رواية جبروت انثي وسطوة رجل الفصل الواحد والعشرون 21 بقلم الاء الرحمن


 رواية جبروت انثي وسطوة رجل الفصل الواحد والعشرون 21 بقلم الاء الرحمن


21


عند فريدة 


كارما :انتي تعملي الي قولتلك عليه فاهمة 


فريدة :لكن انا 


كارما :لازم تعملي كده اختها مش زيها وادم متعلق فيكي اكتر من ادهم 


فريدة راحت لادم وخبطت 


ادم فتحلها :امي تفضلي في حاجة 


فريدة كانت بتعيط 


ادم بقلق :امي مالك فيكي ايه 


فريدة بدموع :كارما يا ادم كارما معاها كانسر 


ادم باستغراب:امتى ده من شوية كانت مفيهاش حاجة


فريدة بدموع مصطنعة :انا خايفة خايفة عليها قوي ادم انا مليش غيرها عيلتي كلها ماتت ما بقاليش غير كارما بس 


ادم حضنها :اهدي يا امي كل حاجة هتبقى كويسة وهناخدها لاحسن مستشفى وهتبقى كويسة 


ad


فريدة :يا رب يا رب يا حبيبي 


ندى كانت بتكلم نفسها بغيظ :اقطع دراعي لو ما كنتي بتخططي لحاجة مهي من شوية كانت قردة بتتنطط


ادم قفل الباب وبص لندى :انتي بتكلمي نفسك يا ندى


ندى بابتسامة :لا يا حبيبي بقول وحشتني 


ادم قرب منها وشدها من وسطها :انا بقول انه في حاجة نسيت اقولهالك في باريس 


ندى اتعلقت في رقبته بدلع :ايه هي انا جاهزة اسمع 


ادم بهمس رجولي :وانا جاهز انفذ 


وخد شفايفها بقبلة عاصفة 


.............................................


عند نور 


لبست فستان اسود طويل ليه فتحة من الجنب وفردت شعرها 


وبصت لادهم الي كان بيراجع بأوراق 







نور :ادهم 


ادهم من غير ما يبصلها :امممم


نور بغيظ :ادهم وقت شغل ده صح اتفقنا مفيش شغل ليوم الاحد


ادهم حط الورق وبصلها وعينيه لمعت من جمالها :ايه الجمال ده 


نور رفعت حاجبها بعدم رضا :باين انك بترجع في كلامك بسرعة اول حاجة السكن هنا وبعدين الشغل 


ad


ادهم قرب منها وشدها عليه وهو بيداعب انفها : مستحيل ارجع عن حاجة وعدتك فيها لكن في حاجات بتتأجل لوقتها المناسب 


نور بعدم رضا :لا والله 


ادهم بصلها من فوق لتحت :ايه ده انت هتنامي مش قلتي هتروحي لطنط منال ومروى 


نور 🤨:وانت شايف انه ده لبس نوم 


ادهم رجع براسه لورى واطلق ضحكة رجولية بحتة


نور بغيظ :بتضحك عليه 


ادهم بصلها ببرود وكأنه ما كانش يضحك من شوية :اضن يا نور زي ما اتفقنا على الشغل اتفقنا على اللبس وبصلها من فوق لتحت وعينيه هتاكلها 


ده يتلبس في اوضة النوم وبس يا نور غير كده مستحيل 


نور بغضب مكتوم :يعني ايه 


ادهم شدها عليه من وسطها وهو بيقبل كل حتة في وشها واتكلم بصوت اجش مليء بالرغبة: يعني لو عايزة تخرجي تدخلي تبدلي قميص النوم الي لابساه ولو مش عايزة تعالي السرير اقولك كلمتين نفسي اقولهم من اول ما شفتك بالقميص ده 


نور زقته عنها بغضب ووجهتله الكلام بتحذير كبير :بص يا ادهم ما تخلينيش اندم اني اديتك الحاجة الي ما اديتهاش لحد فاهم انا اديتك حياتي كلها هدية وانت كنت بتستنى اليوم ده طبعا على هوا كلامك عن عشقك الجم ليا وانا بحاول اتقبل واعيش مع العشق ده 


