رواية جبروت انثي وسطوة رجل الفصل السادس والاربعون 46 بقلم الاء الرحمن
46
عند نور
فاقت جسمها كله كان بيوجعها بصت حواليها وحمدت ربها انه ادهم مش موجود تحاملت على نفسها وبدلت هدومها وراحت للمشفى
ودخلت للطوارئ اثبتت واقعة ضرب وتعنيف حامل
وبعتت صور الاشعة والتحاليل للمحامي والمشفى بلغت عن حادثة اعتداء
اسد :تمام يا مدام نور كل حاجة هتم بالسر واوعدك انه جوزك ادهم العمري هيبات في السجن النهاردة
نور قفلت معاه :خلصت يا ادهم خلصت حكايتنا ما بقاش فيه نور وادهم فيه نور وحطت ايدها على بطنها نور وابنها وبس
نور شغلت عربيتها وراحت للمشفى عند خالتها
..................................
عند ادهم
الحرس بتوع القصر كلموه وقالوله انه نور خرجت ضربلها كتير ما ردتش توقع انها هتروح للمشفى او الشركة ضرب على الشركة ما كانتش موجودة راح للمشفى
ادهم بنفسه : يا ترى بتفكري بأيه يا نور ايه الي في دماغك سكونك ده مخوفني وكأنه بيقولي انه وراكي مصيبة جاية جاية
ad
لكن انا انا الي غبي انا غيرتي هي الي بتعمل فينا كده من لما اتجوزنا وغيرتي بتخنقها
لكن هي هي الي بتعندني وشورها من دماغها مش معترفة بجوازنا ودايما بحس بشفقتها عليا الحب المفروض يقوينا مش يضعفنا كده هي ضامنة دايما انه انا بحبها وهستحمل منها اي حاجة لكن لا لا يا نور انا ادهم العمري كرامتي عندي بالعالم كله
وساق العربية بسرعه كبيرة
نور وصلت المشفى كان داني ومالك ومنال ونبيل وسامي قدام غرفة مروى
نور ببرود :ازاي خالتوا دلوقت يا ماما
منال بدموع :تعبانة تعبانة وحالتها مش مبشرة خالص والعملية لازم بكرة لانهم بيدوا داني ابر لازم ياخدها على شان ما يضعفش والحالة ما تتدهورش في العملية
نور قربت من داني الي بيبصلها بملامح جافة :ازيك يا داني عامل ايه
داني بقلق عليها غير ظاهر :انا كويس انتي الي عاملة ايه والغبي ادهم عملك حاجة
نور قربت منه بهمس :عايزك لوحدنا يا داني بس من غير ما حد ياخد باله
داني اومألها بدماغه
نور بصت لخالتها من بعيد وقربت على جدها :هتقوم يا جدي ان شاء الله هتقوم وتخف وتبقى كويسة
سامي :يا رب يا رب ادعولها يا نور
نور :يا رب يا جدو
لسه هتمشي نبيل قرب منها :حصل ايه بينك وبين ادعم امبارح
ad
نور بصتله من فوق لتحت :اوعى تقول انك خايف عليا لا ازعل انت فاكر اصلا لو ليك عيال وبصت لوالدتها لا وماما رايحة تجيبلك عيل جديد هه انت ابعد ما تكون اب الاب مش كده هو الي بيحمي وبيحافظ على ولاده وبياخد باله منهم انت بتشوفني بتسحل قدامك وما بتتكلمش ماما اتضلمت وما اتكلمتش سيرين ضاعت قدامك وما اتكلمتش نادر ربنا اعلم هو فين وانت ولا انت هنا جت ماما وضلمت مراتك سناء وما اتكلمتش شوفت ندى بتتضلم من فريدة وادم وبرضه ما اتكلمتش انت ليه اناني كده هاه ليه وبتهديد اوعى تعنل فيها خايف عليا او انك وتيجي تسأل عني دلوقت وبصتله بتهديد الي هعمله من هنا زجي من دماغي لوحدي ومحدش له دعوة بيا واوعى تقول انك ابويا لما تعرف معنى الكلمة دي ابقى قولها يا نبيل العمري وسابته ونزلت
