رواية عمياء وسط الذئاب الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم محمد طه

رواية عمياء وسط الذئاب الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم محمد طه

 

البارت 23


_الدكتوره... عنوان جدتك اللي قولتيلي عليه 

مهجور من 10 سنين


_نور بصدمه... يعني إيه مهجور من 10 سنين

هوا إحنا بقالنا هنا قد إيه


_نهله... إهدي يا نور ممكن تكوني اديتيلها عنوان غلط


_الدكتوره... بالظبط يا نهله ودا إحتمال كبير

ركزي يا نور وافتكري العنوان بالظبط


_نور بعد تفكير... حاضر يا دكتورة هفكر تاني..

واتأكد من العنوان


_الدكتوره... وأنا هروح تاني وبنفسي وان شاء الله..

هطمنك عليها.. اتفضلي بقى الدب..

إحنا كشفنا عليه وهوا تمام وزي الفل


_وتسيبهم الدكتوره وتخرج


_نور... فيه حد معانا ف الاوضه يا نهله


_نهله تبص حواليها... لأ يا نور مفيش حد


_نور بصوت واطي... نهله انتي واثقه ف الدكتوره دي


_نهله ترتبك... انتي بتقولي ايه يا نور..

الدكتوره شكلها طيبه أوي وبتحبنا


_نور... وأنا متأكده ان العنوان صح.. فيه حاجه غلط


_نهله... طب أنا عندي فكره يا نور






_نور... وأنا فكرت ف نفس الفكره يا نهله..

أنا هديلها عنوان الشقه بتاعتنا ونشوف


_نهله... أنا متأكده ان الدكتوره بتحبنا..

دي سهرت معاكي ليله كامله وجات نامت عندي


_نور... أنا هتجنن.. ومبقتش أثق ف حد..

أسمعي يا نهله الدكتوره عملت معانا حاجات حلوه..

إحنا قصادها هنخلصها من هبه واللي معاها..

وبعد كده نمشي من هنا


_نهله... طيب وبعد ما نمشي من هنا يا نور..

ويطلع جدتنا مش موجوده.. هنعمل إيه..

وهنصرف منين وهنعيش إزاي


_نور... مش عارفه يا نهله.. مش عارفه..

بقولك إيه يا نهله..

إحنا شكلنا وجسمنا يقول إن إحنا عندنا كام سنة


_نهله... يعني إحنا تحت العشرين سنه


_نور... الحمد لله.. يبقى ان شاء الله جدتنا موجوده


بقلم... محمد طه عبد المجيد


_عند _(علي) _


_يخرج (علي) من غرفته عشان يدور على سيد أو رجب..

راح ل ام محمد مش لاقيها لف الدور كله..

ونزل الدور اللي تحت.. وبالصدفه يقابل هبه..

مع العلم ان (علي) ما يعرفش هبه..

بس هبه عارفه ان (علي) ..

ف الغرفه اللي جنب غرفه نور..

ومن حظ علي إن هبه هيا اللي بدأت بالكلام معاه..

لأن لو كان هوا اللي بدأ كانت هتشك فيه


_هبه... يا أستاذ هوه مش حضرتك ف الدور اللي فوق..

إيه اللي نزلك هنا


-علي بحرص شديد وبهدوء... وهوا حضرتك عرفتي إزاي


_هبه... لأن حضرتي ممرضه وطبيعي إن ابقى عارفه..

كل حاله موجوده في المستشفى.. وموجوده ف أي غرفه


_علي بصوت عالي... طيب حضرتك أنا بقالي يومين..

مفيش ممرض دخل عندي يشوف أنا محتاج إيه..

ولا عايز إيه


_هبه بهدوء... طب أهدى حضرتك


_علي بصوت أعلى... مش ههدي مين المسؤول هنا






_مع خروج رجب من غرفه بالصدفه..

وسمع (علي) وهوا بيتكلم مع هبه بصوت عالي


_رجب... فيه إيه يا أستاذ صوتك عالي ليه..

وبتتكلم معاها كده ليه


_هبه... مفيش حاجه يا رجب


_وغمزت لرجب إنو يهدي من غير ما (علي) ياخد باله


_وف نفس الوقت (علي) سمع إسم رجب..

قال أكيد هوا دا المقصود


_علي بصوت عالي لرجب... هوا مين فينا اللي صوته عالي..

مش كفايه إنكم مهملين ومش شايفين شغلكم


_هبه... يا أستاذ إحنا آسفين.. اتفضل يا رجب..

طلع الأستاذ غرفه 8.. ومن اللحظه دي انته المسؤول عنو


_رجب ياخد (علي) ويطلع بيه لغرفته وهما ماشيين


_رجب... مقولتليش انته إسمك إيه


_علي... اسمي علي


_علي يبدأ يتصاحب عليه... وانته مقولتليش..

المزه اللي أنا كنت بخانق فيها دي إسمها إيه


_رجب... المزه دي إسمها هبه


_علي ف سره... هيا دي هبه طب كويس إني مذودتهاش..

ويعلي صوته... لأ بس مزه جامده......


_ويتبع.........

_بقلم... محمد طه


        الفصل الرابع والعشرون من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×