رواية جبروت انثي وسطوة رجل الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم الاء الرحمن


 رواية جبروت انثي وسطوة رجل الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم الاء الرحمن


38


عند فريدة 


كلمت ادهم 


ادهم :اهلا يا امي ازيك 


فريدة بتعب مصطنع :انت فين يا حبيبي 


ادهم :عندي شغل في شرم 


فريدة :اها ربنا معاك فين في الشالية بتاعنا 


ادهم :ايوه يا امي ويا ريت ما تخبريش حد 


فريدة :ربنا معاك يا حبيبي 


فريدة قفلت معاه وكلمت داني خبرته عن مكانهم 


داني بشرود :جه الوقت الي ادافع فيه عن حقي فيكي يا نور النهاردة هتبقي ليا وكله تحت عينه وده وعد مني 


داني شغل العربية وتوجه لشرم وفي دماغه ميت حاجة وحاجة عايز ينفذها 


...................................................






ادهم ضرب على مازن 


ad

مازن :اهلا يا ادهم ازيك عامل ايه 


ادهم :الحمدلله كويس انت فين 


مازن :من شوية دخلت الشركة هخلص كم حاجة واروح 


ادهم :مازن اليومين دول مش هقدر اجي الشركة لا انا ولا ادم عارف هيكون الحمل تقيل عليك 


مازن :لا يا ادهم ارجوك انا والله لسه هكلمك اخد منك اجازة مستعجلة مقدرش ارجوك اعفيني 


ادهم بسخرية :مازن ما تستعبطش وفكك من النوادي اليومين دول ربنا يعينك 


مازن وهو بيجز على سنانه : ادهم لم نفسك وانا اهو بقولك انا عندي حاجة ضرورية مش هقدر على الشركة لوحدي 


ادهم بتفكير :طب والعمل وادم شرحي 


مازن باستفهام :هو في ايه انتوا فين اصلا وايه الي مخليكم مش قادرين تيجوا 


ادهم بسخرية :بعيد عنك خطفنا مراتتنا 


مازن 😳:بتهزر صح لا انت ما تعملش كده هي تطلع من ادم المجنون اه لكن انت لا مستحيل تعملها 


ادهم :ما كانش في حل غير ده يا مازن انا حاولت لكن تعبت كل حاجة بعملها بتتفهم غلط 


مازن بتفهم :اها ربنا يعينك لكن ارجوك يا ادهم هو يوم واحد انا بجد عندي حاجة ضرورية في البيت 


ادهم :في ايه ما تقول على طول 


ad

مازن :بعدين يا ادهم بعدين 


ادهم قفل معاه وفضل قاعد ساعات معدهاش على البحر 


.........................................................


عند نور كانت متجننة وعايزة تخرج وبتحاول تلاقي اي طريقة تخرج فيها من البيت 


نور ضربت على منال 


منال :الو 


نور :ماما الحقيني ادهم خاطفني 


منال 😏:طب وماله جوزك وعايز يراضيكي غلطان يعني 


نور بغضب :انتي كنتي عارفة يعني اكيد بتهزري يا ماما ده جنان 


نبيل جنبها :اسمعيه يا بنتي وافهميه اكييد ليه اسبابه انتي ما تعرفيش هو بيحبك ازاي اكيد غيرته عمته والراجل الي بيعترف بغلطه احسن من الي مابيعترفش


نور بغضب :بقى كده طيب استحملوا بقى رد فعلي على الي اتعمل 


وقفلت الفون 


منال :دي مجنونة معرفش هتعمل ايه ولا بتفكر في ايه 


نبيل :ما تقلقيش لما كلمني ادهم كنت متأكد انه هيصلح الي حصل 


منال :يا رب يا نبيل يا رب 


نبيل :بقولك ايه ما تفكك منهم ومن مشاكلهم وتيجي اقولك كلمتين 


منال بغيظ :انت ما بتشبعش 


هنا ضرب موبايله كانت سناء 


ad


نبيل اتأفف ورمى الفون بعشوائية 


منال :في ايه مين عالفون 


نبيل بلا مبالاة :سناء 


منال 😏


سناء فضلت تضرب 


منال :طب ما ترد يمكن في حاجة ضرورية ضربت كتير 


نبيل اتأفف ورد 


نبيل بملل :ايووه يا سناء 


سناء بغضب:بكلمك مت بتردش ليه انت هتفضل غير مسؤول كده لامتى انا قرفت قرفت منك ومن برودك وطريقتك ابنك غايب بقاله يومين وانا معرفش هو فين وبضربله تلفونه مغلق 


نبيل ببرود :مازن كلفه بشغل وسافر بره البلد امبارح 


سناء بغضب :ازاي وانا امه ما اعرفش انه ابني سافر وازاي تسيبه يسافر واحنا في الضروف دي 


