رواية خلخال حليمه الفصل الثاني 2 بقلم اية عرفات

رواية خلخال حليمه الفصل الثاني 2 بقلم اية عرفات

 رواية خلخال حليمه الفصل الثاني 2 بقلم اية عرفات


خلخال حليمه البارت الثاني

اول ما وصل مراد المستشفي مع حليمه

مراد خير يا دكتور 

الدكتور لا مش خير ابدا لزم نعمل محضر فورا المدام متعرضه لحالة اغتصاب وضرب ده ادا الي تدهور حالته النفسيه انت مين 

مراد انا جوزه واحنا لسه متجوزين النهارده 

الدكتور يبقا انت الي عملت فيه كده 

مراد ممكن بس يا دكتور تساعدني ممكن متعملش محضر وآله حاجه الحكايه بسيطه مش مستهله علي الاقل لحد ما حليمه تفوق 





الدكتور انا اسف دي اجراءت امنيه 

مراد بترجاك يا دكتور لحد علي الاقل ما نطمن علي مراتي 

الدكتور تمام اول ما الحاله تفوق انا هبعت للشرطه تاخد اقولها 

مراد شكرا جدا يا دكتور 

مراد ساب الدكتور ودخل اوضة حليمه الي كانت فاقده الوعي تماما 

مراد مسك ايديها وفضل يبوس فيه ويقوله سامحيني 

بعد 5ساعات حليمه بدات تفوق علي صرخه هزت المستشفي كلها 

مراد اهدي يا حبيبتي اهدي 

حليمه اطلع بره انت عايز مني اي بعد الي عملتوا فيا 

مراد والله العظيم انا ما ليا ذنب سامحيني انا اسفه وبدا يمسك ايديها 

حليمه شدات ايديها منه وقامت من علي السرير 

حليمه انا هسيبالك المستشفي كلها وهمشي

مراد والله ما هسيبك انا بحبك وعايزك 

حليمه ضربته بالقلم علي وشه 

حليمه انت واطي وحقير انت وامك وانا هوديكم في داهيه وبعد اذنك سبني في حالي 

مراد طب خليكي في المستشفي وانا همشي علشان انتي لسه تعبانه 

حليمه بقولك ابعد عني اتفو عليك 

حليمه سابت المستشفى ورجعت على بيت امها خبطت على الباب اول ما امها فتحت الباب حليمه اترمت في حضنه وفضلت تصرخ 

الام بسم الله الرحمن الرحيم مالك يابنتي ادخلي تعالي 

حليمه دخلت وطلعت تجري علي غرفته وقفلت الباب وفضلت تعيط وتصرخ 

الام خديجه يا خديجه الحقي اختك يا بنتي 

خديجه افتحي يا حليمه في اي 

الام الحقي اختك يا بنتي 

خديجه انا هرن علي مراد افهم في اي 

حليمه طلعت وفتحت الباب وخدت التليفون من خديجه وكسرتو علي الارض 

حليمه محدش يجيب سيرت الواطي ده هنا تاني انتو فاهمين 

الام في اي يا ضنايا احكيلي مالك 

حليمه بدات تمسك نفسها قدامهم 

حليمه ابوس ايديك يا امي سيبيني ارتاح مسيرك هتعرفي اي الي حصل ابوس ايديكم سيبوني في حالي بقا

حليمه دخلت وقفلت الباب تاني 

خديجه خلاص يا امي سبيها براحته ويا خبر بفلوس بكره يبقا ببلاش

بعد مرور اسبوع وحليمه مبتتكلمش مع حد خالص وديما منهاره من العياط وقفل أوضته علي نفسه دخلت خديجه علي امها