وبتحذير 


لكن اوعى تخنقني يا ادهم فاهم ما عاش ولا كان الي هيتحكم فيا ويديني اوامر 


وبصت على لبسها الفستان الي لابساه لا ديق ولا عريان واكتر من كده ما اوعدكيش 


بصتله بغضب 


وخدت شنطتها ولسه هتمشي 


ادهم مسك دراعها بغضب : بعشقك اه لكن رجولتي وكرامتي بحبها اكتر من اي حد كلامي واضح ويتنفذ غيري الزفت الي لابساه وانزلي 


ad

وزقها وخرج 


نور بصتله بغضب وحاولت تهدا على امل تتكلم معاه بعدين وتلاقي حل للموضوع ده 


دخلت بدلت هدومها بفستان بلون السماء بأكمام عريضة ضيق من الخصر 


ونازل بانسيابية على جسمها الجميل 


سامي كان بيكلم ادهم وادهم مش معاه خالص 


مالك قرب منه :انت كويس 


ادهم :كويس مفيش حاجة شوية تعب من السفر 


هنا نزلت نور بهيئتها الي تخطف 


نور ببرود :انا جاهزة يا ادهم 


فريدة بغيظ :رايحين على فين مش قولت في ضيوف جايين 


ادهم بتفهم :مش هنتاخر يا امي ساعة كده وراجعين 


كامل :طيب انتوا لسه جايين من السفر 


نور ببرود :ماما وخالتوا واحشني هروح اشفهم وارجع مش هتأخر 


سامي :ربنا معاكم 


فريدة بغيظ :وهو في عروسة تخرج بره بيتها في اول اسبوع في فرحها 


نور بصتلها من فوق لتحت وطنشتها وبصت لادهم :مش يالله يا حبيبي 


ادهم رفع حاجبه من تغيرها :يالله عن اذنكم يا جماعة 


ركبت نور في العربية والتزمت الصمت 


ad


ادهم كان بيبصلها بين لحظة والتانية وهي بتلعب بالفون 


ادهم :نور 


نور ببرود :اممم


ادهم ركن العربية قدام بيتها ومسك ايدها :انا اسف 


نور ببرود :حصل خير يا ادهم 


ادهم بابتسامة :عقلانيتك دي بتخليني اعشقك اكتر 


نور بسخرية :لكن رجولتك وكرامتك يا ادهم اهم من عشقك ولا ايه 


وبصتله بأستفزاز ونزلت 


ادهم شد على ايده بغضب لحد ما ابيضت من كتر ضغطه عليها وحاول يهدا ويداري نفسه بكلام انها لسه ما تعرفش طبعه وهتتعود عليه


ومفيش شوية حصلها 


كانت نور دخلت وسلمت عليهم 


نبيل :ههههههه اهو جه الوحش 


ادهم بابتسامة :ازيك يا عمي 


نبيل :اهلا يا ادهم عامل ايه 


ادهم :الحمد لله ازيك يا طنط 


منال وهي حاضنه نور :اهلا يا حبيبي 


مروى :مبروك يا ادهم 


ادهم :الله يبارك فيكي 


منال :خد بالك منها دي حبيبة الشعب 


ad






ادهم حضنها من كتفها :في عينيا من جوا 


نور قامت من جنبه :البيت وحشني قووي ووحشني طبخك يا ماما 


نبيل :ايه يا بت اوعي تكوني بتتوحمي زي امك يالله ادجدعنوا وجيبولنا عيال صغيرين حلوين 


