رواية حياة الفصل العشرون 20 بقلم شهد فؤاد


 رواية حياة الفصل العشرون 20 بقلم شهد فؤاد


حور وفتحت عنيها وبصاله ودمعت: انا لسا بحبك يزياد

زياد وعدل وقفت حور وببتسامة ويمسحلها دموعها: بتتكلمي بجد يحور

حور وبدات تعيط وبعدت ايديه: للاسف بتكلم بجد انا عمري مكنت ضعيفة كدا وانت عارف كدا كويس بس انا لو كنت اقدر اشيلك من جوايا كنت عملت بس غصب عني مش عارفه 

زياد باصصلها ومش عارف يعبر عن اللي حاسة قرب منها وحضنها جامد: انا بحبك يحور والله بحبك ومش كلام وخلاص ولا عشان انتي بعدتي عني لا انا بحبك وكان باين كدا من زمان بس انا اللي معرفتش اوصف احساسي

زياد وبعد عنها وعيونة بتلمع ويسحب حور لبرا: تعالي هنروح مكان هادي نتكلم فيه

حور وتمسح دموعها: وحياة واياد

زياد ببتسامة: متقلقيش هتصل بيه اقوله يالا

حور مشيت وراه وركيو العربية 

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻

عند رؤي وكانت بتجهز حاجتها عشان تسافر بكرا لحياة 

رؤي وتكلم مامتها: يعني برضو مش هتيجي معايا يماما

مامة رؤي: لا روحي انتي انا مش هقدر اسيب ابوكي لوحدة وابقي سلميلي علي حبيبة قلبي حياة

رؤي بزعل طفيف: ماشي يماما

مامة رؤي: هتركبي بكرا امتي

رؤي علي 9الصبح ان شاءلله 

مامة رؤي: علي خير يحببتي ان شاءلله 

رؤي ببتسامة: ان شاءلله 

༺༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻

في فيلا حياة واياد

اياد ببتسامة: اي رايك في الفيلا 

حياة بانبهار: حلوة اووي يا اياد بجد

اياد ببتسامة ويمسك ايديها: بجد عجبتك 

حياة ببتسامة: اووي والله 

اياد ويسحبها للدور اللي فوق: تعالي نشوف الجناح بتاعنا

حياة بتوتر: طب متنادي حور وزياد

اياد ببتسامة ويبوس ايديها: متخافيش مني يحياة قولتلك

حياة ببتسامة: مش خايفة بس اخد رايها عادي

اياد ببتسامة: لا جناحنا راي انا وانتي وبس

حياة ببتسامة: طب خلاص يالا

قاطعهم فون اياد اللي بيرن

حياة ببتسامة: رد وتعالي هدخل انا 

اياد ببتسامة: ماشي يجبيبي وراح اياد يرد علي اللي بيرن

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༺༻༻






في اسكندرية في مكان اخر 

فارس ويرن بااياد صاحب طفولته وشبابة

فارس: العريس اللي واحشني

اياد: وانت يحبيب قلبي وصلت امتي ياض

فارس: اديلي يومين

اياد: حمدالله على سلامتك يحبييي جي بكرا امتي

فارس: هركب علي 9ان شاءلله 

اياد: تمام يحبيبي هستناك يصحبي 

فارس: ان شاءلله تعوز حاجة

اياد: اعوز سلامتك يغالي مع الف سلامة

فارس: سلام

وجهز فارس شنطته وحاجته ونام

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻

طلع اياد لحياة وكانت واقفة في البكلونة بتاعت الجناح

اياد ببتسامة من وراها: اخرت عليكي

حياة ببتسامة وتلفله: لا كنت بتكلم مين

اياد ببتسامة: دا صحبي فارس اغلي صاحب عندي ولسا راجع من يومين من السفر وجي بكرا

حياة وافتكرت: اوبس دانا نسيت اطمن علي رؤي واشوفها جاية امتي

حياة ببتسامة: معلش يا اياد هكملها بسرعةة

اياد ببتسامة: علي مهلك خالص 

رنت حياة علي رؤي بس كان الفون مغلق فدخلت مع اياد الجناح يشوفه اي اللي هيتظبط وقالت لما فون رؤي يبقا متاح هترن عليها تاني

