رواية عشق لا ينتهي الفصل التاسع 9 بقلم منال عباس

 


رواية عشق لا ينتهي الفصل التاسع 9 بقلم منال عباس


بعد أن تم عقد القران حيث أصبحت عشق زوجه لقاسم ..شعر قاسم بفرحه فى قلبه .بالرغم من أن هذا الزواج صورى إلا أنها أصبحت الآن ملكه...جلسة الجميع يهنئون العروسين ..

وفجأة فقدت دولى پخوف ... وتبقى ذلك الشاب الاتصال بعد ويبحث عنها .. إلى أن رآها ...

اشار الى هذا الطفل المصاب بالجوع

اهم خبرته الجنين 

سامر بتصل عليكى من امبارح ..لقيتك مش بتردى..قولت اجيلك بنفسيى ...ولقيت الفرح الجميل دا ..وفرصه موجود الوجود



 ..يشوفوا صورك اللى معايا

دولى لا ابوس ايديك ...انا بخير ايه لكل دا ..انت تعرف ان الصور دى مفبركه ...

سامر يريدك سليمى الامضاء بتاع والدى على ورق دا ...

دولى دى صفقه عمل ...ما ينفعش ..الاول كنت بتوقع ليك على تطبيقات صغيرة ..لكن دا مؤكد والدك هيكتشفها ...وهنروح فى داهيه

سامر كدا هتتعبني معاكى ...يبقي ندخل واخوك هو اللي يقرر

فحين يأتى عمر

عمر بتساؤل انتى هنا بتعملى ايه يا دولى ومين حضرتك

دولى پخوف ظاهر عليها لاالابداع ..دا الاستاذ متلغبط فى العنوان ...

سامر آسف راحةتك يا آنسه و يمكن



شعر عمر .أن هناك شئ تداريه دولى ...

عمر فى حاجه يا دولى 

دولى لا مفيش يلا ندخل علشان الناس 

ودخلت ودخلت وراء عمر 

اقتربت اورليا من العشق وبصوت خاڤت 

دولى عشق الشاب اللى قولت ليكى عليه 

كان هنا من شويه

عشق الحصول على الحيوان ايجى ليكى لبيتك ...وكان يريد ايه دا ...

لـ قاسم منهم

قاسم هو مين دين .

عشق اللى يعتقد دا ..أصله من فوق شويه ..

تبدو لها قصم باستغراب 

قاسم شكله مظبوط وهياكل منك حته ...

عشق يمكن راحة 

دولى



مبروك يا آبيه ..

قاسم الله يبارك فيكى حبيبتى وعقبالك 

عمر يارب

قاسم انا بقول لدولى يا عمر 

عمر عقبالها عليا 

ضحك قاسم فهو يعلم جيدا ..حب

عمر لدولى 

ويبدأوا ليرقصوا كلاً من عشق واسم 

قاسم اللى يشوفنا واحنا بن كدا تحليلنا 

عشقوا معينون من صدره ويضعون رأسها عليها 

لينبض قلب قاسم من تغيرها منه

عشق بما بما بما انى مش هعيش اللحظه دى تانى وابقى عروسه .. يمكن تسيبنى اعيش الدور دا ..حتى لو تمثيل ..



قاسم وهو اكثر ويشم رائحه شعرها 

قاسم تمام وظل يتراقصان ...

وهم متضمنين للجزء الأكبر .. إلى أن عازفين .ولكنهما فى دنيا تانيه .ظل يتراقصان 

حتى سمعتوا ضحكات الجميع 

رفع قاسم الكبير ..ليفهم الوضع ..

عشق بكسوفنا محرج دغر 

قاسم بابتسامه انا بقول كدا برضووو 

مر الوقت وانتهى حفل الزفاف ومغادرة الجميع 

أنت قاسم عشق و صعدت إلى حجرته بعد أن باركت والدته هذا الزواج باليمن والبركات ...

دخلت عشق وجلست على حافه بيد 

قاسم مشه تورطى..



عشق ايوا هغير ..بس انت مش هتخرج برا 

قاسم ليه 

عشق اووومال هغير ازاى ..

قاسم ماليش فيه اتصرفي 

عشق باقي هو كدا ..ماشي ذهبت إلى الدولاب واحضرت بيجاما بيضاء من الستان ..

ودخلت إلى الحمام 

اعتني بعده عدة مرات بفتح سوسته ..ولكنها لم تظهر ...

عشق ايه الورطه دى بقية 

اتصلت على دولى 

دولى ايوا يا عشق .مالك 

عشق مش عارفه حساب سوسته ..ما تيجى تساعدينى

دولى انتى هبله يا بنتى .اجى فين .انتى تريدة آبيه ېقتلني.



..استهدى بالله انتى عروسه وأغلقت الهاتف..

عشق اه يا دولى كلبى .بتبعى 

لقد كتبت في كومه الاحراج لتجده ارى الصدر لا يقفز سوى مسافة قصيرة فقط

تم تشجيعها بسرعه على وجهها 

عشق ايه اللى انت عامله دا 

قاسم عامل ايه ...

عشق البس هدومك 

قاسم استغربت تلك الفتاة كيف لفتاة بأخلاقها أن تخجل منها هكذا 

قاسم سيبك منى .ما غيرتيش ليه 

عشق مش عارفه حساب سوسته

قام قاسم واقترب منها أن يتقن خلفها ووسته شيئا وانزل شيئا عن كفتيها ليقع في الارض 



قاسم أخذ نفساً جديدة ..ثم تحدث 

ادخلى يا عشق غيرى هدومك ويلا علشان نتعشي 

سحب عشق بالحراج ..لاستسلامها له ..فهو أصغر لها اكثر من مرة أن هذا الزواج صورى 

دخلت الحمام وارتدت اسماما ..

وجدته المهم يضع الطعام على المائده 

قاسم اقعدى يا عشق 

عشق مش جععانه ...تصبح على خير وذهبت الفراشة ولكنها تجذبها لتقع فوقه 

إطلاقات العيون 

وتشمل القوات البحرية بما في ذلك القسم ..ليقترب أكثر فى ما قبله لفترة طويلة ...التهم فيها شفتيها ولما يمكن أن ترى شوقه أكثر من ليفك لها ازراز ذلك نادياما 

عشق انت قولت زواجنا صورى ..ولكنه لم يستمتع بحديثها ف فاقت الحدود . ليقوم ويحملها إلى سريره ...

وهو لازال تحت تأثير شفتيها ليقبلها قبلات حاره 

وينزع عنها ملابسها ويطفئ النور ...

عند دولى 

تجلسى والأفكار ترودها ..ماذا تفعل مع سامر 

طلباته لا تنتهى ..والان يطلب منها تزوير توقيعه على كبيره ...

قطع تفكيرها اتصال عمر 



عمر الو ..دولى كويس انك لصحيه 

دولى ايوا كنت بجهز للنوم 

عمر مش هقولى فى ايه بيبياه 

دولى مفيش يا عمر هدىارى ايه بس 

عمر ماشي يا دولى .اتمنى أن يكون احساسي خطأ 

خلى بالك من نفسك 

دولى وانت كمان..تصبح على خير

عمر وانتى من اهل الخير واغلق الهاتف

دولى فى نفسها .قلبك الطيب حاسس بيا يا عمر 

عند قاسم 

وذلك الواضح بدأت بعشق استكمال وغيرها به ..لتصبح زوجة له ​​برضا منها ..ليقوم قاسم وهو متفاجئ

قاسم انتى ازاى



الفصل العاشر من هنا


 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×