ادهم بتمني :يااااه يا عمي ده حلم انه يبقالي طفل ومن مين من نور ياااه يا رب 


نور ببرود :لسه بدري يا بابا نرتب امور حياتنا الاول وبعدين نفكر بالولاد والخلفة 


مروى :نور عايزاكي عن اذنكم يا جماعة 


منال :نور واحشاني واخدين بعض ورايحين فين 


نور باستها على خدها :مش هتأخر يا ست الكل وبصت لادهم 


مش هتأخر اوك


ادهم اومألها بدماغه 


نور حصلت مروى واول ما دخلت مروى :قوليلي حصل ايه 


نور بعدم فهم :حصل ايه في ايه 


مروى بغيظ :يا بت ما سمعتيش كده او كده عن سامي مالك 


هيقوله امتى اني امه لانه جدك اكيد بيخطط لحاجة مستحيل يجي بعد ما خباه السنين دي كلها 


يقوله امك عايشة وانا كنت ظالمك وحرمك من حضنها ولا ايه سامي بيخطط لحاجة 


نور بتفكير :مش عارفة يا خالتوا 


مروى بغيظ :تعالي هنا يا بنت الهبلة ايه الي عملتيه ده بفرح ندى للدرجادي دايبة في دباديبه 


ad


نور:ههههههههه مش للدرجادي وشردت 


لكن تعرفي كل حاجة كانت بتحصل كأنها اسباب واشارات من ربنا بيقولي ده نصيبك ده الي هيحبك بجد ويخاف عليكي 


مروى 🤨:وفريدة نسيتي انها امه والعرق دساس


نور بحقد :دي الي بقى هساويها على نار باردة جدا هخليها تمشي تكلم روحها هخليها تقول قدام العالم كله انا ضلمت منال وبناتها 


وبسخرية 


لا وخدي الكبيرة عايزة تجوز واحد من ولادها لسلمى بنت اختها 


انا فاهم حوارها كله 


مروى :ازاي مش فاهم 


نور بسخرية :قال فجاءة كده اختها كارما بقى عندها كانسر وطبعا هي هتخاف على اختها وعشان تتحسن نفسية كارما لازم تأمن على بنتها وتجوزها قبل ما تموت وتأمن على بنتها مع مين غير مع واحد من ولاد اختها ادهم وادم 


ولما عرفت ان ادهم ملوش بحواراتها راحت تعيط لادم اختي هتموت 


مروى باستفسار :وهي بجد عندها كانسر 


نور :كانسر مين مهي زي القردة قدامي لكن انا هلعبها على ميت حبل وحبل اوعدك اخليهم كلهم يمشوا يكلموا روحهم 


مروى 🤨:هو انتي بتحبي ادهم بجد ولا داخلة تنتقمي من العيلة دي وخلاص 


نور : انا اتجوزت ادهم لاني حسيت انه راجل وهيحافظ عليا يمكن حبيته مش عارفة لكن حابه اهتمامه وقربه مني التفاصيل الصغيرة الي بيعملها ليا عشقه الي مش مكسوف يظهره قدام الكل 


الحاجات دي كلها شجعتني اديه فرصة 


مروى :اها ربنا يهنيكم يا رب لكن خدي بالك منهم كلهم حتى لو من جوزك وما تديهوش امان فاهمه 


ad

والحمل اوعي تفكري فيه ابدا استمري على حبوب منع الحمل لحد ما تعرفيه وتعرفي طبعه كويس 


نور اتنهدت :هو ده الي هيحصل 


انزل انا بقى لانه وعدناهم في البيت مش هنتأخر 


نزلت نور 


منال بغيظ :ما لسه بدري انا حاسس انه مروى امك مش انا 


نور :ههههههه بتغيري يا قطة وبصت على والدها 


ايه يا بابا ماما عندها نقص عاطفة  ولا ايه 


الي اعرفه اني سايبها في ايد امينة 


نبيل حضنها من كتفها :ما تخافيش في ايد امينة وحياتك قبل ما تفكر بالطلب يتنفذ 


ادهم بغيظ :ده انا عريس مش عامل زيكم ما تجمد يا عمي 


نبيل :اجري يله خد مراتك ويالله على بيتك 


ادهم بمكر :لا اصلك يا غالي هتحصلنا جدي قلي اجيبك في ايدي لانه مازن وسيرين جايين يعني هتسيب طنط منال ترتاح شوية 


منال بغيظ :هتروح بجد يا نبيل 


نور قربت من ادهم بهمس :هرجع 🤮ايه ده 


ادهم :ههههههههههههههه


نور بغيظ :هتفضحنا اسكت 


نبيل باس دماغها :مش هتأخر سيرين برضه بنتي 


نور بجنان :يالله يا ادهم دول هينقطوني لو فضلت هنا دقيقة كمان هتجيني جلطة بسببهم 


ad

منال بصتلها من فوق لتحت بقرف مصطنع: ايه غيرانة 


نور بجنان :اااااع ياالله يا ادهم 


ادهم ضحك جامد وحصلها 


..................................................


