رواية امبراطورية ال العمراني الفصل الثاني عشر 12 بقلم شغف الاعصار


رواية امبراطورية ال العمراني الفصل الثاني عشر 12 بقلم شغف الاعصار 

 

عند زيدان صقر يجلس ببرود أمام التلفاز 

الفتاه:زيدان 

زيدان:امممم 

الفتاه:عايزه أخرج 

زيدان:ليه 

الفتاه:هو اي اللى ليه انت من يوم واتنيلت اتجوزنك وانا مبخرجش حرام والله ده واكملت عياط 

زيدان ببرود:خلصتي 

الفتاه مشيت من امامه بعصبيه وراحت غرفتها واغلقتها بعصبيه

زيدان بيمسح على وجهه بعصبيه ودخل عليها الغرفه 

زيدان:ريم يا ريم 

ريم:نعم 

زيدان:قومي البس 

ريم:بجد 

زيدان:ايوه 

(ريم بنت خالت زيدان اتجوزتوا بعض غصب علشان امها كانت تعبانه ووصت زيدان قبل ما تموت انو يجوزها وجده وافق والعائله كلها إلا البعض فأضطروا يجوزوا)

عند صقر رجع من الشغل وذهب إلى غرفته وجد همس بلت كل هدومه 

صقر بعصبيه:اي اللى عملتيه ده 



همس ببرأه:مش انت زوجي وانا مراتك وانت أمرتني بحاجه. لازم انفذها 

صقر:ياااه على البراءه أنا قولت الهدوم الوحشه أنتِ عملائهم كلهم هلبس أنا اي دلوقت 

همس:معلش بقي يا حبيبي

صقر وهو بيقرب:قولتي اي 

همس بتوتر:مقولتش حاجه 

صقر:طيب يا همس وخرج من الغرفه

عند جبل كان يجلس على حصانه ويتمشي في البلد بكل هيبه

عند ليل وغرام خلصوا الكليه وراجعين للبيت 

وجبل بعد ما شاف أحوال الأراضي رجع البيت 

عند ليث وأسد وعشق وملاك كانو يجلسوا على المكتب 

ليث:ااووووف أنا مش فاهم حاجه 

اسد:أنا زهقت 

عشق:ركزوا خلينا نخلص معتش غير شهر على الامتحانات وبعدها هنرتاح 

ملاك:ايوه تخيلوا نكون في الامتحان كده ومش عارفين نحل هتوقوا لو الزمن يرجع هنزاكر بس مش هيرجع الزمن فنزاكر دلوقتي

اسد:الاه عندك حق 



وبدأ في المزاكره وكانوا بيشرحوا لبعض

عند صقر كان داخل الغرفه بس فجأه سمع همس يتكلم في التليفون وبتقول

همس:ههه بجد هتموتني يا محمد ايوه هشوفك قريب يلا مع السلامه خلى بالك من نفسك وقفلت بتلف وشها شافت صقر وجهه احمر وعروق رقبته بارزه وعيون حمراء 

همس:مالك 

صقر بعصبيه:كنتي بتكلمي مين

همس ببرود:ملكش فيه 

صقر وهو بيمسكها من شعرها قال :لا يا روح امك انعدلى معايا واتكلمي عدل مييين اللى بتكلمييييه ده انطقي

همس بوجع:ااااه سيبني 

صقر:انطقققي 

همس:دا محمد ابن خالتي واخويا في الرضاعه 

صقر ورماها على السرير ومشي وهي مسكت شعرها بوجع 

عند.زيدان لبس وخرجت ريم وهي لابسه قرب زيدان منها وقال بهمس في أذنيها :الزفت اللى أنتِ حطاه يتمسح

ريم بخوف:حاضر وهو مشي وقال هستناكب في السياره تحت 

جبل :حنه خلود انهارده هتكون في الساحه يلا علشان نروح كلنا 

محمود:أنا مش هقدر اروح 

جبل:محدش قالك تيجي 



محمود:الله يسامحك أما هسافر يومين كده ومشي

ليل وغرام:هنروح نلبس وطلعوا 

صقر قاعد مضايق قرب جبل منه 

جبل:مالك كده 

صقر:تعبت 

جبل:أنا قولتلك قولها 

صقر:اقولها اي اقول انو عمها هو اللى باع ابوها وقتله

جبل:على الأقل متكرهكش 

صقر:اهو تكرهني احسن ما تنخدع وتفقد الامان يا جبل دي امانه من ابوها قبل ما يموت 

جبل:شكلك حبيتها

صقر:تصدقني لو قولتلك معرفش

جبل:بتحبها يا صقر 

صقر:يمكن 

دخل عدي 

عدي:يا قوووم 

جبل:هو انت كل ما تكبر مخك يصغر 

عدي:ملكش فيه 

صقر:روح يا عدي علشان نمشي 



عدي:حاضر ومشي 

صقر طلع لهمس 

صقر ببرود:قومي 

همس:نعم عايز اي 

صقر:لا انعدلى يا روح امك وقومي البس علشان هنمشي علشان حنه خلود 

همس:مش عايزه اروح 

صقر:بقولك اي أنا مش فايقلك قومي اخلصي عشر دقائق والاقيكي لابسه واه متحطيش اي حاجه على وشك ونزل 

همس:بااااارد

الكل لبس ومشيوا 

جبل اتصل على ليث وقال ليهم يجوا يحضروا علشان مبتخنقوش وهما مصدقوا ولبسوا ور

كبوا سياره ليث وراحوا على الحنه

دخل الشباب لقعده الرجاله والبنات راحوا على قعده البنات 

جبل كان قاعده وفجأه شاف زيدان داخل عليهم 

وفجأه 

جبل :حااااااااسب



الفصل الثالث عشر من هنا 





تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×