رواية شمس الزين الفصل الرابع 4 بقلم نادية مصطفى

رواية شمس الزين الفصل الرابع 4 بقلم نادية مصطفى

 رواية شمس الزين الفصل الرابع 4 بقلم نادية مصطفى


شمس الزين

الجزء الرابع

زين.اي

شمس .زي ماسمعت كده

زين .هيحصل يا شمس ومع كل بنت شكل

شمس. لا يا زين مش هيحصل

زقها ودخل هو ونهى

وعدى اسبوعين وكل يوم فعلا مع واحده شكل

شمس. ما فيش دخول يا زين

زين .كل يوم تقولي كده وبيحصل اللي انا عايزه وراح دخل 

وهي كانت عماله تعيط خرجت بره وفضلت تجري لحد اما لقت نفسها في مكان مقطوع وكان في شباب عمالين يشربوا

شمس. ايه ده

والشباب شافوها وقربوا منها

بصت ليهم بخوف وعماله ترجع لوره. انتم عايزين مني ايه

واحد من الشباب .وفرتي علينا نشوف لينا مزه وبصراحه انت قمر

بصت ليهم  في سرها بخوف طبعا زين في العسل ومش هيحس بغيابي

شمس. ارجوكم بلاش حد يجي جنبي ارجوكم بلاش ارجوكم ابعدوا عني وفضلوا يقربوا منها وهي فضلت تصرخ جامد حد يلحقني يا زين تعالى والنبي ارجوك انا خايفه قوي وكانت بتتمنى انو يجي

وهم عمالين يقربوا وقبل ما يقربوا جه واحد وفضل يضرب فيهم وبصت لقيته زين جريت عليه وحضنته

شمس .زين انا كنت خايفه قوي

وهو فضل يضرب فيهم زي المجنون

وركب العربيه وشدها جوه حضنه ..اهدي يا شمس ما فيش حاجه

شمس بعياط وشهاقات. ما كنتش متوقعه انك تيجي يا زين

زين. اهدي خلاص يا شمس

ورجع بيها الفيلا ...اول ما رجع فضلت تصرخ مش عايزه افضل في الاوضه دي انا عايزه امشي

زين. ليه في ايه بس اهدي

شمس بانهيار. سمعه صوتك معاهم سامعه كلامك ليهم سامعه ضحككم مع بعض مش عايزه افضل هنا ارجوك

زين خلاص طيب يا شمس زين .حاضر هعمللك كل اللي عايزاه بس ما تعمليش كده

شمس. بقوللك مش عايزه اكون هنا شايفاك وانت معاهم كلهم يا زين

زين .ارجوكي خلاص طيب

شمس. مش عايزه افضل هنا بقول لك وفي اللي بتصرخ وتكسر في كل حاجه

وهو كان مصدوم وصعبان عليه لدرجه ان عينه دمعت

شمس بصريخ. بقول لك مش عايزه افضل هنا

وهو كان مصدوم من شكلها وهي لقيت سك.ينه راحت مسكتها لو ما مشتنيش من هنا هموت نفسي

شمس .انا كده كده مش عايزه حياتي انت دمرتها

زين. خلاص خلاص يا شمس هنمشي من هنا

شمس. دلوقتي حالا

خدها وراح الفندق

للاسف يا فندم ما فيش غير غرفه واحده

زين .خلاص تمام هاخد الاوضه دي

وخدها الاوضه ودخل وهي كانت هديت خالص وراح قرب منها... ها بقيتي احسن دلوقتي

شمس. اه كويسه بس انت عرفت منين اللي كان هيحصل فيا

زين .لا ما اعرفش كانت صدفه

وتعالو نروح فلاش باك

زين امشي يلا

 البنت اللي كانت معاه. ليه بس يا زين

زين .تعبان ومش قادر خليها يوم تاني

البنت. براحتك انت اللي خسران يا بيبي






وراحت خرجت ومشيت وهو ما كانش طايق نفسه وفضل رايح جاي راح خرج ركب عربيته عشان يتمشى وسمع صوت صريخ

زين .ايه الصوت ده وفضل يقرب من الصوت حاسس ان صوت شمس

بسرعه ولقى الشباب

 ونرجع من الفلاش

شمس. شكرا يا زين اوي

زين .على ايه ما فيش حاجه

وراحت على السرير عشان تنام وهو راح ينام جنبها وهي قامت

زين. اكيد مش هنام على الارض عشان خاطرك يعني

شمس .خلاص خليك انت كده كده اصلا ما عندكش دم

وراحت نامت على الارض ونام  وهو على السرير بكل برودوتاني يوم..

