رواية نفسي الفصل الحادي عشر 11 والاخير بقلم ملك ناصر


 رواية نفسي الفصل الحادي عشر 11 والاخير بقلم ملك ناصر


رواية نَفَسي ♡

♡part 11والاخير♡

مازن بغضب: انت ازاي تحضنها بالشكل ده، ووجه كلامه لنفس: وانتي ازاي تسمحيله يقرب منك 

يونس: واحد وبيحضن اخته، ايه العيب في الموضوع

مازن ونفس اتصدموا 

نفس بتبربش بعيونها: اااا. اختك ازاي 

مازن بصدمة: اختك، وانت عرفت منين 

يونس: تحليل ال DNA نتيجته طلعت

Flash back 

الممرضة: استاذ يونس 

يونس: ايه، بابا طلع 

الممرضة: هو طلع بس مش ده اللي جيالك فيه 

يونس: امال عايزة ايه 

الممرضة: هي المتبرعة من العيلة 

يونس: نفس، لا 

الممرضة باستغراب: ازاي 

يونس: هو ايه اللي ازاي 

الممرضة: تحليل ال DNA طلع 

يونس: ايوة، مالو بقي 

الممرضة: اصل طلع ان هو. positive بنسبة ٩٩.٩ من المريض 

يونس بصدمة: ازاااي 

الممرضة: مهو ده اللي جاية عشانه 

يونس: هو ممكن 

، ينفع تعيدي التحليل تاني 

End Flash back 

والممرضة دخلت سحيت منك العينه وطلع برضو  positive، واهي الورقة 

وبالفعل طلعت نفس اخت يونس 

نفس: طب ازاي انا ماما هي ماجدة وبابا اح.... وسكتت لما افتكرت التحليل. 






مازن: فعلا التحليل بتاعك انتي وعمو احمد كان.negative يعني كده انتي مش بنتو ولا بنت ماجدة (مازن كان اصلا مصدق يونس عشان الكلام اللي قالته ماجدة) 

نفس بضياع: يونس ممكن تنادي ماما 

يونس: حاضر 

وماجدة دخلت 

ماجدة: حمدالله علي سلامتك يا ضي عيوني 

نفس بتصنع: الله يسلمك، وقالت بحزن: ماما هو انا بنتك 

ماجدة بتوتر: ايوة بنتي 

نفس: يعني انا بنتك لحم ودك 

ماجدة خدت نفسها: لا يا نفس 

نفس بصدمة لتاني مرة: ازاي 

ماجدة حكتلها كل حاجة: حتي مازن يعرف 

نفس اتصدمت لتالت مرة: مازن، وقالت بزعيق: كنت عارف ومقولتليش ليييييييه، فهمنييي

مازن بيحاول يهديها: خوفت عليكي 

نفس من كتر الصدمات اغمي عليها 

مازن بخضة: نفسسس، دكتور بسرعة 

وجه اادكتور وكشف عليها: هي جالها انهيار عصبي، تقريبا اتعرضت لضغط او لصدمة، فياريت تبعدو عنا القلق ده

••••••وبعد يوم نفس كانت بتاخد مهدأت بس واكمل فاق 

نفس: انا عايزة اروح عند بابا اكمل 

مازن: حاضر 

نفس بزعيق: انت ملكش دعوة بيا تاني، يلا يا يونس

يونس اتنهد وسندها 

في اوضة اكمل

يونس: حمدالله علي سلامتك يحبيبي 

اكمل بتعب: الله يسلمك وكمل باستغراب: انت عامل المرارة يا يونس،  هو مين اللي اتبرعلي 

مازن وهو مضايق بسبب نفس: بنتك يا حج 

اكمل: ما يونس عامل.....، وكمل بصدمة: ايه، بنتي 

لقيتوها، طب هي فين 

مازن بص لنفس 

نفس ويونس مسندها: حمدالله علي سلامتك يا بابا 

اكمل: الله يسلمك يا حبيبتي، فين بقي بنتي وسكت وهو بيستوعب كلامهم وان نفس هي اللي اتبرعتله 

اكمل: نفس، انتي بنتي وبدأ يدمع 

نفس: ايوة وعيطت 

اكمل: تعالي في حضني، وحشتيني 

وقعدو يعيطو وهما حاضنين 

نفس بعدت وهي بتمسح دموعها: ممكن اسألك سؤال 

اكمل: قولي يا عمري كله 

نفس: هو ازاي ماما ماجدة لقيتني في ملجأ 

اكمل: Flash back 

اكمل: يونس خد بالك من اختك عقبال ما انا وماما نصلي 

*كانو في المسجد ساعتها ويونس ونفس  في المصلي الرجالي و والدة نفس في المصلي الحريمي*

