رواية عمياء وسط الذئاب الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم محمد طه


 رواية عمياء وسط الذئاب الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم محمد طه


البارت 29


_وتخرج هبه من عند نور


_ونهله واقفه ف الطرقه مراقباها


_وفضلت ماشيه وراها واتصدمت لما شافت هبه..

داخله غرفه مدير المستشفى


_راحت نهله بسرعه عشان تبلغ نور


_(في غرفه نور) _(نور ونهله) _


_نور... مين اللي دخل


_نهله... أنا نهله يا نور.. هبه بعد ما خرجت من عندك..

دخلت عند المدير.. قدرتي تعرفي منها حاجه


_نور... عرفت منها كل حاجه.. وكده يبقى المدير..

هوا اللي مشغلها هيا والبنات اللي معاها


_نهله... وهنعمل إيه دلوقتي يا نور


_نور... هنستني ونشوف هبه هتعمل إيه


__(علي ورجب) __


_علي واخد رجب على غرفه (الحساب) ..

أول ما رجب دخل فردين الأمن مسكوه وكتفوه..

وبعد كده علي مقدرش يمسك نفسه..

وفضل يضرب ف رجب بالعكاز..

ومفيش حد قادر يهدي علي..

فضل يضرب ف رجب لحد ما خلى وشه كله د*م


_الدكتوره... أهدى يا علي هيم*وت..

ويجبلك مصيبه ودا ميستاهلش







_علي وهوه باصص على رجب بحقد...

خليه يم*وت يا دكتورة..

اللي زي دا لازم يم*وت.. لازم يم*وت..

اتفضلي يا دكتورة التسجيل أهوه..

عليه كل القرف بتاع الزباله ده


_الدكتوره تاخد منو التسجيل... برافو عليك يا علي


_سيد ورجب مربوطين وباصين لبعض..

ولسان حالهم بيقول.. هوا فيه إيه..

وإيه اللي بيحصل ده


_الدكتوره توجه كلامها لفردين الأمن... تخلو بالكم منهم..

الكل*بين دول مش عايزه نفسهم يخرج برا الغرفه


_يلا يا علي يلا يا أم محمد نشوف نور عملت إيه


_(في غرفه مدير المستشفى) _(المدير وهبه) _


بقلم... محمد طه عبد المجيد


_المدير... خير يا هبه فيه إيه


_هبه... البت العميا اللي ف غرفه 7 محتاجينها معانا


_المدير... ودي محتاجينها ف إيه..

أنتي لسه قايله عميا


_هبه... يا باشا الزبون هيعمل إيه بعنيها..

الزبون أهم حاجه عندو الج*سم.. والبت جس*مها نا*ر..

وكمان إنها عميا ف دي ميزه..

لأن فيه زباين بيخلونا نغميلهم عنين البنات..

عشان وشهم ما يتشافش.. دي بقي عميا..

وكمان صغيره وجس*مها هيخلينا نطلب..

من الزبون أضعاف اللي بنطلبه


_المدير... هيا البت حلوه للدرجادي


_هبه... مافيهاش غير عيب واحد


_المدير... عيب إيه


_هبه... البت ناصحه وذكيه يعني التعامل معاها..

يبقى بحرص.. عشان نستفاد منها على قد ما نقدر


_المدير... حضريلي معاها مقابله..

وما تعرفيهاش أنا مين.. خليها بعماها







_(ولسه هبه هتخرج ينادي عليها المدير) _


_المدير... هبه ف غرفتي الخاصه والليله


_هبه بابتسامه... صباحيه مباركه يا عريس


بقلم... محمد طه عبد المجيد


_(في غرفه نور) _(نور ونهله والدكتوره وأم محمد وعلى) _


_الدكتوره... ها يا نور عرفتي حاجه من هبه


_نور... هبه مش لوحدها يا دكتورة


_علي... معاها أربع بنات رجب قايل..

على أساميهم ف التسجيل اللي معاكي يا دكتورة


_الدكتوره... أنا بجد يا جماعه مش عارفه أشكركم إزاي..

على إنكم ساعدتوني ف التخلص من المقرفين دول


_نور... المكان ده ماينفعش يبقى فيه ناس زي دول


_أم محمد... دول مكانهم ف الزباله ف المجاري والبلاعات


_الدكتوره... أو بمعني أصح يا أم محمد..

مكانهم تحت التراب.. دول لازم يتعدمو


_نور... المهم دلوقتي مش عايزين هبه تحس بأي حاجه..

ولا تلاحظ إختفاء سيد ورجب


_الدكتوره... نور الموضوع خلص خلاص..

إحنا معانا تصوير وتسجيلات ليهم..

يعني إحنا خلاص كشفناهم..

مش فاضل غير إننا نبلغ الشرطه تيجي تاخدهم


_نور... لسه يا دكتورة.. فيه حد هنا في المستشفى..

هوا اللي مشغلهم


_الدكتوره... حد مشغلهم.. مين يا نور


_نور... مدير المستشفى


_الدكتوره بصدمه... بابا............


_ويتبع......

_بقلم... محمد طه 🖋️


           الفصل الثلاثون من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×