رواية شمس الزين الفصل الثالث 3 بقلم نادية مصطفى

رواية شمس الزين الفصل الثالث 3 بقلم نادية مصطفى

 رواية شمس الزين الفصل الثالث 3 بقلم نادية مصطفى


زين وشمس 

#الجزء التالت

...

شمس . في انت بتقرب لي 

زين فضل يقرب منها وشدها لي وهي بنحاول تجري عالبابا بس هو مسكها وحاول يبو.سها وهي بنحاول تبعد عنوا وحاول يته.جم عليها بس هي عيطت وفاق على عياطها 

زين.اي ده 

شمس . أنت عملت كده لي بعياط 

زين.انا مش عارف أنا.....بس انتي لما صدقتي حد يبصلك يامقرفهة

ورمه شنطه ف وشها وخرج وهي فتحت الشنطه وكانت هديه شكلها حلو اوي

كان عقد الماس ومكتوب جواب الجواب...






( اسف اني وجعتك بس استغربت الموضوع بصراحه وانا مابحبش اني مظلوم ماعلش ماتزعليش مني انا عارف اني مش هقدر اقول الكلام ده في وشك انا هقولك الكلام ده في جواب وكمان متاكد ان العقد ده هيكون جنان عليكي) 

فرحت اوي بس هي ماتعرفش أن اللي كات الكلام ده عاصم مش زين  

ولبست العقد .الله ده جميل اوي ولبست حاجه مقفوله مش مبينه حاجه من جسمها وعملت ميكب خفيف وسرحت شعرها وكان شكلها قمر.... وعملت اكل ليهم ودخلت الاوضه وهي مبسوطه 

شمس .يلا ناكل مع بعض

زين.مش عايز اكل حاجه منك

شمس.لا ازاي تستاهل احسن اكل بصراحه وراحت قعدت جمبو وامسكت أيده وقعدت تأكله ...زين كان مستغرب هي لي بتعمل كده وبص ليها وكان منبهر من جمالها وكان عاجبه طعم الأكل 

زين.يلا امشي بقى وماتخديش على كده

شمس نزلت بعد اما شالت الأكل وهي زعلانه بسبب كلامو ليها 

شمس قعدت على الكنبة و في دماغها انا مش فاهمه الإنسان ده منين عايزني ومنين مش عايز يشوفني وكل اما يشوفني يقعد يقولي يا مقرفه انا بجد مش عارفه اعمل ايه

ونامت مكانها على الكنبه 

وتاني يوم ..

خرج من اوضته ولقاها نايمه وخرج يبص عليها 

زين.قد اي شبه الملائكه وهي نايمه وجميله اوي بجد .....

فاق ..هي فاكره نفسها فين دي ما في اوضه تنام فيها وجاب قزازه ميه ودلقها عليها 

شمس بخضه. في ايه 

زين. نايمه هنا ليه ما تتخمدي جوه ... وسابها ومشي وهي فضلت تعيط






فضلت طول اليوم تلهي نفسها في المطبخ في الاكل والحلويات 

عند زين كان في كافيه ومعاه بنت

زين. بقول لك ايه انا عايز انسى يلا على بيتك يا قمر

البنت بيتي مش هعرف اهلي رجعوا من السفر يلا على بيتك انت

زين. وماله بيتي بيتي يلا بينا يا قمر

راح البيت وكانت شمس حاطه الاكل على السفره ومحضره شموع وجو حلو

البنت يا واد يا واد وكمان مجهز لينا سفره

استغرب وخرجت شمس وهي لابسه فستان حلو اوي وكانت بتحاول تعمل اللي عليها من ناحيته لانها بتحبه 

شمس.مين دي يازين 

البنت.مين دي يابيبي

زين. بلاش تاخدي في بالك يلا بينا ندخل الاوضه

شمس.انت رايح فين 

زين. وانت مالك فاكره نفسك مراته بجد ولا ايه يا ست شمس

شمس. انت ازاي كده بالدرجه دي ما عندكش قلب يا حقير 

زين. احترمي نفسك احسنلك

البنت. في ايه يا بيبي

زين. تعالي ناكل الاول وبعدين احكي لك ده احنا ليلتنا صباحي 

كله وراحوا عشان ياكلوا راحت شمس شدت المفرش والاكل كلو وقع

شمس. ليك عين كمان

زين.شمس

شمس .انت خليت فيها شمس يازين

زين.اخرسي مش عايز اسمع صوتك

شمس. انت انسان حقير

زين .بلاش تقلي ادبك وراح نزل بالقلم على وشها وهي فضلت تعيط

وخد البنت دي ودخل الاوضه وهي راحت اوضه ثانيه وفضلت تعيط على السرير لحد ما نامت من كتر العياط

تاني يوم.....

قامت ودورت عليه وما لقيتهوش ولا هو ولا البنت اللي كانت معايا ودخلت الاوضه تاني ورنت على اختها فريده 

فريده. عامله ايه يا حبيبتي

شمس بعياط. بموت يا فريده

فريده.مالك بس ياشمس في اي 

شمس فضلت تعيط 

فريده.اجيلك طب 

شمس.لالا انا هشوف يوم كده واجي لك انت وبابا عشان وحشتوني

وقفات معاها 

وبعد شويه جه زين هو ونفس البنت اللي كانت معاه

شمس بقوه.. اللي حصل امبارح ده مش هيحصل تاني يا زين

يتبعع⁦


             الفصل الرابع من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×