رواية اخت بلا رحمه الفصل الثامن عشر 18 بقلم اية عرفات
اخت بلا رحمه البارت الثامن عشر
قمر دخلت علي شمس وضربتها بالقلم
شمس/ انتي ازاي تعملي كده
قمر/ اخرسي خالص طول عمري كانت بسكت علي الحركات الزباله الي كانتي بتعمليها دي عمري ما زعلتك وانتي بتزعليني ديما بتحرجيني قدام الناس وكانت بقول عادي وبسكت وصلت انك عايزه تدمريلي مستقبلي وتبعدي عني حب عمري انتي اي
شمس دخلت اوضته
فرح /اهدي يا قمر
قمر /ابعدو عني محدش يكلمني وفضلت تصرخ ودخلت اوضته وبعد اسبوع شمس حست بتعب ودوخه وارهاق راحت علشان تكشف
شمس/ خير يا دكتور
الدكتور/ مبروك يا مدام انتي حامل في الشهر التاني
شمس/ نعم حامل ازاي
الدكتور /هو حضرتك مش متجوزه
شمس/ لا متجوزه
الدكتور /طب مبروك
شمس/ شكرا
شمس خرجت من عند الدكتور ورنت علي ادم
ادم/ نعم في اي
شمس/ لزم اشوفك دلوقتي
ادم /مش فاضي
شمس /بقولك انا في مصيبه لزم اشوفك
ادم/ في مصيبه طب انا مالي
شمس صرخت بصوت عالي
شمس/ بقولك عايزه اشوفك انت مبتحسش
ادم /خلاص جاي
ادم راح الشقه وكانت شمس مستنيه
ادم/ افندم اخلصي عايزه اي قدامك خمس دقايق تقولي فيه كل الي نفسك فيه
شمس/ انا حامل
ادم /هههههه حامل من مين
شمس /انت هتستعبط
ادم /بجد حامل من مين
شمس /هو في حد لمسني غيرك
ادم /الله اعلم كام واحد لمسك غيري
شمس/ انت ازاي بتقول كده
ادم/ دي الحقيقه
شمس/ انت واخدني بنت واشرف بنت في الدنيا
ادم/ الله اعلم بردو اصلا عمليات الترقيع مش مخليه
شمس/ بس انا مراتك
ادم/ اي الي يثبت
شمس/ الورقتين العورفي والمحامي والشهود
ادم/ كله فستك بلح
شمس/ انت انسان حقير
ادم /لو انا حقير انتي انسانه وسخه وزباله وبتاعت فلوس اشربي بقا
شمس/ طب انا عايزه فلوس اعمل العمليه
ادم/ مش معايه شوفي زبون تاني يشيل
شمس/ انت انسان وسخ وحقير
ادم/ لرابع مره تغلطي وانا سكتالك
ادم فضل يضرب فيه وشدها ورمها قدام البيت
ادم رمه شمس بره البيت وقعت من طولها وفضلت مرميه في الشارع بعد فتره الناس اتلمت ومش عارفه تعمل اي زين كان معدي من قدام البيت وشاف ناس ملمومه نزل علشان يشوف في اي شاف شمس مرميه والناس حوليه شالها وراح بيها المستشفي
زين /خير يا دكتور في اي
الدكتور /مغمي عليه نتيجه زعل ولو سمحتو ابعدو عنه اي حاجه تزعله علشان خاطر الجنين
زين مصدوم
زين/ جنين اي
الدكتور /هو حضرتك متعرفش اني المدام بتاعتك حامل
زين/ المدم بتاعتي اي دي اخت خطيبتي
الدكتور /هي مش متجوزه
زين /متجوزه
الدكتور/ امال اي بقا
زين/ حضرتك متاكد من اني الي جوه دي انسه شمس مصطفي
الدكتور/ انسه ازاي
زين/ مش مهم المهم هي حامل حضرتك متاكد
الدكتور/ اه متاكد وعادي ممكن تخرج دلوقتي هي كويسه مفيش حاجه
زين /شكرا يا دكتور
زين دخل لشمس
شمس/ زين انت بتعمل اي هنا
زين/ تقدري تقومي اوصلك واله لا
شمس/ انا مش قادره اتحرك
زين شاله ونزل بيه من المستشفي وركبها العربيه وفي الطريق
شمس/ هو اي الي حصلي
زين /ممكن تسكتي لحد ما نوصل يا انسه شمس واله تحبي اقولك يا مدام
شمس/ مش فاهمه
