رواية جبروت انثي وسطوة رجل الفصل السابع والخمسون 57 بقلم الاء الرحمن


 رواية جبروت انثي وسطوة رجل الفصل السابع والخمسون 57 بقلم الاء الرحمن


57


مساء الخير 


تفاعل يا جماعة تفاااعل لو سمحتم ما ترموش تعبي في الارض 


هنا ضرب الجرس ودخلت سيرين تجري وتستخبى ورى ادهم 


ادهم ابوس ايدك 


ادهم باستغراب وعدم فهم :في ايه ومازن فين 


سيرين ض ضر بت عليه بالنار وهربت وبعياط وانهيار وما اعرفش ما اعرفش جراله ايه الي اعرفه اني لقيته فجاءة ورتيا بالعربية وبخوف 


كان هيموتني هيموتني كان هيدوس عليا 


فجاءة الجرس ضرب كتيير قوي 


ودخل مازن الي كتفه كله بينزف دم 


سيرين مسكت بندى جامد ودموعها بتنزل وندى بتحاول تهديها 


مازن بغضب وصراخ : والله لاربيكي يا بنت ال....... بتضربي عليا انا نار ان ما سجنتك يا وسخة 


ad


دخلت الشرطة والكل مصدوم 


ادهم زقه بغضب :انت مجنون ايه الي بتعمله ده 


نزلت نور :في ايه 






شافت سيرين الي حالتها متبهدلة ومازن المتصاوب والشرطة 


نور :حد يجاوبني في ايه 


البوليس : سيرين العمري جانا بلاغ انها ضربت نار على جوزها


سيرين بدموع وخوف :لا والله لا هو الي خلاني اعمل كده كان هيموتني والله 


ادم قرب من مازن بغضب :اتجننت اكيد انت اتجننت هتسجن مراتك يا غبي 


مازن بصلها بغضب :ايوه هسجنها والي ما عرفتوش انتوا تربوه السجن يربيه 


قرب العسكري ياخدها وهي متمسكه بنور وندى جامد 


نور بغضب ومكر جالها فجاءة :مازن انت مجنون ما تعقل كده مراتك حامل 


مازن وايده على كتفه :مين دي الي حامل انتي هتهزري 


سيرين بصت لنور بصدمة 


ادهم قرب من الملازم :سوء فهم وهيتحل ارجوك تقفلها من عندك 


الملازم :بس 


ad


ادهم :ما بسش صدقني في حاجة اسمها روح القانون مراته حامل وهو دلوقت مش شايف قدامه تقدر تقول بلاغ كاذب وتقفل المحظر من عندك 


الملازم بتفهم : تمام تمام لو حصل حاجة يا ريت تبلغونا


ادهم اومأله بدماغه ومشي 


مازن كان بيبص لسيرين بغضب جامد 


ادهم مسكه من دراعه السليم :تعال هنروح المشفى 


مازن بغضب :مش عايز زفت عايز اربي الوسخة دي وبس 


ادم شده هو وادهم وخدوه المشفى 


اول ما خرج سيرين انهارت 


هيسجني هيقتلني كان هيموتني يا نور 


نور اتنهدت :ايه الي حصل ايه الي وصلكم لهنا 


ندى :ازاي ضربتي عليه نار انتي اتجننتي 


نور حطت ايدها على كتفها :ايه الي حصل با سيرين ما تقلقينيش احكيلي على شان اعرف اتصرف 


سيرين بدموع 


بعد ما خرجت منها فضلت ماشية ومش عارفة رجليا مودياني لفين 


فجاءة عربية وقفت وسط الشارع وكان هيخبطني 


لقيته مازن نازل وبيتوعدلي وبيقولي بتخونيني 


شدني من شعري ودخلني العربية بغضب ورمى فوني لما انتي ضربتيلي 


ad


ندى :اه وحصل ايه 


سيرين بدموع :كنت خايفة منه قوي وهو ماشي لمكان مقطوع مفيهوش حد لقيته فجاءة وقف وبيقولي انزلي 


