رواية امبراطورية ال العمراني الفصل العاشر 10 بقلم شغف الاعصار


 رواية امبراطورية ال العمراني الفصل العاشر 10 بقلم شغف الاعصار 


ز*ق الشاب عشق للداخل وبدأ بت*قط*يع هدومها وهي بتحاول تض*ربه بس مفيش فايده عشق بدأ يغمي عليها وهي بتصرخ وتبكي والشاب لسه هيبو*سها لقت اللى بيشده وير*ميه على الأرض ونزل في ضرب 

ليث:وحيات امك لهتشوف هعمل فيك اي ونزل فيه ضر*ب 

ويشتم بأفظع الشت*ائم وكل ما يفتكر أنه كان ليحاول يعت*دي عليها ينزل فيه ض*رب أكثر لغيت لما استوعبت عشق الوضع وقامت مسكت في كتف ليث 

عشق بعياط :ليث سيبه علشان خاطري سيبه يا ليث 

ليث اتصل على حد وقاله :تعالى بسرعه على واغلق الخط وأكمل قسما بالله يا ر*وح امك لهخليك تشوف اي بنت عينك تنزل في الأرض ولف وجه لعشق وخلع الجاكيت بتاعه 



 ولبسهولها وقال :قسما بالله لهر*بيكي يا روح امك تعالى ومسك ايديها وزقها قدامه ومشيوا وركب معاها سياره صقر واتصل على اسد وقاله أنه مشي وخليك انت كمل قاله طيب 

ليث وهو بيسوق سمع رنه هاتفه وقال الشخص احنا خدناه على المخزن ليث قاله عيزكم تدلعوه يا امجد ومتقولش لحد وبعدين سيبوه بعد لما تعلموه الادب امجد قاله حاضر يا ليث باشا واغلق ليث الخط وقال بصوت عالى :ماشي يا عشق ماشي أنتِ غبيه للدرجه دي ها تروحي مكان مفهوش غير شبااااااب هاااا انطقي هااااا 

عشق بدموع :أن أنا ك ك كنت ع ع عايزه اشوفك رايح فين وبعدها انفجرت في العياط 

ليث بغضب اكبر:وأنتِ مالك هااا أنا راجل إنما أنتِ بنت افهمي بطلى عياط حسابنا لما نرجع بطلى زفت عياااط 

كتمت شهقاتها بصعوبه

وصلوا ودخل ليث غرفته ومسكها من ايديها وزقه*ا إلى غرفته وقفل الباب 

وقال :قسما بالله يا عشق أن ما اتعدلتي وفكرتي في اللى بتعمليه لهتشوفي أنا هعمل اي لو مكنتش لحقتك كنتي شوفي اي اللى هيحصلك 

عشق:أن أنا اسفه 

ليث قرب منها وشعر بضيق انو هي بتبكي واخدها في حضنه وهي بكت أكثر في حضنه وهو بيطبطب على ظهرها 

قال:لمسك قبل ما اوصل 

عشق هزت رأسها بمعني لأ 



قال بهمس في أذنيها:نامي دلوقت وحسابك لسه مخلصش هخلصه الصبح 

وأخذها ونيمها علي سريره وهو نام على الكنبه وهي مكنتش مش قادره تناقشه

عاد اسد وذهب لغرفته ونام 

في الصباح ...

في جناح صقر وهمس استيقظت همس ومسك السكينه وذهبت عند رقبه صقر وقالت هقتلك 

عند ليل مكنتش عارفه تقوم من جبل اللى مكلبش فيها اتأملت ليل جبل ونظرت إلى تفاحه ادم ثم إلى وجهه وقالت:شكلك حلو وانت نائم 

جبل:ما أنا عارف 

ليل بتوتر:قوم أنا عايزه اقوم جبل وقد اعتلها وقال في أذنيها بهمس :هتمم زواجنا انهارده بليل وغمز لها ومشي وهي احمرت خجلا 

عند ليث وعشق ...

استيقظ ليث وقعد قدامها يتأملها ببرود استيقظت عشق 

عشق:أنا فين 

ليث:في اوضتي 

عشق:وانا ايه اللى جبني هنا ثم افتكرت ونظرت له بخوف 

ليث:شكلك افتكرتي طب كويس 

عشق :لو عملت فيا حاجه هصوت 

ليث :اطلعي برررره طلعت عشق بخوف هو قام أخذ شاور ولبس ونزل قعد في الحديقه ثم نزل اسد وبعدها لعبوا هم الاثنين كوره على بال ما الكل يصحي


 

عند همس كانت تضع السك*ينه على رقبته وأخذت تتأمل وجهه وفقالت :شكلك حلو قوي 

صقر وفتح عينه:امشي يا بت شرف الراجل زي عود الكبريت ياختي يعني مش مستنيه اقوم اي داااا دا سكينه سيبي يا ماما السكينه دي 

همس:هقتلك مسك صقر أيدها وأخذ من السكينه وحطها على الكوميدينو جنبه وقام وقال بكل برود :اجهزي علشان ننزل نفطر ومشي

