رواية تجارة البنات الفصل الواحد والعشرون 21 بقلم سحر حسين
تجاره البنات :
القصه الثالثه :
بقلم سحر حسين ❤️
البارت الواحد والعشرين :
وايهاب كان في طريقه وقفته واحده وكان مصدم لمه شافه وكأنه شاف عفريت .
ايهاب : لولي .
لولي : ايهاب وحشتني .
ايهاب : بسخريه كبيره كان زمان .
لولي : طيب تسمعني .
ايهاب : لسه عندك حاجه تاني عايزه تقوليها انا خلاص عرفتك علي حقيقتك ومش عايز اسمع منك اي حاجه يلا سلام .
لولي : ايوه بس انا لسه بحبك .
ايهاب : بقولك ايه انا مبخدش بالكلام ده وانا خلاص لقيت حب حياتي .
لولي : طيب وانا اي خلاص نستني .
ايهاب : انتي اكتر واحده ندمت اني عرفتك من الأساس .
الولي : طيب اسمعني بس ده سوق تفاهم .
ايهاب : بقولك ايه روحي شوفي حد غير تضحكي عليه انا متجوز وبحب مراتي ومش عندي استعداد اخسرها .
لولي : ايه اتجوزت .
ايهاب : اه الحمدلله واحده بتعرف تحب بجد .
لولي : انا كمان حبيتك بجد والله .
ايهاب : انتي مبتحبيش غير نفسك وبس وحلي عن سمايا احسلك بقا .
غالباً مش حافظ غير الكلمتين دول
😂😂😂😂😂😂
ما علينا .
لولي : ماشي يا ايهاب .
ايهاب سبها ومشي وهي كانت هتموت من كتر الزعل
ومحمد كان واقف شايف كل اللي بيحصل ده
وبعدين راح اتكلم مع لولي .
محمد : مساء الخير .
لولي : مساء النور .
محمد : ممكن اتكلم معاكي شويه .
لولي : اشمعنا .
محمد : يعني عشان اساعدك وتساعديني .
لولي : شكرا مش محتاجه لمساعدتك .
محمد : استني بس اشتري مني مش هتندمي مش انتي بتحبي ايهاب .
لولي : انت تعرف ايهاب .
محمد : اه اعرفو واعرف اساعدك عشان ترجعي ليه .
لولي : واي المقابل من ده .
محمد : مهو كله بثمنه .
لولي : اه فلوس يعني .
محمد : انتي معاكي فلوس وانا معايا الطريقه اللي ترجعلك حب حياتك .
لولي : ايوه ازاي بقا .
محمد : لا ازاي دي بتاعتي انا ملكيش دعوه انتي اسمعي كلامي وبس وطبعا متنسيش حلوتي .
لولي : طيب ماشي اتفقنا .
محمد : اتفقنا يا ست البنات .
محمد مكنش مهتم باي حاجه غير الفلوس وبس .
ايهاب رجع البيت عند مريم .
مريم : اده كنت فين كل ده .
ايهاب : حبيبتي معلش أتأخرت عليكي .
مريم : ولا يهمك يا حبيبي .
ايهاب : بقولك اي .
مريم : قول يا حبيبي .
ايهاب : تعالي نروح بيت المزرعه نقعد هناك كام يوم كده يعني شهر عسل مثلا .
مريم : شهر عسل 🤭
ايهاب : اه شهر عسل مش احنا عرسان جداد .
مريم : اه بس طيب والامتحانات .
ايهاب : ملها الامتحانات لسه بدري عليها نروح ونرجع قبليها عادي يا مريم .
مريم : تمام ماشي علي امته .
ايهاب : النهارده جهزي نفسك .
مريم : انهارده كده علي طول .
ايهاب : اه يلا جهزي نفسك عشان نمشي .
وفعلا ايهاب خد مريم وراحو بيت المزرعه .
ومحمد ولولي بقو بيتقبلو كل يوم عشان يفرقو ما بين ايهاب ومريم .
ومريم وايهاب كانو عايشين اسعد ايام حياتهم .
لحد ما جه ميعاد الامتحانات ورجعو من شهر العسل ومريم استعدت الامتحانات .
واول يوم الامتحانات ايهارب راح معاها ويوصلها ومريم نزلت من العربيه وكانت هتدخل المدرسه محمد نده عليها .