خديجه عامله اي يا ماما 

الام انا كويسه يا بنتي بس مش عارفه اختك مالها 

خديجه بصراحه يا ماما انا سمعت كلام وحش من ناس كتير بس مكنتش عاوزه اعرفك حاجه 

الام كلام اي يبنتي خير الله ما اجعله خير 

خديجه انا سمعت حماة بنتك بتتكلم مع النسوان في السوق وبتقولهم اني يعني 

الام يعني اي كملي 

خديجه خلاص يا ماما مش مشكله 

الام بقولك في اي انطقي 

خديجه بيقولو اني مراد عرف اني حليمه مش بنت بنوت علشان كده طلقها وطردها بره 

الام قطع لسان اللي يقول كده على بنتي انا بنتي اشرف من الشرف





 خديجه طبعا يا ماما بس تقدري تقولي ليه حليمه من يوم فرحها وهي حبسه نفسها في الاوضه ومنهاره بالشكل ده اكيد في سبب 

وفجاء الباب خبط خديجه جريت عشان تفتح وكان مراد على الباب خديجه مرا ادخل تعال

 خديجه  شدت ايد مراد ودخلته جوه 

خديجه ماما مراد جه وهو الوحيد اللي هيفهمنا كل اللي حصل

 الام في ايه احكيلي يا ابني طمني من يوم فرحكم وحليمه حبسه نفسها في الاوضه ومنهاره من العياط في ايه يا ابني

 مراد هي حليمه ما حكيتلكوش اي حاجه

حليمه هي اصلا بتكلمني عشان تحكيلنا قولي يا ابني في اي

 مراد طب انا ممكن ادخلها جوه وفجاء حليمه طلعت تجري على المطبخ وحابت سكينه وحطته علي رقبة مراد

حليمه وانا مش قلتلك لو شفت وشك تاني انا هقتلك

مراد ومستنيه اي يلا اقتلايني انا اصلا استاهل القتل 

حليمه هو انت فاكرني هقتلك بسهوله دي

 مراد تعالي نتكلم في الاوضه براحتنا 

حليمه وبراحتنا ليه ما نتكلم قدامهم ده مفيش حد غريب ده امي واختي 

مراد لا يا حليمه متعمليش كده انا لسه بحبك وعاوزك تعالي نرجع علي شقتنا 

حليمه بضحكه استهزاء 

الام في اي يا ولاد انا عاوزه افهم وصحيح الكلام الي امك قالتو عن بنتي ده 

مراد هي قالت اي

خديجه خلاص يا ماما مش قدام حليمه 

الام لا مش خلاص انا لزم اطمن علي شرف بنتي 

مراد هو اي الي حصل 

الام الحق بنتي مكنتش بنت بنوت علشان كده طلقتها رد يبني طفي ناري

مراد بيبص لحليمه

حليمه مسكة في القميص بتاع مراد وفضلت تصرخ

مراد حتي امك بعد الي عملته فيا مش سيباني في حالي اطلع بره وسبني في حالي اطلع بره دبحتوني بسكينه تلمها كسرتو فرحتي خليتو احسن يوم بتتمنا اي بنت يكون اسود يوم عليا انا عمري ما هسمحك خديجه فضلت تحضن في اختها علشان تهدأ ومراد فضل الدموع تنزل من عينيها وسحب نفسها ومشي بهدوء

فضل طول الطريق يعيط زي الطفل الصغير لحد ما وصل البيت نزل ما العربيه وهو بيجري ودخل البيت ووقف قدام امه

مراد انتي عايزه منى اي اموت نفسي علشان ترتاحي ابعدي عني وسيبني في حالي ومتتكلميش عن مراتي تاني 

ام مراد بكل برود اعملك عصير ليمون يهدي اعصابك 






مراد حليمه مراتي وهرجعها علي زمتي وكل الي حصلها من تحت راسك ميهمنيش هتفضل مراتي وهتكون ام ولادي كمان 

ام مراد ده علي جثتي 

مراد لا ده علي جثتي انا اعتبري اني ابنك مات والنهارده عزاء وانا هسيبلك البيت وهمشي وكلمه اخيره والله لو اتكلمتي نص كلمه على مراتي تاني هعمل معاكي الي عمرك ما تتخيله وهنساء انك امي وانا اصلا ميشرفنيش انك تبقا امي 

