رواية جبروت انثي وسطوة رجل الفصل الثاني والاربعون 42 بقلم الاء الرحمن
42
عند ادهم
فضل يبص لنور بشرود
نور فاقت وهي بتتوجع واول ما شافت ادهم اتخضت
ادهم ببرود عاكس على الي جواته :ايه شفتي عفرين
نور بألم :انا فين ايه الي حصل
ادهم : بالمشفى
وقام قرب منها وهو بيبصلها ببرود اصلك حامل يا مراتي لكن عايزين نفكر شوية مع بعض انتي حامل من مين هااه
...............................................
عند مروى
كانت قاعدة معاهم
جالها اتصال قامت ردت بسرعة
الوووو
بقولك ايه نور ليا انا مش بعد ما كبرت على حبها تبقى مش ليا
مروى بصت حواليها :انت غبي غبي يا داني ايه الي عملته ده انا ميت مرة قولتلك نور ما تنفعكيش ما يصحش
ad
داني بغضب :بقولك ايه هي بقت بتاعتي خلاص ومش هتخلى عنها
مروى بغضب مكتوم :انت مجنون مجنون يا ابني ما يصحش ما ينفعش اصلا تفكر بده وبعدين انا اعرفك اكتر من روحي انت مستحيل تأذيها ولا تاخد منها حاجة بالشكل ده
داني بدموع :مقدرتش مقدرتش اعمل فيها حاجة
مروى بدموع عليه :انسى يا حبيبي انساها ما يصحش اصلا تفكر فيها كده
داني بغضب وصراخ :ليه ليه ما يصحش
مروى بصراخ ودموع :لانها متجوزلكش انت تبقى عمها
داني صمت فجأة ومفيش غير انفاسة المتلاحقة بتجري ورى بعض
مروى بدموع: داني يا ابني ما توجعش قلبي داني الووووو
داني دموعه كانت بتنزل جااامد :انتي بتهزري صح مستحيل الي انتي بتقوليه ده ازاي
واحد جنبه :يا بيه ادهم لو شافني مديك التلفون هيتجنن عليا
داني بصراخ :ازااااي ده حصل اتكلملي ازاي
الراجل الي جنبه خد منه الفون وقفله
داني بغضب :اديني الفون
الراجل :اعذرني لكن ادهم بيه لو عرف هيقطع عيشي
ad
داني صرخ بغضب
لكن عند مروى
فلاش باااك
مروى بوجع :اااه ولادي فين يا دكتورة اااه بطني بيوجعني قوي
الدكتورة :واحد منهم للاسف النبض كان عنده ضعيف ومات والتاني مش عارف اقولهالك ازاي جوزك خده من هنا ومشي
مروى بصراخ ووجع :جوز مين انتي بتهزري انا مش متجوزة
الدكتورة :ازاي ده ده هو نفسه الي اتبرعلك بالدم وعينات الدم لوالده متطابقة
هنا دخل سامي بكل برود
مروى بدموع وكره :ابني فين منك لله
سامي كان بيبصلها ببرود وايديه في جيبه : تتجوزيني اه او لا
مروى بصراخ :ابني فين ابني فين منك لله يا سامي ابني فييين
سامي ببرود :تتجوزيني يا اه يا لا
مروى بغضب :بكرهك بكرهك وعمري ما هتجوزك يا زبالة ابني فين
سامي رفع حاجبه وحك دقنه وهو بيبصلها بتروي :ابنك مات وسابها ومشي
ad
مروى بصرااخ :ساااامي سااامي ما تسبنيش كده سااامي ابوس ايدك عايزة ابني ااااه يا رب
هنا دخلت الدكتورة وبأيدها ولد وهي مبسوطة وحطته في حضن مروى
مروى مسحت دموعها :ده ابني صح ده الي عايش
الدكتورة :هما الاتنين عايشين الي اتوفى كان للي ولدت جنبك مش ابنك انا بعتذر عالخطأ الي حصل
مروى بصتله بدموع وخدته في حضنها وضمته جامد
وبصت للدكتورة :ابوه عرف انه عايش
الدكتورة :لا هو خرج قبل ما نقوله
مروى :ابوس ايدك مش عايزاه يعرف عنه حاجة ابوس ايدك يا دكتورة لو عرف عنه هياخدوه مني
الدكتورة :بس ما يصحش ده ابوه
مروى :هياخده مني يا دكتورة ده مفتري ارجوكي
الدكتورة :لكن هتكتبية بأسم مين
مروى :هكتبه بأسم ججوزي الي مات رامي كمال احمد البدري
الدكتورة :مش عارفة اقولك ايه انا مليش دعوة شوفي انتي هتعملي ايه واعملي الي يريحك
خرجت الدكتورة
وبصت مروى لابنها : هعلمك واكبرك واحبك هحبك اكتر من اي حاجة يا ابني سامحني يا حبيبي لكن الي حصل كله غصب عني واوعدك هبعدك عن العالم كلها محدش هيعرف انت فين ولا ابن مين مش هعرفك عالوسخ ده خالص هبعدك عنه والله لابعدك عنه يا حبيبي
ad
باااااااااااك
مروى مسحت دموعها بقهر
سامي جه من وراها وحط ايده على كتفها :حبيبتي انتي فين اتأخرتي كده ليه
مروى بصتله والدموع متحجرة بعنيها
سامي اتجنن :في ايه يامروى مالك مين زعلك انا ادبحه عنا
مروى زقته وجريت على اوضتها وهي بتعيط
مالك :ماما مالها فيها ايه
منال :هي مش طبيعية من الاول
.........................................................
