رواية جبروت انثي وسطوة رجل الفصل السابع عشر 17 بقلم الاء الرحمن


 رواية جبروت انثي وسطوة رجل الفصل السابع عشر 17 بقلم الاء الرحمن


17


ادهم وايديه في جيبه :ليه سألتيني لو جدي خلف من تاني 


نور بتوتر ظهر عليها :مفيش عادي يعني سؤال عابر 


ادهم قرب منها ومسك شعرها 


نور :اه بتعمل ايه يا مجنون 


ادهم بغضب :للدرجادي حقيرة بتستغلي عشقي ليكي وتوقعيني للدرجه دي انا مفرقش معاكي ايه الانانية دي 


نور نزعت نفسها منه :ايه الي بتقوله ده انت اتجننت انا سألت سؤال عادي 


ادهم كان بيقرب عليها بغضب :خالتك عرفت ولا لسه


نور :هااه 


ادهم بغضب :اتكلمي 


نور زقته بغضب:انت مجنون بتصرخ كده ليه وع عرف عرفت عن ايه 


ad


ادهم ثنى دراعها ورى ظهرها :اتكلمي خالتك عرفة عن مالك 


نور :بتوجعني سيب ايدي 


ادهم ساب ايدها وهو متجنن 


نور قربت منه وحاولت تهدا وتفهمه على شان يساعدها  :ادهم ده حقها خالتوا اتحرمت من ابنها من زمان قوي طبيعي انها تدور عليه 


ادهم بصراخ :يبقى تستغلي عشقي ليكي ولحظة حلوة بينا وتخليني اتكلم هاه 


نور قربت منه :مش كده صدقني 


ادهم تاه بعينيها ولعن ضعفه قدامها وخبط ايده في الحيطة 


نور بلهفة :ادهم اهدا ارجوك اهدا كل حاجة هتبقى كويسة 


ادهم بغضب من نفسه :حبك لعنة يا نور بدعي ربنا دلوقت انك تطلعي من قلبي ودماغي 


نور بألم داخلي:ياه للدرجة دي 


ادهم بغضب :بقيت بكره نفسي بسببك بكره ضعفي قدامك بكره قلبي الي بينبض باسمك بقيت بكرهني


نور بصراخ ودموع :وانا بقيت بحبك بحبك يا ادهم 


ادهم اتصدم جدا ونور بتعيط


ادهم قرب منها بحنيه ورفع راسها وبص في عينيها :الي قولتيه ده بجد 


ad


نور دموعها كانت بتنزل جامد وكانها بتعاقب نفسها على الضعف الي جواها دلوقت 


ادهم مسح دموعها بألم داخلي وحس نور بشخصيتها واسلوبها بتفكر في ايه  :الحب مش ضعف يا نور


نور بعدته عنها وخدت شنطتها :انا عايزة اروح 


ادهم حضنها من ظهرها :اهدي انا اسف مكنتش اقصد اتعصب عليكي 


نور لفتله وبصت في عينيه بعتب ودموع :حبي لعنة يا ادهم بقيت بتكره نفسك يا ادهم بقيت بتكره قلبك الي بيدق بأسمي 


وزقته وهو متمسك فيها جامد :ابعد عني سبني






ادهم حضنها جاامد لحد ما هديت في حضنه :انا اسف يا نور انتي ما تعرفيش انا بعشقك ازاي انتي حلم طفولتي ومراهقتي وشبابي انا كنت بنام على صورتك وبصحى على صورتك انتي كنتي الادمان بالنسبالي ااااه لو تعرفي الكلمة الي قولتيها من شوية عملت فيا ايه يا نور حتى لو كنتي مش قصداها 


انا دلوقت مستعد احارب العالم كله معاكي 


انتي كنتي حلم بعيد ووصلتله


نور بعدت عنه وبصت في عينيه وهو سارح في عينيها وقربت منه وقبلته 


وادهم مصدوم من الي بيحصل هو بيحلم ولا ايه 


ادهم بادلها قبلتها واتجرأ اكتر 


نور بعدته بأحراج :ادهم ارجووك 


ادهم تاه في عينيه واتكلم بهمس :مش قادر ابعد يا نور عايزك ارحميني بقى 


نور برجاء :لو سمحت يا ادهم ما ينفعش 


ad


ادهم شدها عليه من وسطها وهو فاقد سيطرته على نفسه تماما :انتي مراتي ايه الي مينفعش 


نور بتحذير :ادهم خلاص كفاية كده 


ادهم مسك وشها برجاء :خلينا نتجوز مع ادم وندى ارجوكي يا نور مش هقدر امسك نفسي عنك اكتر من كده 


نور بتهرب :هفكر يا ادهم لكن سبني اروح دلوقت اتأخرت 


ادهم اتنهد وبعد عنها بالعافية:هستنى جوابك على احر من الجمر وهحترم رغبتك


نور ابتسمتله وكانت هتمشي


ادهم :رايحة فين 


نور :هروح 


ادهم :تروحي ايه في الليل كده هوصلك انا وعربيتك هتلاقيها الصبح عند باب بيتك 


نور :اوك 


................................................