محمد : مريم .
مريم : انت اي اللي جابك هنا انت اتجننت امشي قبل ما ايهاب يشوفك .
محمد : اي خايفه جوزك يشوفك معايا .
مريم : جوزي لو شافك انت اللي هتزعل .
محمد : اي خايفه عليا منه .
مريم : انت لسه عايش في الوهم ده معقوله .
محمد : وهم معقوله حبك ليا بقا وهم .
مريم : حبي ليك كان أكبر غلطه عملتها في حياتي والحمدلله ربنا كرمني بجوزي راجل بمعنا الكلمه .
محمد : طيب جوزك لو شاف الصور اللي كنتي فيها معايا هيفضل يحبك .
مريم : انت فاكر أن كل الرجاله زيك .
محمد : طيب خلينا نشوف .
مريم سابت محمد ودخلت المدرسه
ومحمد كان متفق مع حد يصورهم مع بعض .
وكلم لولي عشان تروح ل ايهاب وتعمل نفس النظام معاه .
لولي راحت عند ايهاب الشركة .
لولي : عايزه الاستاذ ايهاب بعد ازنك .
السكرتيرة : طيب ممكن الاسم حضرتك .
لولي : قوليلو لولي .
السكرتيرة : طيب ثانيه واحده .
دخلت السكرتيرة تقول ل ايهاب أن لولي بره قاله قوليلو مش فاضي .
طلعت السكرتيرة وقالتلها كده راح لولي داخله علي طول فتحت الباب ودخلت .
لولي : اي خلاص مش عايز تشوفني .
ايهاب : انتي اتجننتي اي اللي جابك هنا .
لولي : انا اجيلك في أي مكان انت فيه .
ايهاب : لا انتي كده مفيش دم ولا كرامه خالص .
لولي : ايهاب انا بحبك .
ايهاب : وانا متجوز اي مش فاهمه .
لولي : وانا مش هسيبك وبعدين مراتك عندها معجب تاني .
ايهاب : معجب لا انتي كده اتجننتي خالص .
لولي : اه تحب تشوف .
ايهاب : اشوف هو انتي فاكره أن كل الناس خاينه زايك .
لولي : طيب ثانيه واحده .
لولي طلعت التلفون بتاعها وجابت الصور اللي كانت مع محمد القديمه وورتها ل ايهاب .
ايهاب : هههههههههه اقديمه العبي غيرها .
لولي : يعني اي .
ايهاب : يعني انا اعرف كل حاجه عن مراتي مش بتخبي عليا حاجه .
لولي : بصدمه يعني انت عارف .
ايهاب : اه عارف وبحبها بقولك اي مهما ما تعملي مش هتوقعي بنا فا ياريت تلعبي بعيد عننا بقا .
لولي : ماشي يا ايهاب برضو مش هسكت .
★★★★★★★★★★★★★★★
لولي نزلت من عند ايهاب وايهاب نزل وراها علي طول كان شاكك فيها وسمعها بتتكلم في التليفون مع محمد ورايحه تقابله .
وفعلا فضل ماشي وراها من غير ما هي تعرف وسمع كلمهم كله وعرف هما ناوين علي اي .
ايهاب عمل اتصال بحد من أصحابه عشان يعرف كل حاجه عن محمد .
وفعلا ايهاب عرف أن محمد نفسه سافر بره
راح ايهاب واتفق مع حد عشان يسفره بره وفعلا في حد كلم محمد عشان يسافره بره ومحمد طبعا مصدق جهز كل حاجته عشان يسافر وساب كل حاجه حواليه وسافر بس ايهاب مسكتش علي كده واول ما سافر كلم ناس عشان تسرقه هناك وتضربه ومكنش معاه اي حاجه ولا حتي حق اي لقمه للاكل .
وبكده يكون بعد محمد عن مريم خالص .
وبعدين بدأ يهتم بلولي عشان يبعدها هي كمان وينتقم منها علي اللي عملته معاه كلم حد واتهمها في تهمه كبيره وسجنها
وكده يكون خلص من لولي .
ايهاب رجع لمريم وكان بيدعمها في الامتحانات لحد ما خلصت الامتحانات .
وهنا يكون البارت ده خلص ❤️
اتمنا تعجبكم ❤️
شكرا ☺️
بقلم سحر حسين ❤️