عند وليد وعاصم في المكتب

عاصم. علاقه الاولاد شكلها بتسوء يا وليد

وليد قلت لك كده انا يا عاصم

عاصم. ابني كان بيضيع من ايدي يا وليد ومش عايز يكون كده وعارف ان بنتك الوحيده اللي هتقدر تغير ابني

وليد. ازاي كان لازم تقول له يا عاصم عشان بنتي بتتعذب بسبب كلامو كده

عاصم .ما تخافش يا وليد والله شمس قدها

وليد . واديك اهو يا سيدي قلت له كمان ان انت ليك عندي فلوس عشان خاطر يتجوزها شوف بقى  زين لما يعرف هيعمل ايه

عاصم.زين مش هيعرف غير لما يكون بيحب شمس

ونرجع الفندق

زين. احنا هننزل نفطر ونرجع الفيلا انا مش عايز دلع

ودخل الحمام وهي راحت تسرح شعرها وهو خرج وقرب منها وشم ريحت شعرها

زين. انت ريحه شعرك حلو قوي هاتي اسرحك وفضل يسرح لها 

شمس. خلاص كده هو بقى حلو شكرا

زين بص ليها بحب يبقى وشك القمر ده على جسمك مقرف ده وهي تتوجع بكلامه وتمشي

وهو شدها لي وب.سها وهي بعدت عنه وهو نزل وهي كمان نزلت وراه

راحوا يفطروا وجد بنت وفضلت تدلع على زين

البنت. بيبي مش كنت تقول لي انك هنا لو كنت اعرف كنت جيت لك الاوضه بتاعتك

وقطعت كلامهم شمس. عايزه مفتاح العربيه

زين. ليه في ايه

شمس.هستناك لحد ما تخلص بره

راحت ركبت العربيه وهو جه بعدها بشويه

شمس. يلا بقى عشان نمشي

زين. تمام ماشي هنمشي

وهي بتبص طول الطريق من الشباك وحزنها على وشها وهو شاف حزنها ده

ودها الفيلا وهو راح الشغل

زين وصل المكتب وعاصم اول ماعرف راح له

عاصم. نزلت على طول ليه يا زين

زين .ما خلاص البصل خلص

عاصم. لم نفسك يا زين

زين. لا والله بتكلم جد الناس بتقضي شهر عسل اللي انا قضيت بصل

عاصم. يا زين قلت لك لم نفسك 100 مره

زين .ما انت عارف ابنك لو كانت حلوه شويه كنت قعدت ما كنتش نزلت من البيت

عاصم مشي وسابه وهو بجد مش طايق زين

وبعدها باب المكتب خبط.. ادخل

زين. ايه ده حسام يا ابن اللزينة انت رجعت امتى من السفر

حسام. لسه حالا يا صاحبي

زين قام حضنوا وقال له واحشني قوي يا حسام والله

حسام. سمعت انك اتجوزت






زين. اه تعالى معايا البيت انا كده كده خلصت يلا تعالى

حسام. لا لا يا عم لحسن المدام تضايق ولا حاجه

زين. يلا يلا انا اتحايل عليك ليه يعني

وراحوا الفيلا شمس ما كانتش تعرف ان زين معاه حد

زين نده على شمس 

شمس. نعم يا زين.. اسفه معلش ما كنتش اعرف معاك حد

زين .عادي ده صاحبي واخويا

حسام اتعرف على شمس

حسام. ايه يا عم ما شاء الله الجمال ده هي دي من حور العين

زين. لم نفسك يلا

حسام. بجد والله مش بعاكس انا بجد بقول راييزين. قلت لك لم نفسك

حسام. بس ما كنتش اعرف ان ذوقك حلو قوي كده ياعم

زين .لا يا اخويا ما تقلقش شمس هنا الفتره قليله هتطلق قريب

حسام. خلاص يا صاحبي احجزها منك انا وضحك اهو انا برده اولى من الغريب صح ولا ايه

زين .لو ما لمتش نفسك هكسرك وقال يا شمس اطلعي فوق

شمس .حاضر

وطلع زين وراها ايه عاجبك الكلام اللي بيتقال عليك

 واصلا شمس كانت بتعيط

شمس. انت بتقول ايه يا زين

زين .ايوه زي ما سمعتي كده ما تتلمي يا بنت هو انت ما فيش حد عارف يحكمك

شمس. مش هسمح لك يا زين لو سمحت لم نفسك

زين ضربها بالقلم وخرج

شمس بعياط حرام عليك يا زين كل حاجه حلوه بتعملها بتبوظها بحاجه اوحش منها حرام عليك حرام عليك بجد انا بكرهك

زين نزل لحسام منور ياصحبي

حسام. انا عملت مشكله ولا ايه

زين بسخريه .لا لا ودي تيجي منك برده

حسام. انا شايف ان انا اقوم امشي

زين .اه انا شايف كده برده.. ومشي حسام 

يتبععع

           الفصل الخامس من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×