عند ادم كلم ندى


ادم :يا احلى مساء على الناس الكويسة 


ندى :ههههه مش هتبطل هزار 


ادم :انا صراحة مش مصدق انك يومين وهتيجي تنوري الجناح هنا 


ندى بقلق :بس انا خايفة يا ادم انا عمري ما نمت بره البيت 


ad


ادم :بيت ايه يا هبلة فكك انتي هتنامي في حضني 


ندى 😏:ده على اساس انك كده بتطمني انت بتقلقني اكتر 


ادم :بحبك يا بت 


ندى بغيظ :بت اما تبتك احترم نفسك 


ادم :هههههه طب بحبك يا وحش 


ندى بجنان :وحش ياكلك ايه الالفاظ السوقية دي 


هنا دخلت فريدة على ادم 


ادم : ندى هكلمك بعدين 


ندى :هتروح فين انت زعلت انا بهزر 


ادم كتم ضحكته : خلاص يا ندى مش وقته سلام وقفل السكة


ندى بدموع طفولية :انا كنت بهزر مش قصدي والله


ادم :ادخلي يا امي عايزة حاجة 


فريدة بغيظ :بتكلم مين 


ادم :دي ندى 


فريدة بدموع مصطنعة :سيبها يا ادم انا مش عايزاها نفسي اجوزك الي انا اخترها ارجوك لو بتحبني 


ادم مسك ايدها وباسها :يا امي انتي على دماغي من فوق لكن دي الي قلبي اختارها انتي صح يهمك سعادتي انا هبقى سعيد مع ندى 


ad


فريدة بغضب :يعني ما يحقش ليا اجوز حد على مزاجي 


ادم بهزار :على التانية بقى جوزيني براحتك 


فريدة بفرحة :بجد هتتجوز على ندى بعد الفرح 


ادم باستغراب :امي انا بهزر انتي صدقتي 


فريدة بغضب :وانا كبرت في دماغي اتجوز ندى لكن بعد فترة تتجوز عليها الي انا اختارها 


ادم بتهرب :ان شاء الله اتجوز الاول ولوقتها فرج 


فريدة خرجت من عنده وهي فرحانه جدا وبنفسها :كده هتتكسري اكتر يا منال انتي وبناتك والزفتة نور هدبرلها مصيبة تاخدها 


فريدة راحت لاوضة كارما اختها 


كانت مع سلمى 


كارما :في ايه الفرحة هتنط من عينيكي 


فريدة بلهفة :ادم وعدني يتجوز على ندى 


سلمى ضحكت جاامد 


فريدة بغيظ :بتضحكي على ايه يا هبلة انتي 


سلمى :ادم اجبن من انه يعمل كده لو قولتيلي ادهم كنت اصدق لكن ادم مستحيل 


كارما بسخرية :بالعكس ادم الي يعمل كده لانه دماغه انه يرضي فريدة وبس 


لكن ادهم كلمته من دماغه مش سائل عن حد 


ad

سلمى :جايز 


........................................................






عند ادهم 


نور :تصبح على. خير 


ادهم مسك ايدها قبل ما تنزل :هتفكري مش كده 


نور بهروب :هفكر يا ادهم 


ادهم بتحذير :اوعي اعرف انك بتتهربي مني وبتخدريني بس 


نور هربت من عينيه :مش وقته يا ادهم اتاخرت قوي سلام 


ادهم مسك دراعها بغضب :نوور 


نور نزعت دراعها منه واتنهدت :مش هكدب عليك اسلوبك وطريقتك مخوفاني مش هقدر ايتحملهم غيرتك تحكماتك هتبقى كتير قوي علبا مش هقدر 


ادهم ضحك بسخرية :على فكرة انتي ما بنحبينيش انتي بتحبي حبي ليكي وبس حبيتي الاهتمام واللهفة الزيادة حبيتي ادهم الي بيجري وراكي وبيضعف قدامك لكن حب الي انتي فيه ده مش حب بدليل التهرب الي بتعمليه دلوقت 


