رواية عز القمر الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم دنيا فادي
#عز_القمر
#البارت_22
عز بعدم فهم : على مين
مصطفي بخبث : يا سلام ؟
عز : اخلص
مصطفي : ادخل وانت تشوف
عز بنفاذ صبر : طيببب
ويدخل مكتبه ويلاقي واحده قاعده ومديالو ضهرها
عز بإبتسامه : حضرتك عايزاني
لينا وتضحك وتقوم تبصلو : حضرتي !!
عز بعدم تصديق : ااحيه انتي اي ال جابك هنا
لينا بإبتسامه لطيفه وتقرب ليه : جايه اشوف ابو ابني
عز بصدمه : ابن مين انتي اتجننتي
لينا وملامحها تتحول : ابنك يروح امك في اي انت نسيت
عز : نسيت اي انتي اتجننتي فعلا
لينا : ده انت الي اتضربت في نفوخك ازاي نسيت احلى ليله قضيناها سوا
عز بعصبيه : لينا متهزريش معايا
لينا : اهزر ؟ في هزار في الحاجات دي
عز ويمسكها من دراعها بقو'ه : بقولك اي يا لينا انا دلوقتي متجوز و بحب مراتي
لينا بلامبالاه : وبتقولي لي الكلام ده
عز : عشان شكلك راجعه تخربي حياتي ونسيتي ان خرجتك منها
لينا بدلع : في اي يا زوزو انت نسيت الي كان بينا
عز ويشيل ايدها الي محاوطه رقبتو
عز : بطلي قرف
لينا بعصبيه : قرف
عز : لسه زي ما انتي مقرفه
لينا بهدوء : اغلط براحتك في النهايه انت ابو ابني برضو
عز : هو انتي مش قولتي انك عملتي اجهاض
لينا : لا ضحكت عليك عشان كنت خايفه
عز بعصبيه : ليييي لينا انا معرفش الي حصل بينا ده حصل ازاي
لينا : افكرك ؟
عز : لينااااا
لينا : قلبها
عز : خليكي دوغري عايزه اي
لينا : ايوا احب كده
عز : اخلصي
لينا بتعاطف : يرضيك الواد يعيش يتيم الاب وابوه لسه عايش
عز بندم : انسي يا لينا انك ترجعي حياتي انسييي
لينا : وابننا يا عز ابنك بيكبر وانت مش معاه الواد هيعيش حياتو ازاي منغيرك
عز : وانا اي الي يثبتلي انو ابني
لينا بثقه : اعمل تحليل لو عايز يروحي
عز : تاخدي كام وتخرجي من حياتي
لينا بإبتسامه : حلو ده بس هو ده مكان نتكلم فيه؟
عز بنفاذ صبر : اخلصي
لينا : هستناك انهارده بليل في بيتي الي كتبتهولي ب اسمي سلام
________________________________________
مراد : تعالي يا حوريه يا بنتي اقعدي
هايدي وتبصلها بحده
قمر وتلاحظها
حوريه : لا يا بيه ميصحش
قمر : اي ده اي ده انتي بترفضي كلمه البيه
حوريه : مقدرش يا هانم
قمر : طيب اقعدي و متخافيش مش بنعض
حوريه بتوتر : حاضر يا هانم
هايدي بضيق خلق وتقوم من مكانها
قمر : رايحه فين
هايدي بإبتسامه مزيفه : عندي مشوار مهم
قمر : ممم
مراد : اقعدي مفيش مشاوير
هايدي بعدم فهم : لي
مراد : محدش يخرج من البيت انهارده عز زمانو جاي وهنقعد سوا
__________________________________
8:10PM بليل
لينا : زي ما اتفقنا ها هتصوري كل حاجه
خديجه : عنيا
لينا بزهق : اتأخر ليه ده
خديجه : هيجي
لينا بإبتسامه : روحي افتحي شكلو هو ومتنسيش الي قولت عليه
خديجه : حاضر
خديجه وتفتح الباب
خديجه بإبتسامه : اتفضل ست هانم مستنياك
لينا : نورت بيتي
عز ويتلفت حوالين نفسو : فين الواد
لينا : نايم
عز بحده : طيب اخلصي قولي عايزه كام
لينا بإبتسامه وتسحبو من ايدو : اقعد بس
عز بضيق خلق : اخلصي يا لينا
لينا وتحاوط ايديها على رقبتو وتنام على كتفو
لينا : بذمتك ما وحشتكش
عز : لا
لينا بزعل : كده يا عز
عز : قبل ما تقولي اي كلمه متنسيش الي عملتيه فيا
لينا : انت لسه شايل مني
عز : انا محيتك من حياتي
لينا : كداب انت لو محيتني مكنتش جيت
عز : انا جيت عشان اقفل الموضوع ده
لينا وتقرب منه : ومستسلم ليا ليه كده
عز بنفاذ صبر ويبعدها عنه
لينا : صدقني انا اتغيرت يا عز
عز : متأخر
لينا : ممم
عز : مقولتيش عايزه كام
لينا : فلوس الدنيا عمرها ما تعوض الاب ل ابنو
عز بهدوء : وريهولي
لينا بإبتسامه : تعالي
وتمسك ايدو
___________________________________
قمر بقلق : ياربي اي كل ده ياعز فينك
وترن عليه
قمر : كمان الموبايل مقفول يارب تكون كويس ومحصلكش حاجه
وتجيلها مسدج وتبتسم
قمر وابتسامتها تختفي : اووف افتكرت الفون اتفتح ... اي ده
وتفتح المسدج من الرقم الغريب وتلاقي مكتوب '''' جوزك بيخونك يا حلوه ''''