زين /احسن انك مش فاهمه لانك لو فهمتي هتتعبي اه ليا عندك خدمه ياريت تسمي المحروس الي جاي زين علي اسمي
شمس/ انت عرفت
زين /مبروك مقدما
شمس/ ممكن متقولش لحد في البيت
زين /طبعا مش هقول لحد مش علشانك لا علشان اهلك ميوطوش رسهم في الارض وهي ناس تستحق انه ترفع راسه قدام اي حد
زين وصل لحد البيت
زين /اتفضلي انزلي
شمس/ رجلي مش قادره
زين نزل وشاله وطلع فوق وخبط علي الباب واحمد فتح
احمد /اي ده شمس ماله
زين /ممكن تدخل اوضته الاول
زين دخله اوضته
الاب /في اي يبني خير
زين /انا لقيته مغمي عليه في الشارع خاته وكشفت عليه قالو مفيش حاجه بس رجله تعباه
وفجاه شمس راحت في غيبوبه تاني
الاب/ اجري بسرعه اطلب الدكتور
زين /مش مستهله هي كويسه
الاب/ اجري اسمع الكلام بسرعه
زين مكنش عارف يمنعهم
احمد نزل وجاب الدكتور
زين /انا من رايي الدكتور يدخل جوه ومعه قمر بس علشان بس النفس
الاب /ماشي يبني ادخلي يا قمر مع الدكتور وخدي فرح وامنيه معاكي
قمر /حاضر يا بابا
قمر دخلت ومعه الدكتور وفرح وامنيه الدكتور بداء يكشف عليه
قمر /خير يا دكتور ماله
الدكتور/ لالسف جاله شلل في رجله الايمين ولزم تقعد فتره متتحركش لحد ما تتحسن وتقدر تمشي علي رجله تاني
قمر /وده من اي يا دكتور
الدكتور /ده نتيجه زعل وصدمه وده ممكن ياثر علي الجنين ويتعبه
الكل في حاله زهول وصدمه
فرح /جنبن مين
الدكتور/ ابن مدام شمس الف مبروك
قمر /طب ممكن يا دكتور طلب صغير
الدكتور/ اتفضلي
قمر /ممكن حكايه انها حامل متقولهاش بره
الدكتور /ازاي هي مش متجوزه
قمر /لا متجوزه بس هي واقفه علي الطلاق ولو حد عرف من الي بره انها حامل جوزها مش هيرضا يطلق
الدكتور /اوك
الدكتور طلع وقمر طلعت وره
الاب/ خير يا دكتور
الدكتور /خير انشالله ده بص جاله شلل في رجله نتيجه صدمه حاده لو انتظمته علي العلاج هتكون احلي والاحسن انكم تودوه دكتور نفسي هتتحسن جدا
احمد/ طب شكرا يا دكتور
الدكتور /بعد اذنكم
الدكتور مشي وزين واقف وقمر عملين يبصو لبعض لفتره طويله
زين /بعد اذنكم يا جماعه انا ماشي وهبقا اجي اطمن عليه
احمد/ شكرا علي تعبك معانا
زين/ تعب اي بس انتو اهلي بعد اذنكم
زين نزل علي السلم وقمر نزلت وره
قمر/ زين ممكن لحظه
زين/ نعم يا انسه قمر
قمر/ انت عرفت الي حصل لشمس
زين/ انا طبعا مش هسيبها وهقف جمبها واحلالها مشكلته
قمر /طب مشكلتي انا وانت
زين /هو اي الي بيني وبينك علشان يبقا في مشكله
قمر /يا زين انا عرفت غلطتي ولزم تسمحني الي بيحب بيسامح وانا مش قادره ابعد عنك اكتر من كده صدقني والله انا بحبك
زين/ وانتي ليه مصدقتنيش لما جيت وقولتلك والله انا مظلوم
قمر/ انا غبيه حماره قول اي حاجه بس متسبنيش انا بضيع من غيرك
زين/ اسف الكلام الي بينا انتهي
زين جاي علشان يمشي مشي خطوتين ولف وشه شاف قمر عماله تعيط مهنش عليه وجري وحضنه
زين/ انا لو سبت الدنيا دي كله مش هقدر اسيبك
قمر /هتفضل جمبي
زين/ لحد اخر نفس في عمري
وفجاه زين طلع الدبله من جيبو ولبسهاله وباس راسه
..............................