نبيل :ده الي حصل سلام 


وقفل في وشها وهي انهارت من العياط على حياتها الي ادمرت بين يوم وليلة 


منال :في ايه 


نبيل :مفيش بقولك ايه صاحبتك الي اسمها رانيا اخبارها ايه 


ad


منال بغضب وغيرة  :وانت مالك ومالها يا نبيل ولا ايه عاجبك جوز لاتنين وقولت اما اجيب التالتة 


نبيل بهزار :تصدقي فكرة 


منال خبطته على بطنه 


نبيل :اااه بهزر يا بنتي ما بتستحمليش هزار اووف 


منال :اتكلم بتسأل عنها ليه 


نبيل :ههههه عايز اجوزها لكامل 


منال برقتله والفرحة بعينيها :كامل قالك كده عايز يتجوز على فريدة بجد 


نبيل :ايوه وانا الي هجوزه بنفسي لكن انتي كلميها وجسي نبضها كده وشوفي الحوار هيمشي ازااي 


منال :ههههههه ياااه فريدة دي هتفرقع 


.............................................................


عند ادم 


دخل فتح الاوضة ودخل لعند ندى بالراحة كانت نايمة ودموعها على خدها 


ادم بصراخ :ندددددددددددددى 






ندى اتفزعت وقامت :في ايه مين مات 


ادم :هههههههه مفيش بصحيكي بس 


ندى مسكت الفازة ورمتها عليه لكن تفاداها 


ادم :يا بنت المجنونة 


ad


ندى بجنان :مجنونة هو انت خليت فيا عقل وبصراخ خرررجني طلقني ابعد عني ابعد عن حياتي بكرهك بكرهك


ادم ثبتها جامد :اششششش اهدي اهدي كنت بهزر والله 


ندى بغضب :عايزة اروح يا ادم روحني مش عايز افضل معاك ارحمني بقى 


ادم مسك وشها بحنية :بحبك بعشقك واوعدك عمري ما هخلي حد يتدخل فينا من تاني ارجوكي سامحيني يا ندى انا مش عارف اعيش وانتي بعيدة عني كده 


ندى بصت في عينيه ودموعها بتنزل وكلها عتاب ولوم :انت موتني يا ادم موتني انا حاسه اني اكبر من عمري بكتير انت طفيت ضحكتني خلتني ندى الي دموعها على طول بتنزل مع انها عمرها ما نزلت 


ادم بأسف : انا غلطان والله غلطان وندمان سامحيني وهتشوفي ادم تاني خالص ارجوكي 


ندى بصت لعينيه الي الندم مليها وتاهت فيها 


ادم حس بتوهانها وقرب منها وخد شفايفها بقبلة شغوفة وندى شاركته حبه وعشقه وشغفه وغابوا لعالم تاني مفيش غير حبهم 


....................................................


عند سيرين 


كان نادر بيخبط جامد على الباب 


نادر بغضب :سيرين افتحي هكسر البااب اااه دماغي ارجوكي سيرين 


سيرين بدموع :ما اقدرش ما اقدرش يا نادر على شان مصلحتك لازم ادوس على قلبي سامحني يا حبيبي سامحني 


نادر خبط على الباب جامد وبصرراخ :بقووووولك افتحي دمااغي ااااه 


ad


نادر كان بيخبط على الباب بطريقة تخوف 


سيرين ضربت على مازن كان في اجتماع وما ردش ورنتله تاني وتالت لكن كان فونه صامت 


فجاءة خرج صوت من الاوضة بصوت كسر زجاج وبعدين اختفى صوت نادر 


سيرين بقلق :نادر نادر انت كويس 


لكن مفيش صوت 


سيرين :نادر رد عليا يا حبيبي ارجوك نادر 


سيرين قلقت جدا ودورت على المفاتيح الاحتياطي بتاعت البيت لحد ما لقتها وفتحت الباب وايديها بتترعش واول ما دخلت 


نادر زقها على الارض وخرج 


سيرين :ااه نادر نادر ارجوك 


سيرين حصلته وحاولت توقفه ووقفت قدام الباب 


نادر بعينين حمراء تخوف :افتحي الباب 


سيرين :مش هفتح مش هفتح بتضحك عليا يا نادر مش هفتح ولا هتخرج وهتخف ارجوك يا حبيبي اهدى 


ندى شدها بغضب :بقولك افتحي 


سيرين بغضب :بقولك مش هفتح مش هفتح 


نادر شدها من ايدها وخد منها المفاتيح بالغصب 


وسيرين بتحاول تمنعه 


ad

وزقها على الارض وفتح وخرج زي المجنون من البيت 


سيرين عيطت جامد وضربت على مازن كتير ما ردش 


.................................................


