رواية طفلة الرعد الفصل الثاني 2 بقلم دنيا محمد
رواية.. طفلة الرعد..
الفصل / الثاني
ملك بفضول: عمرك حبيت
رعد قام. مسكها من شعرها: انتي يابت بتدخلي ف الي ملكيش فيه لي
ملك بدموع: اهدا. ونبي وسيب شعري حرام عليك
رعد سابها بعصبية: متدخليش ف الي ملكيش فيه تاني
ملك بعياط.. انا كنت بسأل عادي ي رعد مقصديش حاجة
رعد في نفسه.. هي ملهاش ذنب انا جيت عليها جامد
عقله: لا ي رعد كلهم زي بعض ومسيرها هتعمل فيك زي الي حصل لابوك
ملك باسف.. خلاص انا اسفة معلش
رعد بهدوء.. تمام ي ملك خلاص بس لو سمحت بلاش تسأليني لاني مبحبش الاسألة الكتير.
ملك هزت راسها بحاضر
رعد بتعب.. يلا ننام بقا عشان انا تعبت انهاردة في الشغل
ملك بطلب: طب ينفع بس سؤال صغير
رعد هز راسو
ملك بتساؤول: هو انت بتشتغل اي
رعد بهدوء: انا رعد ظابط بس عندي شركة ومش واحدة عندي اربع فروع منها وفيه فرع منهم في لندن
.
ملك بانبهار: ماشاء الله انا كنت بشوف زيك كده في التلفزيون واول مرة اشوف ف الحقيقة ناس كده
رعد ابتسم ابتسامة صغيرة وقال: طب يلا ننام ومش عاوز كلام كتير
ملك هزت راسها ورعد راح ع سرير وملك راحت وحطت مخدة في وسطهم وغطت نفسها ونامت ورعد ابتسم بسخرية علي المخدة وطفي النور ونام هو كمان
________________♡______________
(تاني يوم الصبح)
رعد صحي من نومه ولقي ملك في حضنه نايمة بعمق. وبص في وشها شوية وبعدين قام اخد دش ولبس قميص كحلي وبنطلون اسود. ورش برفان
كانت ملك صحيت من نومها وشمت ريحة برفانه الي عجبها
ملك بابتسامة جميلة.. صباح الخير
رعد بهدوء.. صباح النور.. يلا اجهزي عشان ننزل نفطر عشان همشي
ملك بخوف.. ايه؟ هتروح فين
رعد برفعة حاجب.. رايح الشغل وبعدين مالك خايفة كده
ملك بخوف.. ممكن جوز امي يجي هنا ويعرف مكاني وياخدني تاني
رعد بسخرية.. هيعرف يخش وسط كل الحرس ده كلو وبعدين الحكاية دي انا عايز اعرفها بس لما اجي هجيي معايا المآذون عشان هكتب عليكي
ملك بزعل.. بس انا مش عايزة اتجوزك
رعد قرب منها بهدوء مخيف.. وانتي عايزة تتجوزي مين؟
ملك بصدمة.. ياعني اي اتجوز مين
رعد بخبث.. بتقوليلي مش عايزة اتجوزك ده معناه ان فيه حد تاني وعاجبك
ملك واسعت عنيها من كلامه: انت بتقول اي انت مش محترم انا مكنش قصدي كده انا مش عايزة اتجوزك
ورعد هنا مسك شعرها جامد
رعد بصوت مخيف.. امم.. طب اي رايك هتجوزك وغصب عنك كمان انا لما اقول حاجة تتنفذ ومش برجع فيها واكمل بزعيق انتي فااهمة؟
ملك اتنفضت من صوته: خلاص ونبي حاضر انا اسفة بس بلاش تزعق
رعد سابها وهي قامت استحمت ولبست بيجامة من عند رعد وكانت كبيرا عليها بسبب حجم جسمه
ونزلت تحت لقيته قاعد علي السفرة الاكل
رعد ضحك عليها بسخرية: ده انتي مش باينة من البيجامة
ملك بتذمر طفولي.. انت الي كبير اعملك اي
قعدت ملك تاكل ورعد كان شايف ان اكلها ضعيف
رعد بتساؤول: هو انتي كده بتاكلي؟
ملك سابت الاكل وبصتله: انا من طبعي مبكلش كتير
رعد بسخرية.. اه زي امبارح كده
ملك بخجل.. لاء امبارح بس عشان كنت جعانه جدا
رعد بهدوء.. تمام يلا انا هروح الشغل وحسك عينك تطلعي الجنينة او برة الفيلا هتفضلي هنا لحد مرجع
ملك هزت راسها
رعد: هجبلك هدوم لحد هنا عشان تلبسيها وكمان تلبسي وقت كتب الكتاب
ملك بفرحة.. الله هيبقي عندي هدوم جديدة
رعد ابتسم علي طفولتها بس رجع فاق وراح شغله (الشركة)
ملك كانت قاعدة زهقانة دخلت المطبخ
الدادة: عايزة حاجة يابنتي
ملك بابتسامة.. لا متشكرة والله انا بس كنت زهقانة ف قولت اجي المطبخ..
