رواية جبروت انثي وسطوة رجل الفصل الرابع والخمسون 54 بقلم الاء الرحمن


 رواية جبروت انثي وسطوة رجل الفصل الرابع والخمسون 54 بقلم الاء الرحمن


54


 

عند نور 


كانت بتحاول تنام 


كلمتها ندى 


ندى :نور عايز اقولك حاجة لكن كأنك ما سمعتيش مني 


نور باستغراب :في ايه


ندى :ادم جه دلوقت من عند ادهم وكان متجنن منه ومتخانق معاه 


نور عدلت نفسها باهتمام :ليه في ايه 


ندى :الكلب الحقير الوسخ الزبالة جايب وحدة معاه في الڤيلا ولقاهم ادم في وضع مش ولا بد ولما اتعصب ادم ادهم طرده وقاله ملهوش دعوه فيه 


وبدموع مزيفة :ازاي ادهم يقدر يعمل كده ده انا بشوفه قدوة يا نور ازاي يخونك ازاي 


نور اتجننت :متأكدة من الكلام ده 


ندى :ايووه يا نور ما ترجعيلوش ما يستاهلش ده خاين وواطي 


ad

نور قفلت معاها ولبست فستان ازرق بلون السماء وربطة شعرها بسرعة وراحتله الڤيلا 


ومنال بتنده عليها وهي ولا كأنها سامعة 


عند ادهم 


خد شاور ورش بيرفن كتيير اووي ولبس شورت بس 


ونزل تحت عمل قهوة وعينه عالباب 


فجاءة ضرب الجرس كتير قوي اتعمد يتأخر 


ضرب على حد وطلب منه يبعت احدث اصدار من ايفون على القصر بأسم ندى 


وراح فتح باب الڤيلا 


نور زقته ودخلت 


ادهم ضهرت شبح ابتسامة على زاوية فمه وقفل الباب 


نور بغضب : هي فين 


ادهم حك دقنه وهو بيبصلها من فوق لتحت :هي مين 


نور قربت منه بغضب وزقته من صدره  :الي بتخوني معاها ومفهم العالم كله انك الحبيب العاشق الي بيضحي وما بيخنش هي فين 


ادهم مشي من قدامها وقعد على الكنبة ومسك القهوة في ايده ببرود :الڤيلا قدامك فتشيها براحتك لو لقيتي حد معايا تعالي اتكلمي 


نور بصتله بغضب وطلعت تشوف الاوض وادهم مبسوط بغيرتها الي بتضهرله لاول مرة ومستمتع فيها






بعد مدة ادهم كان بيشرب بالقهوة وبيتفرج عالفون 


ad

نور مسكت فازة ورمتها جنبه 


ادهم 🤨:يا بنت المجانين 


ايه الجنان ده بقى ما تعقلي هو في ايه 


نور بغضب وصراخ :كان في ست هنا ولا لا 


ادهم حط القهوة وقرب منها وشدها عليها 


نور بصت في عينيه وريحته اخترقت قلبها بقت بتتنفس وكانها بتجري وخبطته على صدره :ابعد عني 


ادهم قرب منها وهو بيشم ريحة الياسمين من شعرها 


وبهمس مغري :انا الي قولت لندى تقولك الكلام الي قالته 


نور 😳 بعدت عنه : مستحيل ندى ما تعملش كده انا بتكدب


ادهم شدها عليه من تاني وصباعه على شفايفها مستني الوقت الي ينقض عليهم فيه :وحشتيني يا نور ريحة شعرك عينيكي قربك كل حاجة فيكي وحشتني 


نور حاولت تتمالك نفسها وحاولت تبعده لكن ادهم كان ماسكها جامد 


نور بصت في عينيه وايديها على صدره :ادهم لو سمحت ابعد 


ادهم بثمل حبيب عاشق :والله ما انا قادر ابعد عنك حتى لو عايز 


ادهم قربها منه وحضنها جامد ونور مش عايزاه يبعد عنها وكانت بتعاند نفسها وبتحاول تبعده 


ادهم ابتسم وقبل شعرها وعنقها 


نور حسته هيتمداى : ادهم لو سمحت 


ad

ادهم بص في عينيها وصباعها على بوقها : لو ما بعنيش ليكي حاجة جيتي تتأكدي من خيانتي ليه 


نور بعدت عينيها عنه وزقته عنها : عشان ابين كدبك لكل الي بيلومني وخدت شنطتها ولسه هتخرج 