بعد ربع ساعة 

يونس: بابا، بابا 

اكمل: نعم يا حبيبي وقال بخضة فين اختك، انت سيبتها لوحدها 

يونس: مهو انا كنت عايز الوح (اروح) الحمام 

وراحوا مكان مكانو قاعدين، ومن ساعتها ملقوش نفس تاني ومعرفوش مصيرها 

End flash back 

اكمل: ولله دورت عليكي في كل حته يبنتي 

نفس: مصدقاك يحبيبي 

ومازن بص عليهم بحزن 






________♡بعد اسبوعين اكمل طلع وبقت حالته كويسة ونفس برضو ولسة مصالحتش مازن

مازن: استني بقي يا نفس 

نفس: انت عارف انت عملت ايه يا مازن، انت خبيت عني حاجة كبيرة في حياتي 

مازن: ولله خوفت عليكي 

نفس:برضو 

مازن: انا اسف انا هعمل كده 

وحط منديل علي منخيرها وغابت عن الوعي 

وشالها وحطها في العربية 

بعد ساعتين، نفس بدأت تفوق 

نفس: اهه. انا فين، وافتكرت اللي حصل وصرخت: ماازن 

مازن: ايه يقلب مازن 

نفس: هو انا مش قولتلك مش هقدر اسامحك دلوقتي 

مازن: معلش يا حبيبتي، تعالي علي نفسك 

نفس ابتسمت غصب عنها: طيب احنا رايحين فين 

مازن: هتعرفي 

وبعد نص ساعة كانو وصلو 

نفس بتقفل عينها وتفتحها وهي مش مصدقة: هو احنا بجد 

مازن وهو بيكمل كلامها: في اسكندرية 

نفس بفرحة: اععععع،  مش مصدقة نفسي 

مازن نزل وراح فتح بابها: اتفضلي يا اميرتي 

نفس الفرحة مكانتش سايعاها من الفرحة 

ومشيو ووصلو عند حته في البحر 

مازن غطي عنيها 

نفس: هقفع يا مازن 

مازن بحب: مش هتقعي طول منا معاكي 

ومشيو شوية 

مازن: يلا اقعدي 

نفس قعدت ومازن شال وراح قعد، نفس فتحت عيونها لقت اكمل ماسك ايد مازن والمأذون ما بينهم 

نفس: ايه دهه 

يونس: خدي امضي مفيش وقت لتفسير 

نفس مضت وهي بتضحك 

المأذون: موافقة يبنتي 

مازن: موافقة يا شيخنا متقلقش 

المأذون ضحك وقال جملته الشهيرة 

﴿بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير ﴾

مازن قام وحضن نفس ولف بيها 

نفس كانت فرحانة اوي وقالت بكسوف: نزلني يا مازن، كلهم بيبصو علينا 

مازن: طب ما يبصو، انتي خلاص بقيتي حلالي 

، ونزلها 

وكلهم باركولهم 






يونس وهو بيبص علي وئام: طيب بالمناسبة الجميلة دي، انا عايز اطلب ايد وئام ياعمي 

ادهم ضحك: وانا مش هلاقي احسن منك ليها 

مازن اتدخل: لا استنوا كده، وقال وهو بيقلد يونس، انتو ازاي تخطوبولها من غير ما ترجعولي 

نفس و وئام ضحكو لأن هما اللي فاهمين 

يونس: يا سلام 

مازن: دنا هطلع كل اللي عملته فيا فيك 

يونس: طب خد بالك من نفس بقي 

مازن حضن نفس وقال وهو بيغيظوه: بقت مراتي يحبيبي 

وكلهم ضحكوا 

اكمل: طيب بما انكو كلكوا فرحانين، فانا عايز اتجوز ماجدة 

يونس: العب يحجوج يجامد 

اكمل: ولد عيب 

وضحكو 

اكمل: طب ها موافقة يا ماجدة 

ماجدة بكسوف: اللي تشوفوه يا ولاد 

مازن بتمثيل: طيب يا ابني، احنا بنتنا مهرها مليون جنيه 

اكمل وهو بيبص لماجدة: عيونا لماجدة 

يونس: بحيث كده بقا(علي صوته) استني يا شيخنا في تاني 

وقال لادهم: معلش بقي يعمي اكتب انا كمان مش هبقي انا الوحيد اللي كده 

ادهم: الرأي رأي وئام، بس باين عليها مش موافقة 

وئام بتسرع: لا انا موافقة 

يونس غمزلها وضحكو علي تسرعها 

________♡وبعد شهر كان فرح يونس و وئام ونفس ومازن 

نفس: بحبك يا مازن

مازن: ومازن بيموت فيكي 

                                    

#رواية نَفَسي

#الكاتبة_ملك_ناصر 


            الخاتمة من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×