رواية طفلة في حياتي الفصل التاسع عشر 19 بقلم اسيل باسم


 رواية طفلة في حياتي الفصل التاسع عشر 19 بقلم اسيل باسم


متعملش فيا كده ارجوك  . انا بنتك الوحيدة 

انت شفت حالتي لما هو كان بعيد عني . مترجعش تبعدني عنه ارجوك ابوس رجلك متعملش فيا كده 

قالتها جنا لوالدها ال كان بيجبرها توقع على أوراق الطلاق من 

نوح ... 

احمد بغضب  هتوقعي ي جنا و رجلك فوق رقبتك هتوقعي 

والا فيها موتك . 

بصت جنا لعمرو بقرف ... طب فكني حتى اعرف أوقع...






فك ايدها ومسكت الورق وثواني وشقت كل الورق 

اتصدم عمرو من عملتها اما احمد اتعصب عليها جامد 

جنا باستفزاز ....  ابقى بله واشرب مويته 

صرخت لما صفعها احمد بكل غل وغضب  

احمد وهو بيخنقها ب ايديه .. انتي نوعك اي من البنات 

انتي المفروض متكسريش ليا كلمة  ..  ي ريتني م خلفتك ي ريت لو كنت قت...لتلك من اول يوم شفت خلقتك اا* فيها بنت ال***** مو..تي و ريحيني منك 


بعده عمرو عنها بصعوبة وهي بتكح  جامد وبتحاول تاخذ 

نفسها .. 

عمرو بغضب  انت اتجننت هقت...تلها

احمد بغضب ملكش دعوة دي بنتي اقتل..لها احرقه..ا ملكش فيه فاهم

عمرو  لا ليا متنساش اتفقنا .. جنا مقابل ٢٥ مليون دولار 

وانا مش عايز فيها ولا ضفر مسكور فابعد عنها احسنلك.....

بصتلهم بعدم تصديق  ..  انت اي من البشر بتبيع في بنتك

انا بنتك الوحيدة ازاي تعمل فيا كده 

أحمد  بغضب  من سوء حظي انك طلعتي بنت .. 

انا كنت بتمنى طول عمري ابن يقف في ظهري يبقى سندي .. ذي اخويا مراته جابتله ولدين مش ذي انا الله ابتلاني بيكي 






خرج احمد نسخة تانية من الورق 

احمد بتحذير .. وقعي من سكات ي جنا والا ....

نوح من خلفه ... وإلا اي ي أحمد بيه 

بصتله جنا بفرح بلع أحمد ريقه بخوف  . نوح

نوح بغضب  اي نوح ال انت خاطف مراته علشان تخليها تطلق مني غصب عنها ... يعنى كل ال حصل من سنتين كان بسببك انت بعدتني عن مراتي و ابني كل الوقت ده علشان اي علشان الفلوس كنت قولي وانا كنت هغرقك فلوس الدنيا كلها ..  جنا عندي تساوي كنوز الدنيا ولو طلبت عمري كله كنت اعطيتك اياه مكنش لو لزوم الفيلم الهندي ال انت عملته فيا وفيها .... 


أحمد  بغضب عايز احرق  قلبك عليها .. انا مش على اخر الزمن اجي اشحت منك فلوسي ي ابن اخويااا ...  بتعشقها وبتحبها يبقى تكتب ليا كل املاكك بأسمي  وإلا..

خرج مسد....سه وحطه فوق راس جنا ... قول مع السلامة لحبيبة قلبك جنا

نوح  بقلق  .. انت بتعمل اي سيب المسد..س من بين ايدك

عمرو احنا متفقناش على كده ي أحمد بيه 

أحمد بغضب  شديد  لو محصلش ال انا عايزه في ظرف ساعتين هم..تهالك ي نوح  وتبقى تتحسر عليها براحتك 

بصله نوح بقرف .. انت اي نوع من الآباء انت . حقيقي مش مصدق انك اخوه لابوياا  خسارة فعلاااا..

نوح وهو ببص لجنا بحب انا سبق وقلتلك جنا عندي تساوي كنوز الدنيا كلها  في ظرف نص ساعة كل حاجة هتتحول ليك ي أحمد بيه 


هز احمد راسه بنعم  .. ولوقت الفلوس تبقى عندي 

انا مضطر احبسك معها  . ابن اخويا واعرفك واكيد هتعمل حاجة تخربها عليا 


وحبس جنا  و نوح مع بعض في أوضة واحدة ....






انهارت جنا تبكي وهي بتحط رأسها في الأرض  مش قادرة تواجه جاء وقعد مقابل ليها ..

نوح بهدوء بتعيطي ليه 

جنا ببكاء .  انت تستاهل واحدة احسن مني .. انا  كتيرة عليك

نوح بحزن  . ششش اي الكلام ده ي  جنا 

جنا دي الحقيقة بسببي  انا انت هتخسر كل حاجة  بتملكها بسببي انا جرحتك من سنتين يمكن كان غصب عني بس وجعتك ... 

كل حاجة سيئة بتحصلك بسبب حقد ال محسوب عليا ابويا  ... هو زعلان  لانه عنده بنت ذي علشان كده بينتقم منك لأنك بتحبني . ي ريتني م خلقت ي ريتني متت قبل م تشوفني 

نوح بغضب. ششششش . اي ال انتي بتقوليه ده ي جنا

هو مين اصلااا انتي كلمة بابا قولتيها ليا اول مرة  ازاي الشخص ده يبقى ابوكي وانا موجود  .. انتي بنتي  انا في حياتي عمري م تمنيت حاجة أدى م تمنيتك انتي امنيتي في كل صلاة والحمدلله اتحققت  .. لو بس تعرفي بحبك أدى اي مكنتيش قولتي الكلام الفارغ ده 

جنا .. يعنى انت مكرهتنيش على ال احمد بيه عمله ...


نوح هو يعمل ال يعمله بس حبك في قلبي مش هينقص لو انطربقت السماء على الأرض.  انتي نصيبي ال في الدنيا دي ومش هتنازل عنك ابدا  ....


ابتعد عنه بصعوبة عندما فتح الباب وظهر ..

اتاخرت عليكم مش كده ... يتبع 


البارت 19

#طفلة_في_حياتي


         الفصل العشرون من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×