خفت والله خفت ونزلت من العربية وجريت لقاني واحد وانا بجري 


نور :ايوووه 


سيرين بدموع :قلتله انه الراجل ده بيتعدى عليا وانه مش جوزي 


فضلوا يضربوا في بعض وانا جريت على العربية استخبيت


ما توقعتش بعد الضرب ده كله يقوم 


مازن وقع الراجل عن الجبل الي كنا واقفين عليه وبصلي كان جي ناحيتي 


فتحت البوكس الي بالعربية الاقي اي حاجة ادافع فيها عن روحي لقيت مسدس 


وبدموع ضربت عليه ضربت عليه يا نور انا تعبانة تعبانة 


ندى بصدمة:وجيتي ازاي هنا 


سيرين بانهيار :بعد ما ضربت عليه ووقع خفت وشغلت العربية ومشيت 


وشفت عربية وقفت عنده وحصلتني لحد ما وصلت هنا 


.................................................


عند ادهم 


خدوه المشفى كامت الرصاصة سطحية عملوله اللازم 


ادم :حمدلله على سلامتك 


ادهم :ايه الي حصل يا مازن ليه توصل لكده كنت تقدر بكلمتين تراضيها كانت هتفوق وترضى زيها زي اي ست محتاجة لكلمة حلوة 


ad


مازن بصله بغضب : اقسم بالله ما هسيبها غير وهي في القبر 


ادم بغضب :خد بالك انه الي بتتكلم عنها دي تكون بنت عمنا يعني دمنا ولحمنا وشرفنا فاهم 


مازن وقف وبصله بغضب :كنت خد بالك منها وافتكر انها شرفك قبل ما تتجوز بدل ما هي كانت دايرة على حل شعرها وانا لميتها وعملتلها قيمة 


ادم بغضب :ايه الي بتقوله ده 


ادهم بغضب مكتوم :اخرسوا انتوا لاتنين وبص لمازن وانت هتروح بيتك تستريح وانا هجيلك بالليل وهنتكلم 


ادم سابهم وخرج وهو متعصب 


وادهم وصل مازن بيته وروح كانوا البنات على حالتهم 


ادهم وقف قدامها وايديه في جيبه :ايه الي حصل يا سيرين مازن مستحيل يفقد اعصابه لدرجة انك تضربي عليه نار الا لو حصل حاجة كبيرة قوي قوي قوليلي ايه الي حصل 


نور قربت منه :انا هفهمك يا ادهم هي لازم ترتاح دلوقت 


ادهم بصلها بجمود :هي حامل بجد ولا دي لعبة عشان البوليس ومازن يهدا 


نور اتنهدت :هتكون حامل ازاي وهي من اكتر من شهرين قاعدة لوحدها 


ادهم :اهاا 


ندى خدنها ترتاح وادهم كان هيطلع 


ad

نور :انت رايح فين 


ادهم :هروح الشركة عندي حاجات مهمة لازم اعملها 


نور بقلق:وافرض مازن جه هعمل ايه ارجوك افضل هنا النهاردة 


ادهم :ما اقدرش يا نور لازم اروح ولو حصل حاجة كلميني عشر دقايق وتلاقيني عندك 


نور اومأتله بدماغها 


وادهم خرج 


......................................................


