رواية تجارة البنات الفصل السابع عشر 17 بقلم سحر حسين
❤️ بسم الله الرحمن الرحيم ❤️
تجاره البنات :
القصه الثالثه :
بقلم سحر حسين ❤️
البارت السابع عشر :
ايهاب : الو .
علي : ايه يا استاذ ايهاب .
ايهاب : اذيك يا عم علي اخبارك ايه .
علي : تمام الحمدلله ازي حضرتك وازاي مريم اخبارها ايه .
ايهاب : بصدمه تمام الحمدلله احنا كويسين .
علي : طيب لو مريم جامب حضرتك ممكن اكلمها .
ايهاب : لا والله مريم مش جامبي انا بس كنت بطمن عليكو .
علي : ربنا يخليك يا بني طيب أن شاءالله انا هتصل بمريم بكره عشان اطمن عليها .
ايهاب : لالا انا هخايها تكلمك يا عمي أن شاءالله .
علي : ماشي يا بني .
ايهاب : مع السلامه يا عمي .
علي : مع السلامه يا ابني .
قفل ايهاب مع علي و بدأ يخاف علي مريم اكتر .
ايهاب : ماما مريم مرحتش عند اهلها .
الام : نعم وبعدين .
ايهاب : مش عارف مش عارف .
الام : انت هتفضل واقف كده اروح دور عليها ومترجعش البيت من غيرها انت فاهم .
ايهاب : حاضر يا ماما .
نزل ايهاب جري وقاعد يدور عليها في كل حته ومفيش ليها اي أثر وهو كان خايف اووي ليكون حصل معاها اي حاجه بسببه .
قاعد يدور عليها لحد ما طلع الصبح عليه وهي برضو ملهاش اي اثر .
تعب جدا من كتر ما دور عليها وبعدين روح البيت ولقا امه ليه صاحيه .
الام : اي يا ايهاب عملت اي .
ايهاب : ولا اي حاجه ملهاش اي اثر .
الام : طيب وبعدين ابوك لو عرف مش هنغلص .
ايهاب : طيب يا امي وانا اعمل ايه انا دورت في كل حته والله .
الام : اسمع يا ايهاب لو مريم حصلها اي حاجه انا مش هسمحك .
ايهاب : والله انا كمان خايف يكون حصل اي حاجه معاها بسببي .
الام : طيب لو ابوك سال هنقوله اي .
ايهاب : والله مش عارف والله .
الام : ربنا يسترها عليها بقا .
ايهاب : انا هغير هدومي وهنزل ادور عليها تاني وانتي معلش يا ماما خليكي هنا في البيت يمكن ترجع ولا حاجه .
الام : ماشي حاضر ويارب تيجي أو حتي تلقيها .
ايهاب : امين يارب .
غير ايهاب هدومه ونزل يدور عليها وهو راكب العربيه كان بيلوم نفسه جدا وكان خايف عليها جدا جدا .
وفجأة جاله اتصال من تلفون مريم .
ايهاب : الو ايه يا مريم انتي فين .
الو انا مش مريم المدام في المستشفى وحلاتها صعبه .
ايهاب : ايه في انهي مستشفى .
ايهاب خد العنوان وراح جري علي المستشفى وسأل علي مريم والممرضه دخلته عند الدكتور .
ايهاب : اي يا دكتور اللي حصل مع مريم .
الدكتور : مين حضرتك .
ايهاب : انا جوزها .
الدكتور : اه مدام مريم عملت حادثه وللاسف دخلت في غيبوبه .
ايهاب : بصدمه كبيره 😲 ايه غيبوبه طيب هي هتفوق منها امته .
الدكتور : والله مش معروف لسه وللاسف هي مش مستجابه معايا خالص .
وعشان كده قولنا لزم نبلغ حد من أهلها .
ايهاب : بحزن شديد لا يا دكتور هي لزم تفوق .
الدكتور : والله ادعلها وانا اسف لزم تكون جاهز لاي حاجه .
ايهاب : يعني ايه انا عايز اشوفها .
الدكتور : طيب .
نده الدكتور علي الممرضه وخلاها تاخد ايهاب عند مريم .
ايهاب فعلا دخل عند مريم وكان مصدوم من المنظر وهي نائمه تحت الاجهزه كتيره .
وايهاب مسك ايد مريم وكان بيبكي بشده ومقدرش يقول اي حاجه .
وبعد شويه خرج من عندها وراح عند الدكتور .
ايهاب : طيب يا دكتور لو كده اسفرها بره .
الدكتور : والله يا استاذ ايهاب براحتك بس بره زاي جوه المهم نفسيت المريض عشان يستجيب مع العلاج وتقدر تفوق .
ايهاب : طيب يا دكتور انا هفضل موجود معاها هنا لو ممكن اخدها البيت وانا هخلي بالي منها .
الدكتور : والله هي فكرت البيت دي كويسه جدا وانا كمان هتابع مع حضرتك وهبعت معاك ممرضه عشان بس الاجهزه .
ايهاب : تمام ماشي يا دكتور ألف شكر .
ايهاب خرج من المستشفى وكلم مامته .
ايهاب : الو .
الام : الو اي يا ايهاب وصلت لحاجه .
ايهاب : ماما عايزك تسمعيني كويس جدا .
الام : خير في ايه .
ايهاب : مريم عملت حادثه واللاسف دخلت في غيبوبه وانا هخدها وطلع بيها علي بيت المزرعه وهنفضل هناك لحد ما تفوق وتبقا كويسه .
الام : وهي بتبكي يا عيني عليكي يا بنتي .
ايهاب : ماما انا مش هسبها لحد ما تفوق المهم عرفي بابا أن احنا في شهر عسل ماشي وانا لو حد اتصل بيا هقول نفس الكلام .
الام : هو ده اللي يهمك أن ابوك ميعرفش .
ايهاب : والله يا ماما لو هتصدقيني انا كل اللي يهمني دلوقتي هي مريم انا السبب في اللي هي فيه وانا ربنا يقدرني واقدر اعوضها عن كل ده .
الام : تعوضها قول بس يارب تفوق من الغيبوبه دي علي خير .
ايهاب : أن شاءالله خير .
الام : طيب روح وابقا طمني اول باول .
ايهاب : حاضر يا ماما سلام .
الام : سلام .
ايهاب راح يخلص كل الإجراءات بتاع خروج مريم من المستشفى وخدها وراح بيت المزرعه بتاعه وفضل قاعد معاها وجامبها ساب كل حاجه عشان يقعد معاها وهي مكنتش حاسه باي حاجه .
كان هيموت من الخوف عليها وكان حاسس بذنب كبير جدا قاعد يفكر ممكن يعمل اي عشانها وبعدين افتكر أنها كانت بتصلي بتدعي ربنا كتير وبعدين قام يصلي ركعتين لله ويدعي فيهم لمريم عشان تقوم بالسلامه وانهار من البكاء الشديد في الصلاه .
وفضل الوضع كده كام يوم لحد ما ................
وهنا يكون البارت ده خلص ❤️
اتمنا تعجبكم ❤️
بقلم سحر حسين ❤️
شكرا ☺️