رواية طفلة الرعد الفصل التاسع 9 بقلم دنيا محمد

رواية طفلة الرعد الفصل التاسع 9 بقلم دنيا محمد

 

رواية.. طفلة الرعد.. 

الفصل / التاسع 

رعد بصلهم بغموض وقال: نعم؟


نانسي بدلع.. مش تسلم علينا احنا اهل ملك ونا اختها 


ماجدة بابتسامة خبيثة: ونا امها ي حبيبي 


رعد بصلهم برفعة حاجب.. وجايين لي ياعني 


الاثنين بصوا بصدمة وقالت نانسي بضحكة: دي مقابلة برضو وبصت ل ملك وقالتلها: انتي قولتي ل رعد اي ي ملك مخليه قافش مننا ده جوز اختي برضو 


رعد بقرف وبرود: اسني رعد بيه وملك مش اختك 


نانسي بصدمة.. مالك بس انت زعلان مننا كده 


رعد بمقاطعه.. اخر الكلام انتو جاين لي؟ 


ماجدة بابتسامة: جاين نقعد مع بنتي يومين تلاته كده محنا برضو مشوفنهاش بقالنا كتير 


رعد بغموض.. امم تمام البيت بيتكم ومسك ايد ملك وطلع علب الجناح بتاعو 


ملك كانت خايفة ونانسي بابص علي ايديهم بحقد وهي حالفة انها تفرقهم عن بعض 


في اوضة رعد وملك 


ملك بخوف: انت لي خلتهم يباتو معانا؟ 


رعد بصلها بحنية وقال: ملوكتي انا مش عايزك تخافي كده ولو عايزة تعرفي قعدتهم لي ف هتعرفي واظن دي احسن طريقة اجبلك بيها حقك 


ملك بارتباك.. بس دوول ممكن يعملو حاجات كتير تفرقنا عن بعض 


رعد بهزة راس.. مفيش حاجة هتفرقنا عن بعض ي ملوكتي 


ملك: وطبعا هتروح الشغل وتسبني انا وهما لوحدنا 







رعد بطمئنان.. متقلقيش ي ملك مش هيقدرو يعملو حاجة طول ما هما قاعدين هنا 


ملك بهزت راسها.. مش فاهمة اي ثقتك دي 


رعد بغرور.. يابنتي الثقة دي انا مولود بيها 


ملك ضحكت برقة: ونا بحبك لانك واثق من نفسك وجامد كده بس انت طويل اوي 


رعد بضحكة رجولية.. انتي الي اوزعة ي ملوكتي اعمل اي بقا 


ملك بغضب طفولي.. متقولش اوزعة انا طويلة وكبيرا 


رعد بضحك.. والله كبيرا لدرجة انك عندك ١٩ سنة ياااه 


ملك خبطت ف الارض برجليها وقامت وقفت قدام المراية 


رعد بشوق.. بقولك اي فيه فستان كنت جايبهولك عايز اشوفو عليكي 


ملك بفرحة طفولية.. الله بجد فين 


رعد بخبث.. افتحي الدولاب هتلاقيه ولونه اسود 


فتحت ملك الدولاب ولقيت فستان اسود ستان قصير جدا فوق الركبة وقط وشفاف من البطن 


ملك بغضب.. اي ده هو ده الفستان وبعدين مبلبس الحاجات دي 


رعد بضحك.. مش بتلبسيها لي 


ملك بطفولة.. لاني مش معني اني مش محجة اني اعرف البس الحاجات الي زي كده 


رعد بهدوء وقرب منها: ونتي مين قالك انك هتلبسي الحاجات دي قدام حد غيري انا جايبهم تلبسيهم قدامي انا وليا مش لحد انتي مراتي انا ياعني الحاجات دي متتلبسش قدام حد غيري 