عند مروى 


سامي :طيب هنعمل ايه انا متأكد انه مش هيجي ويروح معانا المساء 


مروى :هطق هفرقع ما البنت جميلة وتجنن 


مالك بص لليا :ايه رائيكم اخد التانية 


ليا 🤨: عايز تتضرب يا كينج 






داني دخل من وراهم :يستاهل والله تصدقي غيل رزل 


مروى :هو انت بتغطس وبتقب فجاءة ازاي 


داني قعد ببرود ورجع ظهرة لورى باسترخاء :عااادي كده 


مروى :الجماعة بيستنونا الساعة تمانية 


ad

داني :انا مش عايز اتجوز انتوا مصرين على الموضوع كده ليه 


هنا جاله فون وبعد عنهم يتكلم براحته 


الووو حصل ايه


داني :حصل كل خير 


يومين وكل حاجة هتكون عندك 


حلو خد بالك منهم لو هتضرب ادهم العمري هتضربه بالصفقة الاخيرة 


مالك باستغراب :بتكلم مين 


داني قفل :احم مفيش واحد معرفة وغمزة ايه النظام قفلوا الموضوع ولا لسه 


مالك :صدقني مفيييش مهرب خالص هتتجوز هتتجوز 


داني غمزه بهزار :بقولك ايه هو الجواز حلو 


مالك 😒: مش دايما صراحة على حسب 


داني بص وراه :ليا مالك ما يقصدش 


مالك بص وراه بسرعة مكنش حد 


مالك بغيظ :يا ابن ال


داني 🤨: اه ايه هتغلط على ابوك الي رباك 


مالك :اجري يله من وشي جتك القرف عيل رزل بجد 


داني دخل جوه 


ad


مروى :هنروحلهم الساعة تمانية 


داني قعد ببرود :اوك اجرب 


كامل :تجرب ايه يله 


داني :اجرب الجواز عامل ازاي 


نبيل بغيظ :ولو ما عجبكيش 


داني :عادي جدا نفركش وبص لوالدته هي العروسة اسمها ايه قولتيلي 


مروى بغييظ :دااااني 


داني رفعه كتفه بلا مبالاة :انا هروح الشركة وبص لوالدته وهكون هنا قبل الموعد 


مروى بعدم تصديق :داني 


داني :ههههه هاجي والله 


مروى :لو عملت حاجة لا انا امك ولا اعرفك اوعى يا داني تفشلني ارجوك 


داني باس دماغها ومشي 


................................................   


عند مايا 


كانت بتضرب على سيرين ما بتردش 


ندى :هنقولها ايه دي كمان لازم نكون معاها 


نور :هنروح ازاي بحالة سيرين دي 


ad


سيرين مسحت دموعها : مش عايزة اكسر فرحتها انا هاخد شاور وابدل هدومي وهبقى كويسة 


نور :بس مازن هيكون هناك اكيد 


سيرين :انا عارفاه مش هيجي النهاردة هو ما بيطيقش داني ومش موافق على جوازهم وقال لوالده لو جوزتوها لداني مش هيحضر الفرح 


نور :وانتي عرفتي ازاي 


سيرين :مايا كلمتني وقالتلي 


نور بصت لندى :انا عندي حاجات في الشركة لازم اروح خدي بالك منها وما تتحركوش من هنا 


ندى :تمام ما تقلقيش 


نور بتحذير :مين ما خبط على الباب اوعوا تفتحوا سامعين 


ندى :تمام ما تقلقيش 


....................................................






نور راحت الشركة 


كان داني شغال على التصاميم 


نور حطت ايديها على عينيه :انا مين 


داني اتنهد :نور في الشركة غريبة قوي 


نور بسخرية وعي بتقعد على مكتبها :وايه الغريبة في الموضوع 


داني :هه اصلك رجعتي لادهم توقعت ما تجيش النهاردة 


ad


نور :مش للدرجادي انا مش عارف انت ما بتحبوش ليه 


داني بقرف :ما بينزلش من زوري اي حد بيذل الست ما بحترموش 


نور بعدم رضا : لو سمحت يا داني لو في حد بيحب الست يا داني هو ادهم 


ادهم الوحيد الي فهم نور عايزة ايه وعرف ازاي يخليني اديه قلبي 


ادهم الي ما خافش ولا خجل من انه يبين حبه ليا للعالم كله 


داني 🤨:ما تكتبي فيه شعر كمان 


نور بلا مبالاة :يستاهل صراحة 


هنا ضرب فونها كان ادهم 


ادهم :ازيك يا نور 


نور :اهلا يا ادهم 


داني :خليكي وراه لحد ما ينهيكي 


نور بصتله بغضب 


ادهم ديق عينيه :هو انتي فين 


نور :من شوية رحت الشركة التصاميم لازم تتسلم النهاردة 


ادهم وهو بيجز على سنانه :قولي لعمي المصون محدش هينهينا كلنا غيره وهو فاهم كويس قوي هو بيعمل ايه وبيأذي مين 


نور اتنهدت من الحرب الباردة الي بتدور بينهم :ماشي يا حبيبي انا كمان شوية هعدي عليك عالمكتب ونروح مع بعض 


ad


ادهم بغضب :ابعديه عن حياتنا يا نور ابعديه مش عايز نرجع للصفر من الاول 


نور بصت لداني بقلق :شوية وهجيلك يا ادهم 


ادهم :بالسلامة خدي بالك من روحك 


نور قفلت معاه وبصت لداني 


داني طنش نظراتها :ريحان كلمني وعايز يقابلك على شان عقد الانفكاك 


نور :تمام لكن ارجوك التصاميم الجديدة اوعى تطلعله لو نزلها السوق بطريقته هينهي الشركة بتاعتنا 


