رواية خادمة قلبي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم زهرة عصام


 رواية خادمة قلبي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم زهرة عصام


خادمة قلبي ٢٧

بقلم زهرة عصام


منه سلمت على ملك و قالت: نقرأ الفاتحة يلا 

انتبهوا الاتنين على صوت مالك اللي عليّ بصوا عليهم و اتصدموا لما لقوا منال نازلة عض في مالك و مش رحماه

منال : تلت أربع بوسات لية شاقطها من جامعة الدول اظبط يلا بدل ما اظبطك

مالك : خلاص أنا آسف يا حاجة ادي رأسك ابوسها

منال : مكفكاش بوس في البت هتبوس أمها كمان اترزع اقعد في حته 

مالك قعد على الكنبة و ملك و منه لسة قاعدين على الأرض

ملك : بس أي رأيك في بيتنا يا ملوكي قمه الهدوء قمة التفاهم و الديمقراطية

مالك: طبعاً انتي هتقوليلي و أنا أقول انتي طالعة كدا لـ مين صدق اللي قال أقلب القدرة على فمها تطلع البت لامها

ملك بغيرة : فرقع لوز اللي في البيت لسه في البيت وإلا مشيت اوعي تكون مشيت لسة في حساب بينا مخلصش

مالك : ما مشيتش سايبها في ايد وليد و حازم هيخلصوا عليها 

منه : لا اسكوز مي بقي يا شوباب هي منولة تمشي و انتوا تاخدوا راحتكم مين فرقع لوز دي ضايقتك يا بت في حاجة

ملك ببراءة مصطنعة: جدا يا منه كانت بتمد اديها عليا يرضيكي

منه مصمصت شفايفها و مدت ايديها لـ مالك و قالت بهدوء: العنوان يا ريس






منال خرجت و قعدت على الكرسي برأس مرفوعة

ملك رفعت ايديها و قالت: منولة ممكن أقوم برستيجي بقي في الأرض

منال: برستيج اية يا أم برستيج اترمي مكانك لحد ما أخلص مع الحليوة دا 

ملك بغمزة: أنا قولت عليك حليوة من ساعة ما شفته محدش صدقني

منال: مسمعش نفسك مفهوم و أنت عاوز اية أخلص في مسلسل عاوزين نتفرج عليه 

مالك : أنا عاوز اتجوز بنتك يا ماما

منال: مو لما يلهفك بقي أنا أم لشحط زيك كدا ؟ و بعدين أنا معديش بنات للجواز

مالك : سكسكيوز مي  بقي يا حاجة بنت تخصني هفضحهالك في المنطقة كلها دا انا هريها بوس

ملك : شبح عليا الطلاق شبح و بعتتله بوسة في الهوا

منه : هيييح اوعدنا يا رب بـ واحد كاريزما في نفسه كدا 

بعد نقاش متحضر جدا لا يخلوا منه الشبشب الطائر بين مالك و منال مالك قدر يقنعها بخطوبة بينهم 

مالك: ممكن اخدهم معايا نص ساعة و هرجعهم تاني ؟! 

منال: ساعة على الساعة لو ملقتهومش مفيش جواز 

مالك يصلهم و قال: طب يلا بقي يا بنات و خدهم و خرج 

ملك : حليوة إحنا رايحين فين

مالك بغمزة: في حساب لازم تصفية 

ملك شمرت ايديها و قالت: حسننا فلنفعلها معايا يا بت يا منه 

منه : معاك يا ريس هي فين اللي إسمها ريا دي 

مالك اخدهم على البيت و طلب من منه تدخل على ما يتكلم مع ملك شوية

منه : طب أنا هبدا الماتش على ما تحصليني منه دخلت ولا كانها في بيتها و مالك استني لما اختفت و مسك ملك من اديها جرها واه لحد ما وقف في حته محدش يشوفهم فيها و ميل عليها باسها جامد





ملك ضربته على كتفه عشان يبعد عنها و زقته جامد لحد ما بعد عنها

ملك : أنت اية اللى عملته دا 

مالك بلا مبالاة: بعاقبك عشان تبقي تقولي لأمك أوي إني بوستك بقي أنا مالك على آخر الزمن اتهزق

ملك بصتله جامد و قالت: و متتهزقش لية يخويا دي أمي ها أمي و مش هسمح لحد يغلط فيها منال تعمل اللي هيا عاوزاه و اديته ظهرها و هي واقفة تهز رجليها بعصبية

