الا لما اطلع مهمه معاك مكنت شوفت وشك
زيدان باستفزاز: يعني أنا اللى مهبول على رؤيتك ياعم اتلهي
جبل:طيب بما اننا مش طيقين بعض خلينا نخلص من ام المهمه دي بقي ومشوفش خلقتك ثاني
زيدان صقر:احسن برده
عند بقي صقر ...
ذهب إلى بيت أهلها وسأل قالوا انها خرجت إلى مستشفي وذهب لتلك المستشفي وسأل عليها وشافها جوه الناتجه دخل
صقر:سبتيني ليه يا جني أنتِ عارفه اني مبعرفش اعيش من غيرك ها يا ستي مكونتش عايز عيال كنت عايزك أنتِ قومي بقي بطلى رخامه هزارك وحش على فكره
جنييييييييييي قومي بقيييييي حرام عليكي وقعد يعيط وانهارت قواه وأعصابه واغمي عليه دخلوا الممرضين وحطته على أحد السراير واعطوه حقنه مهدئه
في كليه الطب ....
دخل عدي بنسبه في المقدمه وهو يضع يداه في جيوب البنطلون ويمشي بثقه وغرور وخلفه التيم يمشون بثقه وجذبوا انتباه جميع من في الكليه
عدي وهو يتحدث عبر سماعه البلوتوث ويقول:يلا انتشروا تحولوا تلاقوا حاجه ومتحسسوش حد بيكم اكنكم تلاميذ
الجميع:تمام يا فندم
عدي ذهب وسند على شجره وهو ينظر إلى احد ما وما هي إلا معذبه فؤاده غرام وجدها تضحك وتتكلم مع ليل و نظر وجد أن بعض الشباب ينظرون لها التعصب من مجرد فكره ان احد ينظر الضحكه معشوقته وفجاه........