نور انت ازاي تكلم ماما كده يا مراد 

مراد اسكتي انتي 

حازم تسكت ازاي انت مينفعش تكلم ماما كده 

مراد انا عذركم مهو انتم لما تعرفوا عملت اي هتقل من نظركم اكتر ما هي قليله انا همشي ولو احتاجتم اي حاجه رنو عليا 

مراد دخل يجهز هدومه 

نور اي يا ماما هتسيبيه كده

ام مراد يغور في داهيه المركب الي يودي

وفجاء تليفون حازم رن 

حازم اي يا دينا هكلمك بعدين 

دينا انت وحشتني وعايزه اتكلم معاك 

حازم هخلص واكلمك سلام

بعد مرور شهرين 

حليمه زي ما هيا حبسه نفسه في اوضتها ومبتتكلمش مع أي حد ومراد كل يوم يعدي يسأل عليه ويمشي 

الباب بيخبط ام حليمه فتحت الباب 

الام ازيك يا عم ايوب عامل اي 

ايوب انا كويس يا ام حليمه لاموخده انا كانت طالب الايجار 

الام معلش يا عم ايواب ممكن تاجل موضوع الايجار ده الشهر الجاي لحد بس ما حليمه تقوم وتشوف شغل 

ايوب سامحيني يا حاجه مش بايدي والله صاحب البيت قال يا ترجع بالإيجار ياما يطلعوا من البيت سامحيني يا حاجه 

الام طب احنا هنعمل اي مش بايدي حاجه والله ومش معانا وآله جنيه في بيتنا 

ايوب معلش يا حاجه انا هطر انكم تطلعو من البيت

حليمه طلعت من أوضته بعيونها المنفوخه من العياط وشكله المتغير 

حليمه الحاج ايوب غصب عنه يا ماما انت عاوز ايجار الشهرين الي فاتو صح 

ايوب ايوه يا بنتي 

حليمه قلعت الدبله بتاعت مراد وكانت منهاره من العياط 

 حليمه دي دبله دهب بيعه وسد ايجار الشهرين الي فاتو وكمان الشهر الجديد 

ايوب بس كده مينفعش 

حليمه معلش يا حاج انت ليك تاخد الايجار وبس واديك خدتو بعد اذنكم 

ايوب مشي وام حليمه دخلت الاوضه وره حليمه 

ام حليمه وبعد هالك يا بنت بطني 

حليمه في اي يام 





ام حليمه هتفضلي كده يا بنتي لزم تخرجي من الجو الي انتي فيه ده 

حليمه ياريت ينفع يا امي 

ام حليمه بيتنا معدش فيه اكل يا بنتي واختك عاوزه فلوس الدروس وانتي عارفه انينا محلتناش حاجه 

حليمه خلاص ياما انا هتصرف 

ام حليمه متزعليش مني يا بنتي ما باليد حيله 

بعد يومين حليمه دخلت علي امها 

حليمه خدي ياما دول قرشين يمشوكي شهرين كانت محوشهم للشعر العسل بس يله 

ام حليمه مش ناويه تحكيالي الي حصل يا بنتي 

حليمه مش مهم ياما انا مسافره القاهره ادور علي شغل بره انا مليش مكان هنا بعد الي حصل والكلام الي الناس بتقوله عليا

ام حليمه وانا هسيبك تسافري لوحدك لا انسي الموضوع ده خالص

حليمه ابوس ايدك ياما سيبيني امشي وهبقا اجيلكم كل فتره 

ام حليمه خالي بالك من نفسك يا بنتي 

حليمه اشوف وشك بخير ياما خالي بالك من خديجه وهبقا أكلمكم كل يوم اطمن عليكم سلام ياما

ام حليمه سلام يا بنتي

حليمه سابت الاسماعليه كله ونزلت القاهره 

مراد كان جاي يطمن علي حليمه قبلته خديجه علي السلم 

مراد حليمه عامله اي النهارده يا خديجه 

خديجه حليمه سابت البلد كلها ومشيت يا مراد 

مراد اي الي انتي بتقولي ده انا هطربق الدنيا ردي عليا هيا راحت فين 

...................................


          الفصل الثالث من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×