عند مازن وسيرين 






رجع من الشركة بدري 


مازن :مساء الخير 


والدته :اهلا يا حبيبي احضرلك الغدا 


مازن :سيرين فين 


مايا :في اوضتها ما نزلتش 


رامز :مازن مراتك تقريبا ما بتاكلش دي لسه على غدا امبارح


مازن ببرود :ان شاء الله 


والدته :ما قولتليش احضر الغدا 


مازن :لا هتنزل سيرين تحضره 


الكل فتح عينيه 


مازن ببرود: حاجتي كلها هتعملها سيرين 


وسابهم بصدمتهم وطلع اوضته 


دور عليها في عينيه لحد ما شافها خارجة من الحمام بهيئه خطفته ما قدرش يشيل عينيه عنها 


كانت لابسه منشفه باللون الاسود وشعرها المبلول على كتفها بتنشف فيه 


اتحركت تفاحة ادم خاصته 


ad

سيرين اتصدمت لما شافته واستغربت انه جاي بدري و شافت مدى تأثيرها عليه لكن طنشته وراحت ناحية المراية تسرح شعرها 


مازن بصوت متحشرج :جهزيلي الحمام هاخد شاور


سيرين بسخرية من غير ما تبصله :اعمل ايه يعني اشغلك النور ولا اقلعك هدومك 


مازن بغضب :اتكلمي عدل لاجيبك من شعرك دلوقت 


سيرين ببرود :والله ده اسلوبي 


مازن قرب منها ومسك شعرها بغضب : مش بكلمك ولا ايه 


سيرين رفعت عينيها وبصتله بدموع حاولت تكتمها :عايز ايه 


مازن بص في عينيها ولشفايفها الي بتترعش وشدها عليه خد شفايفها  بقبلة دامية عنيفة 


سيرين دموعها كانت بتنزل 


ايديها على صدره بتحاول تبعده 


مازن زقها عنه وهو متجنن من حالة الضعف الي صابته قدامها : خمس دقايق اخد شاور واخرج الاقي الغدا هنا في الاوضة 


مازن دخل الحمام وهو متجنن من نفسه خد شاور يطفي النار الي شعلت جواه من رغبته فيها 


سيرين مسحت دموعها ولبست فستان احمر قصير وفردت شعرها 


ونزلت تحت 


مايا بابتسامة :ايه الحمال ده 


سيرين بمجاملة :شكرا يا مايا 


مايا :عايزه حاجة ماما طلعت تستريح هي وبابا


ad


سيرين :احم عايزة احضر الغدا لمازن بس


مايا :بس ايه 


سيرين بحرج :انا ما بعرفش حاجة في المطبخ 


مايا :هههههه متخافيش هتتعلمي تعالي هساعدك واصلا الاكل جاهز بس نسخنه 


سيرين دخلت مع مايا وحضروا الغدا وطلعته 


دخلت الاوضة كان مازن خرج من الحمام ولافف منشفة على نصه التحتت


سيرين حطت صينية الغدا بصمت وخدت موبايلها وخرجت التراس 


مازن اتنهد ونده عليها :سيري


سيرين اتأففت بغضب ودخلت :نعم 


مازن ببرود :تعالي كلي 


سيرين :مليش نفس 


مازن بأمر :انا قلت تعالي كلي 


سيرين :مش جعانه هو بالعافية 


مازن بغضب :عنك ما كلتي جهزي روحك هنروح عند اهلك كمان شوية 


سيرين بنفسها :على شان كده روحت بدري 


مازن وهو بياكل :هتفضلي متنحة كده كتير 


سيرين :هاه لا هلبس على ما تخلص اكل 






ad

مازن كمل اكله ببرود 


سيرين لبست فستان بنفسج طويل حريري وربطت شعرها ذيل حصان وحطت لمسات ميك اب خفيفة 


مازن كان لبس بصلها من فوق لتحت بتقييم وراح ناحية التسريحة يمشط شعره ببرود  :امسحي القرف الي على وشك  