وداني حصلها
نبيل على ايده بغضب واتجنن ازاي تكلمه كده ومنال بتبصله بعدم ثقة
في جنينة المشفى
داني :في ايه مالك ايه الي مخليكي متعصبة كده
نور بصتله :انا رفعت قضيت اعتداء وضرب على ادهم يا داني
داني :مش فاهم ازاي
نور عيطت وحطت ايديها على وشها وانهارت من العياط قدامه
داني بقلق :في ايه مالك ما تتكلمي
نور بدموع :ادهم ضربني امبارح واعتدى عليا وانا رحت الصبح واثبت واقعة الاعتداء ده وقدمت فيه بلاغ للشرطة
داني بجنان :انتي اتجننتي ده جوزك اول كلمة هيقولوها جوزك واخد حقه الشرعي وتاني حاجة سمعت العيلة امك وخالتك ما فكرتيش بكل ده
ad
نور بجنان :ادهم مرض مرض يا داني مرض وبدموع سرطان وعايزة اتعالج منه ارجوك ساعدني انا تعبت تعبت منه ما بقت قادرة استحمل اسلوبه وغيرته الي تقتل دي ومسكت ايده ارجوك ساعدني ساعدني يا داني اخلص منه انا عارف انك بتحبني من زمان وصديقي ودلوقت اقرب انسان ليا لما بقيت عمي ساعدني يا داني ساعدني اخلص منه انا تعبت
هنا كان ادهم قدامهم وبيزقف
ادهم وهو بيجز على سنانه :ده ايه جو العشق الممنوع ده وبص لنور بغضب ميت مره قولتلك ابعدي عنه وبصراخ انتي ما بتسمعيش الكلام ليه ليه عايزة تعانديني وبس ليه هاه ليه
نور وقفت بغضب ولسه هتتكلم
داني مسك ايدها وهمسلها :اخدي الشرطة وراه
الشرطي :ادهم العمري
ادهم لفله :في حاجة
الشرطي :مطلوب القبض عليك
ادهم بصله بقرف :امشي من هنا وشوف جي لمين يله
الشرطي مسك ايده بغضب :الي قدامك ملازم اول مش بيشحد منك فاهم
ادهم بغضب :سيب ايدي انت بتهبب ايه ابعد عني يله
الشرطة مسكوه
ونور بتبصله ببرود
وادهم شك بأمرها
ad
ادهم :هو في ايه
نور سابته وطلعت وداني حصلها والشرطة خدت ادهم بالغصب على القسم وهو مش فاهم حاجة ولما وصل عرف انه نور رفعت عليه قضيت اعتداء واثبتت ده في المحضر
..................................................
عند مازن
كان في الشركة هو وادم
ادم :انا بضرب لادهم ما بيردش وبضرب لنور ما بتردش مش عارف حاسس انه فيه حاجة حصلت
مازن :عادي يمكن بالمشفى
ادم بقلق :لا انا كلمت عمي مالك وقلي انه ما جاش للمشفى ونور خرجت
هنا ضربله رقم ارضي غريب
ادم :الووو
ادهم :ادم انا ادهم
ادم بقلق: انت كويس بضربلك ما بتردش ونور شرحك وايه الرقم الي ضاربلي منه ده
ادهم بغضب مكتوم :ادم ركز معايا نور مقدمة بلاغ ضدي بضرب واعتداء اتصرف جيب محاميين الشركة انا بقسم ....
