رواية امبراطورية ال العمراني الفصل الثاني 2 بقلم شغف الاعصار


 رواية امبراطورية ال العمراني الفصل الثاني 2 بقلم شغف الاعصار 


عدي دخل إلى مركز الشرطه كان يجلس هناك فريقه (سامر ونادر ومهند وساره ويارا)

 ‏سامر:اهلا عدي باشا

 ‏عدي:اهلا المهم فيه عمليه مهمه جدا

 ‏يارا:ازيك يا دودو أنا مفطرتش خلينا نفطر الاول

 ‏عدي:اولا احنا هنا في شغل ثانياً اسمي الرائد عدي وركزوا في الخطه

 ‏عدي: مهمه في كليه الطب فيه شخص بيبع مخدرات للتلاميذ ومن مصادرنا عرفنا انو مشترك مع خليه ارهابيه ولازم نخلي بالنا كويس

 ‏نادر:اي هي الخطه

 ‏عدي:.......

 ‏عند جبل دخل عليه مسعد

 ‏مسعد:يا بيه العائله جات 

 ‏جبل بغموض:يا مرحب بيهم .



 ‏عند ليل وغرام 

 ‏ليل: لازم أروح الكليه الاسبوع الجاي

 ‏غرام: روحي ،ليل:هروح ازاي والجلاد اخوكي ،غرام:اعملى اللى تعمليه ،ليل:طيب ياختي اطلعي بره يلا ،غرام:ماشيه ياختي

 ‏نزل جبل شاف العائله محمود:اهلا بالكبير ،عمه ابراهيم:عايز حقي من مال ابويا اللى اخدته كله 

 ‏جبل:مش تقعد تستريح ياعمي وقعد جبل على الكرسي بكل شموخ ،مرات عمه ابراهيم(سعاد):ايوه قعدنا وسمعنا وحقنا يروح 

 ‏جبل:أنا مبكلمش معاكي سكتت مرات عمه ،ساره بنت عمته:عامل اي يا جبل ،جبل ببرود:كويس ،محمود:اي مش هترحب بيا يا واد وحضنه ،جبل ببرود:حمد لله على سلامتكم ، عمته (مرفت):امال فين بت سعد(ليل) واختك خلصت جملتها ولقت ليل وغرام نازلين سلمت ليل وغرام على الكل ،رامز ابن ابراهيم:بقيتي حلوه قوي يا ليل،جبل:رامز اظن انكم جاين من سفر وتعبانه يلا اطلعوا وارتاحوا طلعم كلهم ،جبل :ليل ورايا ،ليل لغرام:استر يارب وذهبت إلى المكتب خلفه دخلت واغلق جبل الباب ،ليل:بتقفل الباب ليه ،جبل :اقعدي ،قعدت جبل:بصي رامز هنا يعني تلبسي واسع وملمحش طيفك بره بشعرك فاهمه، ليل: أنا مبطلعش بشعري ولا بلبس ضيق وبعدين انت مالك قام جبل وقرب منه وقال اصلك مراتي 

 ‏في الثانويه بنات...



ملاك:أنتِ عارفه كويس لو حد عرف هتروحي في داهيه ،عشق:اسكوتي أنتِ بس وروحي للاستاذ اللى على البوابه وحاول تشغيله على بال ما اطلع ،ملاك:طيب وربنا يستر. وذهبت ملاك لتنفيذ ما قالته عشق وخرجت عشق وارتدت باروكه قصيره ولبست لبس ولادي وراحت على مدرسه الثانويه بنين وملقتش حد على البوابه ودخلت وهي تلتفت يمين وشمال وخايفه فجأه لقت ليث قاعد وحوله مجموعه من الشباب 

ليث بضحك:اي يا توتو بتلف حوليك كده ليه خايف حد يكلك

عشق بصوت خشن:أنا مش خايف ملكش دعوه 

ليث:انت عارف بتكلم مين 

عشق:هكون بكلم مين يعني اقترب ليث منها ووجه مقابل لوجهه وضربات قلبها زاددت 

عشق بتوتر:لو سمحت ابعد 

ليث وحس بشعور غريب:انت مين يلا اول مره اشوفك 

عشق:انهارده اول يوم حضور ليا



ليث بشك :طيب ومشي وطلع الفصل وراحت عشق وراه

عند عدي شرح الخطه وأنهم هيتنكروا كأنهم تلاميذ في الكليه لغيت لما يمسكوا الشخص ده وبعدها ذهب لبيته وعلم بقدوم العائله وهو يمشي في طرقه الغرف لمح غرام ذهب بسرعه وحط ايده على شفتيها وخدها على غرفته 

عدي بعصبيه:أنتِ ازاي تطلعي كده ها 

غرام:وانت مالك 

عدي:رامز هنا قسما بالله يا غرام لو لمحتك بالبس ده (وكانت لابسه برموده وفارده شعرها لأنها حسبت انهم نايمين وكانت هتشرب )هتشوفي هعمل اي وبعدها بص في عنيا وبدون وعي:غرام أنتِ حلوه كده ازاي وهو بيقرب وفجاه زعق وقال اطلعي برررررره وخرجت غرام وهي بترتجف 

عدي:مش لازم أضعف مش لازم 



في غرفه عمه جبل كانت تجتمع هي وبنته ساره ومحمود ورامز و سعاد. يخططون لشئ ما وفجأة

محمود عياله (جبل وأخواته بس في مشكله بينهم هنعرفها وده سبب غضب جبل من الستات)

 ملحوظة اعتماد مش ام جبل هي بس ربته

 ‏و ام ليل مات لسبب ما (هم سافروا القاهره بعد موت جدهم الكبير ترجعوا لسبب ما )

رامز:شاب عمره25سنه شاب مستهتر شغال في شركه العمراني 

ساره:عندها26سنه تحب جبل وهو لا يحبها مدلعه وتكره ليل وتحب نفسها والمال كثيرا 


 

الفصل الثالث من هنا 


تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×