ادهم مسك دراعها وهمس جنب ودانها :ما تكابريش يا نور 


ادهم لفها عليه وصباعه بيلمس وشها برقة وعينيه في عينيها  : نور انتي النور الي منور حياتي صدقيني حياتي من غيرك ضلمة نور انا بعشقك لو هتلفي العالم ده كله مش هتلاقي حد يحبك قدي سيبينا نجرب من تاني واوعدك هحاول اخفف غيرتي عليكي مع انها حاجة خارجة عن ارادتي 


نور بعدت عينيها عنه :ادهم ارجوك سيبني امشي 


ادهم رفع وشها خلاها تبصله : نور انا بحبك بحبك بعشقك بعشق تفاصيلك حتى عصبيتك كل حاجة فيكي بتجذبني ليكي عمري ما قدرت اشوف ست غيرك انتي رغم كل حاجة عملتيها فيا لكن اقسم بالله عمري ما قدرت اكرهك تعرفي لما سجنتيني وخرجت كنت هدوقك من نفس الكاس لما جيتلك وشوفت الخوف في عينيكي ما قدرتش لما العسكري لمسك كنت هفرتك ام الي جابوه نور انا بخاف عليكي قوي وصدقيني اي حاجة دايقتك مني كانت غصب عني 


نور بدموع متحجرة :ادهم كفاية ارجوك 


ادهم مسك وشها بأيديه :انتي الي كفاية يا نور كفاية كبر وعناد عالفاضي وشدها عليه وقبلها بشووق 


نور حاولت تبعده ما قدرتش بادلته قبلته 


ادهم بعد عنها وسند جبينه على جبينها :بعشقك 


نور هربت من عينيه :انا انا لازم امشي 


ادهم حط صباعه على بوقها :اششششش سيبيلي نفسك وما تمنعينيش 


ad

نور تاهت في عينيه 


وادهم حملها وطلع في الاوضة وهو بيبثلها فنون عشقه فيها 


...............................................


عند مازن 


روح الفيلا 


والده :هتفضل كده لامتى مش عارف ترجع مراتك يله


مازن بملل :بابا انا مليش في حوارات الستات دي هترجع هترجع دلوقت او بعدين خليها براحتها 


مايا بغيظ :لكن ليك في خيانة الستات مش كده 


مازن 🤨: امرتي ايه حضرتك 


مايا : تعرف انا لو مكانها اقسم بالله ما ارجعلك خالص واحد بارد 


مازن بغضب : تخرسي ولا اقوم اديكي العلقة التمام 


مايا اتحامت في والدها : ما تقدرش يا مازن انا هقول كلمة الحق والي عايز تعمله اعمله انت والله ما تستاهل واحدة بقلب سيرين 


سيرين استحملت منك كتير قوي ولانها طيبة رحت خاينها ولانك ضامن حبها انت قاعد كده ولا على بالك 


مازن بغضب اكبر :مايا اخرسي وما تتدخليش بلي ملكيش فيه فاهمة


والده بغضب :ايه ما تضربها قدامي كمان اختك معاها حق بكل كلمة قالتها انت ما تستاهلش وحده زي سيرين تكون مراتك عايز واحدة تخونك وهي في بيتك مش تحافظ عليه 


يعني بهدلتها وسقطتها وسامحتك وخنتها وقاعد قدامي ببرود العالم تقولي هترجع هترجع لو مش دلوقت بعدين انت جبلة يله 


ad

مازن بنفسه:محترمة قووي دي كانت بتنام في حضني زمان اكتر ما بتنام في بيتهم


مازن قام بغضب :الحق عليا الي جيت اطمن عليكم سلام 


وسابهم وخرج 


والدته :عجبكم كده طفشتوه 


والده :اهو محدش نزع تربيته غيرك انتي


والدته اتغاضت وطلعت اوضتها 


.......................................................