ملك بكسوف.. بس انا اتكسف البسها قدامك 


رعد بابتسامة جميلة وباسها في رقبتها: خلاص ي روحي انا مش هغصب عليكي برضو وقت ما تحسي انك عايزة تلبسيه البسي وبعدين الايام قدامنا كتيرا وغمز لها وملك اتكسفت ودارت وشها فيه 


رعد بهمس جنب اذنها: خليكي هنا هنزل اشوف المقرفين الي تحت واطلع انام 


ملك هزت راسها بخجل منه ورعد ابتسم بحب 


نزل رعد ولقاهم قاعدين في الصالون 


رعد ببرود: انا خليو الخدامة تجهز ليكم اوضة تنامو فيها 


نانسي بعجرفة.. اوضة اي انا بنام ف اوضة لوحدي 

.

رعد بحدة.. ونا معنديش الكلام ده انتي وامك في اوضة 


ناجدة بغمزة ليها.. خلاص بقا ي نانسي نامي معايا ف الاوضة مفهاش حاجة 


نانسي نفخت بضيق. 


رعد بقرف.. بعد اذنكم بقا هطلع انام اصل انتو عطلتوني عن النوم الحقيقة 


وطلع رعد ببرود 


نانسي بعصبية.. والله ي ماما شكل البت الخبيثة دي حكتلو عننا حاجة 


ماجدة بغمزة.. لا يابت كان هيمشينا هو بس دي طريقته 


نانسي بصتلها بزهق وطلعت اوضتها 


ملك كانت نايمة ع سرير ورعد. دخل بابتسامة 


رعد بحب.. عارف انك صاحية لانك مش بتعرفي تنامي غير ف حضني 


ملك بكسوف.. حضنك حلو اوي وبيحسسني بلامان 


رعد ابتسم. وفرح جدا ع كلامها ونام جنبها واخدها ف حضنو بحب 


تاني يوم صحي رعد ولبس وملك صحيت 


رعد وهو بيسرح شعره: بصي ي قلبي انتي هتخليكي كل يوم ف الاوضة متطلعيش منها خالص والخدامة هتجبلك اكل لحد هنا ولو اي حد جالك الاوضة متنزليش ولا تدخليه تمام 


ملك بهدوء.. حاضر 


رعد قرب وباس راسها وخدها واخد حاجته ونزل من الاوضة قفل وراه الباب لقي نانسي طلعت من اوضتها ولابسه لبس مكشوف فستان نوم 


حريت ع رعد وقربت منو جدا 


نانسي بخبث: اي الي مطلعك بدري كده 


رعد زقها بعيد عنه وقال: ممكن متقربيش مني كده ومش عاوزك تقفي قدامي كده لان بصراحة شكلك وحش اوي ولو فاكرة انك جاية تخربي عليا انا وملك تبقي غلطانه عشان ملك مراتي وبحبها ومكفياني ومالية عيني قال كلامو ومشي ونانسي بتبصله بغيظ وعصبية وبصت علي اوضة ملك بعصبية ودخلت اوضتها تاني 







في الشركة 


رعد دخل الشركة ونيرة كانت مستنياه ف مكتبه 


رعد ببرود.. خير فيه جديد 


نيرة بهزت راس.. ايوة جبتلك الورق الي انت كنت عايزه وهو فرح جدا ب الورق اني جبتهوله وقرر يعمل خطة ب الورق ده 


رعد.. هايل هاتي كده وعطته الورق 


رعد بتركيز: واي بقا الخطة الي حضرتو ناوي يعملها 


نيرة.. هو عارف ان مرات حضرتك هتنزل الجامعه الاسبوع الجاي ف قرر انو هيخطفها من الجامعه ويهددك بيها وانه كمان عايز يإذيها عشان. يكسر قلبك 


