رواية تجارة البنات الفصل الثاني عشر 12 بقلم سحر حسين


 رواية تجارة البنات الفصل الثاني عشر 12 بقلم سحر حسين


❤️ بسم الله الرحمن الرحيم ❤️ 

تجاره البنات : 

            القصه الثانيه : 

                         بقلم سحر حسين ❤️ 

البارت الثاني عشر : 

ابراهيم كان هيتجنن علي فرح وكان خايف عليها وكان بيدور عليها زاي المجنون . 

نعمه : يا ابراهيم احنا لزم نبلغ الشرطه انا خايفه اوووي عليها . 

ابراهيم : تمام معلش يا ابله نعمه روحي انتي بلغي وان هشوف طريقه تانيه . 

نعمه : طريقه ايه اوعي تعمل اي حاجه تقصر عليها . 

ابراهيم : متخافيش انا هتصرف . 

نعمه : طيب ربنا معاك يا حبيبي . 


نعمه فعلا راحت تبلغ الشرطه . 

وابراهيم اتصل  ب أبوه حسن عشان يعرفو اللي حصل معاه ومع فرح . 

ابراهيم : ايوه يا بابا فرح اتخطفت . 

حسن : ايه ازاي ومين اللي خطفها . 

ابراهيم : مش عارف والله انا لسه معرفش حاجه . 

حسن : طيب يا بني انا جيلك على طول . 

ابراهيم : ماشي يا بابا . 


ابراهيم استنا حسن لحد ما جه وبعدين راحو هما الاتنين عند الجامعة وإبراهيم راح عند الأمن عشان يشوف كاميرات مراقبه وفعلا عرف يجيب نمرت العربيه وشكل الواد . 


ابراهيم  خد الفيديوهات وراح جري عند الشرطه وسلمها . 

الظابط : تمام ماشي أن شاءالله هنجيبه وبنتكو هتكون معاكو النهارده أن شاءالله . 

ابراهيم : طيب ينفع اجي معاكو . 

الظابط : لا طبعا مينفعش انا كده مش هعرف اشوف شغلي . 

ابراهيم : لو سمحت فرح هطمن اكتر لما تشوفني . 

الظابط : تمام بس اسمع كلامي لو سمحت . 

ابراهيم : تمام ماشي . 

الظابط : تمام اتفضل معايا . 


فعلا الظابط خد ابراهيم معاه وجاب طريق العربيه وعرف المكان اللي موجوده فيه فرح . 

ودخلوا لقو فرح مربوطه ومرميه في الأرض وملقوش اي حد معاها ولا جامبها . 


ابراهيم جري عليها وخدها في حضنه وهي كانت مغمي عليها . 

الظابط اتصل با الإسعاف وخد فرح علي المستشفى 


وبعد فتره من الوقت فرح فاقت ولقت نفسها في المستشفى قاعده تعيط بدون توقف . 

جري  عليها ابراهيم . 


ابراهيم : فرح حبيبتي متخفيش انا جامبك اهو متخفيش . 

فرح : وهي ماسكه في ايده ومنهاره في العياط ابراهيم انا كنت مرعوبه انا خايفه اووي . 

ابراهيم : حبيبتي انا اسف اني سبتك . 

فرح : انا كنت خايفه عليك  انت كويس . 

ابراهيم : حبيبتي انا كويس والله انتي كويسه . 

فرح : اه يا حبيبي انا كويسه الحمدلله . 






الظابط دخل : 


الظابط : انا اسف يا استاذه فرح  بس كنت عايزه اسالك شويه اساله . 

فرح : تمام ماشي . 

ابراهيم : طيب مينفعش نستنا شويه . 

الظابط : انا عايز اعرف اي معلومه بس وانا مش هتعبها تاني . 

فرح : انا كويسه يا ابراهيم . 

الظابط : كنت عايز اعرف بس انتي سمعتي اي حاجه او عرفتي اي تقدري تفيدني بيها . 

فرح : اه اول ما روحنا المصنع ده سمعته بيكلم واحد وبيقولها انا خطفت الانسه فرح . 

الظابط : طيب حصل حاجه تانيه . 

