رواية حرم اليزيد الفصل العاشر 10 بقلم حياة


 رواية حرم اليزيد الفصل العاشر 10 بقلم حياة


البارت العاشر

#حرم_اليزيد


يزيد بصدمه وهو بيبص عليها وهي سايحه في د*مها : مروه انتي ك.. كو... كويسه؟؟!...... ما تردي عليا!!!

كانت واقعه قدامه شبه الجثـ ث ومش بتتحرك

يزيد بخوف : دي شكلها ما*تت!!!

: مامااااا!!!

بيبص يزيد لمصدر الصوت بخضه بيلاقي ابنه قصي واقف ورا الباب وبيبص على امه بصدمه

قصي : بابا انت قتـ لت ماما!!!

يزيد : لا ما قتـ لتهاش هي وقعت بالغلط

قصي بدموع : لا انت قتـ لت ماما انا شوفتك وانت بتوقعها وهقول لجدو كل حاجه عشان هو بيلبس شرطة وهيسجنك!!!

يزيد بيخاف وبيزق ابنه وبيخرج بسرعه جري وبيخبط في بسنت وهو بيجري

بسنت بألم : ايييي ايه ده يا ربي بتجري كده مالك في ايه؟؟!

يزيد بيبص عليها بخوف وبيبعدها من قدامه وبيطلع بسرعه

بسنت باستغراب : مالو ده؟؟!

:مامااااااااااااااااا

بسنت بخوف : ايه ده ده صوت قصي بيصرخ وبتطلع على فوق جرى

بسنت بصدمه من المنظر : مرووووووووة!!!

وبتمسك ايدها تشوف لو في نبض

بسنت : في نبض لازم نتصل بالاسعاف بسرعه جيب التلفون بسررررررعه يا قصي!!!






يزيد : الو

جميله بدلع : هاي يا بيبي ايه طلقتها ولا لسه؟؟؟............ وهتيجي تخطبني متى؟؟؟ 

يزيد باستعجال : مش وقتو دلوقتي!!!.......... انا عايزك تجيلي دلوقتي حالا!!!

جميله بضحكه : عايزني طب مش كده بالواضح على طول لمح طاااه

يزيد : لا يا جميله مش قصدي كده انا في الشارع *** والشرطة بتدور عليا

جميله بصدمه وخوف : شرطة!!!

يزيد : ايوه وماخدتش عربيتي ولا حاجه ومعنديش حاجه معلش هتقل عليكي تعاليلي وهقعد معاكي يومين بالبيت لأن الشرطه بتدور عليا فمقدرش اروح مكان تاني لحد ما الاقي طريقه وأخرج من البلد بعدين نتجوز بس تعالي خديني دلوقتي من الشارع

جميله بتهرب : الو... الو.... يزيد... الو يزيد

يزيد : في ايه مش سامعاني؟؟؟

جميله : الو.... الو.... الو يا يزيد..... مش سامعاك.... الو...الو.... شكل الشبكة مش كويسه عندي.... الووووو الوووو.... وبتقفل الخط

يزيد : الو الو يا جميله كده سامعاني؟؟! ....اي ده قفلت..... هتصل تاني

جميله بخوف وهي ماسكه التلفون : ايه ده؟!!..... ده بيتصل تاني!!!!........ هعمله بلوك...... ايوه هعمل بلوك..... وبتعمله بلوك

يزيد : ايه ده ده كان بيرن ودلوقتي مش بيدخل خالص معقوله تكون عملتلي بلوك؟؟!.......ايوه اكيد عملتلي بلوك أصلها كانت سامعاني وبتدلع عليا ولما قولتلها الشرطة اتهربت وعملت بلوك..... وبيكمل بحسره..... وانا اللي طلقت خديجة علشانها يااااااه يا خديجة انتي فين بس


ابو قمر بدهشة : يا بنات انتو مش شايفين الأخبار كلها بتتكلم عن ايه ؟؟؟

خديجة وقمر باستغراب : لا مشوفناش

كانت قمر قاعده وبتقلب في التلفون فجأة بتلاقي صوره يزيد وبتلاقي خبر رجل الأعمال يزيد أحمد مطلوب للعداله بعد تعرضه لزوجته مروة محمود ابنه اللواء محمود صبري وهو هارب من العدالة 

قمر بصدمة : يزيد مطلوب للعدالة

ابو قمر : ايوه لسه كنت هقولكم

خديجة باستغراب : مطلوب ليه مش كان خرجوه امبارح؟؟!

قمر : بيقولوا اتعرض لمروة

خديجة : مروة!!!........ احنا لازم نطمن عليها

قمر : ايوة بس نروح لما يستقر الوضع الأول

ابو قمر : اليومين دول بالذات مش عايزكم تخرجوا يزيد هارب وممكن يعملكم حاجه الله اعلم

قمر وخديجه : ماشي






محمود بعصبيه : يزيد الكلب أن ما وريته مقامه كويس ما يبقاش اسمي محمود بنتي انا يعمل فيها كده!!!

بسنت : أهدى يا عم محمود احنا في المستشفى بعدين انت اللي خرجته ولا نسيت ودي جزاتك

محمود بندم : عملت كده عشان بنتي عشان احفادي ونسيت انوا غلط وفي الاخر هتحاسب عليه 

بسنت : طب خلاص عشان الدكتور خرج اخو 

محمود بخوف : هااااااااااا يا دكتور بنتي كويسه صح صح؟؟!

الدكتور : أهدى يا باشا بنتك الحمدلله كويسه وقدرنا ننقذ الجنين في آخر لحظة بس برضو حالتها لسه صعبه عايزه متابعه مكثفه عشان كده هتبقى في المستشفى تحت المراقبه محدش يدخلها نهائي 

محمود : تمام متشكر يا دكتور تقدر تمشي

في الوقت ده بيرن تلفون محمود

محمود بجمود : الو ايوه يا مصطفى عايزك تجيبلي الكلب ده دلوقتي حالا من تحت الأرض !!!......خطه شغال طب كويس اوي خليكم متابعينه.....وبيقفل الخط 

محمود : مش بنتي انا اللي يتعمل فيها كده يا يزيد الكلب أن ماوريتك النجوم في عز الظهر!!! 


البارت العاشر.... حرم اليزيد


       الفصل الحادي عشر من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×