وبص قدامه ونور مصدومة من كلامه هي فعلا حبت حبه ليها واهتمامه فيها 


ادهم ببرود :انزلي يا نور 


نور نزلت وهي شاردة في كل الي حصل النهاردة 


دخلت الڤيلا ومروى متابعاها من لما نزلت واول ما دخلت جريت عليها 


نور :اهلا يا خالتوا


مروى :عرفتي حاجة جديدة 


ad


نور :ما قدرتش اخرج منه حاجة النهاردة لانه عرف لعبتي واتخانقنا خناقة جامدة قوي


مروى بصتلها بغموض:حبيتيه يا بنت منال مش كده 


نور بتوهان :مش عارفة يا خالتوا مش عارفة انا حاسة اني ضايعة 


مروى بغضب :دوسي عليه قلبك ده بلا حب بلا هبل الحب ما بيجيش منه غير وجع القلب وبالذات مع واحد طبعه صعب زي ادهم هيقرفك روحك تحكماته وغيرته هتكرهك فيه


هيقعدك عن شغلك صدقيني لو اتجوزتيه كل ده هيحصل 


نور بتوتر :لكن هو واخدني وانا ناجحة مستحيل يعمل كده 


مروى :مهما اتكلمت انتي عايزاه خلاص انا شايفة حبه في عينينكي مهما كدبتي على روحك 


انا نصحتك وانتي ادرى في مصلحتك 


خرجت مروى ونور شردت ودعتها نزلت 


نور مسحت دمعتها :عمر دموعي ما نزلت وبصراخ ليه بتنزلي دلوقت ليه 


ندى دخلت عليها :نور انتي كويسة 


نور حضنتها جامد


ندى :في ايه يا نور انتي كويسة فيكي حاجة 


نور بصت لندى بدموع بتحاول تمسحها : عرفتي ازاي انك بتحبي ادم يا ندى 


ندى بصتلها بابتسامة وعرفت انه نور غرقت في بحر الحب :حبيت قربه حبيت لهفته وخوفه عليا 


احساس انه في انسان بيهتم فيكي وحافظ كل حاجة عنك احساس حلو اوي بتحسي روحك طايرة في السماء وده الي حسسني في ادم على شان كده لقيت قلبي بيدقله لوحده 


ad

ومسكت ايد نور


ادم وادهم ملهمش دعوة بلي حصل زمان هما نضاف اوي يا نور عكس والدتهم 


نور مسحت دموعها :سيبيني لوحدي يا ندى


ندى :اديه فرصه يا نور ادهم يستاهلها حبه وعشقه ليكي ظاهر ويستاهل الفرصة دي 


ندى سابتها وخرجت وهي شاردة


.................................................


في الصباح 


فاق ادهم خد شاور وبدل هدومه 


ونزل ببرود :صباح الخير 


بص حواليه ما كانتش سيرين موجودة 


ادهم بص لنادر :نادر عدي عليا على الشركة النهاردة عايزك في حاجة 


نادر :ليه في حاجة 


ادهم :مفيش عايزك تبتدي تدريب معانا في الشركة 


سامي باستغراب :سيبه يتخرج الاول 


ادهم ببرود:انا عارف بعمل ايه 


مفيش شوية ضرب مازن على ادهم 


ادهم كنسله 


ضرب على ادم


ادم :ايووه يا برنس عامل ايه 


مازن :ادهم فين 


ادم :فيك حاجة يا مازن مال صوتك 


مازن :قول لادهم اني هاجي مع عيلتي المساء


ادم :انا مش فاهم حاجة 


ad







مازن :قول لادهم وهو هيفهمك سلام 


ادم قرب من ادهم :مازن ماله بيقولك انه جي المسا لهنا مع عيلته هو في ايه 


ادهم قعد ببرود وبص لنبيل :عمي في عريس لسرين 


سامي :عريس ايه ده 


سناء :بنتي لسه صغيرة ملهاش جواز دلوقت 


ادهم بغضب مكتوم :يا ريتك خدتي بالك منها قبل ما تقولي صغيرة يا مرات عمي 


فريدة :هو في ايه 


ادهم :مازن صاحبي جي النهاردة يطلب ايد سيرين 


سامي بفرحة :ونعم الاخلاق شاب محترم جدا يستاهل نسب عيلة العمري 


ادهم بسخرية وبنفسه :كويس انه وافق يناسبكم 


نبيل :هو شب كويس لو سيرين موافقة انا ما عنديش مانع 


ادهم :سيرين موافقة نور قالتلها امبارح وهي موافقة 


سناء بغضب :ونور مالها ومال بنتي 


نبيل بصلها بغضب :نور اختها ويمكن باليومين دول بقت اقربلها من حضرتك 


وبص لادهم :خليهم يتفضلوا يا ادهم 


ad


ادهم قام :تمام انا رايح الشركة 


ادهم خرج وادم حصله 


وهو سايق ضربتله نور 


ادهم باستغراب :الوو صباح الخير


نور ببرود :صباح النور انت فين 


ادهم بقلق :في طريقي للشركة انتي كويسة فيكي حاجة 


نور ابتسمت لخوفه عليها :كويسة يا ادهم ما تخافش لكن مازن من شوية بعتلي انه هيجي يطلب ايد سيرين 