ادم بغضب :ايه الي انت بتقوله ده بتهزر صح مستحيل
ادهم بغضب :مش وقت صدمة دلوقت شوفوا الزفتة دي فين تيجي تتنازل عن البلاغ
ادم :طيب طيب اقفل انت وانا هتصرف
ad
مازن بعدم فهم :في ايه
ادم خد مفاتيحه :نور مقدمة بلاغ ضد ادهم وحاجزينه في القسم
مازن :بلاغ ايه
ادم :مش وقته تعالا نروحله دلوقت وهفهمك في السكة
وفعلا خدوا اتنين من المحاميين وراحوله اول ما شافوه جريوا عليه والمحاميين دخلوا للضابط
ادهم كان قاعد وغضب العالم كله بعنيه
ادم :ايه الي حصل
ادهم بغضب مكتوم :اتاخنقنا امبارح وحصل الي حصل وما توقعت ابدا تعمل كده
مازن :اكيد دي اتجننت ازاي تجيها الجرأة تعمل كده دي الصحافة لو عرفت هتبقى فضيحة
بعد مدة خرج المحامي والكل بيبصله بغضب
المحامي :للاسف زوجة حضرتك مثبته بالتقارير حادثة الاعتداء والضرب الي حصلة وانت عارف القانون مع الست دلوقت لازم زوجة حضرتك تتنازل عن المحضر الي هي مقدماه
ادم خبط الكرسي برجله :ايه الي بتقوله ده
الكل كان بيضربلها ما بتردش
ادم كلم جده ونبيل وخبرهم بلي حصل
سامي بغضب لمنال :بنتك فين
منال باستغراب :ليه ما اعرفش ما شوفتهاس من لمى كانت هنا
هنا جت نور وداني
ad
نور من شكلهم عرفت انهم عرفوا
سامي قرب منها وضربها بالألم :ايه الي انتي مهبباه ده في واحدة محترمة تقدم محضر في جوزها وبغضب وهو بينهج دلوقت دلوقت تروحي تتنازلي عن المحضر لا اقسم بالله هطربق الدنيا كلها فوق دماغك
نور بصتله بغضب : اوعى اوعى يا سامي العمري تمد ايدك عليا مرة تانية لانه كل الي بيحصل دلوقت وزمان بسببك انت وبس تنازل مش هتنازل ابدا غير لو حفيدك طلقني ووصله الكلام ده
مالك بغضب :نور احترمي نفسك واتكلمي عدل فاهمه ودلوقت تروحي تعملي تنازل عنه
نور بصتلهم بغضب :مش هتنازل عن حقي غير لو ادهم طلقني وسابني في حالي واعلى ما في خيلكم اركبوه
وسابتهم ومشيت
منال بدموع ندهت عليها :نور نور
نور رجعت وقربت منها :كان لازم نفضل بعاد عنهم يا ماما البعد عنهم سعادة وراحة
انا هروح الڤيلا ومش هرجع للقصر ده تاني فاهمه ومش هعمل خاطر لحد غير لنفسي وبصتلهم كلهم ادهم يطلقني هتنازل عن المحضر وطلاق مفيش رجعة فيه عند القاضي مش بس يقول انتي طالق ده شرطي لو هتنازل
كامل كلم ادم وقله الي حصل
ادم بغضب :بنت ال ....
ادهم شد على ايده بغضب :قول ايه الي حصل بالحرف
ادم اتنفس بغضب :نور بتقول لو هتتنازل لازم تطلقها ومش بس كلمة وتخرج منك لا تطلقها عند القاضي على شان ما تقدرش ترجعلك خالص
ادهم عينيه كانت بتطلع جحيم
ad
الشرطي :لو سمحت من غير شوشرة معايا على الحجز
ادهم مشي معاهم
ادم :ادهم هنعمل ايه
ادهم مشي من غير ولا كلمة
مازن بغضب :لو مكانه اطلقها وما اسألش فيها ايه القرف ده ما تزعلش مني ده مش حب ده بيدوس على كرامته على شان وحده ما تستاهلش
سيرين ضربتله كنسلها
.....................................................
عدا اسبوع وادهم في السجن والكل بيقنع نور تتنازل وهي على موقفها
ومروى عملت العملية وداني تبرعلها بكليته
في السجن
دخل الشرطي على ادهم
ادهم العمري عندك زيارة
ادهم مشي وراه بكل برود واتصدم لما شاف نور وشد على ايده بغضب
قعد قدامها :انجزي
نور ببرود :بص يا ادهم من الاخر كده تنازل مش هتنازل لو كل العالم وقفت في وشي غير لما تطلقني طلاق رسمي والكرة في ملعبك
ادهم وقف وبصلها بغصب مكتوم : يبقى خليني في السجن ومش هطلقك ايه هتسجن شهر شهرين سنة مصيري هخرج وبصلها بنضرة خوفتها نوعا ما لكن لما اخرج يا نور هه هتشوفي دنيا غير الدنيا دي خالص وسابها ودخل تاني للزنزانة
نور وقفت يبقى مفيش قدامي حل تاني يا ادهم انت الي اخترت
يتبع