رواية تجارة البنات الفصل الخامس عشر 15 بقلم سحر حسين


 رواية تجارة البنات الفصل الخامس عشر 15 بقلم سحر حسين


❤️ بسم الله الرحمن الرحيم ❤️ 

تجاره البنات : 

             القصه الثالثه : 

                                   بقلم سحر حسين ❤️ 

البارت الخامس عشر : 

بعد كده لقيته لف وبص عليا وقالي ..... 

ايهاب : دمك تقيل . 

مريم : مش اثقل من دمك علي فكره . 

ايهاب : احترمي نفسك . 

مريم :قولتلك هتغلط هغلط تمام . 






اول ما لف وشه نحيتي حسيت بحاجه حلوه اوي اصل هو حلو اوي اوي شكله زاي القمر بس دمه ثقيل اوي معايا . 


ايهاب : انا سيبلك الغرفه كلها ونزل . 

مريم : اه احسن عشان اعرف اكل كويس . 

ايهاب : طبيعي شكلك مشوفتيش اكل زاي كده في عمرك . 

مريم : الله ما طولك يا روح طيب ماشي تكل بقا . 

ايهاب : اتكل اي هو انا بشحت منك ما تتكلمي عدل . 

مريم : معلش اقفل الباب وراك . 

ايهاب : استغفر الله العظيم ياااااارب . 


ايهاب نزل تحت  عند أمه شافته . 

الام : اي يا حبيبي اللي منزلك . 

ايهاب : اي اللي انتو جيبنها فوق دي . 

الام : اي ملها دي زي العسل . 

ايهاب : دي عسل دي ربنا يسامحك بجد يا امي . 

الام : طيب هي فين دلوقتي . 

ايهاب : اهي سايبها بتاكل فوق عامله زي البقره اللي مبتشبعش . 

الام : هههههههههه لا كده عيب يا ايهاب دي مراتك . 

ايهاب : أقال مراتك قال . انا خارج شويه مع صحابي . 

الام : ينفع يعني تسيب مراتك كده من اول يوم . 

ايهاب : امي انا اتجوزتها عشانكو محدش يطلب مني اي حاجه تاني بعد ازنك . 

الام : بكره تحبها . 

ايهاب : احبها انتي بتحلمي انا كده ومش ضايقها . 

الام : بكره نشوف . 

ايهاب : امي انا ماشي سلام . 


ايهاب خرج ومرجعش غير بليل متأخر وكان سقران ومش داري باي حاجه . 

ومريم كانت سهرانه بتصلي قيام الليل . 

وفجأة دخل الغرفه واترمي علي السرير وهو مش حاسس باي حاجه مريم خافت منه وقالت . 

يعني مش كفايه انك دمك تقيل ورخم لا وكمان بتاع شرب ومخدرات الستغفر الله العظيم . 

جاتني فكره استنا عليا . 

مريم قاعدت تضرب فيه وهو نائم وهو مش حاسس باي حاجه . 

            😂😂😂😂😂😂😂😂 

تاني يوم : 

ايهاب صحي ومهو مش فاكر اي حاجه بس حاسس ان جسمه كله بيوجعه ومش عارف اي اللي حصل معاه . 

صحي ولقا مريم بتصلي .......... 






ايهاب : هو ايه اللي حصل معايا . 

مريم : وانا اش عارفني انت رجعت من بره ومش شايف قدامك 

 ايهاب : انا مش فاكر اي حاجه حصلت . 

مريم : ممكن بعد ازنك لو سمحت لو جيت بشكل ده بعد كده تنام في اي حته تانيه . 

ايهاب : نعم دي غرفتي انا . 

مريم : لا اعمل حسابك اي حاجه بتاعتك بقت بتعتي انا كمان مش لوحدك . 

ايهاب : انتي صدقتي انك مراتي ولا ايه . 

مريم : انا مراتك بمزاكك أو غصب عنك ولزم تعمل حسابي في تصرفاتك . 

ايهاب : لا انتي شكلك اتجننتي مش كده . 

مريم : لا انت مشوفتش الجنان اللي علي حق صبرك عليا . 

ايهاب : روحي روحي شوفيلك حاجه اعمليها وحلي عن سمايا . 


واحنا بنتخانق حماتي طلعت علي صوتنا . 


ماما : اي يا ولاد صوتكو عالي ليه كده في أي . 

