رواية جبروت انثي وسطوة رجل الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم الاء الرحمن


 رواية جبروت انثي وسطوة رجل الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم الاء الرحمن


28


ادهم بص لنور :جايه ليه 


نور :جايه افهم ايه الي حصل 


ادهم :الي سمعتيه من عمي هو الصح وبصلها بسخرية ولا لسه عايزة الاعلام يتكلم عن ادهم العمري الي بيسرق مراته ومصدقه الموضوع ده 


نور بغضب :انت لازم كنت تقولي الي حصل 


ادهم بهدوء :واسيب مراتي تدخل اقسام وسين وجيم 


نور بغضب :انا مش مراتك يا ادهم خلصنا خلاص 


ادهم شبك ايديه وبص في عينيها : ليه ما قولتليش انك حامل لما حصل الي حصل 


نور ببلاهه :مين دي الي حامل 


ادهم بغموض :انتي 


نور بعدم فهم :ايوه حامل من مين يعني مش فاهمة وامتى وازاي 


ad


ادهم :نور ما تستعبطيش احسن انا فاهمك كويس قوي 


على شان تقهريني تروحي مسقطة بيبي ملوش اي دعوة بالخلافات الي بينا وتقولي بنفسك اهو انا انتقمت من ادهم 


نور :ادهم انت بتخرف بتقول ايه 


ادهم فتح الدرج واداها تقرير المستشفى الي بيثبت انه نور عملت عملية اجهاض تاني يوم خلافهم 


نور بصت للورقة بسخرية وقرات محتواها وبصت لادهم بسخرية :امانة عليك ما الست الوالدة هي الي مدياك الورقة دي وهي الي قالتلك على حوار الاجهاض ده 


ادهم بغضب :نوور سيرة امي ما تجيش على لسانك وبغضب اكبر وطبيعي تقولي حاجة زي دي وتكشفلي قد ايه انا كنت اعمى عن حاجات كتير بينا 


نور :ادهم انت مجنون انا عمري ما كنت حامل والكلام الي بالورقة دي ملوش اساس من الصحة ولو تعرفني حقيقي كنت هتعرف انه مش انا الي اقدر اخبي حاجة زي دي ولا اقتل روح خلقها ربنا 


ادهم شد على ايده بغضب :لكن قدرتي تمنعي ارادة ربنا بأنه يمكن يحصل حمل وخدتي حاجة تمنع الحمل ده 


نور :ادهم هو انت بتلومني انا ليه ما لومتش والدتك المصون يعني مش شايف انها غلطانة تزور ورقة من مستشفى على شان تزيد حقدك عليا حقد اكبر 


ادهم بغضب وصراخ انتفضت نور بسببه :ما تجيبيش سيرة امي على لسانك فاهمة 


نور بمكر :اوك فاهمة وقامت ولفت عليه وهو مستغرب هي بتعمل ايه 


نور قعدت قدامه على الطاولة وهي بتلعب بدقنه برقه :طيب ليه العصبية دي يا حبيبي على فكرة بقى انت جيت عليا اوي على شان موضوع تافه جدا كنا ممكن نحله بكلمتين وطمني وخلاص 


ad


ادهم بغموض : عايزة توصلي لايه 


نور قربت منه وبصت في عنيه :وحشتني يا ادهم وحشني قربك ولهفتك عليا


ادهم حاول يفهم من عينيها هي عايزه توصل لايه لكن فاجئته بجرأتها لما قربت منه وقبلته 


وطبعا هو انهارت حصونه الي فارضها عليه غصب عنه وبادلها قبلتها بشغف اكبر 


ادهم بعد عنها وبص في عينيها :بعشقك 


نور وهي بتلعب بزرار قميصه وبدلع :سامحتني خلاص 


ادهم ابتسم :ما اقدرش تبقي بين ايديا وابعدك انتي ادماني يا نور عشق الماضي والحاضر والمستقبل 





لكن ده ما يمنعش اني زعلت جدا من الي عملتيه 


نور بتفهم :ادهم انا فعلا كنت خايفة والله خايفة علاقتنا ما تنجحش واهو انت شفت على اول موقف عملت فيا ايه كنت تقدر تطمني وتحتوي الموضوع بشكل تاني خالص 


ادهم :انا اسف فعلا الموضوع وسع مننا قوي لكن وبتهديد اوعي يا نور اعرف مرة تانية انك بتخبي عليا اي حاجة مش هيحصل كويس ساعتها 