همس:بارد

خرج صقر دماغه من الحمام:ورخم كمان وفيه اوبشن جديد وبصلها بوقاحه وقال وسافل كمان ودخل وهي دبدبت بغيظ عند ليل لبست عبايه بيتى لان مش هتروح الكليه وطلعت وفجأه حست بالله بيشدها 

جبل وهو محاصرها:رايحه فين 

ليل بتوتر من قربه :نازله بس

جبل:العبايه ضيقه تتغير 

ليل بتوتر:ح حاضر وجبل ينظر لشفيفها ولسه هيبوسها سمع صوت 

ليث:يا جبل يلا علشان نفطر 

جبل بغضب:حاضر يا زفت وبعدين قال العبايه تتغير ومشي 

راحت غيرتها ونزلت وغرام نزلت وعدي نزل 

محمود:امال فين العريس 



صقر :أنا هنا ونزل ووراه همس 

ابراهيم :أنا ورامز ومراتس هنمشي بعد الفطار وبعتزرلك يا جبل على اي حاجه وحشه 

جبل:مسامحك يا عمي وحقك هتاخده 

ابراهيم:لا خليه مش عايزه 

جبل :ده حقك يا عمي مينفعش 

ابراهيم:سيبه ولما اموت اعطيه لرامز 

جبل:ربنا يطول في عمرك يا عمى 

ملاك:تعالى يا مرات اخويا جنبي 

صقر:ملكيش دعوه بمراتي يا بت هي هتقعد جنبي وقعدها جنبه 

خلص الفطار ومشي ابراهيم وعائلته 

كانوا الشباب قاعدين كلهم في الحديقه 

جبل:فرح خلود بنت اخو جدكم فاضل عليه ٣ايام ولازم نوضب ومش عايز ولا غلطه 

الشباب:تمام 



صقر:أنا هتصل احجز الطباخ والفراشه 

جبل:تمام 

وبدأ الناس يجوا علشان يوضبوا القصر 

عند البنات جوه همس حبتهم قوي وليل راحت جابت لها عبايه وذهب همس لترتديها وهي نازله على السلم رأها صقر وهو كان ماسك سلم اللى واقف عليه ليث وكان يعلق بعض الانوار 

صقر:يخربيت جمالك وذهب لها وقال بهمس في أذنيها :ملمحش طيفك بره المطبخ فاهمه 

همس:ملكش دعوه 

صقر:أنا مبحبش حد يعصي كلامي خلى اليومين دول يعدوا على خير يلا ادخلى جوه 

ليث:يا عم الحبيب أنا هقع تعالى اخلص 

صقر:جاي اهو وراح واكملوا 

ودخلت همس وبدأت تطبخ معهم وحبيتهم كثيرا 

عند جبل كان قاعد يباشر الشغل 

عدي:بقولك اي يا جبل عايز مفتاح المكتب علشان عايز ورق 

جبل روح لغرام وهي هتعطيك مشي عدي وقف عند باب المطبخ 

عدي :غرام 



غرام :نعم 

عدي :تعالى خرجت له غرام 

غرام:عايز اي 

عدي:عايز مفتاح المكتب 

غرام:طيب وراحت وجابت المفتاح وادتهوله 

عدي:طب أنتِ كنتي بتكلمي صحبتك طب مقولتليش امبارح كده ليه

غرام:اهو كيفي كده 

عدي:هنشوف موضوع كيفك ده بعدين خدي واعطها الفون وقال رجلك هتكسر لو لمحت طيفك خارج المطبخ 

غرام بخوف:حاضر 

وجاء الليل والرجاله كانو بره في الحديقه والستات جوه في البيت 

كان جبل يتبارز مع عدي بالعصا وجبل فاز 

ليث:اي القعده النشفه دي 

اسد:الواحد زهق 

ليث :تعالى نتفرج على الستات 

اسد :جبل لو عرف هيقتلنا 

ليث:مش هيعرف تعالى يلا 



راحوا ولقوا غرام وملاك بيرقصوا

ليث في سره:ما انتِ طلعتي انثي اهو وبتعرفي ترقصي 

اسد في سره:شكل لسه فيه مفجآت

عند جبل كان داخل جوه يجيب حاجه ولكن لمح ليل وهي بترقص وكانت بترقص بإحتراف 

جبل:شكل يومك هيبقي اسود على دماغك يا بنت سعد وبعدين بصلها بوقاحه وقال لأ بس جامده وبعدها مشي 

اسد لمحه :ولا جبل هناك اهو ليث شافه طلعوا يجروا على بره 

عند صقر ركب الخيل وبدأ يرقص بيه 



خرجت همس وطلعت فوق على السطح وشافت البنات بتتهامس على شئ راحت تشوف لقيته صقر وكان شكله حلوه قوي بالبس الصعيدي وفضلت تنظر له وهو لمحها واقفه وحاول يعطيها اشاره أنها تدخل جوه وهي مش فاهمه وبعدها هو نزل من على الحصان وقال انو رايح يجيب حاجه ودخل ولقاها نازله مسكها من ايديها

ودخلها أحدي الغرف 

صقر:كنتي بتعملى اي فوق 

همس:كنت بشم هواء 

صقر وهو بيقرب...



الفصل الحادي عشر من هنا 





تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×