في القصر 


كان داني ومالك ومروى قاعدين 


ضرب الجرس وفتحت الشغالة 


كان واحد من الحرس 


داني :في ايه 


الفون ده من ادهم بيه للست ندى 


داني 🤨:من مين 


ادهم بيه 


داني خده منه وبصله 🤔:ليت بقى ده 


مروى :وانت مالك 


داني :لا ما هي غريبة يعني احدث اصدار من ايفون وهدية من ادهم لندى 


ad

مالك :يمكن موصياه عليه كبر دماغك 


داني :اها جايز هطلعلها


داني خبط عالباب مفيش صوت 


ادم في دنيا تانية معاها 


ندى حاولت تبعده :ادم الباب بيخبط شوف مين 


ادم :اششششش انسي دلوقت 


داني خبط جامد 


ادم بعد عنها بغيظ ولبس شورت وراح يفتح :مين الرزل ده 


ندى ضحكت على منظره ولبست روب وحصلته 


فتح ادم كان داني 


ادم بغيظ :واللهي ليه الخبط ده كله بقى فلسطين تحررت ولا ايه


داني كتم ضحكته :هو انا جيت في وقت صح ولا ايه 


ادم بغيظ :ما تخلص وتقول عايز ايه مش وقتك 


داني بص لندى وراه :الايفون ده باعته ادهم لندى وصل دلوقت 


ندى جريت بفرحه واخدته منه : جدع يا ادهم هههههه ايوه بقى 


ادم 🤨 بص لندى والتزم الصمت 


ad

داني :سلام بقى كمل شغلك يا عم 


مشي داني وادم قفل الباب وهو بيبص لندى 


ادم :ايه ده 


ندى بكذب : ولا حاجة انا كنت طالبة منه واحد وفي واحد صاحبه 


ادم مسك دراعها بغضب :ما بتعرفيش تكدبي قولي على طول ادهم ليه يجيبلك ايفون 


ندى :هاااه صدقني 


ادم مسكها بايد وحده من وشها بغضب :هتتكلمي ولا اطلع جنان امي عليكي وبصراخ وشك ادهم ليه يجيبلك ايفون مقابل ايه 


ندى اتصدمت منه :هو انت بتشك فيا 


ادم بعد عنها بغضب :هتتكلمي ولا 


ندى بدموع متحجرة :ولا ايه 


ادم خبط ايده بالحيطة : ندددددى  اتكلمي 


ندى بألم :مفيش حاجة صالحته مع نور وهزرت معاه بأنه يجيبلي ايفون وهو مكدبش خبر وجابه 


ادم :بس 


ندى مسحت دمعتها وحطت الفون على الطاولة :ايوه بس تقدر تكلمه وتطمن 


وسابته ونامت ودموعها على خدها 


ادم بصلها بغضب وكلم ادهم 


ad


........................................................


عند ادهم 


كان واخد نور في حضنه ومش مصدق نفسه 


ادهم باس دماغها :بعشقك 


نور بصتله بصمت 


ادهم مسح على شعرها بحنية : مش مصدق انك معايا حاسس اني بحلم يا نور 


نور بابتسامه :ريحت البيرڤن بتاعك يجنن يا ادهم 


ادهم :هههههههههههههههه انتي ايه يا بنتي مفيش احساس خالص 


نور بغيظ قعدت ولفت الملاية عليها :وانا قولت ايه يضحك والله ريحت البيرفن بتاعك تحفة طب والله كان السبب في اني اجيلك لهنا انا كنت هموت واشم ريحتك 


ادهم 🤨:ولو غيرته هتسيبيني يعني 







نور وهي بترقصله حواجبها :ما تقدرش تغيره وقربت منه بدلع لانك عايزني جنبك 


ادهم :بعششششقك يا نور بعششقك 


هنا ضرب فونه كان ادم 


ادهم :ثواني وهرجعلك 


لبس شورت وخرج للتراس يكلمه 


ادهم :اهلا يا ادم ازيك 


ادم :انت فين 


ad


ادهم :في الڤيلا ليه 


ادم :انت ونور اتصالحتوا بجد 


ادهم :ايووه وسلملي على ندى وتشكرها عني هي السبب بعد ربنا في اننا نرجع لبعض وقولها يا ريت الفون يكون عجبها 


ادم بندم :اهااا ربنا يهنيكم يا ادهم سلم على نور 


ادهم باستغراب :هو في حاجة مال صوتك 


ادم :مفيش يا ادهم سلام 


ادم بص لندى بندم وقرب منها 


ندى 


ادم :ندى انا عارف انك لسه فايقة انا اسف 


ندى مسحت دمعتها : اقفل النور يا ادم تصبح على خير 


ادم بعد عنها وحس بندم فضيع جواه ازاي يشك فيها للحظة 


....................................................


