رواية الريان الفصل الخامس 5 بقلم شغف الاعصار


 رواية الريان الفصل الخامس 5 بقلم شغف الاعصار


دخل همام السرايا مصدوم والكل كان متجمع وكان في حاله صدمه لا

عاصي:في اي يا حاج مالك كده 

قعد همام :عبد الستار مات

ريان:ازاي احكي اللى حصل

همام:كنت رايح للجبل هجم علينا رجاله الجبل حولت التفاهم معاهم ومفيش فايده كانو هيضربوني بالرصاص بس عبد الستار أخدها بدال مني

عدي:طب مهره عرفت

همام :لسه انا رايح ليها 

عاصي:انا اللى هروح 

همام:عاصي جوازك عليها بكره

عاصي:جواز مين يا حاج انت بس من الصدمه لما ارجع هنشوف الموضوع

وذهب إليها خبط على الباب هي لبست الازدال وفتحت

مهره:عاصي بيه نعم اتفضل



عاصي :احم أنتِ عارفه انو الموت علينا حق صح

مهره:ايوه يا عاصي بيه بس ليه الكلام ده

عاصي:البقاء لله

مهره:يا عاصي بيه امي ماتت من زمان انت فقدت الزاكره والا اي

عاصي :مهره ابوكي الله يرحمه

مهره:يا عاصي بيه انا مبحبش الهزار ده فا الله يخليك سيبني اجهز الغداء قبل ما ابوي يجي

عاصي ومسكها من كتفها:مهره استوعبي ابوكي مااات

مهره:اياك تنطقها ابويا ممتش فاهم ممتش مستحيل يموت مستحيل لا لا وبدأت الدموع تنزل بغزاره 

عاصي:مهره فوقي بقولك مات ربنا خد امانته ادعوله بالرحمه افهمي بقي

مهره:لاااااااااااا ممتش فاهم ممتش واغمي عليها شالها بسرعه للقصر ودخل وطلع على غرفته طلعت العائله

همام:مالها يا عاصي

عاصي:مستحملتش الخبر

همام:طب اتصلوا بالدكتور

ريان:هتصل بالدكتوره انا 

فيروز:مفيش داعي انا دكتوره وراحت تفحصها



فيروز:متخفوش هيا من الصدمه بس وهتفوق على بليل بس هتكون سخنه وهتهلوس

فجر:انا هقعد معاها 

عاصي:تمام 

فيروز:وانا كمان هقعد معاكي

همام:مينفعش يا بنتي أنتِ عروسه جديده

سندس:هو اي يا حاج دي حته خدامه مش مستهله

همام: سندس انا ساكتلك كثير بس مش هسكت أكثر من كده سامر لما يرجع انا هكلمه

سندس:مش قصدي حاج 

همام:يلا نخرج ندفنه

عاصي:لا يا بوي مهره لازم تشوفه الاول

همام:يا بني لازم نعمل العزاء مينفعش نتأخر

عاصي بص لمهره:طيب وخرج الرجاله كلها وفضلت فيروز

 وفجر معاها

وتم دفن عبد الستار والجميع كانوا زعلانين عليه جدا 

بليل قعد عاصي في الحديقه يفكر في الأيام اللى جاي

همام:تسمحلى اقعد معاك يا ولدي

عاصي :طبعا يا حاج 



قعد همام وقال:بص يا ولدي انا عارفك اهبل و عبيط بس جدع وعارفك راجل 

عاصي:جدع وراجل بعد اهبل وعببط يا حاج 

همام:اسمع يا ولدي متقطعنيش عبد الستار قبل ما يموت وصاني على مهره ولازم انفذ الوصيه ده مكنش سواق عندي ده كان صاحبي وكفايه انو فداني عايزك تجوز مهره يا عاصي 

عاصي بتنهيده:انت عارف يا ابوي اني بحبها من وانا صغير بس مكنتش حابب اجوزها في الظروف دي كنت عيزها تحبني وبعدين نجوز

همام:خليها تحبك يابني بعد الجواز يعني انا هعرفك يا عاصي دا انت ماشاء الله بتحب الجنس الناعم كله