فرح : تاني يوم جه وغمضلي عيوني وفجأة دخلت واحده ومعاها راجل بس مش مصريه وهي قالتله هي دي عايزاك تاخدها من هنا في اقرب وقت ممكن وهي بتاعتك انت حر فيها . 

وهو قاله طيب خليها بليل هاجي اخدها . 

الظابط : طيب انتي اتعرفتي علي صوت اي حد فيهم . 

فرح : .......... لا معرفش منهم حد . 

الظابط : تمام ماشي علي العموم احنا هنتصرف . 


خرج الظابط من عندهم . 


فرح : ابراهيم انا عايزه اقولك على حاجه . 

ابراهيم : قولي يا حبيبتي . 

فرح : صوت الست دي انا عرفاها . 

ابراهيم : مين هي . 

فرح : مامتك . 

ابراهيم : ايه . 

فرح : اه والله هو نفس الصوت . 

ابراهيم  : لا مش لدراجات . 

فرح : يارب اكون غلطانه . 

ابراهيم : يارب يا حب . 


بعد كده فرح خرجت من المستشفى وروحت عند نعمه وكان ابرهيم وحسن موجودين هناك . 

وبعد شويه  الباب خبط . 


ابراهيم فتح الباب : 


ابراهيم : ازاي حضرتك يا فندم اتفضل . 

الظابط : انا اسف علي الازعاج . 

ابراهيم : لا طبعا اتفضل ادخل . 

الظابط : انا روحت المستشفى وسألت علي الاستاذه فرح والممرضه قالتلي أن هي خرجت . 

ابراهيم : اه اتفضل . 

الظابط : ماشي شكرا . 

ابراهيم : يا فرح الظابط عايزك يا حبيبتي . 

فرح : اه طبعا اتفضل . 

الظابط : اولا حمدالله علي سلامتك يا استاذه فرح ثانيا تم القبض علي اللي خطفك اسمه يوسف . 

بس فيه مشكله عايز اسمعكو حاجه كده يمكن تعرفون الصوت ده . 


الظابط شغل المكالمه اللي كانت مع يوسف واول ما شغل المكالمه حسن قال ....... 


حسن : بس انا عرفت الصوت ده صوت مين . 

ابراهيم اتصدم من الصوت وفضل ساكت . 


حسن سابهم ومش روح البيت . 

دخل نده علي ام ابراهيم . 






حسن : يا ام ابراهيم انتي فين . 

الام : انا هنا اهو في ايه مالك . 

حسن : بقولك عرفتي أن فرح اتخطفت . 

الام : ايه مين اللي عمل كده . 

حسن : ما انا جي عشان اعرف مين اللي عمل كده . 

الام : وانا مالي انا انت بتسالني ليه . 

حسن : اه شكلك متعرفيش أن شريكك في الموضوع ده اتقبض عليه مش كده . 

الام : شريكي شريك ايه انت شكلك اتجننت . 

حسن : انتي اللي اتجننتي ازاي تعملي حاجه زاي كده وتخطفي بنت اخويا وتبقا خطيبه ابنك . 

الام : هي مش خطيبه ابني انا مش موافق على كده . 

حسن : اه وعشان كده خطفتيها مش كده . 

الام : ايوه انا اللي عملت كده وكنت هبعها لحد ويخرجها من مصر خالص وخلاص منها . 

حسن : لا انتي كده اتجننتي خالص . 

الام : انا مش بحبها انا مصدقت أنها خرجت من بيتي وكنت فاكره أنها خرجت من حياتي بس طلعت غلطانه . 

حسن : انتي عارفه عقوبه اللي انتي عملتيه ده ايه . 

الام : متخفش محدش شافني . 

حسن : هههههههههه اه محدش شافك بس سمعنا صوتك امال انا اتعرفت عليكي ازاي يا نصحه . 

الام : يعني ايه انت هتسلمني يعني . 

حسن : اه طبعا لزم تاخدي جزاتك علي اللي انتي عملتيه ده . 


بعد شويه دخل الظابط وقبض علي ام ابراهيم وهي كانت منهاره من العياط 😭😭😭 . 


ابراهيم راح لفرح واعتذر . 