نور باسته على خده بمكر :يالله هروح لماما تلاقيها قلقت جدا عليا 


ادهم مسكها من دراعها :تروحي لمين حضرتك انتي ترجعي البيت النهاردة فاهمة هعدي عليكي اخدك 


نور بابتسامة :الله وانا قولت حاجة انا هروح الم حاجتي على ما جوزي يجي ياخدني 


ادهم 🤨:مش عارف ليه مش مصدق دور الحنية والطيبة الي نزل فجاءة ده من شوية صغيرة بس كنتي بتقولي انا مش مراتك خلصنا خلاص 


ad

ودلوقت شايف نور تانية خالص 


نور ببراءة مصطنعة :يهدي الله من يشاء وربنا هداني شفت سهلة بقى ازاي 


ادهم بعدم اقتناع:اها ربنا يهديكي دايما كده 


نور :طيب هروح انا دلوقت واشوفك المساء 


ادهم :اوك ربنا معاكي خدي بالك من روحك 


خرجت نور والشر في عينيها :انتي الي اعلنتي الحرب معايا يا فريدة وانا مش منال ولا ندى انا نور نور العمري ان ما خليتك تمشي تكلمي نفسك 


وابنك ده الي طالعالي فيه السماء ان ما خليته يقرف يبص في وشك هوريكي يا بنت المفترية


....................................................................


عند مازن رجع البيت وهو متعصب 


والدته :يا بني وفيها ايه ما تخرج انت حابسها ولا ايه انت متجوزها تكرمها مش تهينها 


مازن بغضب :محدش له دعوة بمراتي 


رامز بغضب :ما تهدا يله كده ايه واقف ومحدش قدك لو فضلت تعامل البنت كده اقسم بالله انا الي هرجعها لاه‍لها فاهم 


هنا دخلت سيرين ومايا 


مازن بصلها بغضب 


سيرين ببرود :ضربتلك كتير ما ردتش خرجت مع مايا السوق كنت محتاجة شوية حاجات 


مازن شدها من ايدها 


ad

سيرين بغضب :سيب ايدي انت اتجننت 


مازن غضبه عماه وزقها جوه الاوضة وقفل الباب 


سيرين وقعت على الارض وجت على ضهرها 


سيرين بصراخ عالي :ااااااه ظهري ااااااه 


مازن بغضب :انتي هتمثلي 


سيرين بصت لنفسها والوجع بيزيد وبعياااط :ماازن ااااه 


مازن قرب منها بقلق :انتي بتتكلمي جد في ايه 


سيرين كانت بتنزف مازن اول ما شاف الدم اتصدم 


ومسك وشها :سيري حبيبتي انتي كويسة 


سيرين :ابننا ابننا يا مازن ارجووك الحقه 


مازن حضنها يطمنها :مش هيحصلكم حاجة وحملها ونزل فيها 


والدته :يا لهوي عملتلها ايه 


مازن خدها المشفى والكل حصله وبلغوا عيلتها 


..............................................


عند سامي 


كانوا قاعدين جالهم خبر سيرين وانها بالمشفى الكل راحوا على هناك 


سناء بعياط :بنتي يا نبيل هموت لو حصلها حاجة 


نبيل حضنها بحنية :ما تقلقيش هي كويسة 


ad

مروى كانت عينها من مالك الي تقريبا طول ما هي موجودة ما بيتواجدش معاها 


خرج الدكتور 


مازن جري عليه :سيرين كويسة ابني حصله حاجة 


الدكتور :المدام كويسة لكن للاسف مقدرناش ننقذ الجنين النزيفكان شديد قوي 


مازن اتصدم جدا وده بان عليه هو خسر ابنه بسبب تهوره وعناده 


رامز حط ايده على كتفه :ربنا يعوض عليك يا بني 


والدته :انتوا لسه شباب يا حبيبي ربنا يعوض عليكم 


سناء جريت على بنتها :انتي كويسة يا حبيبتي 


سيرين بدموع :ابني راح يا ماما 


نبيل :ربنا يعوض عليكم يا حبيبتي 


رامز : كل الي يجيبه ربنا خير 


سامي قرب منها بحنية ومسح على شعرها :انتي كويسة 


سيرين استخبت في حضنه وهي بتعيط 


مايا كانت بتبصلها بحزن 


ادم قرب من ادهم :اقطع دراعي ان ما كان مازن السبب في انها تسقط 


ادهم ببرود :ملناش دعوة 


ad

ادم 😏:يا برودك يا اخي 


ندى بغيظ لخالتها :يخرب بيت الجواز على الي هيتجوز 


ادم شد على ايده بغضب :لمي لسانك 


ندى ببرود :ملكش دعوة باي حاجة بقولها او بعملها اضن جدي فصلنا عن بعض يعني انت بالنسبالي ولا حاجة 


