رواية سجينة القاسم الفصل الحادي عشر 11 بقلم روما جمعه

رواية سجينة القاسم الفصل الحادي عشر 11 بقلم روما جمعه

 

البارت الحادي عشر 


♡"سَـجـيـنـة الـقـاسـم"♡


في صباح يوم جديد بتصحي شوق ببتسامتها المشرقه كلمعتاد قامت بتكاسل للحمام اخدت حمام دافي وطلعت لفه البشكير حوالين جسمها قعدت قدام مرايتها بهدوء وبصت للعلامات الي ماليا جسمها بحزن فاقت من حزنها علي فتح الباب 


الاب بضيق..: " هتفضلي مرزوعه في الاوضه دي "ايه مافيش طفح هيتعمل ولا اي


شوق بهدوء.:"  حاضر هغير هدومي واطلع اعمل الفطار


الاب بسخريه..: " واحنا لسه هنستني ست البرنسيسه 


شوق بهدوء..: " هطلع ازاي قدام عامر كده يابابا 


الاب بضيق..: " وايه يعني ده هيبقا جوزك


شوق وقفت وبصتله بصدمه..: " جوز مين انا يستحيل اتجوز عااامر مستحيل 


قرب منها الاب ومسكها من شعرها بعنف..: " هتتجوزي عامر ولا عاوزاني اسيبك تمشي علي حل شعرك وتفضحينا قدام الناس


شوق بألم ودموع..: " بس انا مبحبوش ومش عوزاه 


زقها علي الارض بعنف وقال..: " اعلي ما في خيالك اركبي هتتجوزي عامر غصب عنك "واكمل بعصبيه" سمعااااني "سابها مرميه علي الارض بتبكي بصوت مسموع وخرج ورزع الباب وراه 


♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡







دخلت مروه من بوابه الشركه بعد مكلموها وقالوها تم تعينك دخلت برتباك وركبت الاسنسير لحد الدور المحدد ومشيت بخطي مرتبكه لحد موصلت للسكرتيره 


مروه برتباك..:"  لو سمحتي ا ا


السكرتيره قاطعت مروه ببتسامه...: " حضرتك استاذه مروه 


هزت رأسها بالأيجاب


السكرتيره ببتسامه..: " مستر مُنذر مستني منتظر حضرتك "اتفضلي 


قربت مروه من الباب وخبطت عليه بتوتر لحد مجالها اذن بالدخول فتحت الباب برتباك ودخلت ببطء" كان قاعد مديها ضهره وفي ايديه فنجان قهوه 


مُنذر ببرود..: " اتأخرتي 10 دقايق يا انسه 


مروه برتباك..: " م معلش حضرتك المواصلات 


مُنذر لف بالكرسي بتاعه واتكلم ببرود..: " شئ ميخصنيش يا استاذه مروه معادك في الشركة 9 بالدقيقه يا تتفضلي من غير مطرود


مروه بهدوء..: " تمام يافندم 


مُنذر بصلها بجديه..: " اتفضلي اطلعي للأنسه مريم هتفهمك كل حاجه وتقولك الي المفروض تعمليه 


هزت رأسمها بالموافقه واتجهت للباب وطلعت منه بهدوء "مُنذر فضل متابعها ببتسامه خبيثه لحد مختفت من قدامه 


مُنذر ابتسم ابتسامه ماكره لنفسه..:" ابتاديناا

♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡

واقفه في المطبخ بتحضر الاكل ودموعها علي خديها ومش عارفه تعمل ايه ولا تتصرف ازاي هيا مبتحبش عامر وبتخاف منه ده غير تصرفاته الخبيثه "فاقت من شرودها علي حد يجذبها لأحضانه بعنف ليصتدم ظهرها في صدره بعنف ليهمس لها بخبث


عامر ببتسامه مستفزه..:" اظن ابوكي قالك علي الخبر الحلو صح ياشوقي


شوق بقرف من قربه..: " انا مستحيل اتجوزك ياعاامر لو انت اخر واحد علي وجه الارض ياستحيل اكون ليك


ليهمس عامر بجانب اذُنها بخبث..: " مش هتكوني غير ليا ياشوق " ومش علشان بموت في جمالك لا "هاخد منك الي انا عاوزه وارميكي زيك زي اي واحده باخد منها كيفي 