عند ادهم رجع الشالية 


اول ما دخل نور هبت في وشه زي البوتجاز 


نور بغضب :وبعدين مع الجنان الي بتعمله ده 


ادهم :نور ارجوكي اديني فرصة اتكلم ارجوكي ما يصحش كده غلطان مش هقول لا لكن لازم يكون في تفاهم شوية ما بينا 


نور بغضب  :انا مش عايزاك يا اخي سيبني


ادهم مسك وشها بغضب :هتحبيني يا نور هتحبيني حتى لو غصب عنك وداني الزفت ده مش هتقربيله 


نور بغضب :والله لو ما سبتني بأرادتك لاخونك معاه يا ادهم واهو يكون ليك مبرر تكرهه بجد وقتها 


ادهم ضربها بالألم ومسك وشها جامد لانه جاب اخره من لسانها :اخرسي اخرسي وما تكرريش الي قولتيه ده عمرك في حياتك محدش يقدر يبص على حاجة بتاعة ادهم العمري فاهمة


نور بحقد :بكرهك بكرهك 


ادهم اتنفس جامد :ادخلي جوى لاطين عيشتك 


نور بصتله بغضب ودخلت 


....................................................... 


عند مازن رجع البيت 


كان البيت ساكن جدا والصمت عام فيه 


مازن نده على سيرين :سيرين سيرين 


دخل على اوضته كانت سيرين بتعيط 


ad

جري عليها بلهفة سيري سيري مالك في ايه 


سيرين بصتله بغضب وضربته بالألم 


مازن شد هلى فكه بغضب وشد على ايده لحد ما ابيضت 


سيرين بصراخ وغضب :قولتلك ما تخرجش خرجت وسبتني معاه نادر سابنا نادر ضااع ضااع يا مازن 


مازن اتنفس جامد :فتحتيله ليه 


سيرين بغضب :انت خرجت ليه سبتني في الوضع ده ليه طبيعي الي حصل ده اخويا اخويا يا بني ادم 


مازن بغضب :اخوكي انا انقذته وانتي الي ضيعتيه وسابها وخرج 


........................................................


عدا يومين 


ادهم بيحاول يراضي فيهم نور ويتعامل معاها بلين ومش بتتجاوب معاه 


ومازن بيدور على نادر ومش لاقيه وسيرين بترمي اللوم على مازن بلي حصل 


وادم وندى بيجددوا حبهم 


وسامي خرج من المشفى 


وفريدة واختها بيخططوا يأذوا منال وبناتها 


وداني اتعطلت عربيته وتاخر على روحته لنور 


....................................................






عند داني وصل الشالية 


وما كانش في عربيات خالص قدام الشالية 


ركن العربية ودخل ضرب الجرس محدش رد 


بص حوالين الشالية 


كان باب المطبخ من الجنينة مفتوح 


دخل بالراحة 


ad

وبص حوالية ما كانش في حد 


طلع الاوض فوق وفتحهم ما كانش في حد لحد ما دخل اوضة كانت نور نايمة 


داني بصلها بجنان وخرج حاجة من جيبه وهو بيبص لنور بقلق 


داني بدموع :لازم اعمل كده لازم احميكي منه انا الي بحبك يا نور انا الي بعشقك مذ هو 


داني حط على انفها منديل عليه مخدر 


وبعدين حاول يفوقها ما فاقتش 


داني فضل باصلها :انا عمري ما حبيت غيرك يا نور وعمري ما شفتك اخت زي ما بتقولي انتي طول عمرك حبيبة على شان كده كنت دايما اكون في ضلك واحبلك الخير واهم حاجة تكوني سعيدة لكن صدقيني عمرك ما هتكوني سعيدة مع ادهم ادهم وسخ جدا يا نور وعمره ما حبك انا الي بحبك 


سامحيني يا نور سامحيني لكن مفيش طريقة غير دي على شان يبعد عنك الزفت ده 


داني قلعها وهو مغمض عينيه بندم والم وهو مستحقر نفسه 


وقلع ونام جنبها 


...........................................................


في القصر 


كان الكل في الصالون وفريدةممددة على الكنبة 


دخل كامل وماسك في ايده وحده 


كامل بابتسامة :اعرفكم رانيا مراتي 


............................................................


غند نور 


اتململت وعينيها نعسانه فاقت وحست انه فيها حاجة بصت لنفسها كانت قالعة واتصدمت من الي جنبها 


نور بصراخ :داااني 


داني عدل نفسه ببرود :حاجة من حقي وخدتها 


عند ادهم 


رجع الشالية كان جايب اكل طلع لنور يفوقها لعل وعسى ترضى تاكل لانها من يومين ما بتاكلش خالص 


فتح الباب 


نور بصت للباب وهي بتتنفس جامد مش قادرة تستوعب الي بيحصل 


ادهم قدامها وهي قالعة وجنبها داني 


ادهم وقع الاكل من ايده وعينيه بلون الدم


                يتبع


         الفصل التاسع والثلاثون من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×