وسابته ودخلت تحت نظراته الي هتحرقها 


ادهم :هدي اللعب يا ادم ماما مش سهلة وانا شايفها هي الي بتيجي على ندى ومستقصداها مش العكس وحوار التصاميم اقطع دراعي ان ما كانت والدتك وراه 


ادم بغضب :انت بتقول ايه مستحيل 


ادهم :فكر فيها هتعرف لوحدك انا راجعت الكاميرات والي كانت بالكاميرات هي نفسها ماما ركز في عنيها هتعرف 


وسابه ومشي


عند سيرين 


دخل مازن عليها كان مش عارف يقةل ايه 


لكن اول ما شافته اتمسكت بوالدتها جامد 


سناء :انتي كويسة يا حبيبتي 


مازن قرب منها :حمد الله على سلامتك 


سيرين دارت وشها الناحية التانية 






مازن اتنهد 


رامز قرب منه :سيبها دلوقت وما تكبرش الموضوع 


ad

نبيل :سيرين هتروح القصر هي عايزة والدتها دلوقت تاخد بالها منها 


مازن :لا سيرين مش هتتحرك من بيتها وماما مش هتقصر معاها ومايا برضه معاه ولو عايزة طنط تقضل عندها تنور 


سيرين بدموع لوالدتها :مش عايزة اروح معاه يا ماما 


مازن قرب منها بحنية مش متعوداها :انا اسف وهمس في ودنها صدقيني هعوضك عن كل حاجة 


نبيل :خلاص يا سناء روحي معاها يومين على ما تتحسن 


سيرين اتجننت لكن قررت انها مش هتفضل معاه وهتسيبه 


.......................................................


عند نور 


كانت بتاكل 


منال :يعني ايه 


نور :عادي هرجع مع جوزي 


منال 🤨:بريالة انا على شان اصدق انك هترجعي معاه كده ورضيتي عنه ببساطة كده 


نور :عادي عايزة اديه فرصة تانية 


هنا خبط ضرب جرس الفيلا ودخل ادهم 


ادهم بابتسامة :مساء الخير 


نور بادلته الابتسامة :مساء النور 


منال بصتلهم لاتنين 


ad


ادهم باس منال على خدها :ما تركزيش معانا يا حماتي 


منال :والله هتجننوني منين كنتوا من يومين بس مش طايقين بعض ودلوقت بتضحكوا زي الهبل اول ما شفتوا بعض 


ادهم قعد ياكل : هعديهالك يا حماتي انا اهبل برضه ولو كنت كده فعلا فبنتك السبب 


نور بغيظ :لا والله 


ادهم كمل اكل وهو بيرقصلها بحواجبه 


دخلت منال وادهم قرب منها : ما تأقليش في الاكل الليل طويل هناكل بدل المرة عشرة 


نور :ليه ما الاكل موجود ليه تاكل بالليل ده غلط على صحتك وهتتخن وانا ما بحبش التخان 


ادهم بغيظ :ده الي فهمتيه من كلامي فاصلة الذات والملذات اناةقصدي على حاجات تانية


نور فتحت عينيها :لا لا يا رب ما اكون فهمت اه يا قليل الادب 


ادهم :قليل الادب ليه امال احنا متجوزين ليه ما تهدي كده انا بفطمك بس 


هنا دخل نبيل :اتلم يله 


ادهم 😏:لحقة طنط كلمتك 


نبيل :ملكيش دعوة بنط وبصلهم 


ايه الي حصل بقى من شوية صغيرين مش طايقين بعض 


نور بتهرب. :ادهم انا هروح احضر شنطتي 


ad


ادهم :ههههههه اهربي اهربي ماشي وبص على عمه ايه يا عمي ما احنا خلاص مية فل وعشرة مش ده الي عايزينه كبر دماغك مننا 