ابراهيم : فرح انا اسف علي كل اللي حصلك امي هي السبب في اللي انتي فيه . 

فرح : حبيبي انا مش زعلانه منك بتعتزر ليه . 

ابراهيم : انا لزم اعتزرلك عن كل حاجه انا اسف . 

فرح : حبيبي والله انا مش زعلانه منك ولا حتي من مرات عمي . 

ابراهيم : يعني ايه مش زعلانه منها . 

فرح : هي برضو ام وخايفه وغيرانه علي ابنها هي عشان مش بتحبني مش عايزاك تكون معايا . 

ابراهيم : انتي بدوري علي عزر ليها معقول . 

فرح : انا كل الحكايه مش عايزاك تحس بذنب حاجه انتي ملكش دخل فيها . 

ابراهيم : والله مش عارف اقولك ايه لو انتي مش عايزه تكملي معايا ده حقك طبعا . 

فرح : نعم يعني ايه اللي انت بتقوله ده . 

ابراهيم : يا فرح ده امي هي اللي عملت ده . 

فرح : حتي ولو توم تتخلي عني عايز تسبني تاني يا ابراهيم . 

ابراهيم : لا والله وانا وعدتك اني مش هسيبك يا حبيبتي انا هعمل المستحيل عشان اسعدك ونسيكي كل الوجع اللي شوفتيه من امي . 

فرح : بعد كده مهما حصل اوعي تقول مش هنكمل دي سامع . 

ابراهيم : حاضر يا حبيبتي انا اسف . 


دخل حسن : 

حسن : فرح يا بنتي . 

فرح : نعم يا عمي . 

حسن انا اسف يا بنتي والله مش عارف اعمل ايه ولا أوريكي وشي ازاي بعد كل كده . 

فرح : لا يا عمي متقولش كده . ربنا يخليك ليا يارب . 

انت ملكش ذنب وانا والله مش زعلانه منكو في أي حاجه . 

حسن : علي العموم يا بنتي هي اتقبض عليها ولزم تاخد جزاها . 

فرح : ايه لا يا عمي ونبي هي لزم تخرج . 

حسن : تخرج لا طبعا هي لزم تتعاقب علي فعلتها دي 





فرح : لا يا عمي لو مش عشنها عشان عيالها ونبي يا عمي لزم تتصرف . 

حسن : انا خلاص مش عايزه معايا وعادي العيال هتتربه بيها أو من غيرها . 

فرح : لا يا عمي هي اكيد اتعلمت ومش هتعمل اي حاجه تاني من الحاجات دي بس لزم تخرج من السجن . 


خرجت فرح وراحت عند قسم الشرطة عشان تتنازل عن  القضية وعشان تخرج ام ابراهيم . 

وفعلا اتنزلت وخرجت ام ابراهيم وحسن خدها ومش وقالها : 

حسن : احمدي ربك انك خرجتي معن واحده زيك كان لزم تفضل في السجن العمر كله . 

الام : انا اسفه حقوقو عليا انا عارفه اني غلطانه وذنب ذنبي انا اسفه . 

حسن: اعتزري لفرح لولها مكنتيش خرجتي ولا شوفتي الشاري . 

الام : فرح انا اسفه ووعد مني انا مش هعملك اي حاجه تانيه .

فرح : انا كل الي عايزه منك انك ملكيش دعوه بيا خالص . 

الام : حاضر . 

حسن : وعملي حسابك ابراهيم وفرح هيتجوزو برضاكي أو حتي غصب عنك . 

الام : انتو حرين اعملو اللي انتو عايزينو . 


وفعلا حسن خدها ومشي وفرح وإبراهيم اتجوزو وعاشو جامب نعمه عشان فرح اعتبرتها زاي امها ومش هتسبها . 

وفرح وإبراهيم خلو بالهم علي نعمه وكانو كل يوم معاها وجامبها . 


وهنا تكون خلصت القصه دي في تجاره البنات انتظو القصه الجديدة برضو في تجاره البنات ❤️ 


شكرا علي دعمكم ليا ❤️ 

            

                     بقلم سحر حسين ❤️ .


      الفصل الثالث عشر من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×