ادهم :ايوه كلمني من شوية اعدي عليكي عايزة تحضري 


نور :هاجي انا وندى ما تتعبش نفسك 


ادهم :تمام عايزة حاجة هقفل 


نور :انت كويس 


ادهم :مفيش لكن افتكرت انك ضربالي من الصبح تقوليلي انك موافقة نتجوز 


نور :اهاا 


ادهم بغضب مكتوم :مفيش رد يعني 


نور بتهرب :ادهم انا وصلت الشركة هكلمك بعدين 


سلام وقفلت معاه واتنفست جاامد 


ad

ادهم ضرب الدريكسون بغضب :عنك ما اتجوزتي يلعن ابو الحب على الي هيحب على الي هيتجوز 


ادهم دخل الشركة كان متعصب تحت همهمات الموضفين 


واول ما دخل شاف مازن 


مازن :اتاخرت يا صاحبي 


ادهم بصله بغضب وطلب من السكرتيرة قهوة :اطلع بره يا مازن انا مش طايق نفسي


مازن قعد قدامه ببرود :اوعى تفتكر اني هجي النهاردة على شان سيري لا انا لو جيت جيت على شانك انت وبس ولا هي تستاهل كل الي حصل 


ادهم بغضب :عمري ما توقعت انك تقرب من اهل بيتي مع انه فيك عبر الدنيا لكن عمري ما توقعت تقرب من عيلتي 


مازن ببرود :هي الي جتلي البيت وقالتلي بحبك يعني وحدة وبتعرض نفسها عليك وانت في شقتك هتعمل ايه حط نفسك مطرحي وشوية شوية لقيت نفسي مش عارف اخلص من العلاقة دي لحد ما حصل الي حصل 


ادهم بغضب :اطلع بره يا زفت انا مش طايقك


مازن خرج :ههههه اشوفك المساء يا يا صاحبي 


.............................................


في المساء


كان الجميع في الصالون بانتظار مازن وعيلته 


ضرب الجرس فتحت الشغالة 


كانت نور وندى 


سلمى بغيظ :ايه الي جابهم دول 


فريدة :صوتك بلاش يسمعوكي مش ناقصنا سيبيهم لوقتهم 


ad

ادم جري على ندى :ايه المفاجاءة دي 


ندى بكسوف :عجبتك 


ادم بابتسامة :جدا 


نور بغيظ :ما تخف يا عم النحنوح 


نور عينيها اتعلقت بأدهم الي مصدرلهم البرود والا مبالاة ببراعة 






نور :مساء الخير للجميع 


سامي :مساء النور يا حبيبتي عاملة 


نور :اهلا يا جدي وبصت حواليها امال عروستنا فين 


نبيل :فوق بتحضر نفسها لسه 


نور :طيب هطلع لها 


سلمى بغيظ :هي قالت مش عايزة حد يطلعلها 


نور بسخرية :هي قالت مش عايزة حد غريب زيك يطلعلها مش اختها وغمزتها 


ادهم بصلها ببرود لكن عجبته 


سامي قربله :فرسه مش كده لكن باين جدا انكم متخانقين 


ادهم اتنهد :مفيش حاجة يا جدي كله تمام 


جه مازن واتفقوا على كل حاجة وان كتب الكتاب والفرح بعد شهر 


مازن بخبث:طيب ما نفرح مع ادم ايه رائيكم 


ad


ادم :هو الكل هيتجوز بفرحي ولا ايه


ادهم بص لنور الي كانت بتبصله 


سامي :تمام خير البر عاجله فرحك وفرح ادم مع بعض 


مازن بص لسيرين بتوعد :لكن ممكن اقعد مع العروسة 


رامز والده :ههههه مستعجل ابني قوي 


نبيل :طبعا حقكم 


ادهم بنفسه :حق ايه بس دي حامل 


سيرين خافت من نظراته وكانت ماسكه بايد نور قوي :ما تسيبينيش ارجوكي 


مازن بسخرية :مش يالله يا عروسة 


نور :اهدي ولا هيقدر يعملك حاجة ده بق على الفاضي 


مازن دخل ورا سيرين وقفل الباب 


........................


ونور بصت حواليها 


امال فين ندى وادم 


سلمى بسخرية :تلاقيهم في حتة ظلمة ولا حاجة 


كارما بغيظ :بتهزر بنتي بتحب الهزار 


نور بسخرية :حتى لو خدها الجن لاحمر مراته وعلى ذمته 


ادهم ضحك بسخرية وقام مدلها ايده :طيب تعالي يا مراتي افرجكك على الخيل ما وحشكيش 


نور بتردد :هااه


ادهم شدها معاه :هاه ايه بس ما تنجزي


ولسه هيخرجوا من باب القصر ادهم اتصدم بالشخص الي موجود قدامه


عمي مالك 

يتبع


          الفصل الثامن عشر من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×