نزلت مور 


وخدها ادهم وهو جواه مبسوط جدا 


ادهم ركن العربية ومسك ايدها وباسها :وحشتيني 


نور اكتفت بابابتسامة 


دخلت نور مع ادهم والكل اتصدم واولهم مروى 


نور سلمت عليهم 


فريدة اتجننت وسلمى زيها 


سلمى بغيظ :حمدلله على السلامة 


نور بكيد :الله هو انتي رجعتي من تاني ايه خالتوا رضيت عليكي ولا ايه ااااااه وبصت لادهم 


ولا كان في مقعد فارغ قلتي تمليه 


الكل ضحك وسلمى اتحرجت جامد وطلعت اوضتها بغضب 


ادم :ههههه يخرب بيتك احرجتيها 


نور :ههه وانا قلت ايه غير الحقيقة 


سامي :فرحتوني برجوعكم لبعض 


ادهم باس دماغه :ربنا يخليك يا جدي 


كامل :خد بالك منها يا ادهم 







ad

ادهم شدها عليه من وسطها :بقولكم ايه انا طالع عايز نور في حاجة كده 


نور 😳


ادهم :اقفليهم يا حبيبتي  عادي مراتي ووحشاني 


نور طلعت معاه 


وفريدة هتتجنن طلعت وراه 


ولسه داخل مع نور 


خبطت فريدة 


نور :تراهن انها امك 


ادهم بصلها ببرود :طيب وايه يعني 


نور 🥴


ادهم فتح فعلا كانت والدته :خرج وقفل الباب 


ادهم ببرود :نعم 


فريدة بغضب :انت ازاي ترجع الزفتة دي لهنا بعد الي عملته 


ادهم بغضب :اشششش انا محترم لدوقت انك امي ومل تفتكريش انك قدرت تضحكي عليا بلي عملتيه والتقرير المزور الي اديتيهولي مرلتي وحياتي ملكيش دعوة فيها خااالص فاهمة 


ودخل وقفل الباب وهي هتتجنن 


ادهم دخل كانت نور خدت شاور وخرجت 


ادهم مقدرش يشيل عينيه عنها 


ادهم وهو هايكلها في عينيه  :وحشتيني 


نور لفة ايديها على رقبته بدلع :وانت كمان 


ad


ادهم قبلها بلهفة وسكتت شهرزاد عن الكلام المباح 


............................................


عند ندى وادم 


ادم كان هيدخل اوضته وندى وراه مع سامي ومروى 


وكانت بيستناها تتدخل 


لكن عدته وعدت اوضته ومشيت 


ادم مسك دراعها :رايحه فين 


ندى نزعت دراعها منه :اضن سمعت كلام جدي انا وانت مستحيل نفضل غي اوضة وحدة 


ادم بغضب :لاااا انتي اتجننتي بقى 


ندى :ايوه اتجننت 


سامي :انا قولت كلمة ندى هتفضل في اوضتها لحد ما تعرف قيمتها فاهم 


ادم بغضب :ايه هتربيني 


سامي :سميها زي ما تسميها 


ندى بصتله بانتصار ومشيت لاوضتها وقفلت الباب 


ادم رزع الباب جاامد 


ادم :ان ما وريتك يا ندى ما ابقاش ادم 


عند سامي ومروى 


ad


دخل اوضته بعد ما اتكلم مع كامل عن مراته وانه لازم يبعدها عن مرات ادم وادهم 


دخل اوضته كانت مروى بتدهن جسمها 


دخل وطنشته 


سامي خد شاور وخرج 


مروى كانت هتنام وعدت من قدامه 


سامي مسك ايدها : تنفذي بقى الي اتفقنا عليه 


مروى بعدم فهم :اتفاق ايه 


سامي :انا انصفت ندى ووقفت مع نور نفذي وعدك ليا 


مروى بصتله بقرف ومددت على السرير وكأنها اله 


انا قدامك اهو اعمل الي انت عايزة 


سامي بغضب : انتي ايه هاه قوليلي انتي ايه انا عايزك انتي عايز قلبك مش عايز كرهك عايزك تشاركيني اخر لحظات حياتي 


كل الي عملته ولسه هعمله مش هيكفيكي تسامحيني 


مروى بخبث :يبقى لما تنفذه هبقى كلي ملكك وبأراداتي 


سامي زفر بغضب ونام 


ومروى ضحكت بسخرية ونامت وهي بتتوعد ليه وليهم 


...........................................................