مالك نفخ جامد و لفها لية و قال: خلاص متزعليش أنا مش عارف عملت كدا إزاي متزعليش بقي 

ملك ودت وشها الناحية التانية كانها مش متقبلة اعتذاره مالك لف ليها و مسك وشها بايدة و قال: فكي بوز أمك دا بقي و ميل عليها باسها براحة

ملك : المفروض إني كدا اتثبت يعني

مالك هز رأسه ببراءة مصطنعة و قال: دا المفروض

ملك : عند المكوجي يا حبيبي

مالك: بجد.انا حبيبك يعني بتحبيني زي ما أنا بعشقك

ملك نفخت و قالت: هو دا وقته اسمع يا مالك إياك شوف إياك تقرب مني تاني و لا تبوسني تاني وإلا والله لقول لـ منال ها 

----- 

منه دخلت جوه و هي بتتامل المكان خبطت على الباب و وليد هو اللي فتح 

وليد بحاجب مرفوع: افندم

منه: مسا مسا يا بشا عندي أمانة جوه عاوزة اخدها

وليد : أمانة اية و تاخدي اية انتي هبلة شكلك كدا 

منه زقتة و دخلت و هي بتقول: اهدي على نفسك شوية يا شبح فين بقي اللي إسمها ريا 

وليد: اه انتي عاوزه انثي البغبغاء طب مش تقولي من الأول و بعدين هي تعرف الأشكال اللي زيك منين افهم بس 

منه : اممم أشكالي حلو غلطت و انا كنت مستنية دبانة جمبي تغلط تعال بقي يا شبح المنطقة و في لحظة نطت عليه تشده من شعرة و تضرب فية





وليد: و الله ما عاوز أمد ايدي عليكي سيبي يا بت بقولك

منه : لا مد كدا و وريني نفسك اظبط يلا دا انا اجيبك نصين دلوقتي

وليد : واحدة سوقية تربية حواري ابعدي عني يا بت 

منه نزلت وقفت قدامة و قالت بتريث: بتقول ايه يخويا سمعني تاني كدا سوقية و تربية حواري طب تعال بقي يا تربية الناس الأغنية و ضربته بركبتها تحت الحزام

وليد و هو تاني نسفة : اااه ضيعتي مستقبلي 

منه : مش أنا يا شبح اللي اسكت لما احس شوف مجرد إحساس إن حد هايهيني

حازم خرج يشوف في اية لقي وليد تاني نفسة و بيتالم و منه واقفة تنفخ في ضوافرها

حازم : هو أي اللي بيحصل هنا انتي مين و اية اللى عملتية في أخويا دا اتفضلي اطلعي بره 

وليد : هو اللي ربنا قدرك علية دا بدل ما تاخدها قلمين

منه بصت ليهم بحاجب مرفوع وقالت يتهكم : طب يبقي يقرب ناحيتي كدا و شوف هيجرالة اية 

حازم اتهز من جواه لكن مبينش وقف قدامها و قال: هتعملي اية يعني 

منه قربت منه و برقت و قالت: هعمل كتير يا برنس تحب تشوف

حازم قال: و مالو نشوف

منه اديته بوكس وقعته على الأرض و حازم اتفاجئ بيها بصت لقت ريا واقفة تتفرج عليهم بصت الناحية التانية لقت حازم و وليد علي الأرض شمرت ايديها و قالت: استعنا على الشقا بالله قربت من ريا بالراحة و فجأة مسكتها من شعرها و جرتها وراها

ريا : انتي يا متخلفة سيبي شعري اية اللى بتعملية دا 

منه شهقت بصدمة مصطنعة و قالت: بقي أنا متخلفة يا ولية طب تخلف بتخلف بقي كعبليتها وقعتها على الأرض و قعدت فوقها و هي بتقول: بقي تزعلي البت اللي حيلتي و عوزاني اسكت 

الحارة تقول علينا اية نخينا و مش عارفين ناخد حقنا اصحي يا حيليتها دا إحنا اللي ممشين الحارة على واحده و نص

ملك دخلت و اتفاجئت من الوضع و بصت لقت منه على ريا بتاخد بطارها و بصت لـ حازم اللي وشه احمر من البوكس و وليد اللي لسة بيتالم مالك دخل وراها و شافهم و قال بصدمة***


 بقلم زهرة عصام


يتبع.....


         الفصل الثامن والعشرون من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×