عند نور 


قامت خدت شاور 


وادهم حصلها 


نور بغيظ :اطلع بره يا قليل الادب 


ادهم بغيظ :قليل الادب ليه احنا متجوزين على فكره والي في بطنك يثبت ده 


ad

نور مسك الصابون ورمته عليه :قولتلك اطلع بره 


ادهم قرب منها :قد الي عملتيه ده 


نور 🤨:قده جدا 


ادهم :طب تعالي هنا 


ووو


..................................................


في الصباح 


فاقت ندى وعيونها متورمة من العياط 


وبصت حواليها كان ادم قاعد ومستنيها تصحى 


ندى هربت بعنيها عنه 


ادم قعد قدامها ومسك ايدها الي حاولت تبعدها عنه 


ادم باس ايديها بندم :انا اسف والله ما انا عارف ازاي فكرت كده 


ندى بدموع :من بداية جوازنا يا ادم وانا الي بضحي وانا الي بعدي وانا المستحملاك وانا الي شايلاك برغم انك ولا يوم شلتني ولا يوم تعبت فيه كنت واقف جنبي عمرك ما دافعت عني بل بالعكس كنت بتاخد صف الاخرين ضدي 


ادم بندم :عارف والله عارف سامحيني يا حبيبتي عارف اني جيت عليكي كتير 


ندى بدموع :وبالاخر تشك فيا انا انا يا ادم ومع مين مع اخوك وزقته وجريت للحمام قفلت على نفسها 


ادم بغضب من نفسه :غبي يا ادم غبي كل مرة بثبت لنفسي اني بجد غبي 


...............................................






عند سيرين 


ad

راحت القصر من الصبح 


مالك :ايه هو الي يسيب القصر ينسى الي فيه 


سيرين بغيظ :اسأل بنت اخوك نور فحتاني في الشغل مش مخلياني اعرف اتنفس 


داني بهزار :نور مدباساكي في الشغل على شان ما تفكريش لانك لو فكرتي هترجعي لمازن وهي مش عايزاكي ترجعيله 


سامي بعدم رضا :جوزك اتأسف كتير خلاص قفلي عالموضوع كل الرجالة بتخون 


مروى بصت لسامي بغضب :نععععم يعني انت خاين 


سامي بخوف مصطنع :انا بهزر وهو حد يقدر يخون القمر ده


مروى 🤨: بحسب اصل القطر عدا عليك يا سامي انت فاكر نفسك عيل 


سامي بغيظ :انتي عايزة تكبريني ليه ده انا لو هنزل الشارع هيفكروني اصغر من العيال النجسة دي 


سيرين :ههههه بقولك ايه يا طنط انتي مش نفسك تجوزي داني وتطمني عليه 


مروى بغيظ :ااااه ياني ده فارسني 


داني بص لسيرين بغيظ :ما تخرسي ايه الي جاب السيرة الوحشة دي دلوقت 


سيرين :جدو انا لقيتله عروس قمر 


داني بغيظ :مايا مش هتجوزها ريحي نفسك انتي 


ad

مروى :ومالها مايا مهي جميلة وقمر وبنت ناس


داني :مش عاجباني انا الي هتجوزها ولا انتوا 


مالك بغيظ :هو انت عاجبك حد ده انت بتطلع القطط الفطسانة بلي ماما بتختارها ليك 


داني :ليا زوقي الخاص 


هنا دخل ادهم ومعاه نور 


ادهم بص لداني بمكر :مش يمكن عايز واحدة نقاة نور 


داني بصلهم وبص لايديهم المتشابكة 


نور جريت على خالتها وحضنتها وسلمت عالجميع 


داني بعدم فهم :هو انتوا رجعتوا 


ادهم غمزه :ايوه ايه رائيك مفاجاءة مش كده 


داني بص لنور بغضب مكتوم :ازاي 


هنا نزلت ندى وادم وراها بيحاول يكلمها 


ووقفت قدام والدها 


نبيل :فيكي ايه يا حبيبتي 


ندى بصت لادهم :اددم بيشك انه في علاقة بيني وبين ادهم وده لا يمكن ارضاه على كرامتي انت طول عمرك بعيييد عننا عمرك ما وقفت مع وحده فينا المرة دي انت الي هتحل مشكلاي مع ادم انا تعبت منه تعبت اتنازل طول الوقت انا عايزة اطلق 


ووانا كمان يا بابا عايزة اطلق 


                 يتبع


       الفصل الخامس والخمسون من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×