في الصباح


ادهم دخل اوضته 


وقرب منها كانت نايمة وشعرها مفرود بعشوائية مثيرة وشفايفها منتفخة أثر قبلاته المجنونة 


ad


ادهم باسها على خدها :قومي يا برنسس الساعة عشرة 


نور بنعس :سيبيني يا ماما لسه بدري 


ادهم :هههههه ماما ايه بس قومي يا بنتي ربنا يهديكي 


نور فتحت عينيها الفيروزية وابتسمت :صباح الخير 


ادهم بعشق :صباح الجمال 


ادهم باسها غلى دماغها :الفطار جاهز هدخل اخد شاور تكوني صحصحتي اوك 


نور :اوك ما تتاخرش جوعانة 


دخل ادهم 


ونور قامت لبست الروب بتاعها ومفيش شوية خبط الباب 


نور :مين 


فريدة بغضب وجنان :انا حماتك 


نور بمكر :جيتي لقبرك برجليكي 


نور فتحتلها وااتكأت على الباب بمكر 


اهلا يا حماتي 


فريدة بصتلها من فوق لتحت وبصت لرقبتها والعلامات الي ملياها 


فريدة بغضب :ايه القرف الي فتحالي فيه ده هاه ما تستري نفسك وتغطي القرف الي على رقبتك 


ad

نور شدتها من القميص الي لابساه وبصتلها بنظرة خرستها 







بصي يا ست انتي انا مش ندى تحترمي روحك وانتي بتتكلمي معايا فاهمة وحسابك على الي عملتيه والورق الي زورتيه لسه ما جاش 


فريدة حاولت تبعدها وهي متجننه :ايه الي بتعمليه ده ابعدي عني ان ما وريتك 


ادهم يا ادهم 


هنا خرج ادهم 


ونور بسرعة وقعت صينية الاكل عن الطاولة 


ادهم بغضب :ايه الي بيحصل هنا 


نور جريت على ادهم وحضنته بحزن مصطنع  :ادهم ماماك وقعت الفطار وقالتلي مش هخليكي تتهني في حياتك مع ابني عملتلها ايه انا على شان تعمل كده


ادهم وهو بيبص لوالدته بغضب : اهدي يا نور اهدي يا حبيبتي 


فريدة بغضب :انت هتصدقها دي بتكدب هي الي وقعته 


ادهم بغضب :فريدة هانم انا قولتلك قبل كده ما تتدخليش في حياتي وخاصة بعد الورقة الي اديتيهالي وبعد الي عملتيه دلوقت تنسي لو ليكي ابن اسمه ادهم 


ولو سمحتي عايزة ابدل هدومي 


نور بعدت عنه وقربت من الباب وفريدة مصدومة وغمزتلها وقفلت الباب في وشها 


........................................................


عند سيرين روحوها البيت ومامتها بتحاول ترجعها عن الي في دماغها 


مازن :سيري ما خلاص بقى 


ad

سيرين :اطلع بره مش عايزة اكلمك 


مازن شدها عليه وبص في عينيها :سيري انا بحبك بجد وده مش كلام وخلاص سامحيني واديني فرصة جديدة 


سيرين بألم  :ياااه بعد كل الذل الي ذلتني اياه بتقلي بحبك بعد ما ضيعت ابننا بتقلي بحبك وزقته عنها لا يا مازن لا 


انا الي دلوقت بكرهك بجد بقيت بكرهك ومش طايقاك ولا طايقة ريحتك 


وبدموع 


شايفة ابني في كل حتة هنا انا همشي يا مازن همشي ومش هرجعلك تاني وده وعد من وحده كرهت بعد ما حبت


وسابته ومشيت وهو لسه تحت تأثير كلماتها 


..................................................................


فريدة تحت كانت شايطة نار 


سلمى :اهدي يا خالتوا مش كده 


فريدة :والله لابعدها عنه واخليه يقرف يبص في وشها 


كلمة حد 


بقولك ايه انت تنفذ الي قلتلك عليه النهاردة فاهم 


سلمى :خالتوا بس ادهم 


فريدة بصتلها بغضب :انتي ملكيش دعوة 


هنا مروى ابتسمت بخبث من ورا الباب :ههههه 


مسكت موبايلها 


الوو


اهلا 


كل حاجة بقت جاهزة عالتنفيذ عايزك تجهز نفسك 


ههههههههههه ولا يهمك انا هخليهم يمشوا يكلموا روحهم 


لكن نور ليا انا ومش لغيري فاهمة ومحدش يقدر يبص عليها 


ونور مش هتكون غير ليك وده وعد مني انا سلام 


يتبع


      الفصل التاسع والعشرون من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×