شوق بدموع..:"  يبقا بتحلم علي جثتي اكون ليك


عامر بستفزاز..: " يبقا علي جثتك ياروحي علشان هتبقي ليا وبتاعتي 


اقترب عامر ليستنشق رائحتها المميزه بتخضر ليجذبها لأحضانه اكثر "لتشعر هيا بأن عظامها سوف تُسحق" بعد عنها وبصلها ببتسامه خبيثه وخرج وسابها 


شوق وقفت تبكي بقهر..: " يارب انا معنتش قادره " مستحيل ابقا ليه همـ**ـوت نفسي "يارب ارحمني وابعدني عنه ده مؤذي يارب واهديه وخلصني منه


♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡

شوق دخلت اوضتها وقفلت عليها بنهيار ومسكت تليفونها واتصلت علي قاسم بس جرس ومبيردش


شوق بنهيار..:"  لي مبتردش ليه "واعدت تبكي والفون في ايديها مش مبطله رن بس لا رد لحد معديت شويه واعدت تفتكر لما كانو مع بعض


♡"فلاش باك"♡


قاسم  بهمس وانفاس لاهثه من  بين قُبلاته.:"  بحبك ياشوق بحبك


شوق زقته وهيا بتنهج ووشها احمر وبصت في الارض


قاسم ببتسامه حنونه..: " مردتيش عليا 


شوق برتباك..: " ا اقول ايه


قاسم قرب منها ومسك خصلات شعرها بين ايديه ورجعها وراه ودنها بحنيه واتكلم بحب..: " بتحسي بـ ايه ناحيتي 


شوق بكسوف..: " بطمن وانت جمبي


قاسم بمراوغه..: " بس "يابكااشه دي عينيكي فضحااكي 







شوق بصتله برتباك واتكلت بحرج..:"  ا انا "خالص مافيش حاجه في عيوني


قاسم ببتسامه جذابه..:"  طب عيني في عينك كده 


شوق قرب عينيها من عينيه بعفويه..: " اهو مافيش حاجه 


قاسم جذبها من خصرها عليه..: " احلي عيون شفتها في حياتي


دفنت وشها في صدره بخجل ومتكلمتش "قاسم ضحك علي خجلها وضمها لقلبه


♡" نهاية الفلاش باك"♡


ابتسمت بدموع واتكلت بألم.: " بحبك يا قاسم "فضلت تبكي ومش عارفه تعمل ايه وقاسم مبيردش علي مكلماتها 

♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡


" اقترب عامر من امه ببتسامه وقعد جمبها" 


عامر ببتسامه.: " ايه يامااا محدش سامعلك صوت يعني 


ابتسام..: " وانا هعمل ايه ياعين امك اديني قاعده


عامر ببتسامه خبيثه..: " ايه منفسكيش اتجوز وتشيلي عيالي ولا ايه يام عامر


( وانت حيلتك حاجه يامعفن علشان تتجوز وتجيب عيال تباً لك🙂😹،) 

ابتسام بفرحه..: "ده يوم المني شااور بس علي اي واحده وملكش دعوه


عامر بخبث..:"  لا ما انا خلاص كلمت ابوها وهوا وافق 


ابتسام ببتسامه..: " ومين هيا يواد ياعامر 


عامر بنبره ماكره..: " شوق ياماا


ابتسام بسخريه..: " شوق بنت جوزي "ودي حبيت فيها ايه 


عامر ببتسامه خبيثه..:" عاوزها ياماا بحبها


امتصت شفايفها بضيق..: " ربنا يهني سعيد بسعيده ياخويااا حله ولقيت غطاها "انا قايمه حرقت دمي الله يحرقك" سبته ودخلت اوضتها بضييق ورزعت الباب وراها 


عامر بخبث..: " هانت ياشوق وتبقي بتعتي "بتعتي وبس


♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡

 ♡"سَـجـيـنـة الـقـاسـم"♡ ❤️

دمتم سالمين ❤️🦋

♡"سَـجـيـنـة الـقـاسـم"♡

بـقـلـم / 🦋 ROMA GOMAA


        الفصل الثاني عشر من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×