رعد ببرود.. امم تمام ياريت بقا لما يقرر يخطف يبقي يشوف هيخطف مين من الجامعه 


نيرة بستغراب.. ياعني اي 


رعد بخبث.. ولا حاجة واتفضلي يلا ع شغلك 


نيرة خرجت ورعد خلاها تنده علي رامي 


رامي بروقان:  ي صبااح الفل عليك يباشا


رعد بغيظ.. والله فايق ورايق انت 


رامي بسغراب.. مالك ياعم في اي 


رعد بعصبية وحكالو كل حاجة 


رامي بصدمة.. يلهوي الواد ده دماغو اي سم 


رعد بصوت عالي نسبيا.. علي نفسه والله وبعدين دنا محضرله حتت فيلم هيخليه يلف حوالين نفسه 


رامي بتساؤول.. واي هو بقا 


رعد..******** 


رامي بنبهار.. يابن اللعيبة دانت طلعت ماغك سم عنه 


رعد بزهق.. مش كفاية والله الي عندي ف البيت 


رامي بتساؤول.. اي الي عندك 


رعد حمالو علي ماجدة ونانسي والي عملوه 


رامي بضحك.. البت دي بتتلزق فيك عشان تخلي ملك تشك وتطلب الطلاق بس تخلي بالك ات سايبها لوحدها ما بين اتنين زي دول ياعني اكيد هيعملو حاجة 


رعد هز راسو.. مظنش لا عشان هما اكيد هيخافو ان لو سمعت ان فيه حاجة حصلت ليها اني هخليهم مرمين ف السجن 


رامي بتذكر.. اه صحيح بقالك كتير مروحتش القسم انت 


رعد بهزة راس.. ايوة فعلا عندي شغل كتير جدا هناك بس هخلص من الحوارات دي واروح القسم وافضالهم 


رامي بضحك.. رعد الحراق 


رعد بضحك.. ضحكتني ونا مليش تفس المهم غور علي شغلك 


رامي بضحك.. براحة ياعم علينا خاضر 


وشوية وفضل رعد يتشغل 







عند مجهولين 

سليم في التليفون: بس اي رايك ف الي هعملو الحوار ده هيخلص علي الاسبوع الجاي وهخليه يخسر حياته 


مجهول.. بس الورق الي معاك ده نفسه يخليه بخسر هدومه اصلا


سليم بخباثة.. لازم اشمت فيه واقرر فيه الي حصل لابوه زمان عايز قلبه يتحرق لما يشوف مراته في حضني قدامه 


مجهول: ياااه دانت شايل اوي كده لي 


سليم بشر.. عشان ابوه هو السبب في موت ابويا بس انا مش هسكت 


مجهول.. ونا معاك ف اي حاجة 


عند. ملك كانت قاعدة ف الاوضى بتلعب ف تلفونها بزهق بس فجأة لقت الباب الاوضة اتكسر ودخلت منو ستات ضخمة 


ملك بصريخ.. في اي انتو مين 


الستات مسكوها وملك بتصرخ 


ماجدة ونانسي واقفين ف الاوضة بابتسامة خبيثة 


ملك بخوف: انا عملت اي سبوني 


وصريخها كان مالي البيت لدرجة ان الخدامة سمعت والحراس 

وقروو ميتدخلوش 


لاكن واحد من الحرس اتصل ب رعد 


رعد بهدوء: في اي 


الحارس بخوف.. ملك هانم بتصرخ ف الاوضة وفيه ستات كتير مسكنها ومش عارفين ندخل 


رعد بخوف.. طب اقفل انا جاي سلام 


ورعد نزل من الشركة حري وركب العربية وطار بيها علي الفيلا 


والست لسه هتمسك ملك بعد ما اغمي عليها عشان تشوفها اذا بنت او لا لاكن رعد كان دخل وقال بصوت جهوري 


_ انتوا بتعملو اي يا ولاد ***** براا 


وبص ل ماجدة ونانسي بغضب عارم 


وقرب من نانسي وشدها من شعرها وبعدين يتبعع.. 


#بقلم_دنيا_محمد

#طفلة_الرعد


(صلوا علي النبي ♡)      

      

         الفصل العاشر من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×