داني :تمام 


نور :كلمه وخليه يجيلنا بكرة الشركة 


نور راجعت بعض الاوراق وراحت لادهم الشركة 


ادهم كان بيشتغل على تصميم جامد جدا وكان مركز فيه 


دخلت عليه السكرتيرة وقربت منه توريه بعض الملفات 


السكرتيرة لفت نظرها التصميم بتاعه واتكلمت بدلع :ده هيبقى تحفة يا استاذ ادهم 


ادهم من غير ما يبصلها : ابعتيلي ملف ازياء المعتز دلوقت 


السكرتيرة بغيظ :حضرتك كل الملفات عندك عالجهاز نقلتها النهاردة 


ادهم بغضب :ما قولت هاتي الملف تجيبيه من غير حوار 


ad


دخلت نور 


والسكرتيرة خرجت بسرعة من غضبه 


نور حطت شنطتها :في ايه 


ادهم ببرود :مفيش حاجة في الشغل 


نور قعدت على طرف الكرسي :زعلان ليه 


ادهم ترك الي بايديه ورجع بظهره لورى وزفر بغضب  :انتي الي بعيدة ليه يا نور ليه كل ما نقرب من بعض بتبعدي ليه بتضيعي تعبي في لحظة 


نور بنفاذ صبر :وانا عملت ايه بس دلوقت ما انا بحاول ارضيك اهو 






ادهم بغضب :انتي من امبارح مش طايقاني ولا طايقة لمستي 


نور فهمت الحالة الي هو فيها 


نور :ادهم حبيبي انا حامل ووحامي صعب جدا بعدي عنك مش لذاتك لكن الهرمونات عندي بتتغير وتتبدل 


لو انت ما استحملتش نور مين هيستحملها 


ادهم شدها لحضنه وقبلها بشوق وعشق 


دخلت عليهم السكرتيرة 


ادهم بصلها بغضب :تلمي حاجتك وما اشوفش وش ام الي جابوكي في الشركة مش في باب تخبطي عليه 


السكرتيرة دمعت ومشيت 


نور :حرام يا ادهم مش كده الموضوع ما يستاهلش 


ad


ادهم :تعالي نروح احسن حاجة انا النهاردة مش عارف مالي مش طايقي نفسي


......................................................


في المساء 


اجتمع الكل في انتظار داني 


بيضربوله ما بيردش 


نور بغيظ :ما بيردش يا خالتوا


ادهم :عملها فيكم خلاص وفلسع 


هنا دخل داني وغمزه :ما تقلقش انت بس انا موجود مش هسيبلك مجال تشمت فيا 


ادهم رفع حاجبه ونور شدت على ايده 


ندى قربت من ادهم :هو ادم مش هيجي 


ادهم :معلش يا ندى لكن كان لازم واحد فينا يفضل عند مازن 


ندى :وما بيردش ليه 


ادهم :تلفونه بالمكتب 


فعلا الكل جهز وراحوا لبيت مايا 


استقبلوهم بحفاوة جامدة وداني قاعد ومستغرب الوضع الي بيمشي بسرعة كده 


سامي :والله انا يشرفني انه مايا تكون مرات ابني 


هنا دخلت مايا لابسه فستان بنفسجي قصير وفاردة شعرها 


داني بصلها بنظره باردة جدا وبص لنور 


نور غمزته 


والد مازن :وانا يشرفني نسبكم من جديد 


داني :لو سمحتوا عايز اتكلم مع العروسة لوحدنا


مروى قلقت 


والدها :اكيييد ده لازم مايا خدي عريسك التراس 


مايا بخجل :اتفضلي 


سيرين قربت على ندى :نظرات داني ما تطمنش صح 


ندى :انا حاسة كده برضه 


داني دخل معاها ومايا قعدت بخجل 


داني فضل باصص ليها فترة 


شبك ايديه 


مايا خجلت من نظراته المبحلقه فيه 


داني :جوازنا هيكون عالورق 


                يتبع


        الفصل الثامن والخمسون من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×