عند ادهم
نور بصتله بقرف :بكرهك يا ادهم بكرهك
ادهم شد شعرها بغضب :هو انتي بعد الي عملتيه ليكي عين تتكلمي
نور بدموع :ابعد عني ابعد عني كفايا بقى
ادهم سابها وبتهديد :هنروح القصر وقسما بالعلي العظيم لو حد عرف بلي حصل ما بينا ما هيحصل طيب
والي ببطنك مش عايز حد يعرف عنه خالص فاهمه
نور دارت وشها الناحية التانية
ادهم عمللها اجراءات الخروج
ad
وحملها وهي ساكنة وركبها العربية ومشي للقصر
..............................................
عند سيرين
كانت دموعها على خدها بتنزل بغزارة
مازن مسح على وشها بحنية :بتعيطي ليه دي حاجة من حقنا احنا الاتنين يا سيري
سيرين بدموع :انت انسان ما بيهتمش بلي قدامه اهم حاجة عندك متعتك وبس مش سائل عني خالص عشت مت اهم حاجة انك تضمن سيري في جيبك انا بقيت بقرف منك يا مازن بقرف من نفسك من حضنك من لمستك من صورتك قدامي حتى
مازن مع كل كلمة كان بيشد على ايده بغضب وعظام فكه بتبرز من شده عليه
مازن ضربها بالألم وشد شعرها بأيده
سيرين بدموع :اااه سيبني
مازن بغضب قربها منه وعينه في عينها : لو عدتي الكلام الي قولتيه من شوية اقسملك اني مش هرحمك مش هرحمك يا سيرين انا غلطت اه وبعترف لكن لسانك يطول عليا اقصهولك وما اسميش كمان فاهمة وبصلها من فوق لتحت ولو على حقي الي باخده من حضرتك
فعادي حاجة متاحة ليا بالحلال واهو نتسلى فيها برضاكي بقى غصبعنك ما تفرقش النتيجة واحدة هي متعة وبس فيا ريت نتشارك بالمتعة دي بدل الوش الخشب الي مصدراه دايما ده
وقام عشان يقهرها
اما اروح اشوف مزاجي في حتة عدلة
سيرين بصتله بقهر والم وتوعدلته
...........................................
عند ادم
طلع اوضته كانت ندى بتبدل هدومه
ad
ادم طنشها ودخل الحمام خد شاور وخرج
ندى عملت زيه بالمثل ولا كأنه دخل
كانت هتنزل تحت
ادم مسك دراعها :رايحة فين
ندى نزعت ايدها منه :بطل اسلوبك ده رايحة فين يعني هنزل تحت
ادم :المكان الي اسمها رانيا فيه ما تكونيش فيه
ندى رفعت حاجبها :وانا مالي
ادم :لانه دي ضرت حماتك وانا ما بحبهاش يعني المفروض انتي تاخدي صفي ولا ايه
ندى :والله انا بعامل الناس بالمثل مستحيل يكون انسان محترم قدامي واجي اقل ادبي عليه على شان حضرتك ما بتحبهوش فااهم
ادم بغضب :وانا مش عايزك تتعاملي معاها
ندى بصتله بندم :تعرف لما كنت بتقولي اديك فرصة كنت متأكد انك هتخلف كل وعودك معايا اول ما نوصل لما تشوفك امك لانه بأختصار انت ابن امك يا ادم عكس اخوك الي مابيخليش حد يتدخل بمراته شوف نفسك عامل ازاي كلمة بتجيبك منها وكلمة بتوديك
امك على دماغي ليها احترامها لكن لازم تفصل امك مش مخليه ليها صاحب هنا عاملة عداوه مع الجميع مش انا بس هي ست ما بتحبش غير نفسها وبس وانت ما شاء الله طالعلها
وسابته ونزلت وهو في اعلى مراحل الغضب لانها لو فضلت قدامه اكتر من كده عارفة هيعمل منها كفته
نزلت ندى مع دخول ادهم ونور الي جريت عليها وحضنتها
نور :اااه بطني يا ندى
ad
ندى بفرحة :رجعتي هنا من تاني
سامي :الحمدلله على السلامة يا حبايبي خدوا بالكم من روحكم وما تزعلوش بعض
منال قربت منها بقلق :نور انتي كويسة
نور بصت على ادهم
ادهم حضنها من كتفها :كويسة يا طنط ما تقلقيش لكن هي تعبانة شوية عملنا حادث بسيط بالعربية
نبيل بقلق :وانتوا كويسين رحتوا مشفى
ادهم :ما تقلقوش كل حاجة كويسة لكن نور عايزة راحة شوية وهتبقى تمام
كامل قرب منهم :حمدلله على السلامة يا اولاد
ادهم بصله بغضب مكتوم وبص لرانيا الي واقفة وراه
ا
ادهم بسخرية :جي على نفسك ليه يا عريس وبصله من فوق لتحت
يالله يا نور على شان ترتاحي
ندى تعالي معانا على شان تساعديها
ندى حصلتهم
نور مشيت معاه من سكات والكل مستغرب اسلوب نور
ليا قربت من مالك : في حاجة مش طبيعية بين نور وادهم ده مش اسلوب نور
مالك :مش عارف هفهم دلوقت منه
رانيا مسكت في ايد كامل : كامل ابنك ده نظراته تخوف مش زي التاني
كامل باس ايدها :ولا هيطلع في ايده حاجة
سناء كانت بتبصلهم بكرة وحقد وسابتهم من سكات وهي بتدبر لمنال مصيبة
...............................................
عند ادهم
دخل نور الاوضة ووصى ندى عليها وراح لداني على طول
اول ما وصل قابلوه الرجالة
واحد منهم :طلب مني زي ما حضرتك توقعت يتكلم بالفون
ادهم :ايووه
الراجل :وكلم النمرة دي يا بيه والمكالمة كلها متسجلة
ادهم بص للنمرة واتصدم :مروى
يتبع