رواية الريان الفصل التاسع 9 بقلم شغف الاعصار
وصل همام وذهب عند عدي وأعطاه كف
همام:كان لازم تاخد الكف ده ازاي تتجوز من غير ما تقول لحد اي اعتبرتني ميت يعني ولا انت كبرت ها
عدي وهو يكتم دموعه فهي اول مره أباه يضربه:يا بابا افهم اللى اتجوزتها دي تكون فجر
مهره:فجر
عدي:اه وحكي اللى حصل
همام:انا اسف يابني
عدي دمعه خانته ونزلت مسحها بسرعه:لا محصلش حاجه وطلع بره ذهب وراه سامر:يا عدي استني بس رايحه فين
قعد همام بصعوبه على الكرسي
سامر:معلش ياخوي هو هيرجع انت عارفه يلا اطلع نام كده وهو هيرجع
همام:لا مش طالع الا لما يجي
فيروز:خلاص انا كمان هقعد مع بابا
همام:لا يابنتي اطلعي لجوزك
فيروز:انت مش هتطلع يبقي انا مش هطلع
همام عرف انها مش هتطلع:خلاص انا طالع
وطلع همام وسامر و بقت فيروز ومهره
مهره:هنعمل اي دلوقتي
فيروز:عاصي ممكن يروح فين
مهره:هو فيه مكان بس مينفعش اروح هناك
فيروز:ليه
مهره:اصل هو في كباريه بيشرب
فيروز:خمره استغفر الله طب بقولك روحيله وحاولى تجيبيه وانا هتصل على ريان ونروح نشوف عدي
مهره:ماشي وراحت لبست وذهبت
وصلت ودخلت لقت هناك فتاه منظرها استغفر الله العظيم والشباب اللى مورهاش حاجه غير تفعل الاشياء السيئه دخلت وبدأت تبحث عنه وجدته على المسرح بيرقص مع الراقصه
مهره:يخربيته بيع mk mkمل اي ده
عاصي شفها بس تخيل انو بيشوفها قال اي اللى هيجيبها وفجأه شعرت مهره بحد بيمسك ايديها
مهره:سيب ايدي سيب
الشاب:اسيبك اي دا انا مصدقت لقيت حد بالجمال ده تعالى معايا بس وهدفعاك اللى أنتِ عيزاه وهبسطك تعالى
مهره بعياط:سيبني عااااااصي
مكنش حد سمعها ولا عاصي حتي بسبب الدوله والشاب اخذها وخرج وحطها بالسياره وبدأ السواقه.....
عند فيروز راحت خدت رقم ريان من همام واتصلت اللى ردت عليها السكرتيره
السكرتيره:الو
فيروز:السلام عليكم ممكن اتكلم ريان بيه
السكرتيره:حضرتك مين
فيروز:مراته
السكرتيره:مش هعرف اديه التليفون لانه مشغول وأغلقت الخط
فيروز:استغفر الله العظيم راحت لسامر بعد ما لبست هدوم خروج وقالت انو يجي معها للشركه علشان يقولوله اللى حصل علشان هو اللى هيعرف يتصرف وافق سامر وذهبوا دخلوا الشركه الجميع استغرب منها
سامر لسكرتيره:ريان جوه
السكرتيره:ايوه يا سامر بيه بس هو في مجتمع مهم
فيروز فتحت الباب ودخلت
ريان:اي اللى جابك هنا وجيتي ازاي
فيروز:مش مهم المهم تيجي دلوقت معايا
ريان:طيب واستأذن وخرج وراح مكتبه
فيروز:وحكت اللى حصل
ريان:اي اليوم ده طب روحي مع عمي وانا هجيب عدي وارجع
راحت فيروز وذهب ريان لمكان عدي وهو بيتصل عليه بس مكنش بيرد
عند مهره فجأه لقت سياره بتصد سياره الشاب اللى معاها
وخرج منها عاصي ونزل وفتح الباب وطلع الشباب ونزل فيه ضرب نزلت مهره
مهره:عاصي يا عاصي سيبه
عاصي :ابعدي ونزل ضرب فيه وبعدين مسك ايديها وزقها
داخل السياره
وساق بسرعه وهي كانت خايفه
مهره:لو سمحت ممكن تسوق براحه
عاصي:دلوقت لو سمحت
مهره:ايوه طبعاً حضرتك جوزي يعني
عاصي:جيتي المكان ده ليه
مهره:يعني يعني علشان كنت خايفه عليك
عاصي وقف السياره وقرب منها ولمس وجهها بيده وقال:وخايفه عليا ليه بتحبيني ولا بتعشقيني
مهره بإرتباك:انا يعني مفيش وابعد كده
عاصي:ماشي يا مهره بس اللى عملتيه حسابه جامد
وساق ووصلها القصر وكان اتصل عليه ريان وقال يروحله فين بعد ما وصل مهره راح للمكان اللى ريان قاله عليه
عند.ريان وصل لشقه في مكان فاضي ويعم بالهدوء خبط على الباب ففتح عدي الباب وفجأه نلاقي عدي نائم على الكنبه اثر لكمه من ريان
ريان: مبتردش ليه يا روح امك
عدي:اي اللى جابك
ريان ببرود:براحتي وقوم يلا اعملى اكل على بال ما اخد شاور
عدي:كنت الخدامه الفلبينيه بتاعتك والا اي
ريان :اه يا يا دودو
عدي:ريان انا مش فايقلك
ريان:وانت من امتي يعني بتفوق خلص الاكل يجهز ودخل ياخد شاور وطلع لابس شورت بس وبينشف شعره وقعد على السفره وعدي قعد قصاده والاكل كان محطوط
ريان:تسلم ايديكي يا بيبي بجد الاكل تحفه
عدي:ولا اطفح وقوم روح امرأتك وسيبني
وصل عاصي وقال :خياااانه اكل من غيري وقعد على السفره واكلو وبعدها قعد عاصي على كنبه لوحده
ريان:مالك يا بطه مخصمنا والا اي
عاصي:ايوه مخصمكم محدش يكلمني
عدي:واحنا ميردناش بطتنا حبيبتنا تزعل وقام يزغزغ في عاصي وبعدها قام ريان وكان ضحكهم مالى الشقه وبعدها نلاقيهم نايمين على الأرض
ريان:كل حد يتصل على مراته يقولها انو احنا اتجمعنا علشان ميقلقوش
ذهب كل واحد واتصل ماعدا عدي
(وبعدين بقي معاكم ها مش ناوين تتبعوني واتباد🥹🥺)
وجدت فيروز هاتفها يرن:الو
ريان:احنا لاقينا عدي
فيروز:طب كويس الحمد لله
ريان:هنرجع بكره الصبح اقفلى الأوضاع كويس عليكي
فيروز:طيب اهو الواحد يرتاح منك
ريان:هنشوف موضوع الراحه ده يلا سلام
عند عاصي اتصل على مهره وحكي انو اتجمعوا
مهره:كويس يلا سلام عايزه انام
عاصي:اي مش هتقوليلي هنام ازاي من غيرك يا حب حياتي ارجع يا عاصي يا حبيبي مش هعرف انام ها
مهره:لا معلش اصل عندي دكتور في الجامعه رخم ورزل وبارد لو اتأخرت هيسود عيشتي
عاصي:يمكن لما تعمليه حاجه بيحبها يخف عنك شويه
مهره:دا بعينه يلا سلام وقفلوا الخط