ايهاب : لو سمحت يا ماما عرفيها انها مش مراتي ولا زفت وان هي موجودة هنا عشان تخدمني مش اكتر . 

الام : اي يا ايهاب اللي انت بتقوله ده دي مراتك عيب كده . 

مريم : بعد ازنك يا ماما قوليلو يتعامل معايا عدل انا مش خدامه . 

الام : طيب يا بنتي ممكن تهدي وتنزلي تحت وانا هتصرف . 


مريم سمعت كلام حماتها ونزلت وسابتهم مع بعض . 


الام : وبعدين معاك  يا ابني . 

ايهاب : انا مش عايز اعيش معاها مش عايزها معايا انا حر . 

الام : طيب ممكن تستحمل ٦ شهور بس وبعدين تطلقو . 

ايهاب : اي ٦ شهور كتير اوي . 

الام : معلش عشان بابا داخل الانتخابات ومش هينفع دلوقتي خالص . 

ايهاب : ٦ شهور بس . 

الام : اه ٦ شهور وانا اللي هطلق منها بنفسي حلو كده بس من هنا لحد ما تطلقها لزم تتعامل معاها علي انها مراتك قدام الناس وقدام بابك عشان هو بيعزها . 

ايهاب : انا مش عارف هو بيعز فيها أي . 


أمه سابته ونزلت عند مريم عشان تتكلم معاها . 


الام : ها يا مريم . 

مريم : لو سمحت يا ماما والله انا مقلتلوش اي حاجه غير لما دخل الغرفه وهو مش حاسس باي حاجه انا خوفت منه . 

إلام : طيب يا حبيبتي بصي معلش استحملي ٦ شهور ولو انتي عايزاه تنفصلي عنه براحتك . 

بس عايزه اطلب منك طلب . 

مريم : اتفضلي . 

الام : ممكن تتعملي معاه علي انو جوزك قدم الناس وقدم عمك . 

مريم : حاضر يا ماما . 

الام : ماشي يا حبيبتي . 


الام خدت مريم وندهت علي ايهاب وراحو عشان يتغدو وكان عبدلله جه وقاعد يتغدا معاهم . 


عبدالله : ها يا مريم يا حبيبتي عامله ايه . 

مريم : الحمدلله يا عمي انا كويسه . 

عبدالله : وايهاب عامل معاكي ايه . 

مريم : الحمدلله يا عمي بيتعامل معايا زاي الفل . 







فجأة بصلها ايهاب اووي كده ! 

عبدالله : ربنا يهدي سركم يارب اي يا ايهاب . 

ايهاب : ايوه يا بابا . 

عبدالله : مش هتاخد مراتك وتسافرو شهر عسل . 

ايهاب : شهر عسل . 

مريم : ضحكت بسخرية . 

عبدالله : في حاجه معاكي يا مريم . 

مريم : لا يا عمي مفيش حاجه . 

عبدالله : ماشي يا بنتي . 

ايهاب : معلش يا بابا انا مشغول بس شويه اليومين دول . 

عبدالله : طيب براحتكو . 

في عميل كويس جدا عايزك تعزمه علي غدا وتتكلم معاه عن شركتك هو اجنبي اه صح عايزك تاخد مراتك معاك عشان هو جي هو ومراته . 

ايهاب : طيب يا بابا وهي هتفهم اي يا بابا في الكلام ده . 


مريم بصت عليه كده وطربته برجليها في رجليه من تحت السفره . 


ايهاب : اه انتي ....... 

عبدالله : مالك يا بنتي . 

ايهاب : لا مفيش حاجه يا بابا انا بخير  . 

مريم : حبيبي انت كويس . 

ايهاب : اه يا حبيبتي كويس شكرا . 

الام : خلاص وانا سبلي مريم هخليها احسن من الأجانب . 

ايهاب : والله لو عملتي اي . 

مريم : قصدك ايه يا حبيبي . 

ايهاب : انا قصدي أن جمالك هيغلب اي اجنبيه . 

مريم : شكرا يا حبيبي . 

ايهاب : العفو يا حبيبتي . 


وهنا يكون البارت ده خلص ❤️ 

      اتمنا يعجبكم ❤️ 

                  شكرا ❤️ 

                               بقلم سحر حسين ❤️


         الفصل السادس عشر من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×