عاصي:طيب يا حاج أنا مواف

همام:طب تعالى نام معايا 

عاصي:تمام يلا 

وذهبوا 

فجر:فيروز روحي يلا لجوزك 

فيروز:لا خليني قاعده معاكي شويه

فجر:مينفعش أنتِ عروسه جديده



فيروز:طيب ومشيت ودخلت غرفه ريان لقتها فاضي

فيروز:احسن انو هو مش هنا وخلعت الطرحه وفردت شعرها 

ودخلت اخدت شاور وخرجت لابسه برموده

عند فجر قالت لنفسها تنزل تجيب مياه قبل ما مهره تصحي ونزلت المطبخ شافت حد عند الثلاجه

فجر:مين هناك 

عدي:انا 

فجر:اها 

وراحت ببرود وجابت ازازه مياه وكانت هتطلع بس عدي مسكها من ايديها وشدها ليه وخبطت في صدرها وهو مسكها من خصرها وقال:كنت بتكلمي مين انهارده في الجنينه بصوت واطي

فجر:انت مالك انت وابعد كده هو تلزيق وخلاص

عدي:مين اللى كنت بتكلميه

فجر:يا عم ملكش دعوه انت هو اي ده وابعد كده وبدأت تزقه 

عدي:لأ ليا 

فجر:ليك ازاي مش فاهمه

عدي :علشان أنتِ في بيتي وعلشان اضمن انك متأذيش عائلتي 

فجر وقته وهو بعد :متخفش يا سياده الظابط مش هأذي حد احنا بينا مهمه وهتخلص بكره ومش هتشوف وشي واللى كان بيكلمني ابن عمي ومشيت 



عدي:انا مالى مين اللى بيكلمها مالك يا عدي كده

عند ريان رجع البيت وطلع غرفته فتح الباب واتصدم من

 الملاك اللى قدامه قفل الباب ودخل 

ريان:أنتِ مين

فيروز:هو اي اللى أنتِ مين 

ريان:هو أنتِ 

فيروز:ايوه انا ليه فاكرني مين

ريان:ملكيش فيه وبعدين مقولتيش ليه انك دكتوره

فيروز:انت سألت

ريان ومسكها من ايديها وقربها منه :دي اخر مره تكلميني بالطريقه دي أنتِ فاهمه وزقها على السرير ودخل الحمام اخد شاور وخرج يرتدي بنطلون فقط

وذهب على السرير وتمدد 

فيروز بعد ما ارتدت الازدال:ايوه وانا هنام فين

ريان:على السرير



فيروز:مستحيل انام عليه وانت نائم عليه

ريان :براحتك ونام

فيروز راحت عند الكنبه ونامت وكل شويه تقع ومش عارفه تنام 

فيروز:انت يا اخ 

ريان:امممم

فيروز:نام في السرير من قدام 

ريان:ليه 

فيروز:هنام علي السرير في الجنب الثاني وهحط المخدات في النص

وراحت حطت المخدات علشان تنام ونامت وشويه حست بالمخدات اتشالت قامت مفزوعه

فيروز:اي اللى خلاك تشيلهم



ريان:مش مرتاح وهما موجدين وبعدين دول يعني اللى هينقذوكي مني انا لو عايز الميك هلمسك ومفيش حاجه هتمنع واخلعي الازدال ده يلا 

فيروز:مش هخلعه 

ريان:قسما بالله لو مخلعتيه هعمل حاجه أنتِ مش نفسك فيها وهتزعلى بعدها 

فيروز خافت وخلعت الازدال وبقت بالبرموده وهو قرب منها وهي بعدت وهو قرب ومد أيده شال الدبوس من شعرها وانفرد شعرها على ظهرها ونام ريان ومسكها من ايديها شدها على صدرها وحضنها وهي قعدت تتحرك وتقول سيبني وهو قرب منها قبلها من شفيفها وقال:لو اتكلمتي هعرف انك عايزه ثاني هي انكسفت ونامت



الفصل السادس من هنا




تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×