رواية زين الرجال الفصل الحادي عشر 11 بقلم نور شريف
زين الرجال
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير، بتسمع كابر اخر جملة و بتبص لي رحيم بحزن :_
اخدت الي انت عايزه يا رحيم عايزه حقي من اخواتي بس بعيد عن الاعدام عشان خاطري.. بيبعد عنها و بيطلع عند زين بخبث..
انا عرفت مكان عشق بس لازم تبقي بعيد عنك فتره هي هناك في امان، بس الصراحة هي مش عايزه ترجعلك تاني ؟؟و السبب انك وحش معاه ولسه بتخاف منك.....
زين بعصبية.. عملتها اي بحبها و عايزها تبقي جمبي بحاول اقربها مني بتبعد عني يا رحيم، بتكسر كل حب حبيته ليها بتعيرني علي شكلي بتخاف منه!!
:_حولت تغير من نفسك علشانها غيرت التشوه ده حذفت السواد الي في حياتك يا زين، انت مش بتتغير طبعك صعب.
الماضي لسه بيجري و بيتعاد قدامي فاكر كنت وحش ازاي و دمرت ناس كتير حاجات متتغفرش لو اي الي حصل.. يمكن ده سبب انها تمشي.
انت الي سبتها و مشيت متكلمتش معاه ولا وجهتها يا زين وانت الوحيد الي باقي ليها و الطفل الي مش موجود!!
اخرج بره مش عايز اشوفك تاني برهههه. ؟
رحيم بحزن :_ فاكر انا عرفتك ازاي لما كنت تعبان بسبب الحريق الي مات في اهلي و جتلك العياده عشان اتعالج و قولتلي الجروح الي بتعلم صعب تروح و مهما اتعلجت هتفضل في دماغك كل صرخه وانت مش قادر تعمل حاجة!! فاكر يا زين لما قولتلك اي الي تعبك قولتلي نفسي ابقا كويس بس مش عارف ويوم ما رجعتلي و وشك مشوه و كنت بتصرخ من الالم وكنت جمبك في كل خطوه ولما عشق بعدت رجعتهالك تاني.. تقدر تقولي عملتلي اي وانا لسه جروحي بتوجعني مش بتعلم فيا
كنت عارف انك مجرم وانا ظابط بس عشان صحبك كنت بخبي عليك كل حاجة بتعملها، لو انا وحش كنت بعتك يا صحبي!
بيحضنه زين بحزن و بتنزل دموعه بقهر :_
انت الي بقيلي يا رحيم ممكن لو مشيت ارجع اوحش من الاول خايف انزل الشارع وحد يبص في وشي ده اصعب مما اكون عاجز عن الحركه..
بينزل رحيم بياخد كابر و بيروح بيته، كابر بتوتر :
انت هتسافر امته يا رحيم ؟؟
:___ بكره هسافر عند اخوكي انا و ظباط و قوة تفتيش البيت و اخواتك التانين هنسبهم اي رايك!!
كابر بفرحة:اه مالك ملوش ذنب كان بيعيط عليا لما قال انا خايف و هسيبك في اي مكان بس مترجعيش لي دياب تاني و حسن لسه بيدرس في كلية و دياب بيضربه عشان يشتغل معاه!!
بيعدي اليوم وبينزل رحيم يطلع خبر وفاة كاذب بيسافر لي كفر الشيخ و بيروح بيتها بيزق الباب برجليه.. و بيدخل بمكر، افتحوا الباب ده!!
بينزل دياب بسرعة.. بفتح الباب بتوتر وقلق، بيدخل رحيم و بيشم ريجة البيت :كأنه بيت ميتين او مقب.. ره، اي الريحة دي،
دياب بتوتر ملحوظ.. انت بتعمل اي هنا و جاي ليه!!
رحيم بخبث: معاك النقيب رحيم مجرم الدخلية، مفيش عملية بتقف في ايدي يومين بكتير بكون مخلصها، مين قت.. ل كابر محمود عبد العزيز..
اتصدم دياب من سماع اسمها وقال جواه.. حتي لما ماتت هتجبنا ورا الشمس؟؟ معرفش حد بي الاسم ده يا حضرة الظابط
معايا امر بتفتيش البيت، يا دياب و عارف انها اختك كمان بس بي اختلاف الأسماء، هي اختك من اب و الام، بس ابوك راجل ندل مبيحبش البنات ولا انت!!
بيمثل دياب انن اتصدم من موت اخته و بيزعق زي المجنون.. بتقول اي كابر ماتت..
رحيم بضحك :_ هو مش حضرتك قولت معرفش حد بي الاسم ده!
اصل كابر عايشه مع امي بره مصر و منعرفش عنهم حاجة بس ازاي ماتت و عرفت مكانها..
فجاة بينزل مالك و بيتصدم مالك لما بيشوف رحيم و بيطلع تاني و بيقفل الباب علي نفسه :
روحنا في داهية يا خيبتي عليك يا مالك، ماشي ورا اخوتك لما هتتعد..م زيهم، انا لازم اهرب..
بيبص من الشباك تحت البيت بيكون محاصر بي العساكر و معاهم كلاب بينزل لي حسن بيلاقيه نايم بيزعق فيه بقوه.. قوم الحكومه في البيت و الدنيا مقلوبة!
بيقوم حسن بفزعع.. بتقول اي حكومة يلا نهرب و دياب يلبس اخوك هنروح معاه في داهية.. يا غبي البيت محاصر بي العساكر لازم ننزل و كدا كدا باين علينا الزعل اما دياب فرحان بفلوس الورث؟؟
بيخبط زين علي باب مالك و حسن بيفتح حسن برعب.. والله ياباشا انا معملتش حاجه؟
رحيم بضحك انزل انت و اخوك علي العربية البيضة الي تحت دياب الي هيتقبض عليه!!
مالك بخوف:اشمعنا دياب ؟
عشان في ناس مختفية و عارف انها موجوده هنا في البيت مش عارف عايشين هنا ازاي بتتدخل القوات بتفتش بيغمز رحيم لي مالك.. مكان السلا. ح فين!
بيضغط رحيم علي زر و بيدخل المخزن و معاه القوات بيضحك بقوه :_
انتو كمان هتوحوا فيها بس انا هطلعكوا منها عشان كابر بس؟
بينزل رحيم و السلا. ح متحمل بيبص بصدمة بتكون كابر داخله البيت و بتعيط :_
رحيم و الد.. م بيفور في عروقه كابرر اي الي جابك هنا!!
يتبعععععع
الحادي عشر
بقلم نور شريف