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻






عند حور وزياد في كافية علي النيل مفهوش حد تقريبا

زياد وماسك ايديها: تعالي نتجوز مع حياة واياد يحور

حور بصدمة: اي اللي انت بتقوله دا يزياد

زياد وتبت في ايديها اكتر: ملوش لزوم نستني تاني لي نعذب نفسنا اكتر من كدا

حور بتوتر وابتسامة: ولو برضو احنا مش جاهزين يزياد

زياد ببتسامة: احنا لو نوينا هنجهز في يوم بس وافقي انتي بس

حور ومش عارفه ترد: اول حاجه لازم نقول لبابا واياد وجدو وبعدها نشوف اي اللي هيحصل

زياد: ملكيش دعوه انتي انا اقولهم واظبط كل حاجه 

حور وقلبت وشها وزعلت

زياد: مالك يحور

حور بزعل: انا زعلانة عشان خاطر عدي ذنبة اي يعني في كل اللي حصل انا اللي عملته معاه كان غلط هو مغلطش هو حبني مش اكتر

زياد بتفهم وهدؤء: وهو لو بيحبك بجد هيعرف ان اهم حاجه راحتك انتي وهيتفهم قرارك 

حور: نو هيتفهم اه بس هيزعل

زياد وخلاص الغيرة ملكته: ميزعل يحور اللاه خلينا احنا ننبسط

حور ببتسامة: زياد

زياد ببتسامة: قلب زياد 

حور ببتسامة: اوعدني انك مش هتتغير معايا وان حبك يزيد مش يقل  وان تكون علاقتنا مبنيه علي احترام وثقه وحب وصحوبيه وان مهما حصل ميعديش يوم نكون متخانقين فيه ولو حصل منامش غير واحنا متصالحين ومفيش حاجه تاثر ابدا علينا

زياد ويبوس ايدها: اوعدك يحور اوعدك بكل قوايا العقليه اوعي تفتكريني من شباب اليومين دول لا يحور متنسيش اني زياد اللي طول عمره بيخاف عليكي وبيطمنك وبيعاملك كبنته مش مجرد بنت عمي انتي طول عمرك حاجه غاليه عندي يحور بحبك والله ومستحيل اتخلي عنك 

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻༻






عند اياد وحياة

حياة: بص انا عاوزة اغير مكان التسريحة والدريسنج

اياد: قوليلي حابة اي

حياة: يعني الاوضه اللي جمب دي هنفتحها علي الجناح دا 

ونحط فيها الدريسنج والتسريحة

اياد ببتسامة: امر وينفذ يروحي حاجه تاني

حياة ببتسامة: لا كلو تمام 

اياد ببتسامة ويقرب منها: عارفة حور وزياد مشيو

حياة بصدمة: مشيو 

اياد بضحك: الاتنين واقعين في بعض بس بيكابرو وبذات اختي يمكن هيا واقعة واوي بس حور شخصيتها مش ضعيفة ومبتحبش اي حاجة تضعفها

حياة: ايوا لاحظت كدا ولاحظت انهم كانو متخانقين يمكن مشيو واتصالحو سبهم مترنش عليهم

اياد ببتسامة: حاسس والله واعلم مش هسيبونا نفرح لوحدنا

حياة بضحك: قصدك اي

اياد ببتسامة: شكلهم هيتجوزو معانا 

حياة بفرحة: هتبقا حاجه حلوة اووي يارب بجد

اياد ويقرب منها: بس انا كنت عايز يكون يوم مميز 

حياة وترجع لورا: ماهو هيكون مميز بكدا 

اياد ببتسامة وسرحان في عيونها: هو انا قولتلك اني بحبك قبل كدا

حياة ببتسامة وكسوف: امم

اياد ويقرب اكتر: طب انا بحبك اكتر من الاول

حياة بكسوف:؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡                

استووووب يحلوين

#رواية وفي الحياة شجن اخر

#البارت ال20

#االكاتبة Shahd Fouad


         الفصل الواحد والعشرون من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×