سعاد: طب يابنتي اطلعي اتفرجي علي التلفزيون وانا هعملك حاجة حلوة هتعجبك
ملك بحب.. بجد متشكرة اوي ي دادة
سعاد.. علي اي يابنتي اتفضلي
ملك راحت تتفرج ع تلفزيون ولقيت كارتون قعدت تتفرج عليه وسعاد جابتلها حلويات من التلاجة
وشوية وباب الفيلا رن راحت سعاد تفتح وكان المندوب باعت الهدوم لملك
ملك اخدت الهدوم من سعاد وشكرتها
ملك طلعت فوق لقيت فستان قط قصير قبل الركبة وكان شكله رقيق جدا لبسته ملك تجربه عليها
وكانت ملك سرحانة في المراية وفجأة حست بايدين بتحاوط وسطها
ملك بشهقة: رعد خضتني
رعد دفن وشه في رقبتها: سلامتك
ملك بخجل وكسوف.. طب ابعد وسبني
رعد فجأة عضها ملك بوجع: اه في اي
رعد بجدية.. روحي البسي لبس متداري عشان المآذون تحت
ملك بطوع.. حاضر
راخت ملك تلبس ونزلت مع رعد
المآذون بص ل ملك وقال: موافقة يابنتي زواجك من رعد
ملك بهدوء.. موافقة
المآذون بص ل رعد: موافق يابني زواجك من ملك
رعد: موافق
.
المآذون كتب كتابهم وختمو بجملته الشهيرة
(بارك الله لكما. وبارك عليكما وجمع بينكم في خير)
رعد ابتسم والمآذون مشي
وسعاد كانت مستغربة ازاي مراته وازاي كتب كتابة عليها بس محبتش تسأل
.
ملك طلعت الاوضة تشوف بقيت اللبس
رعد.. اللبس عاجبك
ملك بفرحة.. اه جدا
رعد قرب منها بخبث وباسها من. خدها وقال: الفستان اللي كنتي لابساه كان تحفه البسيه تاني
ملك بخجل.. لاء مش عايزة
رعد عضها من خدها.. اخلصي
ملك بكسوف.. عشان خاطري مش هقدر
رعد ابتسم وسابها
رعد بتساؤول وجدية: قوليلي بقا عن جوز امك ده. وفين مكانه
ملك بخوف.. لي انت عايز تعمل اي
رعد: كل خير متقلقيش بس احكيلي بيعمل معاكي كده لي وفين مكانه ومكان شغله
ملك بزعل: جوز امي مش بيحب امي كان واخدها عشان معاها شوية فلوس بس من ساعت مكان بيشوفني كان بيفضل يقرب مني بطريقة مش بتبقي عجباني
رعد ضغط علي ايديه من كلامها وملك كملت
ملك بحزن: وماما خلفت منو نانسي دي بنت امي بس هي مبتحبنيش بتكرهني وعلطول ماما بتخليها هي الاحسن ف كل حاجة
رعد: اي الي خلي امك تتجوز
ملك بتعب.. عشان بابا اتوفي هي اه مكنتش بتحبو بس كانت وخداه عشان فلوسه
رعد بسخرية.. اهو جه واحد اخدها عشان فلوسها.. المهم كملي
ملك.. لحد ما جه في اليوم الي انت شوفتني فيه وكنت نايمة وقفلة باب الاوضة عليا دخل ولقيته بيلمس'ني قومت مخضو'ضة ولقيته بيقولي انا بحبك انتي وكان عايز راحت ملك عيطت
ورعد فهم واخدها في حضنه بهدوء عكس العاصفة الي جواه
رعد بتساؤول: كملي الي حصل بعد كده
ملك بشهقات: امي صحيت من صوت صويتي ونانسي لقيتو بيقولهم اني انا الي طلبت منو يجيلي ويعمل كده وعيطت
رعد واخدها ف حضنو بحنيه: معلش اهدي وحقك انا. هجبهولك من الكلب ده
ملك بخوف.. جوز امي مش هيسبني هيدور عليا لحد ميلاقيني ويخدني
رعد: اسمه اي
ملك برتجاف: اسمو حسين
رعد بهدوء مخيف تمام قوليلي مكان شغله
ملك بخوف.. خلاص ونبي مش لازم
رعد بضيق وزعيق.. انتي خايفة عليه ي
وقبل ميكمل ملك قاطعته بخوف
_ لا انا خايفة عليك انت والله
رعد مسكها من وسطها وابتسم: متخفيش وقولي
ملك استسلمت وقالت ليه
رعد بهدوء.. تمامم
رعد مسك فونه واتصل علي حد من رجالته
رعد بصوت مخيف: هديك عنوان تجبلي الكلب ده لحد هنا انت فاهم
ياسر (الحارس الشخصي): امرك ي باشا
رعد.. العنوان ****** ده مكان شغله
وقفل رعد وبعدين اتصل ب صاحبة
رامي: اي يابني جيت الشركة ومشيت بسرعه لي قبل مشوفك
رعد بضحك: معلش بقا كنت لازم ارجع عشان اقعد مع ملك
رامي بستغراب: ملك مين اي ده يبرنس انت بتجيب بنات عندك. من امتي ده
رعد بغضب.. اخرس ي حيوان دي مراتي
رامي بصدمة: مراتك ومتقوليش؟
يتبعع
( صلوا علي النبي ي حبايبي 🫶♥)
#بقلم_دنيا_محمد
#طفلة_الرعد