سيرين بغيظ :انا مش حاطه حاجة اوڤر 


مازن قرب منها ببرود وايديه في جيب بنطلونه  :امسحي الي على وشك يا سيري


سيرين اتوترت من قربه ونظراته وراحت ناحية التسريحة ومسحت وشها 


سيرين :تمام  كده 


مازن :تمام قدامي على العربية 


ولسه هتمشي مسك دراعها 


سيرين :في ايه بتوجعني 


مازن بهمس مخيف :لو سمعت انك قولتي لحد حاجة بتحصل بينا جوا الاوضة دي مش هيحصل طيب وخاصة اختك نور 


سيرين بوجع :سيب ايدي بتوجعني 


مازن بسخرية :هو الي زيك بيتوجع وسابها ونزل وهي حصلته وهي بتتوعدله 


...................................................


في القصر 


كان الكل موجود مبسوطين بالعرسان 


جت الشغالة :نور هانم تلفونك بيرن 


ادهم خده من الشغالة وبص للرقم كان داني كنسله 


ad


نور رفعت حاجبها :ايه الي عملته ده 


ادهم ببرود :مش وقت اتصالات دلوقت 


نور بتوعد :اها كويس كويس قوي 


ندى بحماس :بقولكم ايه ما تيجوا نلعب 


سيرين :يا ريت 


نادر :انا جاهز لكن ايه اللعبة 


ندى :نلعب صراحة والكل هيلعب من الصغير للكبير 


مالك :هههه حتى بابا 


نبيل :كلنا نلعب معنديش مانع 


فريدة بغيظ :انا هطلع استريح 


ادم :ليه يا ماما بس اقعدي 


سلمى :بليييبز يا خالتوا بليز 


فريدة :امري لله 


ندى :بصوا بقى احنا هنلف القزازة دي والاتنين الي هتتوجه عليهم واحد هيسأل والتاني يجاوب 


ادم :قشطة يا مربى 


ندى بغيظ :جدي خلي حفيدك يحترم روحه 


مازن :هههه لا مسيطرة مراتك يا ادم 






ad

ندى لفت القزازة جت على نادر ونبيل 


نادر :باابا ايووه احلو اللعب بقولك ايه عايزك تقولنا مين اكتر حد بتحبه فينا 


نبيل :ههههه ما بميزش حد كلكم حبكم في قلبي قد بعض بالزبط 


سناء بسخرية :لا مهو واضح 


نبيل طنشها 


ندى لفتها من تاني 


مالك وادم 


مالك :اول مرة حبيت فيها امتى 


ندى بصتله :يسعدك دينك يا عمو وبصت لادم جاوب 


ادم :ههههه ايه جاوب محسياني بوليس 


ندى بغيظ :ما تجاوب 


ادم بص لندى :اول حب واخر حب انتي 


ندى بمسرحية :كسفتني يا ادم ههههه


نور :هههه عليه العوض ومنه العوض


ادم لف القزازة من تاني 


نور وسامي 


نور بصت لجدها : هتجاوب بصراحة 


سامي قلق منها :هههه بنتك هتخوفني يا نبيل ولا ايه 


نور :بتكلم جد يا جدي 


سامي :عايزة ايه اسألي 


نور : اسم ست حبيتها ومقدرتش تنساها 


سامي وكأنه كان عارف هي هتسأل ايه 


سامي بص لباب القصر كانت مروى  :الست الي على الباب دي 


الكل بص ناحية الباب 

              

      الفصل الثاني والعشرون من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×